Нова українська школа: порадник для вчителя - Плеяди 2017
Додаток В. Форма оцінки середовища
Що знаходиться на стінах у вашому класі і чому?
Чи є це на стінах вашого класу? |
Чому так або чому ні? |
1. Слова іншими мовами (українською, ромською тощо) |
|
2. Імена та прізвища дітей, які всі можуть легко бачити • у вигляді списку • на індивідуальних дитячих роботах |
|
3. Зображення дітей • фотографії індивідуальних дітей • фотографії дітей, залучених до групових видів діяльності • автопортрети дітей |
|
4. Зображення сімей дітей • фотографії кожної сім'ї • відповідні малюнки дітей з підписами • якісь особливі речі, надані сім'ями для демонстрації |
|
5. Зображення дітей та дорослих • тієї ж культури, що і діти в класі (української, ромської тощо) • різних культур |
|
6. Дитячі слова • написані самими дітьми самостійно • написані дітьми під керівництвом вчителя (чи асистента вчителя) • написані іншою дорослою людиною |
|
7. Наочні матеріали (плакати) • зображення геометричних фігур, абетка, назви кольорів, чисел тощо • календар • список днів народження дітей • перелік правил поведінки у класі • вірші • інформація про правила безпеки та охорону здоров'я • інше (напишіть що) |
|
8. Художні твори дорослих, відібрані за естетичними критеріями відповідно до навчального плану • фотографії • репродукції картин чи малюнків • обкладинки книжок з малюнками • текстильні, плетені, різьблені вироби тощо |
|
9. Художні твори вчителя • дитячі твори демонструються на їх тлі |
|
10. Роботи дітей, зроблені під керівництвом вчителя (більш або менш схожі між собою) • різні речі, вирізані з паперу, склеєні, виготовлені за зразком тощо • розмальовані попередньо вирізані геометричні фігури та малюнки • святкові оздоблення |
|
11. Художні твори дітей (несхожі між собою) • зображення оточуючих предметів, людей та інших об'єктів • зображення навколишнього світу • художні твори, зроблені під час занять за вільним вибором • художні твори, зроблені під час групових занять |
|
12. Інформація для батьків • повідомлення про майбутні заходи та події • інформація вчителя про навчальну програму та навчальний план • звернення дітей один до одного, до батьків, до вчителя |
|
13. Навчальні матеріали • назви різних частин класу (якщо клас розділені на Центри діяльності) • назви тем, які розглядаються (наприклад: «Ми навчаємося, граючись», «Ми вивчаємо рослини» тощо • перелік вмінь та концептуальних понять, які засвоюються через гру • перелік вмінь та концептуальних понять, на які звертається особлива увага протягом поточного місяця |
|
14. Чого не вистачає у списку? • Дайте свої пропозиції! |