МОДЕЛЬНА НАВЧАЛЬНА ПРОГРАМА ДЛЯ 1-ГО КЛАСУ ТА НАВЧАЛЬНО-МЕТОДИЧНІ МАТЕРІАЛИ - Р. Б. Шияна - 2017

ТИЖДЕНЬ 26. ТЕМА: «ВЕСНЯНІ СВЯТА. ВЕЛИКДЕНЬ»

Що кладемо у великодній кошик?

Узагальнена таблиця

№ з/п

Приклади навчальної діяльності

Очікувані результати учіння

Індекс очікуваного

результату

І.

Ранкова зустріч.

Привітання.

Обмін інформацією

З увагою сприймає усні репліки учителя й однокласників й доречно реагує на усну інформацію в діалозі

Уважно вислуховує думку співрозмовника, висловлює свій погляд, шануючи гідність інших

Сприймає монологічне висловлення (казку, вірш, розповідь про події з життя або про спостереження за чимось / кимось) Об’єднується з іншими дітьми у групу для навчання та гри

2 МОВ 1.1-1

2 ГІО 7.2-3

2 МОВ 1.1-2

2 СЗО 4.4-6

ІІ.

Дослідження «Що кладемо у великодній кошик?»

З увагою сприймає усні репліки учителя й однокласників й доречно реагує на усну інформацію в діалозі

Уважно вислуховує думку співрозмовника, висловлює свій погляд, шануючи гідність інших

Сприймає монологічне висловлення (казку, вірш, розповідь про події з життя або про спостереження за чимось / кимось) Долучається до підтримання родинних і шкільних традицій, бере участь у громадських урочистостях тощо; пояснює їхнє значення для себе

Лічить за правилами лічби об’єкти навколишнього світу в межах 20

2 МОВ 1.1-1

2 ГІО 7.2-3

2 МОВ 1.1-2

2 ГІО 7.1-4

2 МАО 3.1-1

ІІІ.

Математика з великоднього кошика

Додає/ віднімає до/від двоцифрового числа його десятки або його одиниці

Передбачає результат додавання і віднімання, розуміючи, що в разі додавання натуральних чисел дістанемо більше число, а в разі віднімання - менше

Уживає у мовленні порядкові числівники при встановленні порядкового номера об’єкта відносно іншого

Виконує найпростіші розрахунки з використанням монет і купюр

2 МАО 3.3-2

2 МАО 1.4-5

2 МАО 3.1-1

2 МАО 3.3-4

IV.

Читання\слухання казки Лесі Храпливої «Великодня пригода»

Уважно вислуховує думку співрозмовника, висловлює свій погляд, шануючи гідність інших

Сприймає монологічне висловлення (казку, вірш, розповідь про події з життя або про спостереження за чимось / кимось)

Малює або добирає ілюстрації до художнього тексту (казка, вірш), створює аплікації, ліпить (напр., персонажів казок тощо)

2 ГІО 7.2-3

2 МОВ 1.1-2

2 МОВ 2.6-1

V.

Рефлексія

Обґрунтовує власні вподобання побаченого/прослуханого попереднім досвідом (глядацьким, слухацьким) або поточним настроєм

Уважно вислуховую думку співрозмовника, висловлюю свій погляд, шануючи гідність інших

2 МОВ 1.5-2

2 ГІО 7. 2-3

І. Ранкова зустріч

1. Привітання

· Привітайтеся з дітьми за допомогою вірша Н. Куфко:

Великдень - свято на весні.

Веселий гомін у шпаківнях.

Прозоре небо. Дні ясні.

Птахи вже повернулись з півдня.

До нас в кімнату залюбки

Веселий промінь сонця лине:

На вишивані рушники,

На стіл, на білу скатертину,

На паски пишні та пухкі,

На їх брилі молочно-білі,

На паростки вівса легкі,

Де крашанки лежать в тарілі.

Великдень... Все добро небес

Сьогодні тут у нашім домі.

Вітаємось: — Христос воскрес!

Заходьте, друзі і знайомі!

2. Обмін інформацією

· Кожен з учнів отримує індивідуальну картку-малюнок (паска, ковбаска, писанка, сир, сіль, масло, хрін). Однакові малюнки отримують по 3-4 учні в класі; і відповідно, збираються в групи. У групах представляють інтерв’ю, яке готували у родинах «Родинні традиції Великодня».

ІІ. Дослідження «Що кладемо у великодній кошик?»

1. Слухання вірша Ореста Даниляка «Великодня казка»

Ось мій кошик-мандрівник!

Він ходить багато звик:

влітку ягідки збирав,

восени гриби шукав,

цілу зиму він стояв,

трохи порохом припав.

А на весну він умився,

зіллячком причепурився

і почав гостей чекать.

А вони не забарились,

і, як в казці, появились...

(робимо паузу у читанні і пропонуємо наступне задання).

2. Вправа «Які речі зайві у кошику»

· Запитайте в учнів, які продукти кладуть у великодній кошик у їхній родині.

· Запропонуйте визначити, які речі зайві у кошику.

3. Гра у парі «Святковий кошик»

· Запропонуйте зібрати великодній кошик із малюнків, слухаючи вірш:

Раз - беремо пухку Паску,

Два - запашну, смачну ковбаску,

Три - варені яєчка,

Кладемо скраєчку.

Трохи солі - це чотири,

П’ять - беремо грудку сиру,

Шість - ковбаску потісни –

Поруч масло поклади.

Сім - вже чути з церкви дзвін,

Поспішаймо, кладем хрін.

Вісім - писанки-панянки

У шкарлупах-вишиванках,

Дев’ять - свічку не забудь!

Десять - вирушаєм в путь!

Кошик свій ще прикраси:

Гілку мірту заплети,

Рушничком застели

І до Бога принеси.

· Запитайте, які слова для дітей виявилися незрозумілими, поясніть їхнє значення.

· Обведіть у вірші назви страв, які покладете в кошик.

(продовження читання вірша «Великодня казка»)

Ось, нарешті, всі зійшлись,

І до церкви подались.

Кошик вбрався в вишиванку.

Це було в неділю зранку.

Коло церкви дівочки

Водили гаївочки.

Покропили всіх їх рясно,

Стало нам свячене все.

Засіяло сонце ясно!

Христос Воскрес!

Воістину Воскрес!

· Якщо ви разом із батьками готуєте свій Великодній кошик, то сфотографуйте його. Підпишіть фото і розмістіть у класній фотогалереї.

ІІІ. Математика з великоднього кошика

· Повідомте, що наші яєчка-крашанки розсипалися і закрили деякі числа в таблиці.

· Відновіть правильний запис

Доданок

10

10

6

Доданок

9

6

4

8

Сума

16

17

10

Зменшуване

13

17

16

14

Від’ємник

7

8

Різниця

10

о

5

10

4

· Пронумеруй крашанки в порядку зростання.

· Склади задачу за малюнком

Одна паска коштує 10 грн. Скільки пасок можна купити, якщо у тебе є такі купюри:

IV. Читання / слухання казки Лесі Храпливої «Великодня пригода»

· Роздайте учням текст казки і запропонуйте прочитати частину тексту в особах. Зверніть увагу дітей, що дівчинка звертається до матусі на «Ви».

Великодня пригода

Засвітило сонечко ранком у віконечко. Поклала мама в кошик паску, писанки, ковбаску та покликала донечку - Параску:

- Від себе і від Батька, і від мене занесеш Бабусі Свячене!

І пішла Параска: в кошику ковбаска, писанки і паска. А дорогою дивуються горобчики:

- Цвірінь! - що в Параски вишита запаска.

Іде Параска, вийшла на горбок. А до неї Бровко - песик: скік та скок!

- Куди ідеш та що несеш?

- Несу я паску, писаночки, ковбаску, від Батька і від Мами, і від мене - несу Бабусі Свячене.

- А не буде там нічого і для мене? — Бровко питає, хвостиком махає.

- Писанки Матуся написали, оленями, півниками, сонцями прикрашали. Не на те трудились мої Ненька, щоб з’їв Бровко писанки смачненько!

- Подивись, Парасю, ще раз на Свячене: може там найдеться що для мене? - Бровко питає, хвостиком махає.

- Білу паску - не малі це речі! - Мама цілу ніч місили ще й пекли у печі. Ой, багато мали з нею праці! Чи ж годиться пасочка - собаці?

- Подивись, Парасю, ще раз на Свячене: я голодний - чи нема нічого в кошику для мене?

- Лиш ковбаска, вся товстенька, з салом. Мама її довго начиняли, ще й пекли! Я знаю, їсти ти готовий, та не дам ніяк ковбаски - псові!

- Поглянь, Парасю, в кошик - ще ж бо не порожній він! - Бровко благає, хвостиком махає.

- Не порожній, ще остався... хрін. Викопала я його сама в городі - може стане Бровкові в пригоді?

Дала Параска Бровкові ласощів тих, а Бровко лиш понюхав та: - Аааапчих!

В носі закрутило, в очах потемніло. Пчихнув Бровко, заточився та штовхнув Параску. Випустила вона з рук кошик, паску, писанки, ковбаску...

Покотилася з горбочка паска, а за нею стежкою всі писанки й ковбаска, а за ними кошик і Параска, а за ними, гавкаючи, Бровко - пес.

Котилися, котилися ранок весь. Аж мусіли стати, бо докотились до бабусиної хати. Встала тоді Параска, позбирала в кошик паску, писанки, ковбаску та промовила:

- Бабусенько, від Мами і від Тата і від мене принесла я ласощі вам на Свячене.

І сказала, як пригода приключилася: як усі вони з горбочка покотилися.

А Бабуся - нум Параску цілувати. Посадили її на покутті в хаті, а Бровкові біля порога дали велику кість. А він зубами: - хап! - і їсть, і досі їсть!

Обговорення змісту казки:

- До кого йшла Параска із гостинцями? Чому?

- Що ще було у кошику Параски?

- Чи поділилася Параска з голодним песиком їжею? Чому?

- Яка прикра пригода трапилася із Параскою?

- Як би ви вчинили, якби, ідучи з великоднім кошиком, повним усяких ласощів, вам трапився хтось голодний?

· Запропонуйте зачитати уривки тексту казки, що підходять до малюнків.

V. Рефлексія

· Попросіть дітей розповісти про свої враження від теми тижня. Що учням сподобалося? Що першокласники зможуть використати вдома під час святкування Великодня?