МОДЕЛЬНА НАВЧАЛЬНА ПРОГРАМА ДЛЯ 1-ГО КЛАСУ ТА НАВЧАЛЬНО-МЕТОДИЧНІ МАТЕРІАЛИ - Р. Б. Шияна - 2017

ТИЖДЕНЬ 28. ТЕМА: «СВІТ РОСЛИН»

Що спільного між усіма рослинами?

Узагальнена таблиця

№ з/п

Приклади навчальної діяльності

Очікувані результати учіння

Індекс очікуваного

результату

І.

Ранкова зустріч.

1. Привітання.

2. Обмін інформацією.

3. Групове заняття

З увагою сприймає усні репліки учителя й однокласників (вітання, знайомство, запитання, просьба, прощання) й доречно реагує на усну інформацію в діалозі

Уживає різні форми привітання, прощання

Виконує запропоновану роль у мікрогрупі (команді), погоджуючись із рішенням команди

Організовує робоче місце для навчання з урахуванням умов у школі

Виконує нескладні ролі (зокрема, «пісні в ролях»), етюди-наслідування, перевтілюючись у різних персонажів

Вправляється над інтонацією мовлення, чіткістю дикції, виразністю міміки і жесту

2 МОВ 1.1-1

2 МОВ 1.8-2

2 СЗО 4.4-7

2 СЗО 4.1-4

2 МИО 1.1-16

2 МИО 1.1-17

ІІ.

Утворення цілісного зображеннярослини, розташувавши числа в порядку зростання

Розташовує числа в межах 100 у порядку зростання (спадання)

Уживає відповідну до ситуації спілкування (тематика тижня) лексику і несловесні засоби (жести, міміка тощо)

Висловлює свої думки і почуття з приводу простих медіа-текстів (мультфільм, світлини)

Розрізняє дерева, кущі, трав’янисті рослини

2 МАО 4.2-6

2 МОВ 1.7-2

2 МОВ 1.5-1

2 ПРО 4.3-4

ІІІ.

Перегляд презентації про органи рослини та функції кожного з них

Визначає будову рослин (корінь, квітка, стебло, листки, плоди)

Пояснює значення кожного органу для рослини

Записує слова, вимова і написання яких збігаються

Висловлює свої думки і почуття з приводу простих медіа-текстів (мультфільм, світлини)

Виконує запропоновану роль у мікрогрупі (команді), погоджуючись із рішенням команди

2 ПРО 4.3-5

2 ПРО 4.3-6

2 МОВ 3.1-4

2 МОВ 1.5-1

2 СЗО 4.4-7

IV.

Інсценізація казки «Хто із органів найголовніший?»

Намагається виразно вголос читати нескладний текст після попередньої підготовки Імпровізує з інтонацією, тембром та силою голосу, відтворюючи репліки персонажів казок, віршів, народних пісень тощо

Уживає відповідну до ситуації спілкування (тематика тижня) лексику і несловесні засоби (жести, міміка тощо)

Бере участь у народних святах та обрядах, концертах, виставках, інсценізаціях тощо

Моделює ситуації / грає рольові ігри, у яких підтримує та підбадьорює інших

2 МОВ 2.2-2

2 МОВ 2.7-3

2 МОВ 1.7-2

2 МИО 3.3-3

2 ГІО 6.3-1

V.

Виготовлення аплікації«Рослина»

Створює виріб за зразком (шаблоном) та власним задумом самостійно чи за допомогою дорослих. Використовує папір, картон, нитки, неткані чи природні матеріали (предметні та сюжетні аплікації з природного матеріалу, нескладні сюжетні композиції, вироби в техніці орігамі, макети виробів із штучних матеріалів та картону, вироби об’ємної форми з паперу)

Демонструє вміння різати нитки, папір, картон ножицями по прямій, кривій та ламаній лініях за запропонованим зразком (шаблоном)

Залучає людей, зокрема й тих, які відрізняються від нього / неї, до спілкування, гри, навчання

Демонструє, як попросити допомоги при потребі

2 ТЕО 1.4-4

2 ТЕО 1.4-5

2 ГІО 7.2-2

2 СЗО 1.3-3

VI.

Гра «Вилучи зайве»

Розрізняє дерева, кущі, трав’янисті рослини

Наводить приклади назв дерев, кущів, трав’янистих рослин

Уживає відповідну до ситуації спілкування (тематика тижня) лексику і несловесні засоби (жести, міміка тощо)

Встановлює дружні стосунки з дітьми своєї та іншої статі

2 ПРО 4.3-4

2 ПРО 4.3-4

2 МОВ 1.7-2

2 СЗО 1.4-1

VII.

Підведення підсумків заняття.

Розрізняє дерева, кущі, трав’янисті рослини

Грає в рухливі ігри

Встановлює дружні стосунки з дітьми своєї та іншої статі

2 ПРО 4.3-4

2 ФІО 1.3-1

2 СЗО 1.4-1

І. Ранкова зустріч

1. Привітання

· Запропонуйте дітям привітатися за допомогою вірша:

Усміхнися всім навколо:

Небу, сонцю, квітам, людям.

І тоді обов’язково

День тобі веселим буде!

2. Обмін інформацією

· Запропонуйте дітям сказати один одному щось приємне, використовуючи міміку і жести.

3. Групове заняття

· Підготуйте маленькі морквинки, капустяні листочки, очищені топінамбури, листя петрушки тощо. А тепер, гризучи їх та хрумкаючи, створіть з дітьми свій неповторний музичний твір.

ІІ. Утворення цілісного зображення рослини шляхом розташування чисел в порядку зростання

· Розподіліть дітей на групи і дайте кожній групі завдання утворити цілісне зображення рослини, розташувавши числа в порядку зростання. Попередньо підготуйте картинки для кожної групи дітей і розріжте її вздовж на 10 смужок (так, щоб смужка містила частинку зображення та цифри)

· Утворені зображення рослин розташуйте так, щоб усі діти бачили (дошка, стіна) і запропонуйте висловити думку про те, що спільного є між усіма рослинами. Заохочуйте учнів до спілкування і підведіть їх до висновку, що всі рослини мають спільну будову.

ІІІ. Перегляд презентації про органи рослини та функції кожного з них

· Покажіть дітям відеопрезентацію та попросіть запам'ятати назви органів рослин та їх функції (режим доступу: https://goo.gl/vixkLp)

· Роздайте дітям картки із зображенням рослини і попросіть підписати кожний її орган.

· Обговоріть з дітьми значення кожного органу для рослини.

· Покажіть дітям гербарій рослин або їх зображення і попросіть розпізнати органи рослини на кожному з них.

· Запропонуйте дітям вписати у кросворд слова - назви органів рослини.

Запитання кросворду:

1. Який орган закріплює рослину в ґрунті та забезпечує її розчинами мінеральних речовин?

2. На якому органі є листки, плоди, квіти? (По ньому поживні речовини рухаються до інших органів).

3. Які пластинки, що ними рослина дихає, розміщені на стеблі? (вони, як правило, зеленого кольору).

4. Що утворюється з квітки?

5. Який орган дуже люблять бджоли?

IV. Інсценізація казки «Хто із органів найголовніший?»

· Запропонуйте дітям прочитати репліки кожного органу рослини і визначити, кому вони належать.

· Спробуйте з дітьми інсценізувати розмову між органами рослини.

· Попросіть дітей визначити, який орган мав рацію. Попросіть обґрунтувати власний вибір.

V. Виготовлення аплікації «Рослина»

· Виготовте з дітьми аплікацію «Рослина», на якій відобразіть всі органи рослини та підпишіть їх (матеріал взято із сайту Juxtapost: https://goo.gl/xxufwp)

VI. Гра «Вилучи зайве»

· Запропонуйте дітям визначити «зайву» рослину у кожному ряді, обґрунтовуючи власний вибір.

· Підсумуйте відповіді дітей та розкажіть, за якою ознакою класифікують рослини на дерева - кущі - трави. Попросіть дітей навести приклади рослин кожної групи.

VII. Підведення підсумків заняття

· Запропонуйте учням пограти у гру «Я знаю...».

Учитель розпочинає гру: починає відбивати м’яч від землі, промовляючи по одному слову на кожен удар: “Я знаю п’ять назв дерев: дуб - один, береза - два ...” І так до п’яти. Потім перелічують назви кущів, трав’янистих рослин. Якщо хтось збився або впустив м’яча, хід переходить до наступного гравця. Виграє той, хто перший упорався із завданням.

.......