МОДЕЛЬНА НАВЧАЛЬНА ПРОГРАМА ДЛЯ 1-ГО КЛАСУ ТА НАВЧАЛЬНО-МЕТОДИЧНІ МАТЕРІАЛИ - Р. Б. Шияна - 2017
ТИЖДЕНЬ 26. ТЕМА: «ВЕСНЯНІ СВЯТА. ВЕЛИКДЕНЬ»
Що кладемо у великодній кошик?
Узагальнена таблиця
№ з/п |
Приклади навчальної діяльності |
Очікувані результати учіння |
Індекс очікуваного результату |
І. |
Ранкова зустріч. Привітання. Обмін інформацією |
З увагою сприймає усні репліки учителя й однокласників й доречно реагує на усну інформацію в діалозі Уважно вислуховує думку співрозмовника, висловлює свій погляд, шануючи гідність інших Сприймає монологічне висловлення (казку, вірш, розповідь про події з життя або про спостереження за чимось / кимось) Об’єднується з іншими дітьми у групу для навчання та гри |
2 МОВ 1.1-1 2 ГІО 7.2-3 2 МОВ 1.1-2 2 СЗО 4.4-6 |
ІІ. |
Дослідження «Що кладемо у великодній кошик?» |
З увагою сприймає усні репліки учителя й однокласників й доречно реагує на усну інформацію в діалозі Уважно вислуховує думку співрозмовника, висловлює свій погляд, шануючи гідність інших Сприймає монологічне висловлення (казку, вірш, розповідь про події з життя або про спостереження за чимось / кимось) Долучається до підтримання родинних і шкільних традицій, бере участь у громадських урочистостях тощо; пояснює їхнє значення для себе Лічить за правилами лічби об’єкти навколишнього світу в межах 20 |
2 МОВ 1.1-1 2 ГІО 7.2-3 2 МОВ 1.1-2 2 ГІО 7.1-4 2 МАО 3.1-1 |
ІІІ. |
Математика з великоднього кошика |
Додає/ віднімає до/від двоцифрового числа його десятки або його одиниці Передбачає результат додавання і віднімання, розуміючи, що в разі додавання натуральних чисел дістанемо більше число, а в разі віднімання - менше Уживає у мовленні порядкові числівники при встановленні порядкового номера об’єкта відносно іншого Виконує найпростіші розрахунки з використанням монет і купюр |
2 МАО 3.3-2 2 МАО 1.4-5 2 МАО 3.1-1 2 МАО 3.3-4 |
IV. |
Читання\слухання казки Лесі Храпливої «Великодня пригода» |
Уважно вислуховує думку співрозмовника, висловлює свій погляд, шануючи гідність інших Сприймає монологічне висловлення (казку, вірш, розповідь про події з життя або про спостереження за чимось / кимось) Малює або добирає ілюстрації до художнього тексту (казка, вірш), створює аплікації, ліпить (напр., персонажів казок тощо) |
2 ГІО 7.2-3 2 МОВ 1.1-2 2 МОВ 2.6-1 |
V. |
Рефлексія |
Обґрунтовує власні вподобання побаченого/прослуханого попереднім досвідом (глядацьким, слухацьким) або поточним настроєм Уважно вислуховую думку співрозмовника, висловлюю свій погляд, шануючи гідність інших |
2 МОВ 1.5-2 2 ГІО 7. 2-3 |
І. Ранкова зустріч
1. Привітання
· Привітайтеся з дітьми за допомогою вірша Н. Куфко:
Великдень - свято на весні.
Веселий гомін у шпаківнях.
Прозоре небо. Дні ясні.
Птахи вже повернулись з півдня.
До нас в кімнату залюбки
Веселий промінь сонця лине:
На вишивані рушники,
На стіл, на білу скатертину,
На паски пишні та пухкі,
На їх брилі молочно-білі,
На паростки вівса легкі,
Де крашанки лежать в тарілі.
Великдень... Все добро небес
Сьогодні тут у нашім домі.
Вітаємось: — Христос воскрес!
Заходьте, друзі і знайомі!
2. Обмін інформацією
· Кожен з учнів отримує індивідуальну картку-малюнок (паска, ковбаска, писанка, сир, сіль, масло, хрін). Однакові малюнки отримують по 3-4 учні в класі; і відповідно, збираються в групи. У групах представляють інтерв’ю, яке готували у родинах «Родинні традиції Великодня».
ІІ. Дослідження «Що кладемо у великодній кошик?»
1. Слухання вірша Ореста Даниляка «Великодня казка»
Ось мій кошик-мандрівник!
Він ходить багато звик:
влітку ягідки збирав,
восени гриби шукав,
цілу зиму він стояв,
трохи порохом припав.
А на весну він умився,
зіллячком причепурився
і почав гостей чекать.
А вони не забарились,
і, як в казці, появились...
(робимо паузу у читанні і пропонуємо наступне задання).
2. Вправа «Які речі зайві у кошику»
· Запитайте в учнів, які продукти кладуть у великодній кошик у їхній родині.
· Запропонуйте визначити, які речі зайві у кошику.
3. Гра у парі «Святковий кошик»
· Запропонуйте зібрати великодній кошик із малюнків, слухаючи вірш:
Раз - беремо пухку Паску,
Два - запашну, смачну ковбаску,
Три - варені яєчка,
Кладемо скраєчку.
Трохи солі - це чотири,
П’ять - беремо грудку сиру,
Шість - ковбаску потісни –
Поруч масло поклади.
Сім - вже чути з церкви дзвін,
Поспішаймо, кладем хрін.
Вісім - писанки-панянки
У шкарлупах-вишиванках,
Дев’ять - свічку не забудь!
Десять - вирушаєм в путь!
Кошик свій ще прикраси:
Гілку мірту заплети,
Рушничком застели
І до Бога принеси.
· Запитайте, які слова для дітей виявилися незрозумілими, поясніть їхнє значення.
· Обведіть у вірші назви страв, які покладете в кошик.
(продовження читання вірша «Великодня казка»)
Ось, нарешті, всі зійшлись,
І до церкви подались.
Кошик вбрався в вишиванку.
Це було в неділю зранку.
Коло церкви дівочки
Водили гаївочки.
Покропили всіх їх рясно,
Стало нам свячене все.
Засіяло сонце ясно!
Христос Воскрес!
Воістину Воскрес!
· Якщо ви разом із батьками готуєте свій Великодній кошик, то сфотографуйте його. Підпишіть фото і розмістіть у класній фотогалереї.
ІІІ. Математика з великоднього кошика
· Повідомте, що наші яєчка-крашанки розсипалися і закрили деякі числа в таблиці.
· Відновіть правильний запис
Доданок |
10 |
|
10 |
6 |
|
Доданок |
9 |
6 |
|
4 |
8 |
Сума |
|
16 |
17 |
|
10 |
Зменшуване |
13 |
17 |
16 |
|
14 |
Від’ємник |
|
7 |
|
8 |
|
Різниця |
10 |
о |
5 |
10 |
4 |
· Пронумеруй крашанки в порядку зростання.
· Склади задачу за малюнком
Одна паска коштує 10 грн. Скільки пасок можна купити, якщо у тебе є такі купюри:
IV. Читання / слухання казки Лесі Храпливої «Великодня пригода»
· Роздайте учням текст казки і запропонуйте прочитати частину тексту в особах. Зверніть увагу дітей, що дівчинка звертається до матусі на «Ви».
Великодня пригода
Засвітило сонечко ранком у віконечко. Поклала мама в кошик паску, писанки, ковбаску та покликала донечку - Параску:
- Від себе і від Батька, і від мене занесеш Бабусі Свячене!
І пішла Параска: в кошику ковбаска, писанки і паска. А дорогою дивуються горобчики:
- Цвірінь! - що в Параски вишита запаска.
Іде Параска, вийшла на горбок. А до неї Бровко - песик: скік та скок!
- Куди ідеш та що несеш?
- Несу я паску, писаночки, ковбаску, від Батька і від Мами, і від мене - несу Бабусі Свячене.
- А не буде там нічого і для мене? — Бровко питає, хвостиком махає.
- Писанки Матуся написали, оленями, півниками, сонцями прикрашали. Не на те трудились мої Ненька, щоб з’їв Бровко писанки смачненько!
- Подивись, Парасю, ще раз на Свячене: може там найдеться що для мене? - Бровко питає, хвостиком махає.
- Білу паску - не малі це речі! - Мама цілу ніч місили ще й пекли у печі. Ой, багато мали з нею праці! Чи ж годиться пасочка - собаці?
- Подивись, Парасю, ще раз на Свячене: я голодний - чи нема нічого в кошику для мене?
- Лиш ковбаска, вся товстенька, з салом. Мама її довго начиняли, ще й пекли! Я знаю, їсти ти готовий, та не дам ніяк ковбаски - псові!
- Поглянь, Парасю, в кошик - ще ж бо не порожній він! - Бровко благає, хвостиком махає.
- Не порожній, ще остався... хрін. Викопала я його сама в городі - може стане Бровкові в пригоді?
Дала Параска Бровкові ласощів тих, а Бровко лиш понюхав та: - Аааапчих!
В носі закрутило, в очах потемніло. Пчихнув Бровко, заточився та штовхнув Параску. Випустила вона з рук кошик, паску, писанки, ковбаску...
Покотилася з горбочка паска, а за нею стежкою всі писанки й ковбаска, а за ними кошик і Параска, а за ними, гавкаючи, Бровко - пес.
Котилися, котилися ранок весь. Аж мусіли стати, бо докотились до бабусиної хати. Встала тоді Параска, позбирала в кошик паску, писанки, ковбаску та промовила:
- Бабусенько, від Мами і від Тата і від мене принесла я ласощі вам на Свячене.
І сказала, як пригода приключилася: як усі вони з горбочка покотилися.
А Бабуся - нум Параску цілувати. Посадили її на покутті в хаті, а Бровкові біля порога дали велику кість. А він зубами: - хап! - і їсть, і досі їсть!
Обговорення змісту казки:
- До кого йшла Параска із гостинцями? Чому?
- Що ще було у кошику Параски?
- Чи поділилася Параска з голодним песиком їжею? Чому?
- Яка прикра пригода трапилася із Параскою?
- Як би ви вчинили, якби, ідучи з великоднім кошиком, повним усяких ласощів, вам трапився хтось голодний?
· Запропонуйте зачитати уривки тексту казки, що підходять до малюнків.
V. Рефлексія
· Попросіть дітей розповісти про свої враження від теми тижня. Що учням сподобалося? Що першокласники зможуть використати вдома під час святкування Великодня?