МОДЕЛЬНА НАВЧАЛЬНА ПРОГРАМА ДЛЯ 1-ГО КЛАСУ ТА НАВЧАЛЬНО-МЕТОДИЧНІ МАТЕРІАЛИ - Р. Б. Шияна - 2017
ТИЖДЕНЬ 25. ТЕМА: «ВЕСНА»
Як прокидаються рослини?
Узагальнена таблиця
№ з/п |
Приклади навчальної діяльності |
Очікувані результати учіння |
Індекс очікуваного результату |
І. |
Ранкова зустріч. 1. Привітання. 2. Обмін інформацією. 3. Новини дня |
З увагою сприймає усні репліки учителя й однокласників (вітання, знайомство, запитання, просьба, прощання) й доречно реагує на усну інформацію в діалозі Уживає форму кличного відмінка іменника для звертання по імені до іншої особи, уживає ввічливі слова Об’єднується з іншими дітьми у групу для навчання та гри Організовує робоче місце для навчання з урахуванням умов у школі та вдома |
2 МОВ 1.1-1 2 МОВ 1.8-2 2 СЗО 4.4-6 2 СЗО 4.1-4 |
ІІ. |
Слухання вірша Олени Пчілки «Весна-чарівниця» для визначення проблеми дня |
Сприймає монологічне висловлення (казку, вірш, розповідь про події з життя або про спостереження за чимось / кимось) Розпізнає зміни в неживій та живій природі Уважно вислуховує думку співрозмовника, висловлює свій погляд, шануючи гідність інших |
2 МОВ 1.1-2 2 ПРО 3.1-1 2 ГІО 7.2-3 |
ІІІ. |
Відтворення у різних видах діяльності знань про першоцвіти |
Обчислює суму (додає), різницю (віднімає) зручним для себе способом у межах 100 Складає з букв запропонованого слова нові слова Прогнозує, яким має бути виріб, описує, як він мав би виглядати Виготовляє та оздоблює виріб знайомими технологіями з допомогою дорослих Демонструє іншим результати власної діяльності Дотримується правил безпечної поведінки в довкіллі і пояснює ці правила іншим Пояснює, яка діяльність приносить і радість, і користь Залучає людей, зокрема й тих, які відрізняються від нього / неї, до спілкування, гри, навчання |
2 МАО 3.4-1 2 МОВ 4.2-1 2 ТЕО 1.1-1 2 ТЕО 1.4-2 2 ТЕО 1.5-1 2 ПРО 3.2-2 2 СЗО 3.4-4 2 ГІО 7.2-1 |
IV. |
З’ясування відомостей про те, які дерева прокидаються навесні |
Обговорює в парі проблемне питання за темою тижня З увагою сприймає усні репліки учителя й однокласників (вітання, знайомство, запитання, просьба, прощання) й доречно реагує на усну інформацію в діалозі Аналізує явища живої природи навесні Розрізняє корисні і шкідливі продукти харчування Виконує дії додавання з іменованими числами, поданими в однакових одиницях вимірювання Пояснює, чому природа важлива для людини Визначає, що дає природа людині |
2 МОВ 2.2-3 2 МОВ 1.1-1 2 ПРО 3.1-4 2 СЗО 3.4-1 2 МАО 1.2-7 2 ГІО 2.2-1 2 ГІО 2.2-2 |
V. |
Практична робота «Пророщуєморослини» |
Провадить (самостійно або в групі) прості спостереження / досліди Описує етапи розвитку рослин Фіксує здобуту інформацію / дані словами, зображеннями, символами Розповідає про власні емоції, які виникають під час спостереження та експериментування Визначає послідовність кроків для виконання навчального, ігрового чи дослідного завдання З увагою сприймає усні репліки учителя й однокласників (вітання, знайомство, запитання, просьба, прощання) й доречно реагує на усну інформацію в діалозі |
2 ПРО 1.4-1 2 ПРО 1.5-1 2 ПРО 2.2-1 2 ПРО 2.3-1 2 СЗО 4.6-6 2 МОВ 1.1-1 |
VI. |
Підведення підсумків заняття. Вправа «Фантастичні гіпотези» |
Обговорює в парі проблемне питання за темою тижня Залучає людей, зокрема й тих, які відрізняються від нього / неї, до спілкування, гри, навчання |
2 МОВ 2.2-3 2 ГІО 7.2-1 |
І. Ранкова зустріч
1. Привітання
· Запропонуйте дітям привітатися за допомогою вірша:
Усміхнися сонечку:
«Здрастуй, золоте!»
Усміхнися квіточці —
Хай вона росте!
Усміхнися дощику:
«Лийся, мов з відра!»
Друзям усміхнися,
Побажай добра.
2. Обмін інформацією
· Запитайте дітей, з яким настроєм вони сьогодні прийшли до школи. Попросіть їх намалювати відповідний смайлик, підписати його і почепити на дошку.
· Поцікавтеся, чи бачили діти дорогою до школи якісь ознаки весни. Попросіть розказати, які саме.
3. Новини дня
· Розкажіть дітям, що саме 20 березня вважається початком астрономічної весни, іншими словами — це день весняного рівнодення, тобто день за тривалістю дорівнює ночі. Сонечко, рухаючись своєю траєкторією, перетинає екватор і піднімається догори. Запитайте дітей, які наслідки матиме підняття сонечка все вище і вище над горизонтом. Саме цей день наші предки вважали великим днем і святкували «сонячне свято», час, коли день перемагає ніч, весна — зиму, і починається новий рік за сонячним календарем. І саме з цього дня починається відродження природи. (Джерело: IA ZIK, https://goo.gl/ss6XLd).
ІІ. Слухання вірша Олени Пчілки «Весна-чарівниця» для визначення проблеми дня
· Продекламуйте учням вірш Олени Пчілки:
Весна-чарівниця,
Неначе цариця,
Наказ свій послала,
Щоб краса вставала:
І проліски, і травка,
Зелена муравка,
І кульбабка рясна,
Й фіалочка ясна.
Олена Пчілка
· Запитайте дітей, який наказ «послала» весна. Попросіть висловити власні припущення, чому весна звернулася спочатку саме до рослин, а не до тварин.
· Підсумуйте відповіді дітей і оголосіть проблему дня.
ІІІ. Відтворення в різних видах діяльності знань про першоцвіти
· Поцікавтеся, чи знають діти назви першоцвітів. Попросіть дітей впізнати першоцвіти за фотографіями.
· Повідомте, що першоцвітів налічують до 500 видів, проте більшість з них занесено до Червоної книги. Обговоріть з дітьми можливі причини занесення першоцвітів до Червоної книги України. Запропонуйте скласти правила збереження ранньоквітучих рослин.
· Запишіть на дошці слово «першоцвіти». Попросіть із букв даного слова утворити і записати нові слова.
· Скажіть дітям, що ранньою весною першоцвіти є єдиним джерелом живлення для багатьох комах. Запропонуйте обчислити математичні вирази і дізнатися, яку комашку «нагодує» кожна квіточка.
· Запропонуйте дітям виготовити аплікацію «Весняні квіти»
IV. З’ясування відомостей про те, які дерева прокидаються навесні
· Попросіть дітей пригадати, які зміни відбуваються з деревами навесні. Підведіть їх до думки, що навесні в дерев починається сокорух. Розкажіть, що є дерева, в яких сокорух відбувається дуже інтенсивно, а люди вживають сік берези та клена як напій. Розкажіть, що березовий сік надзвичайно корисний: має протизапальні властивості та виводить токсини з організму, але споживати його потрібно в міру. Скажіть, що сік берези не має явно вираженого смаку, тому люди додають до нього цукор. За нагоди почастуйтесь березовим соком.
· Зверніть увагу дітей на те, що збирання соку з берези не завдає дереву шкоди, але збирати можна лише з дорослих дерев і в жодному разі не можна залишати відкритим надріз на стовбурі.
· Запропонуйте визначити, скільки літрів соку може віддати здорове дерево людині. Але наголосіть, що не варто збирати більше, ніж півлітра соку в день, щоб не нашкодити дереву. Якщо це можливо, розв’яжіть завдання практично з використанням банок різної місткості.
V. Практична робота «Пророщуємо рослини»
· Під час прогулянки або екскурсії попросіть дітей відшукати на шкільному подвір’ї насіння дерев, що лежить серед листя ще з осені (зверніть увагу, що якби все листя позбирали, то як би перезимувало це насіння?). Зніміть з декількох насінин шкірку і покажіть дітям зелений росток, який чекає більшого тепла, щоб почати інтенсивно рости.
· Запропонуйте дітям розпочати довготривале спостереження: самостійно проростити знайдене насіння і поспостерігати за його розвитком, фіксуючи результати спостережень (Джерело: https://goo.gl/cZWh3T).
VI. Підведення підсумків заняття. Вправа «Фантастичні гіпотези»
· Запропонуйте дітям повчитися висувати фантастичні гіпотези. Для цього підготуйте набір з 10 карточок: на п’яти — зображення весняних квітів, на інших — об’єкти, які виконують дію. Учні витягують по дві картки одночасно і висловлюють власну фантастичну гіпотезу, обґрунтовуючи її. Наприклад, «Щоб було б, якби вишнева гілочка вміла співати? Вона б проспівала веселу пісню про прихід весни...».