МОДЕЛЬНА НАВЧАЛЬНА ПРОГРАМА ДЛЯ 1-ГО КЛАСУ ТА НАВЧАЛЬНО-МЕТОДИЧНІ МАТЕРІАЛИ - Р. Б. Шияна - 2017
ТИЖДЕНЬ 32. ТЕМА: «МИ - УКРАЇНЦІ. МИ - ЄВРОПЕЙЦІ»
Що ти розкажеш про Україну друзям з Європи?
Узагальнена таблиця
№ з/п |
Приклади навчальної діяльності |
Очікувані результати учіння |
Індекс очікуваного результату |
І. |
Ранкова зустріч. Привітання. Групове заняття. Гра «Імпульс» |
З увагою сприймає усні репліки учителя й однокласників (вітання, знайомство, запитання, просьба, прощання) й доречно реагує на усну інформацію в діалозі Уважно вислуховує думку співрозмовника, висловлює свій погляд, шануючи гідність інших Об’єднується з іншими дітьми у групу для навчання та гри |
2 МОВ 1.1-1 2 ГІО 7.2-4 2 СЗО 4.4-6 |
ІІ. |
Практична робота «Країни Європи» |
З увагою сприймає усні репліки учителя й однокласників (вітання, знайомство, запитання, просьба, прощання) й доречно реагує на усну інформацію в діалозі Читає виразно вголос слова Описує Україну, її найважливіші географічні об’єкти, показує розташування України на карті Надає допомогу тим, хто її потребує, і висловлює вдячність за підтримку Визначає послідовність кроків для виконання навчального, ігрового чи дослідного завдання |
2 МОВ 1.1-1 2 МОВ 2.2-2 2 ПРО 3.1-2 2 ГІО 7.2-3 2 СЗО 4.6-4 |
ІІІ. |
Слухання листа дівчинки Соломійки до свого дідуся |
Сприймає монологічне висловлення (розповідь про події з життя або про спостереження за чимось / кимось) з метою наведення прикладів з власного досвіду Розповідає, про що текст, відповідає на запитання за змістом прочитаного Ставить запитання, які допомагають більше дізнатися про важливу для України подію чи особу |
2 МОВ 1.1-2 2 МОВ 2.2-4 2 ГІО 3.2-3 |
IV. |
Пригадування відомостей про Україну. Настільна гра «Моя Україна» |
Описує Україну, її найважливіші географічні об’єкти, показує розташування України на карті Об’єднується з іншими дітьми у групу для навчання та гри Діє за узгодженими правилами під час спільної роботи з інформацією Представляє загальні відомості про Україну |
2 ПРО 3.1-2 2 СЗО 4.4-6 2 ІФО 2.5-4 2 ГІО 8.3-1 |
V. |
Складання власної розповіді про Україну. Лист друзям з Європи |
Складає (з допомогою вчителя) розповідь, записує її Обирає для написання висловлення відповідне оформлення (шрифт, розмір, колір тощо) Представляє загальні відомості про Україну |
2 МОВ 3.1-1 2 МОВ 3.1-2 2 ГІО 8.3-1 |
VІ. |
Підведення підсумків заняття. Вправа «Крісло автора» |
Надає допомогу тим, хто її потребує, і висловлює вдячність за підтримку Підтримує та приймає інших З увагою сприймає усні репліки учителя й однокласників (вітання, знайомство, запитання, просьба, прощання) й доречно реагує на усну інформацію в діалозі Представляє загальні відомості про Україну |
2 ГІО 7.2-3 2 СЗО 1.2-2 2 МОВ 1.1-1 2 ГІО 8.3-1 |
І. Ранкова зустріч
1. Привітання
· Запропонуйте дітям привітатися за допомогою вірша:
Доброго ранку, рідний наш дім!
Доброго ранку, діткам усім!
Доброго ранку, сонечко ясне!
Доброго ранку, школо прекрасна!
Вправо - вліво поверніться,
Одне одному всміхніться!
2. Групове заняття. Гра «Імпульс»
· Попросіть дітей встати в коло, тримаючись за руки. Учитель розпочинає гру і передає «сигнал» легким натисненням правої руки учня, який стоїть праворуч. Учень, що отримав «сигнал», повинен передати його далі. Гра продовжується до того моменту, доки «сигнал» не повернеться до вчителя.
· Гру можна ускладнити: передавати «сигнал» учням, у яких заплющені очі, що складається з кількох натисків руки тощо.
(Джерело: Корекційно-розвиткова програма формування стійкості до стресу в дітей дошкільного віку та школярів «Безпечний простір»: навчально-методичний посібник. - Київ: НаУКМА, ГЛІФ Медіа, 2017. - 208 с.)
ІІ. Практична робота «Країни Європи»
· Запитайте дітей, чи знають вони назви європейських країн. Запропонуйте їх відшукати у таблиці та позначити кольором (Додаток 7).
· Запитайте дітей, чи знають вони назви інших країн Європи, не записаних у таблиці.
· Запропонуйте дітям самостійно скласти власне речення зі словом (словами) - назвою країни Європи та записати його.
· Відшукайте з дітьми на мапі європейські країни.
· Роздайте дітям контурну мапу Європи та попросіть відшукати на ній Україну, розмалювати її та підписати.
· Обговоріть з дітьми, що ще хотілось би їм позначити на мапі. Дозвольте дітям втілити свої задуми.
ІІІ. Слухання листа дівчинки Соломійки до свого дідуся
· Прочитайте дітям лист дівчинки Соломійки до свого дідуся.
Любий дідусю!
Я розповім тобі сьогодні про одну цікаву подію. Під час канікул я з батьками відвідала Польщу. Там познайомилася з Войтеком та Євою. Вони дуже багато знають про свою державу. Я дізналася, що столицею Польщі є місто Варшава, а найдовшою річкою - Вісла. Друзі почастували мене смачним журеком.
Ми гарно провели час разом. Але чотири дні проминули дуже швидко, і ми вирушили додому.
Я хочу запросити своїх польських друзів в Україну і розказати їм про наш край. Тепер думаю, що ж їм розказати про нашу Україну. Що ти порадиш мені? Буду чекати твоєї відповіді.
Твоя онучка Соломійка
IV. Пригадування відомостей про Україну. Настільна гра «Моя Україна»
· Покажіть дітям інтерактивну карту України та проведіть бесіду за її змістом (режим доступу: https://imil.com.ua/2015-1/coverpic).
· Запропонуйте пограти в групах у настільну гру «Моя Україна».
Правила гри:
Варіант 1
Підготуйте: бонусні фішки
Один гравець називає число, інші мають назвати відповідне місто. Той, хто перший назвав, отримує фішку і загадує наступне число.
Варіант 2
Підготуйте: мішечок з числами від 1 до 24, фішок стільки, скільки гравців. У свій хід гравець тягне номерок, ставить фішку на відповідну ділянку і називає, у яке місто потрапив. Якщо не може згадати, то може попросити допомоги в інших, але за підказку має виконати завдання (розв’язати приклад, записати слово, яке йому продиктують тощо). Якщо місто назване правильно, то номерок залишається у гравця. Якщо ні, то його кладуть у мішечок. Виграє той, хто першим збере 5 номерків.
Варіант 3
Підготуйте: мішечок з числами від 1 до 24, фішки стільки, скільки гравців, фотографії або листівки обласних центрів України, бонусні фішки.
У свій хід гравець тягне номерок, ставить фішку на відповідну ділянку і називає, у яке місто потрапив. Серед фотокарток і листівок знаходить ті, на яких зображене місто, у якому він перебуває.
V. Складання власної розповіді про Україну. Лист друзям з Європи
· Підсумуйте з дітьми відомості про Україну - європейську державу та запропонуйте їм скласти власну розповідь про свою Батьківщину для друзів з Європи та записати її на заздалегідь підготованому аркуші (Додаток 10). Рекомендуємо вчителю дозволити дітям писати будь-яким шрифтом, а також будь-яким інструментом (олівці, фломастери, ручки тощо). Зверніть увагу на необхідність підписати роботу (зазначити автора).
· Попросіть дітей за бажанням презентувати власні розповіді.
VI. Підведення підсумків заняття. Вправа «Крісло автора»
· Підведіть підсумки заняття та запропонуйте дітям (за бажанням) висловити свої враження у «кріслі автора».