МОДЕЛЬНА НАВЧАЛЬНА ПРОГРАМА ДЛЯ 1-ГО КЛАСУ ТА НАВЧАЛЬНО-МЕТОДИЧНІ МАТЕРІАЛИ - Р. Б. Шияна - 2017

ТИЖДЕНЬ 3. ТЕМА: «МОЇ ДРУЗІ»

Як піклуватися про друзів - домашніх улюбленців?

№ з/п

Приклади навчальної діяльності

Очікувані результати учіння

Індекс конкретного очікуваного результату

I.

Ранкова зустріч.

Виконання пісні «Черепаха»

Обґрунтовує свої вподобання.

Співає вокальні вправи, дитячі пісні у відповідному настрої, характері.

Ділиться емоціями від сприймання мистецьких творів.

2 МОВ 1.5-2

2 МИО 1.1-1

2 МИО 3.3-3

II.

Гра-пантоміма «Яку тваринку я хотів би /-ла б мати»

Створює образи відповідно до власного задуму.

Експериментує зі словами та їхніми зображеннями.

Бере участь у пантомімі, використовує доречно мову тіла (міміку, жести, рухи).

2 МОВ 2.6-1

2 МОВ 4.2-1

2 МОВ 1.7-5

III.

Моделювання за зразком об’єктів навколишнього світу (тварин), з використанням готових геометричних фігур (частини танграма)

Моделює об’єкти навколишнього світу, використовуючи готові геометричні фігури.

Визначає знайомі геометричні фігури у фігурах складної конфігурації.

Підтримує та приймає інших.

Дотримується правил творчої співпраці.

2 МАО 4.2-1

2 МАО 4.2-2

2 СЗО 1.2-2

2 МИО 1.3-3

IV.

Спостереження за поведінкою тварин у шкільному живому куточку/ перегляд відеозапису (фотоколажів/ учнівських малюнків)

Уживає відповідну до ситуації спілкування лексику й несловесні засоби (жести, міміка тощо).

Спостерігає за улюбленими тваринками, яких доглядає у класі, вдома.

Пояснює, навіщо він / вона виконує певні дії, спостерігаючи за природними об’єктами / явищами або експериментуючи з ними.

Запитує, щоб довідатися більше.

Висловлює свої думки й почуття з приводу простих медіатекстів.

2 МОВ 1.7-1

2 ПРО 3.2-4

2 ПРО 1.2-1

2 ПРО 4.2-1

2МОВ 1.5-4

V.

Діалог / сюжетно-рольова гра на тему «Як я піклуюся про друга – свого домашнього улюбленця»

Вступає в діалог, підтримує й ініціює діалог на теми, які викликають зацікавлення.

Бере участь у сюжетно-рольовій грі.

Пояснює, чому природа важлива для людини.

Визначає, що дає природа людині.

2 МОВ 1.6-1

2 МОВ 1.7-4

2 ГІО 2.2-1

2 ГІО 2.2-2

VI.

Гра «Дружній гурт»

Лічить за правилами.

Співвідносить кількість елементів у групі з відповідним числом і навпаки.

Відтворює в різних видах діяльності результати лічби об’єктів, що їх оточують.

Об’єднує об’єкти навколишнього світу у групу за спільною ознакою.

Надає допомогу тим, хто її потребує, і висловлює вдячність за підтримку

2 МАО 3.1-1

2 МАО 2.1-3

2 МАО 3.1-4

2 МАО 3.1-5

2 ГІО 7.2-2

VII.

Ліплення з пластиліну чи пластичних матеріалів улюбленої тварини

Описує рослини і тварин.

Співвідносить зображення / описи об’єктів та явищ живої і неживої природи з відомими йому / їй із довкілля або інших джерел об’єктами та явищами.

Виготовляє та оздоблює виріб знайомими технологіями з допомогою дорослих.

Із допомогою дорослих та самостійно виконує знайомі технологічні операції з конструкційними матеріалами (використання паперу, ниток, тканини, природного матеріалу, пластиліну, пласких матеріалів та ін.).

Ліпить із пластичних матеріалів.

Дотримується безпечних прийомів праці під час використання інструментів та пристосувань.

Демонструє іншим результати власної діяльності

2 ПРО 3.1-8

2 ПРО 4.1-1

2 ТЕО 1.4-2

2 ТЕО 4.1-1

2 МИО 1.1-6

2 ТЕО 2.1-1

2 ТЕО 1.5-1

VIII.

Рефлексія. Вправи «Мікрофон» або «Клубок»

Висловлює думку про почуте (що подобається, а що – ні).

2 МОВ 1.5-1

Картинки по запросу icons that represent materials for children

І. Ранкова зустріч. Виконання пісні Ганни Чубач «Черепаха – аха»

· Привітайтеся з учнями, оголосіть, що сьогодні будемо говорити про те, як піклуватися про друзів – домашніх улюбленців.

· Попросіть учнів стати в коло і розказати про свого домашнього улюбленця. Якщо в дитини його немає, то вона може розповісти про те, кого б їй хотілося завести і про кого турбуватися.

· Запитайте в учнів, чому домашніх тварин уважають друзями людини. У чому тварини допомагають людині?

· Для створення гарного настрою можна разом виконати пісню на слова Ганни Чубач.

Черепаха - аха

Черепаха - аха-аха

У воді сиділа-діла,

Черепаха - аха-аха

Свої ніжки мила-ила.

Крокодили-дили-дили

Пропливали-али-али,

Черепаху-аху

Налякали-али-али.

Черепаха - аха-аха

На піску сиділа-діла,

Черепаха - аха

Свою спинку гріла-іла.

Два удави-ави-ави

Проповзали-али-али,

Черепаху - аху

Налякали-али-али.

Черепаха - аха-аха

У траві сиділа-діла,

Черепаха - аха

Конюшинку їла-їла.

Понад нею гуси-уси

Пролітали-али-али,

Черепаху - аху

Налякали-али али.

Черепаха - аха-аха

На камінчик сіла-іла,

Черепаха - аха

Перелякано тремтіла.

Ну, а потім-отім-отім

Піднялась на крила-ила

І за хмари-ари-ари

Полетіла-іла-іла.

І маленькі діти знають:

Черепахи не літають.

А коли багато страху,

То злетить і черепаха!

Аха-аха-аха...

· Запитайте в дітей, чи їм сподобалася пісня і чи було весело? Хто хотів би мати вдома черепашку?

ІІ. Пантоміма «Яку домашню тваринку я хотів би / -ла б мати»

Пограйте у гру-пантоміму.

· Одна дитина за допомогою міміки й жестів показує домашнього улюбленця, якого вона має або хотіла би мати.

· Інші повинні назвати цю тварину.

· Важливо наголосити, щоб учні не викрикували відповіді під час гри, а дочекались закінчення показу пантоміми.

ІІІ. Гра «Танграм» (із геометричних фігур учні складають зображення собачки, котика, рибки тощо)

Танграм – це відома у всьому світі китайська гра про складання фігур із частинок розрізаного квадрата розміром 10 х 10 см

Орієнтовні приклади фігур тварин, змодельованих із частин танграма.

· Попросіть учнів визначити знайомі геометричні фігури в цих тваринках.

· Запропонуйте зробити самим обрану тваринку, використовуючи готові геометричні фігури (частини танграма).

IV. Спостереження за поведінкою тварин у шкільному живому куточку/ перегляд відеозапису (фотоколажів/ учнівських малюнків)

· Попросіть учнів поспостерігати за тваринами у шкільному «живому куточку» або ж переглядаючи фрагмент відеофільму.

Бесіда за результатами спостереження /за змістом відеозапису:

- За якою тваринкою ти спостерігав / спостерігала?

- Опиши її за зовнішніми ознаками.

- Які особливості поведінки тваринки ти побачив (побачила)?

- Що тебе найбільше вразило, коли ти спостерігав (спостерігала) за цією тваринкою?

- Як ти вважаєш, чому люди заводять вдома цю тваринку?

- На твою думку, як може «віддячити» тваринка за дбайливе ставлення людини до неї?

- Чи можна домашнього улюбленця назвати другом? Відповідь обґрунтуй.

V. Діалог / сюжетно-рольова гра «Як я піклуюся про друга – свого домашнього улюбленця»

· Учитель роздає дітям по одній листівці із зображенням кота, собаки, папуги, рибки, хом’ячка тощо. Діти об’єднуються в групи по чотири особи (відповідно до того, яка тварина зображена на листівці).

Запропонуйте учням підготувати розповідь про те, як вони будуть доглядати за твариною (тією, що зображена на листівці), чим годуватимуть її, де вона спатиме, чи потрібно її вигулювати тощо. Потім групи по черзі презентують свої відповіді.

Можна запропонувати учням пограти в комп’ютерні ігри онлайн «Догляд за тваринами» (наприклад, із сайта http://www.game-game.com.ua/uk/tags/793/), після цього обов’язково проведіть бесіду:

Запитання до дітей

- Яка тваринка є у вас вдома і чи ви піклуєтеся про неї? Як?

- За якою тваринкою ви доглядали в цій грі?

- Що саме потрібно було виконати, щоб тваринка почувала себе добре?

- Як саме тваринка висловлювала своє незадоволення?

- Чим сподобалась тобі гра?

- Якби тобі потрібно було доглядати таку тваринку в житті, на що ти б звертав (звертала) увагу?

· Розкажіть учням, що їхнім тваринам пощастило, бо вони мають таких дбайливих господарів. Однак багато тварин – безпритульні, вони голодні, не мають прихистку. Наголосіть учням на тому, що коли вони разом із батьками вирішать узяти в родину домашнього улюбленця, то найкраще, щоб ці тварини були з притулку. Так тварини стануть справжніми друзями родини.

· А ще пригадайте учням про те, що тварини допомагають нам. Тому тварин треба шанувати і ставитися до них, як до друзів. У разі жорстокого поводження з тваринами слід обов’язково звертатися в поліцію (номер 102).

VI. Гра « Дружній гурт»

· Мета цієї вправи – навчити виділяти основні ознаки у групах тварин (високий – низький, широкий – вузький, довгий – короткий) та рукотворних об’єктах (будиночка), поєднувати тварин за спільною ознакою, будувати порівняльні ланцюжки, формувати міцні обчислювальні навички ( на 1 більше, менше, стало порівну) й розвивати уважність, спостережливість.

· Скажіть учням, що наша вправа покликана допомогти тваринам знайти їхні будиночки, щоб песики і котики перестали бути безпритульними. Учні мають розмістити героїв відповідно до кожного будиночка.

Запитайте в учнів:

- Чи всі звірята знайдуть свій будиночок?

- У якому будиночку можуть жити двоє звірят?

- Скільки будиночків не вистачає?

- Що зробити, щоб усім друзям стало затишно?

- Для кого з друзів буде комфортним широкий будиночок? (Чому?)

· Запропонуйте учням облаштувати вулицю друзів і розмістити будиночки від найвищого до найнижчого. Чи можна поселити на цій вулиці лисицю?

VII. Ліплення з пластиліну чи пластичних матеріалів улюбленої тварини

Приклади технологічних карт:

Виготовлення черепахи з пластиліну

Описание: Як ліпити з пластиліну тварин - черепаха, фото 2

Виготовлення риби з пластиліну

Описание: Тварини з пластиліну - риба, фото 4

Виготовлення папуги з пластиліну

Виготовлення котика з пластиліну

VIII. Рефлексія. Вправи «Мікрофон» / «Клубочок»

Діти по черзі беруть у руки уявний мікрофон та висловлюють свої враження, почуття, емоції від прослуханого й побаченого впродовж дня.

Важливо ще раз підкреслити, що тварини часто рятують людям життя, допомагають нам у побуті (напр., собаки, коні), покращують наш настрій.

На завершення запаліть разом Свічку дружби (гарна традиція, вогонь – символ родинного затишку, а учні у класі стають не лише друзями, а й шкільною родиною).