МОДЕЛЬНА НАВЧАЛЬНА ПРОГРАМА ДЛЯ 1-ГО КЛАСУ ТА НАВЧАЛЬНО-МЕТОДИЧНІ МАТЕРІАЛИ - Р. Б. Шияна - 2017

ТИЖДЕНЬ 4. ТЕМА: «МОЄ ДОВКІЛЛЯ»

Кольори та звуки довкілля. Які вони?

№ з/п

Приклади навчальної діяльності

Очікувані результати учіння

Індекс конкретного очікуваного результату

I.

Ранкова зустріч «Кольори осені»

З увагою сприймає усні репліки однокласників й доречно реагує на усну інформацію

2 МОВ 1.1-1

II.

Кольорове лото

Називає кольори.

Досліджує виражальні можливості слова.

Досліджує, навіщо в художніх текстах використовують виражальні засоби (порівняння).

2 МИО 2.1-4

2 МОВ 4.1-5

2 МОВ 4.1-10

III.

Слухання дитячої пісеньки «Звуки природи».

Гра «Як звучить довкілля?

Як говорять люди?»

Висловлює свої думки і почуття з приводу простих усних медіаповідомлень.

Розрізняє звуки довкілля і звуки мовлення.

Досліджує сприйняття інформації різними органами чуття.

Описує, які звуки йому/їй подобаються

2 МОВ 1.5-

2 МОВ 4.1-1

2 ПРО 1.5-6

2 ПРО 1.5-7

IV.

Слухання «кольорових» віршів.

Лічба

Сприймає вірш і використовує усну інформацію з конкретною метою.

Розпізнає дерева, тварини.

Досліджує значення слів, пов’язаних із темою тижня.

Лічить за правилами лічби об’єкти навколишнього світу.

Описує зміни власних емоцій, почуттів, настрою.

Пояснює, що подобається, а що не подобається у творі мистецтва.

Виявляє свої враження від мистецтва різними художніми засобами (звуками, кольорами, лініями, мімікою, рухами).

Ділиться емоціями від сприймання мистецьких творів.

Висловлює свої почуття, які викликав твір

2 МОВ 1.1.-2

2 ПРО 4.3-4

2 МОВ 4.1-4

2 МАО 3.1-1

2 СЗО 2.2-8

2 МИО 2.2-1

2 МИО 2.2-2

2 МИО 3.3-3

2 МИО 2.2-6

V.

Рефлексія

Розповідає про побачене, почуте. Малює фарбами

Висловлює свої почуття через фарби

2 МОВ 2.3-1

2 МИО 2.2-6

2 МИО 1.1-5

Картинки по запросу icons that represent materials for children

I. Ранкова зустріч «Кольори осені»

· Привітайтеся. Попросіть дітей стати в коло.

· Запропонуйте «ланцюжком» назвати свій улюблений колір.

· Назвіть колір (жовтий, червоний, помаранчевий /оранжевий) і попросіть учнів «ланцюжком» назвати той предмет, який пов'язаний із цим кольором.

Наприклад, скажіть:

Зелений.

Нехай учні назвуть предмети зеленого кольору: яблуко, листя, крокодил, машина, светрик тощо.

Жовтий – сонце, лимон і т. д.

Оранжевий - …

Фіолетовий (скажіть, що це завдання важче і зробіть висновок, що деякі кольори трапляються у природі рідше).

II. Кольорове лото

· Приготуйте картки різного кольору. Попросіть учнів підійти на середину кола і взяти з купки карток чотири.

· Дайте учням завдання придумати предмет живої і неживої природи із таким кольором, який має картка.

Наприклад:

Учень показує червону картку і каже:

- Червоний, як кров (і так описує 4 картки).

· Наступна дитина, показуючи по одній свою картку і називаючи колір, пов’язує його із предметом.

· Підкажіть, якщо дитина розгубилася, але дайте кожному час на роздуми, особливо, якщо колір «важчий».

· Скажіть, що такі вирази, які ми вживали в колі, нам допоможуть збагатити наше мовлення, зробити його яскравішим і кольоровішим.

Адже одна справа сказати, що калина червона, і зовсім інше, яскравіше звучить вираз, що «калина червона, як кров».

· Запропонуйте учням розфарбувати їхнє мовлення. Попросіть докінчити речення.

За вікном запахло осінню. Вона прийшла і листя стали жовті, мов…, а на деяких деревах навіть оранжеві, як …

Ще учора листя було зелене, як …

Лише ягоди калини червоніють, неначе ….

Небо частіше похмурніє, хоча сьогодні воно блакитно-чисте, неначе ..

На небі де-не-де біліють хмарки, мов …

Осінь на порозі.

· Скажіть, що такі вирази називаються порівняннями і їх варто вживати для того, щоб наші співрозмовники краще уявляли те, що ми говоримо.

III. Гра «Як звучить довкілля»

1. Зверніться до дітей із пропозицією послухати веселу дитячу пісеньку «Звуки природи».

2. Попросіть продовжити речення:

Вухо чує, а очі - ………………..,

а ніс - ………………..,

а язик - ………………..

3. Робота в парах.

· Запропонуйте дітям розглянути об’єкти довкілля. Які з них створюють звуки?

· Плесніть у долоні, якщо предмет створює звук, і підніміть руки догори, не створює.

Камінець

Пташка

Автомобіль

Телефон

Крісло

Людина.

4. Запитайте, які звуки створює людина.

· Попросіть дітей потренуватися, видаючи різні звуки.

Запитайте:

- Чому наша здатність створювати звуки – дуже важлива? (мова)

- З’ясуйте, які звуки знають учні (голосні та приголосні).

- Запитайте, як розрізнити голосні та приголосні звуки?

· Дайте підказку: голосні звуки можна проспівати.

· Спробуйте заспівати голосні звуки (використовуючи якусь знайому мелодію, напр., «Любив козак дівчину, і з сиром пироги»).

5. Гра «Кольорові звуки» (обчисли і розмалюй)

IV. Слухання «кольорових» віршів

· Попросіть учнів послухати вірш «Осінній парк» і полічити дерева в цьому вірші. Якого кольору кожне з них?

Осінній парк

Вже побагряніло

Листячко на клені,

Але на вербиці

Ще воно зелене.

На каштані листя

Вже із жовтизною.

Йду осіннім парком

Тихою ходою.

Таких фарб немає

Влітку, ні зимою.

Недаремно осінь

Зветься золотою.

О. Війтик-Ющук

Разом з дітьми через контекст з’ясуйте значення незрозумілих слів, зокрема «багряний», «багряніти».

Запропонуйте послухати вірш «Ліс» і полічити дерева, тварин у цьому вірші.

Ліс

Шумить верхами буйний ліс –

Дуби, берези, буки.

Співає сойка, свище дрізд

І воркотять голубки.

Стрибає білка по верхах,

Дітей зозуля кличе.

Вітрець шепоче в галузках,

В ярку потік мугиче.

Цілує сонечко листки

У ніжній, теплій ласці,

Гриби наділи шапочки

Так само, як у казці.

· Запитайте:

- Які звуки можна почути в цьому лісі?

- Які звуки вам подобаються?

- Які звуки для вас неприємні? Чому?

- Чи можуть шкодити звуки? Доведіть.

· З’ясуйте значення незрозумілих слів спільно з дітьми (дрізд, сойка):

- Які слова вам незрозумілі?

- Спробуймо припустити/ відгадати, що означає це слово, прислухаючись уважно до тексту.

· Покажіть, як виглядає сойка і дрізд, і запитайте, чи діти бачили таких птахів.

Сойка

За цим посиланнями можна послухати спів сойки

Дрізд

Результат пошуку зображень за запитом "дрізд"

За цим посиланнями можна послухати спів дрозда

V. Рефлексія

· Доберіть фарби для осіннього листя. Запропонуйте власні варіанти кольорів.

· Назвіть дерева, з яких злетіло це листя. Якого кольору на листі найбільше? Чи ваш настрій відповідає тим яскравим кольорам, у які розфарбовує осінь листя?

· Можна запропонувати учням самим намалювати осіннє листя (без замальовки), використовуючи фарби.