МОДЕЛЬНА НАВЧАЛЬНА ПРОГРАМА ДЛЯ 1-ГО КЛАСУ ТА НАВЧАЛЬНО-МЕТОДИЧНІ МАТЕРІАЛИ - Р. Б. Шияна - 2017
ТИЖДЕНЬ 23. ТЕМА: «ПРОФЕСІЇ»
Ким працюють мої батьки?
Узагальнена таблиця
№ з/п |
Приклади навчальної діяльності |
Очікувані результати учіння |
Індекс очікуваного результату |
І. |
Ранкова зустріч. Привітання. Новини дня. Оголошення теми дня |
З увагою сприймає усні репліки учителя й однокласників й доречно реагує на усну інформацію в діалозі Уважно вислуховує думку співрозмовника, висловлює свій погляд, шануючи гідність інших Сприймає монологічне висловлення (казку, вірш, розповідь про події з життя або про спостереження за чимось /кимось) |
2 МОВ 1.1-1 2 ГІО 7.2-3 2 МОВ 1.1-2 |
ІІ. |
Бесіда про професії моїх батьків |
Сприймає монологічне висловлення (казку, вірш, розповідь про події з життя або про спостереження за чимось / кимось) Читає вголос короткі тексти. Під час читання робить логічний наголос Аналізує звуковий склад слова (кількість складів, наголошений та ненаголошені склади, голосні та приголосні звуки) З увагою сприймає усні репліки учителя й однокласників й доречно реагує на усну інформацію в діалозі Уважно вислуховує думку співрозмовника, висловлює свій погляд, шануючи гідність інших Використовує інформацію, отриману з відомих мені та запропонованих іншими джерел (книги, фільми тощо) |
2 МОВ 1.1-2 2 МОВ 2.2-2 2 МОВ 4.1-1 2 МОВ 1.1-1 2 ГІО 7.2-3 2 ПРО 2.1-1 |
ІІІ. |
Вправа «У татовій майстерні» |
З увагою сприймає усні репліки учителя й однокласників й доречно реагує на усну інформацію в діалозі Уважно вислуховує думку співрозмовника, висловлює свій погляд, шануючи гідність інших Оперує числами в межах 20, розв’язуючи різні життєві проблеми Описує інструменти, одяг людей різних професій |
2 МОВ 1.1-1 2 ГІО 7.2-3 2 МАО 3.3-1 2 ПРО 3.3-6 |
IV. |
Дискусія «Чи бувають професії тільки для чоловіків або тільки для жінок?» |
Сприймає монологічне висловлення (казку, вірш, розповідь про події з життя або про спостереження за чимось / кимось) Використовує інформацію, отриману з відомих мені та запропонованих іншими джерел (книги, фільми тощо) Спілкується з однокласниками Залучає людей, зокрема й тих, які відрізняються від нього/ неї, до спілкування, гри, навчання |
2 МОВ 1.1-2 2 ПРО 2.1-1 2 СЗО 4.4-1 2 ГІО 7.2-1 |
V. |
«Крісло автора» |
Розповідає про власні почуття та емоції від прослуханого висловлення (казка, вірш, розповідь про події з життя або ) або побаченого (про спостереження за чимось / кимось) Уважно вислуховує думку співрозмовника, висловлює свій погляд, шануючи гідність інших |
2 МОВ 1.8-1 2 ГІО 7.2-3 |
VI. |
Бесіда про те, як ідентифікувати представників різних професій. Вправа «Збери батьків» |
Виконує дії додавання і віднімання чисел у межах 20 без переходу через розряд Описує інструменти, одяг людей різних професій Надає допомогу тим, хто її потребує, і висловлює вдячність за підтримку |
2 МАО 3.3-2 2 ПРО 3.3-6 2 ГІО 7.2 - 2 |
VII. |
Бесіда з батьками про особливості їхньої професії / Екскурсія до піцерії/ пекарні/ на виробництво |
З увагою сприймає усні репліки учителя й однокласників й доречно реагує на усну інформацію в діалозі Уважно вислуховує думку співрозмовника, висловлює свій погляд, шануючи гідність інших |
2 МОВ 1.1-1 2 ГІО 7.2-3 |
VIII. |
Складання листівки батькам. Заповнення лепбука |
Записує короткі речення (3-4 слова з вивченими буквами), пишучи перше слово з великої букви і використовуючи в кінці речення відповідний розділовий знак Обирає для написання висловлення відповідне оформлення (шрифт, розмір, колір тощо) |
2 МОВ 3.1-1 2 МОВ 3.1-2 |
IX. |
Рефлексія. «Щоденник вражень» про екскурсію/ зустріч із батьками |
Висловлює свою думку у письмовій формі, використовуючи слова, малюнки, піктограми Уважно вислуховує думку співрозмовника, висловлює свій погляд, шануючи гідність інших Не боїться представляти результати діяльності |
2 МОВ 3.1-1 2 ГІО 7.2-3 2 МИО 3.1-2 |
І. Ранкова зустріч
1. Привітання
· Привітайтеся з учнями в колі. Попросіть кожного учня почергово називати одну професію, яка представляє його/ її тата чи маму.
2. Новини дня
· Запропонуйте, щоб учень, який виконує роль «помічника вчителя», подав інформацію за допомогою слів, піктограми про дату дня, назву тижня, погоду, кількість присутніх.
3. Оголошення теми дня
· Запропонуйте учням відгадати загадки:
Хто у будь-яку погоду
Шиє одяг для народу,
Дружить з голкою, тканиною,
Строчить швейною машиною?
(Швачка)
Золоті у нього руки:
Робить зачіски й перуки,
Підстриже і пофарбує,
Добрий настрій подарує.
(Перукар)
Робить ліки й продає.
Відгадайте - хто це є?
(Фармацевт)
Розкладає він товар
На прилавку в магазині.
Зважить моркви кілограм
Ще й картоплі, яблук, дині.
(Продавець)
Щоб була вода у хаті
Треба труби прокладати.
Хто це зробить нам на диво?
Швидко, вправно та уміло.
(Сантехнік)
Воює він зі снігом й падолистом,
Щоб у дворі було охайно й чисто.
(Двірник)
Виростають скрізь будинки.
Хто ж складав усі цеглинки?
Хто тут стіни мурував?
Нам оселі будував?
(Будівельник)
Джерело: Джміль, 2014. № 1.
· Обговоріть з дітьми важливість і цінність кожної професії.
ІІ. Бесіда про професії моїх батьків
1. Попросіть дітей розказати про професії своїх батьків. Чи діти бували в них на роботі? Що їх там здивувало? Що сподобалося?
2. Запропонуйте учням прочитати вірш Сашка Дерманського «Мамина робота» Режим доступу: https://imil.com.ua/2015-2/litstudio.
Вовина мама працює в буфеті,
Вові з роботи приносить котлети.
Вітьчина мама працює в таксі –
В них на таксі всюди їздять усі.
Васина мама торти випікає –
Вася щодня ті торти наминає...
Ні, я не заздрю, бо мама в торбинці
Теж мені носить цікаві гостинці...
Мама працює в «Прогнозі погоди».
Мама приносить з роботи пригоди.
В неї у сумці - вітри і морози,
Хмари, тумани, сніги або грози.
Щойно ми всі уночі засинаєм, -
Все те із сумки у дім виринає.
Наш коридор застилають тумани,
Грози гримлять, мов сердиті вулкани.
Серед вітальні вгніздилася хмара,
Сіра, кудлата, неначе примара.
То якось був навіть смерч прокотився –
Кіт на підлозі мов дзиґа крутився.
То в нас дощі лупотять по паркету,
То ожеледиця під туалетом,
В спальні морози щипають за ноги,
В ванній висока відносна вологість...
Я вже мовчу про обидва балкони:
Там - атмосферні фронти і циклони...
Та непогоди у нас не буває:
Мама сама нам, як сонечко, сяє!
3. Обговоріть зміст вірша з дітьми. Запропонуйте такі завдання:
— визначити перший звук у словах, що характеризують стан погоди: сніг, грози, туман, смерч, циклони, дощі, ожеледиця, морози, сонечко;
— виконати звуковий аналіз слова «морози», складіть із ним речення;
— поділити на склади словосполучення «прогноз погоди»;
— добрати малюнки до рядків вірша і навпаки.
4. Читання вірша П. Осадчук «Я навчаюся у тата»
Мої руки незупинні - то у фарбі, то у глині.
Що не вміють руки нині - перейнять скоріш повинні.
Я навчаюся у тата молоток в руках тримати.
Скоро буду майструвати, бо навчаюся у тата!
· Попросіть дітей поділитися, хто чого навчився у своїх мами, тата, дідуся, брата?
ІІІ. Вправа «У татовій майстерні»
· Запитайте дітей, які робочі професії вони знають (уточніть, які професії є робочими і в чому їхня важливість).
· Попросіть дітей назвати інструменти, що представлені в Додатку 10 (ключ, викрутка, плоскогубці, молоток, гвинтик/ шуруп, шайба, долото, дриль/ шурупокрут, рулетка), порахувати ці інструменти та приладдя, записати їхню кількість цифрами, усно доповнити їх до 20.
· Запитайте дітей, які ще інструменти для майстрування вони знають і звідки? Чи вміють діти користуватися цими інструментами?
IV. Дискусія «Чи бувають професії тільки для чоловіків або тільки для жінок?»
· Запропонуйте учням порозмірковувати над тим, чи бувають суто чоловічі і суто жіночі професії. Надайте можливість для висловлення думок усім охочим учням. Запитайте думки всього класу про жіночі і чоловічі професії.
· Намагайтеся зруйнувати «родинні» стереотипи дітей про те, що професія мами - готувати їсти, а професія тата - заробляти гроші. Для цього продемонструйте фотографії, які ламають стереотипи про жіночі і чоловічі професії.
Познайомте дітей із жінкою-космонавтом.
Це Г айді-Марія Стефанишин-Пайпер, вона американська астронавтка, мешкає у США, але, окрім англійської мови, розмовляє українською й уважає себе в душі українкою, бо із Львівщини походять батьки Гайді- Марії. 2006 року Гайді-Марія Стефанишин-Пайпер полетіла в космос. До цього була довга підготовка - важкі тренування і випробування. Гайді-Марія здолала всі перешкоди, бо про політ у космос дівчина мріяла з дитинства. І вона здійснила свою мрію.
V. «Крісло автора»
· Запропонуйте дітям поміркувати, про яку професію вони мріють. Запросіть у «Крісло автора» тих, хто охоче поділиться своїми мріями про професію і розповість, як готується до того, щоб ця мрія здійснилася.
· Пообіцяйте, що наступна проблема в рамках цього тижня буде присвячена нашим улюбленим професіям.
VI. Бесіда про те, як ідентифікувати представників різних професій.
Вправа «Збери батьків»
· Запропонуйте дітям допомогти батькам зібратися на роботу і подати їм їхні шапки.
1. Уявіть, що ваші батьки прийшли на батьківські збори й залишили свої шапки на вішалці. Подайте батькам їхні шапки так, щоб вони відповідали їхнім професіям.
2. Допоможіть скласти все необхідне у сумку лікаря швидкої допомоги, розв’язавши приклади. Там, де результат дорівнюватиме 10, ту річ до сумки не беремо.
VII. Бесіда з батьками про особливості їхньої професії. / Екскурсія до піцерії/ пекарні/ на виробництво
· Запросіть на зустріч батьків, які цікаво розповідають про свою професію, або організуйте екскурсію туди, де працюють батьки. Попросіть їх розповісти про найцікавіші моменти їхнього професійного життя, продемонструвати інструменти/ прилади, які вони використовують у своїй діяльності, і навчити чогось важливого, що знадобиться дітям у житті.
· Запропонуйте дітям придумати цікаві запитання.
· Наприкінці зустрічі зробіть спільне фото на згадку.
VІІІ. Складання листівки батькам. Заповнення лепбука
· Запропонуйте дітям пояснити вислів «золоті руки» та створити лист-подяку «золотим рукам» батьків. Діти презентують свої роботи й обговорюють почуте та побачене.
ІХ. Рефлексія. «Щоденник вражень» про екскурсію/ зустріч із батьками
· Запропонуйте учням висловити свої враження про екскурсію/ зустріч у письмовій формі («Щоденник вражень»). Діти можуть писати будь-яким способом (олівцями, фломастерами, кольоровими ручками та ін.), малювати, створювати піктограми до теми. Час на таку письмову рефлексію - 15 хв. (Бажано такий вид діяльності пропонувати щоденно, його мета - вправлятися у висловленні власної думки).