МОДЕЛЬНА НАВЧАЛЬНА ПРОГРАМА ДЛЯ 1-ГО КЛАСУ ТА НАВЧАЛЬНО-МЕТОДИЧНІ МАТЕРІАЛИ - Р. Б. Шияна - 2017

ТИЖДЕНЬ 23. ТЕМА: «ПРОФЕСІЇ»

Ким працюють мої батьки?

Узагальнена таблиця

№ з/п

Приклади навчальної діяльності

Очікувані результати учіння

Індекс очікуваного

результату

І.

Ранкова зустріч. Привітання. Новини дня. Оголошення теми дня

З увагою сприймає усні репліки учителя й однокласників й доречно реагує на усну інформацію в діалозі

Уважно вислуховує думку співрозмовника, висловлює свій погляд, шануючи гідність інших

Сприймає монологічне висловлення (казку, вірш, розповідь про події з життя або про спостереження за чимось /кимось)

2 МОВ 1.1-1

2 ГІО 7.2-3

2 МОВ 1.1-2

ІІ.

Бесіда про професії моїх батьків

Сприймає монологічне висловлення (казку, вірш, розповідь про події з життя або про спостереження за чимось / кимось)

Читає вголос короткі тексти. Під час читання робить логічний наголос

Аналізує звуковий склад слова (кількість складів, наголошений та ненаголошені склади, голосні та приголосні звуки)

З увагою сприймає усні репліки учителя й однокласників й доречно реагує на усну інформацію в діалозі

Уважно вислуховує думку співрозмовника, висловлює свій погляд, шануючи гідність інших

Використовує інформацію, отриману з відомих мені та запропонованих іншими джерел (книги, фільми тощо)

2 МОВ 1.1-2

2 МОВ 2.2-2

2 МОВ 4.1-1

2 МОВ 1.1-1

2 ГІО 7.2-3

2 ПРО 2.1-1

ІІІ.

Вправа «У татовій майстерні»

З увагою сприймає усні репліки учителя й однокласників й доречно реагує на усну інформацію в діалозі

Уважно вислуховує думку співрозмовника, висловлює свій погляд, шануючи гідність інших

Оперує числами в межах 20, розв’язуючи різні життєві проблеми

Описує інструменти, одяг людей різних професій

2 МОВ 1.1-1

2 ГІО 7.2-3

2 МАО 3.3-1

2 ПРО 3.3-6

IV.

Дискусія «Чи бувають професії тільки для чоловіків або тільки для жінок?»

Сприймає монологічне висловлення (казку, вірш, розповідь про події з життя або про спостереження за чимось / кимось) Використовує інформацію, отриману з відомих мені та запропонованих іншими джерел (книги, фільми тощо)

Спілкується з однокласниками

Залучає людей, зокрема й тих, які відрізняються від нього/ неї, до спілкування, гри, навчання

2 МОВ 1.1-2

2 ПРО 2.1-1

2 СЗО 4.4-1

2 ГІО 7.2-1

V.

«Крісло автора»

Розповідає про власні почуття та емоції від прослуханого висловлення (казка, вірш, розповідь про події з життя або ) або побаченого (про спостереження за чимось / кимось)

Уважно вислуховує думку співрозмовника, висловлює свій погляд, шануючи гідність інших

2 МОВ 1.8-1

2 ГІО 7.2-3

VI.

Бесіда про те, як ідентифікувати представників різних професій. Вправа «Збери батьків»

Виконує дії додавання і віднімання чисел у межах 20 без переходу через розряд

Описує інструменти, одяг людей різних професій

Надає допомогу тим, хто її потребує, і висловлює вдячність за підтримку

2 МАО 3.3-2

2 ПРО 3.3-6

2 ГІО 7.2 - 2

VII.

Бесіда з батьками про особливості їхньої професії / Екскурсія до піцерії/ пекарні/ на виробництво

З увагою сприймає усні репліки учителя й однокласників й доречно реагує на усну інформацію в діалозі

Уважно вислуховує думку співрозмовника, висловлює свій погляд, шануючи гідність інших

2 МОВ 1.1-1

2 ГІО 7.2-3

VIII.

Складання листівки батькам. Заповнення лепбука

Записує короткі речення (3-4 слова з вивченими буквами), пишучи перше слово з великої букви і використовуючи в кінці речення відповідний розділовий знак

Обирає для написання висловлення відповідне оформлення (шрифт, розмір, колір тощо)

2 МОВ 3.1-1

2 МОВ 3.1-2

IX.

Рефлексія. «Щоденник вражень» про екскурсію/ зустріч із батьками

Висловлює свою думку у письмовій формі, використовуючи слова, малюнки, піктограми

Уважно вислуховує думку співрозмовника, висловлює свій погляд, шануючи гідність інших

Не боїться представляти результати діяльності

2 МОВ 3.1-1

2 ГІО 7.2-3

2 МИО 3.1-2

І. Ранкова зустріч

1. Привітання

· Привітайтеся з учнями в колі. Попросіть кожного учня почергово називати одну професію, яка представляє його/ її тата чи маму.

2. Новини дня

· Запропонуйте, щоб учень, який виконує роль «помічника вчителя», подав інформацію за допомогою слів, піктограми про дату дня, назву тижня, погоду, кількість присутніх.

3. Оголошення теми дня

· Запропонуйте учням відгадати загадки:

Хто у будь-яку погоду

Шиє одяг для народу,

Дружить з голкою, тканиною,

Строчить швейною машиною?

(Швачка)

Золоті у нього руки:

Робить зачіски й перуки,

Підстриже і пофарбує,

Добрий настрій подарує.

(Перукар)

Робить ліки й продає.

Відгадайте - хто це є?

(Фармацевт)

Розкладає він товар

На прилавку в магазині.

Зважить моркви кілограм

Ще й картоплі, яблук, дині.

(Продавець)

Щоб була вода у хаті

Треба труби прокладати.

Хто це зробить нам на диво?

Швидко, вправно та уміло.

(Сантехнік)

Воює він зі снігом й падолистом,

Щоб у дворі було охайно й чисто.

(Двірник)

Виростають скрізь будинки.

Хто ж складав усі цеглинки?

Хто тут стіни мурував?

Нам оселі будував?

(Будівельник)

Джерело: Джміль, 2014. № 1.

· Обговоріть з дітьми важливість і цінність кожної професії.

ІІ. Бесіда про професії моїх батьків

1. Попросіть дітей розказати про професії своїх батьків. Чи діти бували в них на роботі? Що їх там здивувало? Що сподобалося?

2. Запропонуйте учням прочитати вірш Сашка Дерманського «Мамина робота» Режим доступу: https://imil.com.ua/2015-2/litstudio.

Вовина мама працює в буфеті,

Вові з роботи приносить котлети.

Вітьчина мама працює в таксі –

В них на таксі всюди їздять усі.

Васина мама торти випікає –

Вася щодня ті торти наминає...

Ні, я не заздрю, бо мама в торбинці

Теж мені носить цікаві гостинці...

Мама працює в «Прогнозі погоди».

Мама приносить з роботи пригоди.

В неї у сумці - вітри і морози,

Хмари, тумани, сніги або грози.

Щойно ми всі уночі засинаєм, -

Все те із сумки у дім виринає.

Наш коридор застилають тумани,

Грози гримлять, мов сердиті вулкани.

Серед вітальні вгніздилася хмара,

Сіра, кудлата, неначе примара.

То якось був навіть смерч прокотився –

Кіт на підлозі мов дзиґа крутився.

То в нас дощі лупотять по паркету,

То ожеледиця під туалетом,

В спальні морози щипають за ноги,

В ванній висока відносна вологість...

Я вже мовчу про обидва балкони:

Там - атмосферні фронти і циклони...

Та непогоди у нас не буває:

Мама сама нам, як сонечко, сяє!

3. Обговоріть зміст вірша з дітьми. Запропонуйте такі завдання:

— визначити перший звук у словах, що характеризують стан погоди: сніг, грози, туман, смерч, циклони, дощі, ожеледиця, морози, сонечко;

— виконати звуковий аналіз слова «морози», складіть із ним речення;

— поділити на склади словосполучення «прогноз погоди»;

— добрати малюнки до рядків вірша і навпаки.

4. Читання вірша П. Осадчук «Я навчаюся у тата»

Мої руки незупинні - то у фарбі, то у глині.

Що не вміють руки нині - перейнять скоріш повинні.

Я навчаюся у тата молоток в руках тримати.

Скоро буду майструвати, бо навчаюся у тата!

· Попросіть дітей поділитися, хто чого навчився у своїх мами, тата, дідуся, брата?

ІІІ. Вправа «У татовій майстерні»

· Запитайте дітей, які робочі професії вони знають (уточніть, які професії є робочими і в чому їхня важливість).

· Попросіть дітей назвати інструменти, що представлені в Додатку 10 (ключ, викрутка, плоскогубці, молоток, гвинтик/ шуруп, шайба, долото, дриль/ шурупокрут, рулетка), порахувати ці інструменти та приладдя, записати їхню кількість цифрами, усно доповнити їх до 20.

· Запитайте дітей, які ще інструменти для майстрування вони знають і звідки? Чи вміють діти користуватися цими інструментами?

IV. Дискусія «Чи бувають професії тільки для чоловіків або тільки для жінок?»

· Запропонуйте учням порозмірковувати над тим, чи бувають суто чоловічі і суто жіночі професії. Надайте можливість для висловлення думок усім охочим учням. Запитайте думки всього класу про жіночі і чоловічі професії.

· Намагайтеся зруйнувати «родинні» стереотипи дітей про те, що професія мами - готувати їсти, а професія тата - заробляти гроші. Для цього продемонструйте фотографії, які ламають стереотипи про жіночі і чоловічі професії.

Познайомте дітей із жінкою-космонавтом.

Це Г айді-Марія Стефанишин-Пайпер, вона американська астронавтка, мешкає у США, але, окрім англійської мови, розмовляє українською й уважає себе в душі українкою, бо із Львівщини походять батьки Гайді- Марії. 2006 року Гайді-Марія Стефанишин-Пайпер полетіла в космос. До цього була довга підготовка - важкі тренування і випробування. Гайді-Марія здолала всі перешкоди, бо про політ у космос дівчина мріяла з дитинства. І вона здійснила свою мрію.

V. «Крісло автора»

· Запропонуйте дітям поміркувати, про яку професію вони мріють. Запросіть у «Крісло автора» тих, хто охоче поділиться своїми мріями про професію і розповість, як готується до того, щоб ця мрія здійснилася.

· Пообіцяйте, що наступна проблема в рамках цього тижня буде присвячена нашим улюбленим професіям.

VI. Бесіда про те, як ідентифікувати представників різних професій.

Вправа «Збери батьків»

· Запропонуйте дітям допомогти батькам зібратися на роботу і подати їм їхні шапки.

1. Уявіть, що ваші батьки прийшли на батьківські збори й залишили свої шапки на вішалці. Подайте батькам їхні шапки так, щоб вони відповідали їхнім професіям.

2. Допоможіть скласти все необхідне у сумку лікаря швидкої допомоги, розв’язавши приклади. Там, де результат дорівнюватиме 10, ту річ до сумки не беремо.

VII. Бесіда з батьками про особливості їхньої професії. / Екскурсія до піцерії/ пекарні/ на виробництво

· Запросіть на зустріч батьків, які цікаво розповідають про свою професію, або організуйте екскурсію туди, де працюють батьки. Попросіть їх розповісти про найцікавіші моменти їхнього професійного життя, продемонструвати інструменти/ прилади, які вони використовують у своїй діяльності, і навчити чогось важливого, що знадобиться дітям у житті.

· Запропонуйте дітям придумати цікаві запитання.

· Наприкінці зустрічі зробіть спільне фото на згадку.

VІІІ. Складання листівки батькам. Заповнення лепбука

· Запропонуйте дітям пояснити вислів «золоті руки» та створити лист-подяку «золотим рукам» батьків. Діти презентують свої роботи й обговорюють почуте та побачене.

ІХ. Рефлексія. «Щоденник вражень» про екскурсію/ зустріч із батьками

· Запропонуйте учням висловити свої враження про екскурсію/ зустріч у письмовій формі («Щоденник вражень»). Діти можуть писати будь-яким способом (олівцями, фломастерами, кольоровими ручками та ін.), малювати, створювати піктограми до теми. Час на таку письмову рефлексію - 15 хв. (Бажано такий вид діяльності пропонувати щоденно, його мета - вправлятися у висловленні власної думки).