МОДЕЛЬНА НАВЧАЛЬНА ПРОГРАМА ДЛЯ 1-ГО КЛАСУ ТА НАВЧАЛЬНО-МЕТОДИЧНІ МАТЕРІАЛИ - Р. Б. Шияна - 2017

ТИЖДЕНЬ 7. ТЕМА: «МИ - ПІДПРИЄМЛИВІ (осінній доброчинний ярмарок)»

Як знаходити ідеї та можливості?

№ з/п

Приклади навчальної діяльності

Очікувані результати учіння

Індекс конкретного

очікуваного результату

І.

Ранкова зустріч «Моя мрія»

З увагою сприймає усні репліки учителя й однокласників (вітання, знайомство, запитання, прохання) й доречно реагує на усну інформацію в діалозі.

Ставить запитання до усного повідомлення й відповідає на запитання.

Встановлює дружні стосунки з дітьми своєї та іншої статі.

2 МОВ 1.1-1

2 МОВ 1.2-1

2 СЗО 1.4-3

ІІ.

Слухання казки про винахідливих героїв, які вміють знаходити ідеї у скрутних ситуаціях

Сприймає монологічне висловлювання (казку, вірш, розповідь про події з життя або про спостереження за чимось / кимось). Пояснює вчинки персонажів на основі змісту тексту та власного досвіду.

- сприймає твір мистецтва, добираючи із запропонованих ті слова, які співзвучні з особистими емоціями та враженнями;

- характеризує мелодії пісень персонажів мультфільму, визначає темп музики (повільно, помірно, швидко);

- обговорює з однолітками свої враження від творів мистецтва, проблемні питання; описує своє розуміння, пояснює свою позицію;

- пояснює вчинки персонажів на основі переглянутого твору та власного досвіду.

2 МОВ 1.1-2

2 МОВ 2.4-3

2 МИО 2.1-1

2 МИО 2.1-2

2 МОВ 2.4-3

2 МИО 3.4-1

ІІІ.

Математичний лабіринт (допоможіть песикові дістатися до буди, йдучи лише по тих слідах, на яких записано вирази з результатом 5)

Утворює рівності на основі знання про склад чисел 2-5.

Обґрунтовує власну думку.

2 МАО 2.1-1

2 МАО 1.6-1

IV.

Обговорення «Що б ти зробив, щоб допомогти іншим»?

Робота у групах (пропонуємо відповісти на запитання): Щоб ти зробив?

Наприклад,

• ти перетворився б на золоту рибку?

• ти навчився б читати чужі думки?

• ти став би невидимим?

• ти міг би ходити по воді?

• ти міг би літати?

Діти сідають у коло і дають відповіді по черзі.

Пояснює важливість добрих вчинків для людини та довкілля.

Дотримується правил безпечної поведінки в довкіллі та пояснює ці правила іншим.

Об’єднується з іншими дітьми у групу для навчання та гри.

Надає допомогу тим, хто її потребує, і висловлює вдячність за підтримку.

2 СЗО 1.1-10

2 ПРО 3.2-2

2 СЗО 4.4-6

2 ГІО 7.2-2

V.

Перегляд мультфільму «Казочка про добро / Те, що повертається»

(https://www.youtube.com)

або слухання оповідання В. Сухомлинського «Всі добрі люди - одна сім’я» тощо.

Називає зображених на світлинах (малюнках, у мультфільмі) учасників. спілкування, їхні дії та ознаки дій; робить висновок про настрій, емоції учасників спілкування.

Пояснює, чому щось у творі подобається, а щось - ні (вчинки, мовлення персонажа, описи тощо).

Обстоює думку, що не треба замовчувати негідну поведінку інших.

Пояснює вчинки персонажів на основі змісту тексту та власного досвіду:

- сприймає твір мистецтва, добираючи із запропонованих ті слова, які співзвучні особистим емоціям та враженням;

- характеризує мелодії пісень персонажів мультфільму, визначає темп музики (повільно, помірно, швидко);

- обговорює з однолітками свої враження від мистецтва, проблемні питання; описує своє розуміння, пояснює свою позицію;

- пояснює вчинки персонажів на основі переглянутого твору та власного досвіду.

2 МОВ 2.4-8

2 МОВ 2.5-1

2 ГІО 6.2-3

2 МОВ 2.4-3

2 МИО 2.1-1

2 МИО 2.1-2

2 МОВ 2.4-3

2 МИО 3.4-1

VI.

Створення «Візуального словника»

(учитель записує слова, де вимова співпадає із написанням, решта слів може бути зафіксована ребусами або малюнками; у разі неможливості використання малюнка слово називається, але не фіксується).

Усно обговорюються: «доброзичливість», «доброчинність», «доброчесність».

Лічба елементів, з яких складається ребусабо Лічба кількості слів у реченні.

Досліджує значення нових слів.

Уживає відповідну до ситуації спілкування (тематики тижня) лексику і несловесні засоби (жести, міміку тощо).

Розгадує та створює ребуси.

Визначає кількість складів у слові, орієнтуючись на кількість голосних звуків.

Вправляється у правильній вимові й наголошуванні слів (тематика тижня).

Лічить за правилами лічби об’єкти навколишнього світу.

Співвідносить кількість елементів у групі з відповідним числом і навпаки.

2 МОВ 4.1-4

2 МОВ 1.7-1

2 МОВ 3.1-4

2 МОВ 4.1-1

2 МОВ 4.1-2

2 МАО 3.1-1

2 МАО 2.1-3

VII.

Створення спільної подяки (учні з учителем узгоджують текст подяки; учитель друкує текст або допомагає записати).

Створює прості медіапродукти (листівка, запрошення тощо).

Малює графічними матеріалами, фарбами.

2 МОВ 3.1-4

2 МИО 1.1-5

VIII

Зустріч «Як стати підприємливим ДОБРОДІЄМ?» (наскільки це можливо, учні самі повинні запросити гостя, представити його / її, зробити і подати каву, розсадити гостей та учасників, ставити запитання і думати).

Ставить запитання до усного повідомлення й відповідає на запитання.

Запитує, щоб довідатися більше.

Формулює запитання про все, що його / її цікавить.

Переконує у важливості поваги до інших, спираючись на власний досвід і доступні джерела (почуте, прочитане).

2 МОВ 1.2-1

2 ПРО 4.2-2

2 ПРО 3.3-10

2 ПРО 4.4-1

2 ГІО 6.2-1

ІХ.

Обмін враженнями (Надсилання офіційної подяки )

Ділиться своїми почуттями та емоціями від прослуханого та побаченого.

2 МОВ 2.3-1

2 МИО 3.3-3

I. Ранкова зустріч. «Моя мрія»

Доброго ранку - сонце привітне!

Доброго ранку - небо блакитне!

Доброго ранку - в небі пташки!

Доброго ранку - зелені дубки!

Доброго ранку - люди привітні!

Я всім бажаю, щоб посмішки квітли!

Доброго ранку! Доброго дня!

Хай плещуть долоньки,

Хай тупають ніжки.

Працюють голівки,

І сяють усмішки.

Доброго ранку! Доброго дня!

Бажаєте ви. Бажаю вам я!

II. Слухання казки про винахідливих героїв

(наприклад, українська народна казка «Розумниця» https://www.youtube.com/watch?v=4h6swuJogx0), які вміють знаходити вихід зі скрутних ситуацій.

Обговорення в колі.

1. Який герой вам найбільше сподобався?

2. Які риси підприємливої людини виявили герої?

3. Які ідеї допомогли героям у скрутній ситуації?

III. Математичний лабіринт

Лічилка:

- Раз-два. Ну й дива!

- Раз-два-три! Ти диви!

- Три-чотири! Говорили!

- Раз-два-три-чотири-п’ять!

Зранку вчуся рахувать.

Все полічено навкруг:

Квіточки, ріка і крук,

Що на дереві сидить

І кричить мені: «Ур-ра!

Рраз-два-три-чотири –

Кр-ра!»

У нагороду за пройдений шлях діти отримують листочок-розмальовку.

IV. Вправа «Що б ти зробив, щоб допомогти іншим»?

ЦІЛІ

· розвиток творчого мислення;

· розвиток комунікативних здібностей учнів;

· розвиток умінь творчо вирішувати проблеми;

· внести елемент пожвавлення.

Ділимо клас на маленькі групи і пропонуємо дати відповіді на запитання:

· Запропонуйте дітям уявити, «ЩО було б якби. ?»

· Попросіть дітей запропонувати ідеї: «Що б ти зробив, щоб допомогти іншим, ЯКБИ... ?».

Діти сідають у коло і дають відповіді по черзі (робота в групі).

Приклади питань:

· ти перетворився б на золоту рибку?

· ти навчився б читати чужі думки?

· ти став би невидимим?

· ти міг би ходити по воді?

· ти міг би літати?

V. Перегляд мультфільму

«Казочка про добро / Те, що повертається» або слухання казки «Добро і Зло», оповідання В. Сухомлинського «Всі добрі люди - одна сім’я» тощо.

Перегляньте.

Обговоріть.

VI. Створення «Візуального словника»

(учитель записує слова, де вимова співпадає з написанням, решта слів може бути зафіксована ребусами або малюнками; у разі неможливості використання малюнка слово називається, але не фіксується).

Усно обговорюються:

«доброзичливість»,

«доброчинність»,

«доброчесність».

VII. Створення спільної подяки

(учні з учителем узгоджують текст подяки; учитель друкує текст або допомагає записати)

VIII. Зустріч «Як стати підприємливим ДОБРОДІЄМ?»

(наскільки це можливо, учні самі повинні запросити гостя, представити його / її, зробити і подати каву, розсадити гостей та учасників на місця, ставити запитання і думати).

ЦІЛІ

· розвивати соціальні навички;

· дати дітям можливість ставити запитання;

· стимулювати зацікавлення.

Ви можете запросити одного гостя для всього класу або кількох, що виступатимуть у малих групах.

Наскільки це можливо, варто, щоб учні (за участі вчителя)

- зустріли гостя;

- представили його / її;

- розсадили гостей та зайняли свої місця;

- ставили запитання і думали;

- подякували гостю за візит.

ІХ. Обмін враженнями (надсилання офіційної подяки)