МОДЕЛЬНА НАВЧАЛЬНА ПРОГРАМА ДЛЯ 1-ГО КЛАСУ ТА НАВЧАЛЬНО-МЕТОДИЧНІ МАТЕРІАЛИ - Р. Б. Шияна - 2017
ТИЖДЕНЬ 21. ТЕМА: «МОЇ УЛЮБЛЕНІ КНИЖКИ»
Яка моя улюблена книжка?
Узагальнена таблиця
№ з/п |
Приклади навчальної діяльності |
Очікувані результати учіння |
Індекс очікуваного результату |
І. |
Ранкова зустріч Привітання. Новини дня. |
З увагою сприймає усні репліки учителя й однокласників й доречно реагує на усну інформацію в діалозі Уважно вислуховує думку співрозмовника, висловлює свій погляд, шануючи гідність інших |
2 МОВ 1.1-1 2 ГІО 7. 2-3 |
ІІ. |
Гра «Небилиці для кмітливих» |
Сприймає монологічне висловлення (казку, вірш, розповідь про події з життя або про спостереження за чимось /кимось) Робить висновок щодо виду інформації та способу її сприйняття |
2 МОВ 1.1-2 2 ІФО 1.1-2 |
ІІІ. |
«Книжковий квест» |
Використовує інформацію, отриману з відомих мені та запропонованих іншими джерел (книги, фільми тощо) Розповідає про власні емоції, які виникають під час спостереження Збирає дані , що відображають повсякденні проблеми, на основі запропонованого опитувальника (два - три запитання) Використовує зібрані (наявні) дані для спілкування щодо досліджуваної проблеми Виконує різні ролі в ігрових ситуаціях Діє за узгодженими правилами під час спільної роботи з інформацією |
2 МОВ 3.1-3 2 ПРО 2.3-1 2 МАО 1.1-1 2 МАО 1.1-2 2 ФІО 3.1-4 2 ІФО 2.5-4 |
IV. |
Гра «Збери сторінки» (читання словами/ малюнками) |
Визначає послідовність подій у художньому тексті Прогнозує орієнтовний зміст тексту за заголовком (ілюстраціями) Фантазує на основі прочитаного Читає правильно та виразно вголос різні тексти (вірші, народні і літературні казки, оповідання, графічні та інформаційні тексти) залежно від мети читання Лічить за правилами лічби об’єкти навколишнього світу (розташовані хаотично) |
2 МОВ 2.4-1 2 МОВ 2.2-1 2 МОВ 2.7-1 2 МОВ 2.1-2 2 МАО 3.1-1 |
V. |
Посвята в читачі Вручення «Посвідок читача» |
Порівнює свої почуття та почуття інших людей в одній і тій самій ситуації |
2 ГІО 2.2-4 |
VI. |
«Крісло автора» |
Обирає з декількох запропонованих книжок ту, яка викликала цікавість, розглядає і розповідає про неї (чи є ілюстрації, як називається, прізвище автора) Розповідає про вчинки улюблених персонажів Описує книжки, які подобаються |
2 МОВ 2.1-1 2 МОВ 2.4-2 2 МОВ 2.1-2 |
VII. |
Колективне виготовлення лепбуку «Наш світ книжкових вподобань» |
Створює прості візуальні медіа-продукти (фото, листівка, комікс, книжечка, стіннівка, колаж тощо) з допомогою вчителя/ вчительки, враховує мету й аудиторію Перетворює інформацію у схематичний рисунок Вимірює довжини предметів або відрізків Будує прямокутник/ квадрат на аркуші в клітинку Висловлює здогад про ймовірний результат Створює виріб за зразком (шаблоном) та власним задумом самостійно чи із допомогою дорослих із використанням паперу |
2 МОВ 4.1-2 2 МАО 2.2-2 2 МАО 3.3-4 2 МАО 4.3-5 2 ПРО 1.2-3 2 ТЕО 1.4-4 |
VIII. |
Перегляд мультфільму «Каю йде до бібліотеки». Рефлексія |
Висловлює власні думки і почуття з приводу прослуханих / переглянутих простих медіа-текстів (світлини, мультфільми, комп’ютерні ігри, реклама тощо) |
2 МОВ 4.5-5 |
ІХ. |
Участь в акції «Подаруй бібліотеці книжку» |
Пояснює, чому людині потрібна доброчинність Пояснює важливість добрих вчинків для людини та довкілля |
2 СЗО 1.1-9 2 СЗО 1.1-10 |
Книги читати — усе знати.
(Народна мудрість)
І. Ранкова зустріч
1. Привітайтеся з учнями в колі рядками віршика:
Ура! Я можу сам читати —
Не треба маму умовляти.
Сестру просити без зупину,
щоб прочитала ще сторінку.
Не треба смикати бабусю –
Читати вам ніхто не мусить.
Навіщо нудитись, чекати –
Самому можна все читати.
(З «Букварика-читайлика» за авт. В. Федієнка)
2. Новини дня
· Попросіть охочих учнів розповісти й записати найважливіші новини дня.
3. Перед початком дня вчитель готує книжкові полиці, кладе в різних місцях класної кімнати дитячу літературу, заздалегідь взяту у бібліотеці, чи принесену учнями напередодні)
— Уважно погляньте навколо. Що змінилось в класі?
— Чи з’явилось щось, чого вчора ще не було?
— Звідки могли взятись усі ці книги, журнали?
— Чому сьогодні в класі так багато книг?
— Чим вони вас приваблюють? Чи є такі, які хотілося б погортати відразу?
ІІ. Гра «Небилиці для кмітливих»
Учитель читає дітям віршовані рядки, у яких спеціально допущені фактичні помилки.
Завдання школярів — уважно послухати текст і виправити невідповідність.
1. Візьмуть книжки Павлик і Наталя,
Безумовно, у шкільній їдальні.
2. У бібліотеці скрізь полиці,
На полицях тих живуть лисиці.
3. Бібліотечний працівник
Має професію — лісник.
4. Є в бібліотеці книг чимало,
Щоб ми в книгах цих помалювали.
ІІІ. Книжковий квест
Особливе повідомлення від учителя:
Сьогодні ми вирушаємо у пошук нових вражень, разом із моїми помічниками проведемо «Книжковий квест». Ви об’єднаєтеся в групи/ команди. Кожна група має зайти в те приміщення, яке зазначене на карті маршруту (пункт) і там виконати завдання. Якщо група гарно впорається із завданням, то отримає фрагмент тексту. Кожна група має здобути три фрагменти тексту. Після цього вона повинна скласти усі фрагменти так, щоб можна було прочитати текст.
· Попросіть учнів зачитати лист-звернення.
Юні друзі!
Яким буде ваш маршрут, як швидко ви пройдете його, залежить від вас. Знайте, на вашому шляху чекають таємниці і приємні несподіванки. Швидше виконайте завдання й отримайте приз!
Бажаємо успіху!
Хід квесту:
1. Об’єднайте учнів у групи (по 4 учнів).
2. Можна запропонувати для цього таку гру: діти витягують картки із зображенням різних книжок, потім шукають товаришів із такими ж зображеннями.
3. З кожною групою вирушає дорослий (старшокласник, батьки, психолог, колеги- вчителі...).
4. Кожна група отримує свою карту маршруту, в одному пункті група може перебувати лише 10 хв, на перехід між пунктами — 2 хв.
5. На кожній зупинці група виконує завдання й отримує фрагмент тексту, який наприкінці повинна зібрати в одну книжку. Напр.:
· Пункт 1. У кабінеті директора (психолога, вчителя музики...) провести інтерв’ю (бажано проводити запис - аудіо-, відео-).
(Орієнтовні запитання: Яку книжку ви читали ввечері? Яку дитячу казку пам’ятаєте досьогодні? Які казки читали своїм дітям? Яку казку прочитали б нам?).
· Пункт 2. У бібліотеці скласти діаграму:
замалюйте стільки клітинок,
- скільки слів у книжці_____________ (учитель попередньо готує) на ст. _________ в рядку _______ (червона діаграма);
- скільки серед запропонованих книжок - підручники (зелена діаграма);
- скільки книжок із віршами (жовта діаграма);
- скільки книжок потребують лікування (чорна діаграма).
· Пункт 3. У педагога-організатора (інформатики, вчителя мистецтв, соціального педагога, навіть на коридорі можна зробити цей пункт) - прослуховування «Аудіокниги» за покликанням: https://goo.gl/th3hLG.
Зразок трьох фрагментів, які мають одержати діти після успішного виконання квесту:
IV. Гра «Збери фрагменти» (читання словами/ малюнками)
Робота в групах. Дітей, які читають і розуміють зміст прочитаного, організувати до роботи разом (напр.: групи 1, 2). Учні, які ще не можуть читати і розуміти текст, — залучити до іншої групи (групи 3, 4).
Завдання для груп 1, 2: Отримати фрагменти тексту, відновити хронологію подій, до кожного фрагмента тексту намалювати ілюстрацію, щоб потім утворити цілісну картину.
Завдання для груп 3, 4: отримати ілюстрації до однієї з уже відомих казок. Скласти ілюстрації в порядку розгортання подій, коротко переказати казку частинами відповідно до розміщення ілюстрацій.
Бесіда за поданими нижче запитаннями:
— Яку роботу ви щойно виконували?
— Чи тільки словами можна прочитати щось цікаве?
— Чи можна було б читати книжку, якщо розглядати лише ілюстрації? (міні-дискусія — чому так, чому ні). Застосувати прийом «читання з передбаченням» за ілюстраціями будь-якої дитячої книжки (напр.: Роб Скоттон «Кіт на ім’я Сплет», Дж. Еммет «Люблю тебе завжди і назавжди» та ін.).
V. Посвята в читачі
· Усім учасникам квесту вручіть «Посвідку читача».
VI. «Крісло автора»
· Запропонуйте охочим учням зайняти «крісло автора» й поділитися враженнями про те, які книжки їм подобаються. Чи є в них улюблена книжка? Чому?
Можна запропонувати учням виконати роль рекламного агента і розрекламувати свою улюблену книжку.
Варіант вправи:
Взаємодія в парах «Покажи і розкажи». Взаємопрезентація улюблених книжок у парах
Кожен учень приносить одну-дві улюблених книжки/ журнали. Учні об’єднується в пари за допомогою карток-малюнків, розрізаних навпіл. Вони розказують один одному про свою улюблену книжку, в парах обмінюються книжками. З полиць можна взяти нові книжки, підготовлені заздалегідь.
VII. Колективне виготовлення лепбуку «Наш світ книжкових вподобань»
Учні прикріплюють до лепбуку свої твори про улюблені книжки.
VIII. Перегляд мультфільму «Каю йде до бібліотеки» для рефлексії про те, що відбувалося впродовж тижня
Режим доступу: https://goo.gl/gwfNMd
Мультфільм у доступній та цікавій формі повідомляє дітям правила поведінки у бібліотеці, особливості користування літературою у бібліотеках, а також допомагає зрозуміти, що робити, якщо бібліотечна книга випадково була пошкоджена.
IX. Участь в акції «Подаруй бібліотеці книжку»
Учні за бажанням заздалегідь добирають удома з батьками книжку, яку б хотіли подарувати шкільній бібліотеці. Напередодні разом з учителем діти готують цікаві фото з книжками, які відтепер зможуть прочитати всі учні початкової школи. Фото роздруковують, учні обрізають, наклеюють фотографії на папір, який можна буде скріпити між собою (можна ці фотографії додати до лепбуку «Наш світ книжкових вподобань»).