МОДЕЛЬНА НАВЧАЛЬНА ПРОГРАМА ДЛЯ 1-ГО КЛАСУ ТА НАВЧАЛЬНО-МЕТОДИЧНІ МАТЕРІАЛИ - Р. Б. Шияна - 2017

ТИЖДЕНЬ 25. ТЕМА: «ВЕСНА»

Як прокидаються рослини?

Узагальнена таблиця

№ з/п

Приклади навчальної діяльності

Очікувані результати учіння

Індекс очікуваного

результату

І.

Ранкова зустріч.

1. Привітання.

2. Обмін інформацією.

3. Новини дня

З увагою сприймає усні репліки учителя й однокласників (вітання, знайомство, запитання, просьба, прощання) й доречно реагує на усну інформацію в діалозі

Уживає форму кличного відмінка іменника для звертання по імені до іншої особи, уживає ввічливі слова

Об’єднується з іншими дітьми у групу для навчання та гри

Організовує робоче місце для навчання з урахуванням умов у школі та вдома

2 МОВ 1.1-1

2 МОВ 1.8-2

2 СЗО 4.4-6

2 СЗО 4.1-4

ІІ.

Слухання вірша Олени Пчілки «Весна-чарівниця» для визначення проблеми дня

Сприймає монологічне висловлення (казку, вірш, розповідь про події з життя або про спостереження за чимось / кимось) Розпізнає зміни в неживій та живій природі Уважно вислуховує думку співрозмовника, висловлює свій погляд, шануючи гідність інших

2 МОВ 1.1-2

2 ПРО 3.1-1

2 ГІО 7.2-3

ІІІ.

Відтворення у різних видах діяльності знань про першоцвіти

Обчислює суму (додає), різницю (віднімає) зручним для себе способом у межах 100

Складає з букв запропонованого слова нові слова

Прогнозує, яким має бути виріб, описує, як він мав би виглядати

Виготовляє та оздоблює виріб знайомими технологіями з допомогою дорослих

Демонструє іншим результати власної діяльності

Дотримується правил безпечної поведінки в довкіллі і пояснює ці правила іншим

Пояснює, яка діяльність приносить і радість, і користь

Залучає людей, зокрема й тих, які відрізняються від нього / неї, до спілкування, гри, навчання

2 МАО 3.4-1

2 МОВ 4.2-1

2 ТЕО 1.1-1

2 ТЕО 1.4-2

2 ТЕО 1.5-1

2 ПРО 3.2-2

2 СЗО 3.4-4

2 ГІО 7.2-1

IV.

З’ясування відомостей про те, які дерева прокидаються навесні

Обговорює в парі проблемне питання за темою тижня

З увагою сприймає усні репліки учителя й однокласників (вітання, знайомство, запитання, просьба, прощання) й доречно реагує на усну інформацію в діалозі

Аналізує явища живої природи навесні

Розрізняє корисні і шкідливі продукти харчування

Виконує дії додавання з іменованими числами, поданими в однакових одиницях вимірювання

Пояснює, чому природа важлива для людини

Визначає, що дає природа людині

2 МОВ 2.2-3

2 МОВ 1.1-1

2 ПРО 3.1-4

2 СЗО 3.4-1

2 МАО 1.2-7

2 ГІО 2.2-1

2 ГІО 2.2-2

V.

Практична робота «Пророщуєморослини»

Провадить (самостійно або в групі) прості спостереження / досліди

Описує етапи розвитку рослин

Фіксує здобуту інформацію / дані словами, зображеннями, символами

Розповідає про власні емоції, які виникають під час спостереження та експериментування

Визначає послідовність кроків для виконання навчального, ігрового чи дослідного завдання

З увагою сприймає усні репліки учителя й однокласників (вітання, знайомство, запитання, просьба, прощання) й доречно реагує на усну інформацію в діалозі

2 ПРО 1.4-1

2 ПРО 1.5-1

2 ПРО 2.2-1

2 ПРО 2.3-1

2 СЗО 4.6-6

2 МОВ 1.1-1

VI.

Підведення підсумків заняття. Вправа «Фантастичні гіпотези»

Обговорює в парі проблемне питання за темою тижня

Залучає людей, зокрема й тих, які відрізняються від нього / неї, до спілкування, гри, навчання

2 МОВ 2.2-3

2 ГІО 7.2-1

І. Ранкова зустріч

1. Привітання

· Запропонуйте дітям привітатися за допомогою вірша:

Усміхнися сонечку:

«Здрастуй, золоте!»

Усміхнися квіточці —

Хай вона росте!

Усміхнися дощику:

«Лийся, мов з відра!»

Друзям усміхнися,

Побажай добра.

2. Обмін інформацією

· Запитайте дітей, з яким настроєм вони сьогодні прийшли до школи. Попросіть їх намалювати відповідний смайлик, підписати його і почепити на дошку.

· Поцікавтеся, чи бачили діти дорогою до школи якісь ознаки весни. Попросіть розказати, які саме.

3. Новини дня

· Розкажіть дітям, що саме 20 березня вважається початком астрономічної весни, іншими словами — це день весняного рівнодення, тобто день за тривалістю дорівнює ночі. Сонечко, рухаючись своєю траєкторією, перетинає екватор і піднімається догори. Запитайте дітей, які наслідки матиме підняття сонечка все вище і вище над горизонтом. Саме цей день наші предки вважали великим днем і святкували «сонячне свято», час, коли день перемагає ніч, весна — зиму, і починається новий рік за сонячним календарем. І саме з цього дня починається відродження природи. (Джерело: IA ZIK, https://goo.gl/ss6XLd).

ІІ. Слухання вірша Олени Пчілки «Весна-чарівниця» для визначення проблеми дня

· Продекламуйте учням вірш Олени Пчілки:

Весна-чарівниця,

Неначе цариця,

Наказ свій послала,

Щоб краса вставала:

І проліски, і травка,

Зелена муравка,

І кульбабка рясна,

Й фіалочка ясна.

Олена Пчілка

· Запитайте дітей, який наказ «послала» весна. Попросіть висловити власні припущення, чому весна звернулася спочатку саме до рослин, а не до тварин.

· Підсумуйте відповіді дітей і оголосіть проблему дня.

ІІІ. Відтворення в різних видах діяльності знань про першоцвіти

· Поцікавтеся, чи знають діти назви першоцвітів. Попросіть дітей впізнати першоцвіти за фотографіями.

· Повідомте, що першоцвітів налічують до 500 видів, проте більшість з них занесено до Червоної книги. Обговоріть з дітьми можливі причини занесення першоцвітів до Червоної книги України. Запропонуйте скласти правила збереження ранньоквітучих рослин.

· Запишіть на дошці слово «першоцвіти». Попросіть із букв даного слова утворити і записати нові слова.

· Скажіть дітям, що ранньою весною першоцвіти є єдиним джерелом живлення для багатьох комах. Запропонуйте обчислити математичні вирази і дізнатися, яку комашку «нагодує» кожна квіточка.

· Запропонуйте дітям виготовити аплікацію «Весняні квіти»

IV. З’ясування відомостей про те, які дерева прокидаються навесні

· Попросіть дітей пригадати, які зміни відбуваються з деревами навесні. Підведіть їх до думки, що навесні в дерев починається сокорух. Розкажіть, що є дерева, в яких сокорух відбувається дуже інтенсивно, а люди вживають сік берези та клена як напій. Розкажіть, що березовий сік надзвичайно корисний: має протизапальні властивості та виводить токсини з організму, але споживати його потрібно в міру. Скажіть, що сік берези не має явно вираженого смаку, тому люди додають до нього цукор. За нагоди почастуйтесь березовим соком.

· Зверніть увагу дітей на те, що збирання соку з берези не завдає дереву шкоди, але збирати можна лише з дорослих дерев і в жодному разі не можна залишати відкритим надріз на стовбурі.

· Запропонуйте визначити, скільки літрів соку може віддати здорове дерево людині. Але наголосіть, що не варто збирати більше, ніж півлітра соку в день, щоб не нашкодити дереву. Якщо це можливо, розв’яжіть завдання практично з використанням банок різної місткості.

V. Практична робота «Пророщуємо рослини»

· Під час прогулянки або екскурсії попросіть дітей відшукати на шкільному подвір’ї насіння дерев, що лежить серед листя ще з осені (зверніть увагу, що якби все листя позбирали, то як би перезимувало це насіння?). Зніміть з декількох насінин шкірку і покажіть дітям зелений росток, який чекає більшого тепла, щоб почати інтенсивно рости.

· Запропонуйте дітям розпочати довготривале спостереження: самостійно проростити знайдене насіння і поспостерігати за його розвитком, фіксуючи результати спостережень (Джерело: https://goo.gl/cZWh3T).

VI. Підведення підсумків заняття. Вправа «Фантастичні гіпотези»

· Запропонуйте дітям повчитися висувати фантастичні гіпотези. Для цього підготуйте набір з 10 карточок: на п’яти — зображення весняних квітів, на інших — об’єкти, які виконують дію. Учні витягують по дві картки одночасно і висловлюють власну фантастичну гіпотезу, обґрунтовуючи її. Наприклад, «Щоб було б, якби вишнева гілочка вміла співати? Вона б проспівала веселу пісню про прихід весни...».