МОДЕЛЬНА НАВЧАЛЬНА ПРОГРАМА ДЛЯ 1-ГО КЛАСУ ТА НАВЧАЛЬНО-МЕТОДИЧНІ МАТЕРІАЛИ - Р. Б. Шияна - 2017
ТИЖДЕНЬ 7. ТЕМА: «МИ - ПІДПРИЄМЛИВІ (осінній доброчинний ярмарок)»
Як отримати добрі результати? ОСІННІЙ БЛАГОДІЙНИЙ ЯРМАРОК
навчають учнів розширювати і формулювати свою ідею у структурований план, що містить певні види діяльності: задум; урахування вимог охорони здоров'я та інтересів покупців; реклама і збут; розгляд фінансових питань
№ п/п |
Приклади навчальної діяльності |
Очікувані результати учіння |
Індекс конкретного очікуваного результату |
І. |
Ранкова зустріч «Наш доброчинний задум - Осінній ярмарок» |
З увагою сприймає усні репліки однокласників й доречно реагує на усну інформацію. |
2 МОВ 1.1-1 2 МОВ 1.1-1 |
ІІ. |
ОСІННІЙ БЛАГОДІЙНИЙ ЯРМАРОК Презентація власного і спільного виробу на ярмарку, участь в оформленні «класної ятки», здійснення купівлі-продажу, збір коштів |
Визначає послідовність кроків для виконання отриманого завдання. Спілкується з батьками, вчителями, однокласниками. |
2 СЗО 1.3-7 2 СЗО 4.4-7 |
ІІІ. |
Міні-концерт для учасників ярмарку. |
Співає вивчені дитячі пісні (зокрема музичний фольклор) у відповідному настрої, характері ; виконує нескладні ролі в інсценізаціях; рухається в ритмі і темпі музики, узгоджує свої рухи з музичним супроводом (співом). |
2 МИО 1.1-1 2 МИО 1.1-12 2 МИО 1.1-15 |
IV. |
Слухання пісні Наталі Май «Сорочинський ярмарок» |
Уважно сприймає твір мистецтва, виявляє свої враження від нього різними художніми засобами (звуками, кольорами, лініями, мімікою, рухами). |
2 МИО 2.1-2 |
V. |
Мозковий штурм для скарбнички ідей «Що можемо зробити, щоб стати доброчинцями вже сьогодні?» Лічба ідей, що потрапили до скарбнички. Класифікація ідей на такі, що можемо зреалізувати вже сьогодні, і такі, що потребують часу на свою реалізацію Обговорення «ЯК з користю використати зароблені спільно кошти?» |
Уживає відповідну до ситуації спілкування (тематики тижня) лексику і несловесні засоби (жести, міміку тощо). Підтримує аргументами власні думки або спростовує їх. Пояснює, чому людині потрібна доброчинність. Пояснює важливість добрих вчинків для людини та довкілля. Розпізнає серед тверджень правдиві або неправдиві самостійно чи за допомоги однокласників, дорослих. Обґрунтовує власний вибір. Лічить за правилами лічби об’єкти навколишнього світу. Порівнює і впорядковує об’єкти навколишнього світу за однією або декількома ознаками. Розпізнає поведінку, яка показує сумлінність, чесність відповідальність. |
2 МОВ 1.7-1 2 МОВ 1.6-4 2 СЗО 1.1-9 2 СЗО 1.1-10 2 МАО 1.6-1 2 МАО 1.6-2 2 МАО 3.1-1 2 МАО 3.1-5 2 СЗО 4.5-5 |
VI. |
Рефлесія |
Розповідає про те, що його /її вразило, схвилювало Ділиться своїми почуттями та емоціями від прослуханого та побаченого |
2 СЗО 4.5-5 2 МОВ 1.6-3 2 МОВ 1.8-1 |
I. Ранкова зустріч
Другу руку простягни,
Посмішку усім пошли.
Добрий ранок!
Добрий день!
Нашу зустріч розпочнем!
Пісня «Український ярмарок»
http://mypesnik.su/mp3/%D0%A3%D0%BA%D1%80%D0%B0%D1%97%D0%BD%D1%81%D1%8C%D0%BA%D0%B8%D0%B9%20%D1%8F%D1%80%D0%BC%D0%B0%D1%80%D0%BE%D0%BA
«Наш доброчинний задум - Осінній ярмарок»
· Привітайтеся з учнями, запропонуйте стати в коло.
· Учні по колу відповідають на питання «Що б ти хотів робити під час ДОБРОЧИННОГО ЯРМАРКУ?»
II. Осінній благодійний ярмарок
1. Участь в оформленні «класної ятки».
2. Презентація власного і спільного виробу на ярмарку.
3. Купівля-продаж товарів на ярмарку.
Поради вчителеві:
1. В рамках ярмарку провести благодійний аукціон з розпродажу, власноруч виготовлених, дитячих саморобок. У аукціоні братимуть участь батьки.
2. Запропонуйте батькам виділити дітям кишенькові гроші для здійснення купівлі товарів на ярмарку (для купівлі учні повинні принести з собою 10-20 гривень - 7 (3) купюр по 1 грн; 1 купюру - 5 грн; 4 (1) купюри по 2 грн, які витратять на придбання ярмаркового краму).
3. Порадьте батькам фотографувати ранкові зустрічі, цікаві форми роботи протягом тижня з тим, щоб надалі цей матеріал використати для тижневої рефлексії.
ІІІ. Мозковий штурм для скарбнички ідей «Що можемо зробити, щоб стати доброчинцями вже сьогодні»
1. Лічба ідей, що потрапили до скарбнички.
2. Класифікація ідей на такі, що можемо зреалізувати вже сьогодні, і такі, що потребують часу на свою реалізацію.
3. Обговорення:
- ЯК з найбільшою користю використати зароблені спільно кошти?
- Що робити з нереалізованим товаром.
4. Прийняття спільного рішення.
ІV. Міні-вистава для учасників ярмарку «Український ярмарок»
Зал оформлений у вигляді ярмаркових рядів.
Промінь сонця візьми у долоньку маленьку
Й до грудей своїх ніжно його притули.
Хай любов з добротою цвітуть у серденьку,
А тоді їх до іншого серця пошли.
Подаруй всім тепло свого серця, дитино,
І ніколи не кидай нікого в біді.
Прийде щастя до тебе тоді неодмінно,
Світла доленька буде у тебе тоді.
Ведуча: Увага! Увага! Господарі, гості, дивіться, не минайте! На ярмарок прошу гуртом, поодинці! Чекають на вас чудові гостинці! Тут щедрі дарунки із саду й городу. Тут пісня і жарти - усім в нагороду. Мерщій бо на ярмарок всі поспішайте - торгуйте, купуйте, танцюйте й співайте!
1 учень
За горами, за лісами
За широкими морями,
Не на небі - на землі
Жили люди трударі.
В будень люди працювали:
Пряли, віяли, орали, -
На ярмарку продавали,
Гроші від купців приймали.
2 учень
Гей, старі і молоді,
Швидше йдіть до нас сюди!
Тут у нас і тари-бари,
Всякі різнії товари!
3 учень
Купувальники ідіть,
В продавців товар беріть!
Люди грошики ховайте,
Та погоничам моргайте.
Ідуть покупці дивляться на товар і продавці з лотками співають пісню «Ой там на веселім базарі»
У віддаленому кутку хлопець на возі їде на ярмарок підбігає дівчинка (Інсценізація пісні «Куди їдеш, Явтуше»).
https://www.voutube.com/watch?v=4dqnihF2flU або https: //www.youtube. com/watch?v=nQYmyMCw2iY
Слова переспівки (можна співати хлопці-дівчата)
Дівчина: Да куди їдеш, Явтуше,
Да куди їдеш, мій друже?
Явтух: Не скажу!
Дівчина: Да коли ж твоя та добрая ласка, то й скажеш.
Явтух: На базар.
Дівчина: Підвези ж мене, Явтуше,
Підвези ж мене, мій друже.
Явтух: Не хочу!
Дівчина: Да коли ж твоя та добрая ласка, то й схочеш.
Явтух: Сідай, та скраєчку.
Дівчина: Ой що везеш, Явтуше,
Ой що везеш, мій друже?
Явтух: Не скажу!
Дівчина: Да коли ж твоя та добрая ласка, то й скажеш.
Явтух: Груші.
Дівчина: Ой дай мені, Явтуше,
Ой дай мені, мій друже!
Явтух: Не дам!
Дівчина: Да коли ж твоя та добрая ласка, то й даси.
Явтух: Візьми, та гниленьку.
Дівчина: Обніму ж тебе, Явтуше,
Обніму ж тебе, мій друже.
Явтух: Не хочу!
Дівчина: Да коли ж твоя та добрая ласка, то й схочеш.
Явтух: Обніми, та не задуши!
Дівчина: Поцілую тебе, Явтуше,
Поцілую тебе, мій друже.
Явтух: Не хочу!
Дівчина: Да коли ж твоя та добрая ласка, то й схочеш.
Явтух: Цілуй, та не вкуси!
Продавець яблук:
Лоточків із яблуками не обминайте,
які вам до столу - такі вибирайте:
Рум’яні, пахучі, солодкі, смачнючі.
А ну хутко купуйте собі!
Підбігає троє покупців, розбирають яблука.
Продавець груш:
Скуштуйте ви грушу солодку, рум’яну.
У роті немовби медок вона тане.
Скуштуйте - не минайте!
Груші собі придбайте!
Дає скуштувати батькам і пропонує купити.
Продавець гарбузів:
Подивіться, люди добрі, на наші гарбузи!
Жовтобокі, величезні, аж у землю вгрузли.
Їжте кашу гарбузову, вживайте насіння.
Тоді виросте щасливе й багате покоління!
Покупець:
Дайте гарбуз жовтявий на кашу солодку,
Та ще величавий на насіння купку.
Гурт дітей співає «Танцювала риба з раком».
Виходить Омелько і Омельчиха, дід, баба.
Омелько:
У мене Омелька невеличка сімейка,
Тільки я та вона, та старий та стара.
Та Іван та Панас та той хлопець, що в вас.
Омельчиха:
Та дві дівки косаті,
Та два парубки вусаті,
Та дві Христі в намисті,
Та дві ляльки в колисці.
Дід:
Он яка велика сімейка,
Треба купити по мисці.
Великому - велику,
Меншому - меншу
Найменшому - найменшу.
Баба:
А що миски без ложки,
Треба купити ложки.
Великому - велику,
Меншому - меншу,
Найменшому - найменшу.
Пісня «Як пішли ми на базар».
Продавець посуду:
Приходьте сюди, дорогі господині,
Вибирайте посуд всій вашій родині.
Всій вашій родині тут миски і ложки,
Всілякі горнятка, мішалки і терки,
Качалка пузата.
Сімейка Омелька купує посуд.
Омелько:
Ой і гарні, таке й гарні ваші ці горнята!
Треба всі їх до господи своєї забрати.
Омельчиха:
Мішалка і терка мені знадобиться,
Та й ложка і миска у хаті згодиться.
Гриць:
Велику ту ложку мені ви продайте –
Бо кашу солодку дуже полюбляю,
А малою ложкою мало набираю.
Дівчата кепкують з Гриця, який розсівся посеред ярмарку. (Інсценізація пісні «Грицю, Грицю, до роботи»).
Гра «Ярмаркова».
Продавець песика і паняночка.
Продавець песика:
Паняночко, купіть песика!
Паняночка:
Нічого собі гарний.
Якби була впевнена, що вірний, то купила б.
Продавець песика:
Та вірний, вірний!
Четвертий раз продаю,
А він повертається.
Паняночка:
Та цур вам! Собі вже тримайте.
Дід продає корову:
Тітка Ганна: Діду, продаєш ти корову свою?
Дід: Та зранку вже стою.
Тітка Ганна: І недорого хочеш за неї узять?
Дід: Та де там нажитись, своє б повернуть!
Тітка Ганна: Вже дуже корова у тебе худа!
Дід: Хворіє, сердешна, ну просто біда!
Тітка Ганна: А в надоях корова яка?
Дід: Та зроду не пив я того молока.
Тітка Ганна: Робота, діду, у тебе нелегка, але сусідка тобі я, чи хто я така?
Я поряд з тобою постою, продамо ми худобу твою.
Покупець: Корову продаєте?
Тітка Ганна: Купуй, як з грошима! Корова, як сонце, як з золотом скриня.
Покупець: Так виглядає же худою.
Тітка Ганна: Ну... не дуже гладка, але ж має гарні надої!
Покупець: А багато корова дає молока?
Тітка Ганна: За день не видоїш - затерпне рука!
Дід: Та навіщо ж, Рябуню, тебе продаю?
Тітка Ганна свариться з дідом.
Дід (гладить корову): Нікому не продам свою Рябу!
Веде її додому. Виходять.
Продавець солодощів:
Кренделики, булочки - хутчіш розбирайте,
поки ще теплесенькі у торби ховайте!
Крамниця солодощів від батьків (розпродаж виготовлених власних солодощів).
Продавець вишиванок:
Дивуйтесь, купуйте, але не баріться,
Краса то яка - прийдіть подивіться!
Оця вишиванка - пасує дівчатам,
А інша така - до лиця вам, хлоп’ята.
Пісня
Господиня квітів:
А які чудові квіти!
Їх зробили наші діти!
Із паперу, із тканини,
З пір’я, стружки і лозини.
Все, що в руки потрапляє,
Тут чарівно розквітає!
В Україні, як і в світі,
Діти всі талановиті.
Аукціон дитячих робіт «Квіти».
4 учень:
На доброму ярмарку ми побували:
Одні продавали, другі - купували,
Співали, сміялись та й жартували,
А на кінець разом ще й затанцювали!
Ведуча:
Надворі вже смеркало. Скрипіли вози, розходились покупці, збирали крам продавці. Ярмарок стихав. Здалека пісні дівочої звук долинав.
Ой там на веселім базарі
Ми продали і чимало ще й придбали.
А на вечір нам тому час іти вже додому.
Додому. Додому...
V. Слухання пісні Наталі Май «Сорочинський ярмарок»