МОДЕЛЬНА НАВЧАЛЬНА ПРОГРАМА ДЛЯ 1-ГО КЛАСУ ТА НАВЧАЛЬНО-МЕТОДИЧНІ МАТЕРІАЛИ - Р. Б. Шияна - 2017
ТИЖДЕНЬ 28. ТЕМА: «СВІТ РОСЛИН»
Що спільного між усіма рослинами?
Узагальнена таблиця
№ з/п |
Приклади навчальної діяльності |
Очікувані результати учіння |
Індекс очікуваного результату |
І. |
Ранкова зустріч. 1. Привітання. 2. Обмін інформацією. 3. Групове заняття |
З увагою сприймає усні репліки учителя й однокласників (вітання, знайомство, запитання, просьба, прощання) й доречно реагує на усну інформацію в діалозі Уживає різні форми привітання, прощання Виконує запропоновану роль у мікрогрупі (команді), погоджуючись із рішенням команди Організовує робоче місце для навчання з урахуванням умов у школі Виконує нескладні ролі (зокрема, «пісні в ролях»), етюди-наслідування, перевтілюючись у різних персонажів Вправляється над інтонацією мовлення, чіткістю дикції, виразністю міміки і жесту |
2 МОВ 1.1-1 2 МОВ 1.8-2 2 СЗО 4.4-7 2 СЗО 4.1-4 2 МИО 1.1-16 2 МИО 1.1-17 |
ІІ. |
Утворення цілісного зображеннярослини, розташувавши числа в порядку зростання |
Розташовує числа в межах 100 у порядку зростання (спадання) Уживає відповідну до ситуації спілкування (тематика тижня) лексику і несловесні засоби (жести, міміка тощо) Висловлює свої думки і почуття з приводу простих медіа-текстів (мультфільм, світлини) Розрізняє дерева, кущі, трав’янисті рослини |
2 МАО 4.2-6 2 МОВ 1.7-2 2 МОВ 1.5-1 2 ПРО 4.3-4 |
ІІІ. |
Перегляд презентації про органи рослини та функції кожного з них |
Визначає будову рослин (корінь, квітка, стебло, листки, плоди) Пояснює значення кожного органу для рослини Записує слова, вимова і написання яких збігаються Висловлює свої думки і почуття з приводу простих медіа-текстів (мультфільм, світлини) Виконує запропоновану роль у мікрогрупі (команді), погоджуючись із рішенням команди |
2 ПРО 4.3-5 2 ПРО 4.3-6 2 МОВ 3.1-4 2 МОВ 1.5-1 2 СЗО 4.4-7 |
IV. |
Інсценізація казки «Хто із органів найголовніший?» |
Намагається виразно вголос читати нескладний текст після попередньої підготовки Імпровізує з інтонацією, тембром та силою голосу, відтворюючи репліки персонажів казок, віршів, народних пісень тощо Уживає відповідну до ситуації спілкування (тематика тижня) лексику і несловесні засоби (жести, міміка тощо) Бере участь у народних святах та обрядах, концертах, виставках, інсценізаціях тощо Моделює ситуації / грає рольові ігри, у яких підтримує та підбадьорює інших |
2 МОВ 2.2-2 2 МОВ 2.7-3 2 МОВ 1.7-2 2 МИО 3.3-3 2 ГІО 6.3-1 |
V. |
Виготовлення аплікації«Рослина» |
Створює виріб за зразком (шаблоном) та власним задумом самостійно чи за допомогою дорослих. Використовує папір, картон, нитки, неткані чи природні матеріали (предметні та сюжетні аплікації з природного матеріалу, нескладні сюжетні композиції, вироби в техніці орігамі, макети виробів із штучних матеріалів та картону, вироби об’ємної форми з паперу) Демонструє вміння різати нитки, папір, картон ножицями по прямій, кривій та ламаній лініях за запропонованим зразком (шаблоном) Залучає людей, зокрема й тих, які відрізняються від нього / неї, до спілкування, гри, навчання Демонструє, як попросити допомоги при потребі |
2 ТЕО 1.4-4 2 ТЕО 1.4-5 2 ГІО 7.2-2 2 СЗО 1.3-3 |
VI. |
Гра «Вилучи зайве» |
Розрізняє дерева, кущі, трав’янисті рослини Наводить приклади назв дерев, кущів, трав’янистих рослин Уживає відповідну до ситуації спілкування (тематика тижня) лексику і несловесні засоби (жести, міміка тощо) Встановлює дружні стосунки з дітьми своєї та іншої статі |
2 ПРО 4.3-4 2 ПРО 4.3-4 2 МОВ 1.7-2 2 СЗО 1.4-1 |
VII. |
Підведення підсумків заняття. |
Розрізняє дерева, кущі, трав’янисті рослини Грає в рухливі ігри Встановлює дружні стосунки з дітьми своєї та іншої статі |
2 ПРО 4.3-4 2 ФІО 1.3-1 2 СЗО 1.4-1 |
І. Ранкова зустріч
1. Привітання
· Запропонуйте дітям привітатися за допомогою вірша:
Усміхнися всім навколо:
Небу, сонцю, квітам, людям.
І тоді обов’язково
День тобі веселим буде!
2. Обмін інформацією
· Запропонуйте дітям сказати один одному щось приємне, використовуючи міміку і жести.
3. Групове заняття
· Підготуйте маленькі морквинки, капустяні листочки, очищені топінамбури, листя петрушки тощо. А тепер, гризучи їх та хрумкаючи, створіть з дітьми свій неповторний музичний твір.
ІІ. Утворення цілісного зображення рослини шляхом розташування чисел в порядку зростання
· Розподіліть дітей на групи і дайте кожній групі завдання утворити цілісне зображення рослини, розташувавши числа в порядку зростання. Попередньо підготуйте картинки для кожної групи дітей і розріжте її вздовж на 10 смужок (так, щоб смужка містила частинку зображення та цифри)
· Утворені зображення рослин розташуйте так, щоб усі діти бачили (дошка, стіна) і запропонуйте висловити думку про те, що спільного є між усіма рослинами. Заохочуйте учнів до спілкування і підведіть їх до висновку, що всі рослини мають спільну будову.
ІІІ. Перегляд презентації про органи рослини та функції кожного з них
· Покажіть дітям відеопрезентацію та попросіть запам'ятати назви органів рослин та їх функції (режим доступу: https://goo.gl/vixkLp)
· Роздайте дітям картки із зображенням рослини і попросіть підписати кожний її орган.
· Обговоріть з дітьми значення кожного органу для рослини.
· Покажіть дітям гербарій рослин або їх зображення і попросіть розпізнати органи рослини на кожному з них.
· Запропонуйте дітям вписати у кросворд слова - назви органів рослини.
Запитання кросворду:
1. Який орган закріплює рослину в ґрунті та забезпечує її розчинами мінеральних речовин?
2. На якому органі є листки, плоди, квіти? (По ньому поживні речовини рухаються до інших органів).
3. Які пластинки, що ними рослина дихає, розміщені на стеблі? (вони, як правило, зеленого кольору).
4. Що утворюється з квітки?
5. Який орган дуже люблять бджоли?
IV. Інсценізація казки «Хто із органів найголовніший?»
· Запропонуйте дітям прочитати репліки кожного органу рослини і визначити, кому вони належать.
· Спробуйте з дітьми інсценізувати розмову між органами рослини.
· Попросіть дітей визначити, який орган мав рацію. Попросіть обґрунтувати власний вибір.
V. Виготовлення аплікації «Рослина»
· Виготовте з дітьми аплікацію «Рослина», на якій відобразіть всі органи рослини та підпишіть їх (матеріал взято із сайту Juxtapost: https://goo.gl/xxufwp)
VI. Гра «Вилучи зайве»
· Запропонуйте дітям визначити «зайву» рослину у кожному ряді, обґрунтовуючи власний вибір.
· Підсумуйте відповіді дітей та розкажіть, за якою ознакою класифікують рослини на дерева - кущі - трави. Попросіть дітей навести приклади рослин кожної групи.
VII. Підведення підсумків заняття
· Запропонуйте учням пограти у гру «Я знаю...».
Учитель розпочинає гру: починає відбивати м’яч від землі, промовляючи по одному слову на кожен удар: “Я знаю п’ять назв дерев: дуб - один, береза - два ...” І так до п’яти. Потім перелічують назви кущів, трав’янистих рослин. Якщо хтось збився або впустив м’яча, хід переходить до наступного гравця. Виграє той, хто перший упорався із завданням.
.......