МОДЕЛЬНА НАВЧАЛЬНА ПРОГРАМА ДЛЯ 1-ГО КЛАСУ ТА НАВЧАЛЬНО-МЕТОДИЧНІ МАТЕРІАЛИ - Р. Б. Шияна - 2017
ТИЖДЕНЬ 26. ТЕМА: «ВЕСНЯНІ СВЯТА. ВЕЛИКДЕНЬ»
Які традиції Великодня у моїй родині?
Узагальнена таблиця
№ з/п |
Приклади навчальної діяльності |
Очікувані результати учіння |
Індекс очікуваного результату |
І. |
Ранкова зустріч. Привітання. Обмін інформацією |
З увагою сприймає усні репліки учителя й однокласників й доречно реагує на усну інформацію в діалозі Уважно вислуховує думку співрозмовника, висловлює свій погляд, шануючи гідність інших Сприймає монологічне висловлення (казку, вірш, розповідь про події з життя або про спостереження за чимось / кимось) Об’єднується з іншими дітьми у групу для навчання та гри |
2 МОВ 1.1-1 2 ГІО 7.2-3 2 МОВ 1.1-2 2 СЗО 4.4-6 |
ІІ. |
Бесіда «Які традиції святкування Великодня в моїй родині» |
З увагою сприймає усні репліки учителя й однокласників й доречно реагує на усну інформацію в діалозі Уважно вислуховує думку співрозмовника, висловлює свій погляд, шануючи гідність інших Сприймає монологічне висловлення (казку, вірш, розповідь про події з життя або про спостереження за чимось / кимось) Долучається до підтримання родинних і шкільних традицій, бере участь у громадських урочистостях тощо; пояснює їхнє значення для себе Ставиться з повагою до інших осіб, їхнього походження |
2 МОВ 1.1-1 2 ГІО 7.2-3 2 МОВ 1.1-2 2 ГІО 7.1-4 2 СЗО 4.4-2 |
ІІІ. |
Читання/ слухання оповідання Г.Волошки «Івасева пасочка» |
Уважно вислуховує думку співрозмовника, висловлює свій погляд, шануючи гідність інших Сприймає монологічне висловлення (казку, вірш, розповідь про події з життя або про спостереження за чимось / кимось) Переконує у важливості поваги до інших, спираючись на власний досвід і доступні джерела (почуте, прочитане) |
2 ГІО 7.2-3 2 МОВ 1.1-2 2 ГІО 6.2-1 |
IV. |
Колективна робота «Створення великого вітання з Великоднем» |
Об’єднується з іншими дітьми у групу для навчання та гри Створює в групі прості медіа-продукти (стіннівка, колаж тощо) з допомогою вчителя/ вчительки, враховує мету й аудиторію Прогнозує, яким має бути виріб, описує, як він мав би виглядати Виготовляє та оздоблює виріб знайомими технологіями за допомогою дорослих Демонструє іншим результати власної діяльності Надає допомогу тим, хто її потребує, і висловлює вдячність за підтримку Складає (з допомогою вчителя) вітальну листівку і записує її Обирає для написання висловлення (наприклад, листівки) відповідне оформлення (шрифт, розмір, колір тощо) |
2 СЗО 4.4-6 2 МОВ 3.1-2 2 ТЕО 1.1-1 2 ТЕО 1.4-2 2 ТЕО 1.5-1 2 ГІО 7.2-2 2 МОВ 3.1-1 2 МОВ 3.1-2 |
V. |
Рефлексія. «Щоденник вражень». «Які традиції святкування Великодня я хотів би/ хотіла б перейняти від родин своїх однокласників?» |
Записує тексти з 3-4 коротких речень. Уважно вислуховую думку співрозмовника, висловлюю свій погляд, шануючи гідність інших |
2 МОВ 3.1-1 2 ГІО 7. 2-3 |
І. Ранкова зустріч
1. Привітання
· Привітайтеся з дітьми за допомогою вірша Н. Куфко:
Свято Пасхи недалечко,
Люди звичай бережуть, -
Розмальовують яєчка,
Пишні пасочки печуть.
Святкування йде віками, -
Це такі чудові дні:
В гості йти, під рушниками
Страви нести запашні.
Доброзичливо, з любов’ю,
Мати щирі почуття,
Людям зичити здоров’я
І щасливого життя!
2. Обмін інформацією
· Попросіть дітей об’єднатися в пари і поспілкуватися один з одним про те, яке свято незабаром їх очікує.
ІІ. Бесіда «Які традиції святкування Великодня в моїй родині»
· Запитайте в учнів, що таке Великдень? Чому його святкують християни? Хто такий Ісус Христос, чому його розп’яли і як він воскрес?
· Підсумуйте відповіді учнів. Розкажіть, що найкращий спосіб відзначення Великодня - добрі вчинки, світлі думки, єднання з родиною.
· Про сутність величного для всіх християн свята див. розповідь «Великдень іде - благу вістку несе» (https://jmil.com.ua/2016-2/christschool).
· Об’єднайте дітей у групи. Кожна група отримує завдання поєднати малюнки або фото з відповідними реченнями.
Напередодні Великодня розписуємо писанки різними візерунками і кольорами. |
Бабця і мама печуть великодній хліб - Паску. Вона солодка, з родзинками. |
Освячувати великодні страви будемо у кошику. Тому кошик прикрашаємо квітами. Готуємо серветку. |
У неділю вранці на подвір’ї церкви освячуємо паски. |
Освячення пасок - давня традиція, яку пам’ятають ще наші бабусі й дідусі. |
До свята Великодня прибираємо оселю: миємо вікна, стелимо святкову скатертину на стіл, прикрашаємо живими квітами. |
У Великодній понеділок збереглася давня традиція - хлопці обливають дівчат водою. |
Відвідуємо своїх родичів, зокрема і померлих. Зустрічаємося з друзями. Водимо веснянки і гаївки. |
· Довідайтеся в учнів, які традиції святкування Великодня існують у їхніх родинах? Намагайтеся спонукати учнів до того, щоб вони пригадували до дрібниць, як святкують свято і що роблять перед святом, чому виконують певні обряди?
· Запропонуйте учням взяти інтерв’ю у своїх рідних про родинні традиції святкування Великодня.
Допоможіть учням скласти 3-4 запитання і записати на альбомному аркуші паперу. (Кожен записує запитання на аркуші, залишає місце для відповіді членів родини. Розмальовує сторінку за власним бажанням.)
Наступного дня учні презентують результати свого дослідження.
ІІІ. Читання / слухання оповідання Г. Волошки «Івасева пасочка»
Матеріал для вчителя
Івасева пасочка
Великодній сніданок скінчився. Івась вийшов на двір. Сонячне проміння по- святковому заливало все довкола. Івась тішився, що мав свою маленьку пасочку, яку вчора спекла йому мама. Така традиція. Івась навіть гордився нею, бо до того ж була вдало спечена, рум’яненька, із гарним хрестиком посередині, що аж сяяла. А сьогодні вдосвіта він ходив з мамою до церкви і освятив її. Івась не їстиме своєї пасочки - нехай стоїть на столі через усі свята і пишається своєю красою.
Христос воскрес! - раптом почув біля себе чийсь ніжний голос.
Озирнувся. Біля воріт стояла сирітка Ганнуся.
- Воістину воскрес! - відповів Івась і запитав. - Куди йдеш, Ганнусю, так рано, хіба ти вже поснідала?..
- Ні, - сказала тихо дівчинка. - Моя бабуся дуже старенька і нездужає спекти паску, а я ще не вмію. Ми нічого й не посвятили...
Ці слова якось немило зачепили Івася. Йому шкода стало дівчинки. Захотілося чимось допомогти. Зміркувавши щось, сказав:
- Зачекай хвильку, я зараз. - і побіг до хати.
Незабаром вернувся, несучи невеличку пасочку і кілька писанок.
- На, - простягнув Ганнусі, - це моя пасочка, вона свячена і писанки теж. Бери!
- Дякую, - відповіла дівчинка й сльоза збентеження і радості з’явилася на очах.
Івась помітив яким щастям засяяло обличчя в Ганнусі. Він був радий, що своєю маленькою пасочкою приніс велику радість бідній сирітці.
Запитання для обговорення:
- Про яку традицію Великодня йде мова в оповіданні?
- Що може Івась розповісти про себе?
- Що може Ганнуся розповісти про себе?
- Чому Ганнуся плакала?
- Яку гарну традицію показує нам Івась? (вміння дарувати).
IV. Колективна робота «Створення Великоднього панно»
· Об’єднайте учнів по групах і запропонуйте учням створити колективне Великоднє панно у техніці відбитків рук або у техніці аплікація. Для роботи підготуйте: великий аркуш паперу, безпечну кольорову фарбу, кольоровий папір ножиці.
· Учні також можуть створити вітальні листівки для своїх рідних.
V. Рефлексія. «Щоденник вражень». «Які традиції святкування Великодня я хотів би/ хотіла б перейняти від родин своїх однокласників?»
· Запропонуйте учням висловити свої думки у письмовій формі про Великодні традиції родин однокласників, про які вони дізналися і які б хотіли перейняти для своїх родин («Щоденник вражень»).
Діти можуть писати будь-яким способом (олівцями, фломастерами, кольоровими ручками та ін.), малювати, створювати піктограми до теми. Час на таку письмову рефлексію - 10-15 хв. (Бажано такий вид діяльності пропонувати щоденно, його мета - вправлятися у висловленні власної думки).