МОДЕЛЬНА НАВЧАЛЬНА ПРОГРАМА ДЛЯ 1-ГО КЛАСУ ТА НАВЧАЛЬНО-МЕТОДИЧНІ МАТЕРІАЛИ - Р. Б. Шияна - 2017

ТИЖДЕНЬ 32. ТЕМА: «МИ - УКРАЇНЦІ. МИ - ЄВРОПЕЙЦІ»

Що ти розкажеш про Україну друзям з Європи?

Узагальнена таблиця

№ з/п

Приклади навчальної діяльності

Очікувані результати учіння

Індекс очікуваного

результату

І.

Ранкова зустріч.

Привітання. Групове заняття.

Гра «Імпульс»

З увагою сприймає усні репліки учителя й однокласників (вітання, знайомство, запитання, просьба, прощання) й доречно реагує на усну інформацію в діалозі

Уважно вислуховує думку співрозмовника, висловлює свій погляд, шануючи гідність інших

Об’єднується з іншими дітьми у групу для навчання та гри

2 МОВ 1.1-1

2 ГІО 7.2-4

2 СЗО 4.4-6

ІІ.

Практична робота «Країни Європи»

З увагою сприймає усні репліки учителя й однокласників (вітання, знайомство, запитання, просьба, прощання) й доречно реагує на усну інформацію в діалозі

Читає виразно вголос слова

Описує Україну, її найважливіші географічні об’єкти, показує розташування України на карті

Надає допомогу тим, хто її потребує, і висловлює вдячність за підтримку

Визначає послідовність кроків для виконання навчального, ігрового чи дослідного завдання

2 МОВ 1.1-1

2 МОВ 2.2-2

2 ПРО 3.1-2

2 ГІО 7.2-3

2 СЗО 4.6-4

ІІІ.

Слухання листа дівчинки Соломійки до свого дідуся

Сприймає монологічне висловлення (розповідь про події з життя або про спостереження за чимось / кимось) з метою наведення прикладів з власного досвіду

Розповідає, про що текст, відповідає на запитання за змістом прочитаного

Ставить запитання, які допомагають більше дізнатися про важливу для України подію чи особу

2 МОВ 1.1-2

2 МОВ 2.2-4

2 ГІО 3.2-3

IV.

Пригадування відомостей про Україну.

Настільна гра «Моя Україна»

Описує Україну, її найважливіші географічні об’єкти, показує розташування України на карті

Об’єднується з іншими дітьми у групу для навчання та гри

Діє за узгодженими правилами під час спільної роботи з інформацією

Представляє загальні відомості про Україну

2 ПРО 3.1-2

2 СЗО 4.4-6

2 ІФО 2.5-4

2 ГІО 8.3-1

V.

Складання власної розповіді про Україну. Лист друзям з Європи

Складає (з допомогою вчителя) розповідь, записує її

Обирає для написання висловлення відповідне оформлення (шрифт, розмір, колір тощо)

Представляє загальні відомості про Україну

2 МОВ 3.1-1

2 МОВ 3.1-2

2 ГІО 8.3-1

VІ.

Підведення підсумків заняття. Вправа «Крісло автора»

Надає допомогу тим, хто її потребує, і висловлює вдячність за підтримку

Підтримує та приймає інших

З увагою сприймає усні репліки учителя й однокласників (вітання, знайомство, запитання, просьба, прощання) й доречно реагує на усну інформацію в діалозі

Представляє загальні відомості про Україну

2 ГІО 7.2-3

2 СЗО 1.2-2

2 МОВ 1.1-1

2 ГІО 8.3-1

І. Ранкова зустріч

1. Привітання

· Запропонуйте дітям привітатися за допомогою вірша:

Доброго ранку, рідний наш дім!

Доброго ранку, діткам усім!

Доброго ранку, сонечко ясне!

Доброго ранку, школо прекрасна!

Вправо - вліво поверніться,

Одне одному всміхніться!

2. Групове заняття. Гра «Імпульс»

· Попросіть дітей встати в коло, тримаючись за руки. Учитель розпочинає гру і передає «сигнал» легким натисненням правої руки учня, який стоїть праворуч. Учень, що отримав «сигнал», повинен передати його далі. Гра продовжується до того моменту, доки «сигнал» не повернеться до вчителя.

· Гру можна ускладнити: передавати «сигнал» учням, у яких заплющені очі, що складається з кількох натисків руки тощо.

(Джерело: Корекційно-розвиткова програма формування стійкості до стресу в дітей дошкільного віку та школярів «Безпечний простір»: навчально-методичний посібник. - Київ: НаУКМА, ГЛІФ Медіа, 2017. - 208 с.)

ІІ. Практична робота «Країни Європи»

· Запитайте дітей, чи знають вони назви європейських країн. Запропонуйте їх відшукати у таблиці та позначити кольором (Додаток 7).

· Запитайте дітей, чи знають вони назви інших країн Європи, не записаних у таблиці.

· Запропонуйте дітям самостійно скласти власне речення зі словом (словами) - назвою країни Європи та записати його.

· Відшукайте з дітьми на мапі європейські країни.

· Роздайте дітям контурну мапу Європи та попросіть відшукати на ній Україну, розмалювати її та підписати.

· Обговоріть з дітьми, що ще хотілось би їм позначити на мапі. Дозвольте дітям втілити свої задуми.

ІІІ. Слухання листа дівчинки Соломійки до свого дідуся

· Прочитайте дітям лист дівчинки Соломійки до свого дідуся.

Любий дідусю!

Я розповім тобі сьогодні про одну цікаву подію. Під час канікул я з батьками відвідала Польщу. Там познайомилася з Войтеком та Євою. Вони дуже багато знають про свою державу. Я дізналася, що столицею Польщі є місто Варшава, а найдовшою річкою - Вісла. Друзі почастували мене смачним журеком.

Ми гарно провели час разом. Але чотири дні проминули дуже швидко, і ми вирушили додому.

Я хочу запросити своїх польських друзів в Україну і розказати їм про наш край. Тепер думаю, що ж їм розказати про нашу Україну. Що ти порадиш мені? Буду чекати твоєї відповіді.

Твоя онучка Соломійка

IV. Пригадування відомостей про Україну. Настільна гра «Моя Україна»

· Покажіть дітям інтерактивну карту України та проведіть бесіду за її змістом (режим доступу: https://imil.com.ua/2015-1/coverpic).

· Запропонуйте пограти в групах у настільну гру «Моя Україна».

Правила гри:

Варіант 1

Підготуйте: бонусні фішки

Один гравець називає число, інші мають назвати відповідне місто. Той, хто перший назвав, отримує фішку і загадує наступне число.

Варіант 2

Підготуйте: мішечок з числами від 1 до 24, фішок стільки, скільки гравців. У свій хід гравець тягне номерок, ставить фішку на відповідну ділянку і називає, у яке місто потрапив. Якщо не може згадати, то може попросити допомоги в інших, але за підказку має виконати завдання (розв’язати приклад, записати слово, яке йому продиктують тощо). Якщо місто назване правильно, то номерок залишається у гравця. Якщо ні, то його кладуть у мішечок. Виграє той, хто першим збере 5 номерків.

Варіант 3

Підготуйте: мішечок з числами від 1 до 24, фішки стільки, скільки гравців, фотографії або листівки обласних центрів України, бонусні фішки.

У свій хід гравець тягне номерок, ставить фішку на відповідну ділянку і називає, у яке місто потрапив. Серед фотокарток і листівок знаходить ті, на яких зображене місто, у якому він перебуває.

V. Складання власної розповіді про Україну. Лист друзям з Європи

· Підсумуйте з дітьми відомості про Україну - європейську державу та запропонуйте їм скласти власну розповідь про свою Батьківщину для друзів з Європи та записати її на заздалегідь підготованому аркуші (Додаток 10). Рекомендуємо вчителю дозволити дітям писати будь-яким шрифтом, а також будь-яким інструментом (олівці, фломастери, ручки тощо). Зверніть увагу на необхідність підписати роботу (зазначити автора).

· Попросіть дітей за бажанням презентувати власні розповіді.

VI. Підведення підсумків заняття. Вправа «Крісло автора»

· Підведіть підсумки заняття та запропонуйте дітям (за бажанням) висловити свої враження у «кріслі автора».