МОДЕЛЬНА НАВЧАЛЬНА ПРОГРАМА ДЛЯ 1-ГО КЛАСУ ТА НАВЧАЛЬНО-МЕТОДИЧНІ МАТЕРІАЛИ - Р. Б. Шияна - 2017
ТИЖДЕНЬ 13. ТЕМА: «ЗИМА»
Як цікаво проводити час взимку?
Узагальнена таблиця
№ з/п |
Приклади навчальної діяльності |
Очікувані результати учіння |
Індекс конкретного очікуваного результату |
І |
Ранкова зустріч I. Привітання II. Слухання музики А. Вівальді. Концерт «Пори року. Зима» |
З увагою сприймає усні репліки учителя й однокласників й доречно реагує на усну інформацію в діалозі Сприймає монологічне висловлювання (вірш) Характеризує мелодію Ділиться емоціями від сприймання мистецького твору |
2 МОВ 1.1-1 2 МОВ 1.1-2 2 МИО 2.1-1 2 МИО 3.3-3 |
ІІ |
Бесіда за коміксом «За що любити зиму?» |
Називає учасників спілкування (персонажів коміксу), їхні дії та ознаки дій; робить висновок про настрій, емоції учасників спілкування Читає короткі тексти з метою отримати інформацію Ділиться своїми почуттями та емоціями від прослуханого / прочитаного висловлювання Пояснює, яка діяльність взимку приносить і радість, і користь |
2 МОВ 2.5-5 2 МОВ 2.2-2 2 МОВ 1.8-1 2 СЗО 3.4-4 |
ІІІ |
Зимові забави на свіжому повітрі |
Записує слова з відомими буквами Лічить до 10 в прямому порядку Пояснює, як правила та їх дотримання впливають на безпеку в довкіллі Описує зміни власних емоцій, почуттів, настрою Виконує метання різними способами на дальність та в ціль Грає у рухливі ігри та бере участь у естафетах Співпрацює й досягає спільних командних цілей під час рухливих ігор та естафет Активно вболіває за результат команди Залучає людей, зокрема й тих, які відрізняються від нього/ неї, до гри Надає допомогу тим, хто її потребує, і висловлює вдячність за підтримку |
2 МОВ 4.1-3 2 МАО 3.1-2 2 СЗО 3.3-2 2 СЗО 2.2-8 2 ФІО 1.1-8 2 ФІО 1.3-1 2 ФІО 3.1-3 2 ФІО 3.1-4 2 ГІО 7.2-1 2 ГІО 7.2-2 |
IV |
Виконання математичних завдань |
Знаходить суму (додає), різницю (віднімає) зручним для себе способом у межах 10, зокрема й користуючись предметами або засобами, які їх замінюють (наприклад, на пальцях) Вимірює довжину відрізків Демонструє вміння переміщувати об’єкти в заданих напрямках: справа наліво, зліва направо, зверху вниз, знизу вгору Надає допомогу тим, хто її потребує, і висловлює вдячність за підтримку |
2 МАО 3.3-2 2 МАО 3.2-1 2 МАО 4.1-1 2 ГІО 7.2-2 |
V |
Створення мініатюри «Зима в сірниковій коробці» |
Підписує друкованими буквами своє ім’я та прізвище, назву на власній роботі Планує послідовність технологічних операцій за допомогою дорослих Створює та оздоблює виріб за зразком та власним задумом (розробка ескізу виробу; використання матеріалів для оздоблення: лелітки, бісер, стрічки, шитво, нитки, фарби, папір та ін.) Дотримується безпечних прийомів праці під час використання інструментів та пристосувань |
2 МОВ 4.1-3 2 ТЕО 1.1-2 2 ТЕО 1.4-3 2 ТЕО 2.1-1 |
VI |
Підведення підсумків заняття. Емоційна картина дня |
Уважно вислуховує думку співрозмовника, висловлює свій погляд, шануючи гідність інших |
2 ГІО 7.2-3 |
І. Ранкова зустріч
1. Привітання
Привітайтеся з дітьми і запропонуйте їм послухати віршик-вітання Ірини Жиленко «З добрим ранком!».
Донечко, з добрим ранком!
Глянь за вікно, маленька.
Котик на нашім ґанку
З чорного став біленьким.
Сніг йому в очі диха,
Котик кумедно чмиха.
Вуха сховавши в іній,
Диба трамвайчик синій.
З неба летять троянди —
Щічки дітей квітчають.
Мама прасує банти,
Поки співає чайник.
Тато вмиває доню.
Доня сміється: «Тату!
Треба купити поні —
В саночки запрягати».
Сонце прийшло до ґанку,
Котику в очі диха...
Донечко, з добрим ранком!
Донечко, з першим снігом!
Запитайте дітей, що особливо потішило донечку і тата - героїв твору Ірини Жиленко?
Дізнайтеся, що радує зранку кожного учня? Заохочуйте кожну дитину до висловлення думки.
2. Слухання музики Антоніо Вівальді Концерт «Пори року. Зима». (Режим доступу: https://goo.gl/UoNLFZ) / Спів пісні «Морозець, морозець!» (муз. Б. Фільц, вірші Г. Бойка - режим доступу: https://goo.gl/RTNr7H)
Запитайте дітей, якою вони уявили зиму під час слухання музики - тихою, спокійною чи неспокійною, із завірюхою, хурделицею? Чому? Як музика про це «розповіла»?
Попросіть дітей поділитися власними емоціями від сприймання мистецького твору.
Запитайте дітей, за що вони люблять зиму?
ІІ. Бесіда за коміксом «За що любити зиму?»
(Джерело: дитячий журнал «Джміль», № 1, 2017; режим доступу: https://jmil.com.ua/2017-1/movie)
Орієнтовні запитання і завдання для бесіди з дітьми за коміксом
· Чому Вуханчику не подобалася зима?
· Хто допоміг зайчикові змінити думку? Як саме?
· Як Вуханчик може зробити зиму приємнішою для себе, подружитися з нею?
· Опишіть Вуханчику зиму так, як бачите її ви.
· Намалюйте (або сфотографуйте) зиму - цікаві, несподівані, дивовижні зимові явища; те, що можна бачити (робити) тільки взимку. Допоможіть Вуханчику побачити її красу та привабливість.
· Які негативні сторони є у зими, яких він, можливо, ще не зауважив? Чи варто розповідати про них зайчикові? Чому?
· Розкажіть, чому зиму можна назвати веселою. Як іще можна назвати зиму? Придумайте якомога більше імен-прикрас для зими.
· Які зимові забави ви можете придумати для Вуханчика?
· Що ви порадите зробити зайчикові, щоб зима сподобалася йому ще більше?
· Подаруйте Вуханчикові картинну (або фото) галерею “Портрети зими” різних митців або колекцію зимової музики.
· Придумайте для зайчика дотепні снігові скоромовки.
· Пограйте у гру “Добре - погано”: поясніть, чому зима цікава і весела пора року, чим вона може не подобатися і кому саме; розкажіть, чим зима подобається вам, а чим не дуже.
· Що ви подарували б Вуханчику, аби він навчився бачити в усьому різні сторони (і добрі, й погані)?
· Чи варто бачити в усіх подіях тільки погане? А тільки добре?
· Чому варто бачити різні сторони будь-якого явища?
· Поміркуйте, чи бувають явища тільки негативні. А тільки позитивні?
III. Зимові забави на свіжому повітрі
Організуйте частину заняття на шкільному майданчику / стадіоні/ в парку. Проведіть рухливі забави. Не забудьте наголосити на правилах поведінки під час зимових забав та попросіть дітей пояснити, як правила та їх дотримання впливають на безпеку в довкіллі.
Перегони на санчатах
Проведіть естафету «Перегони на санчатах», у якій використайте найнеймовірніші способи пересування: традиційне катання парою, самостійне пересування на санках сидячи верхи і відштовхуючись ногами або лежачи на животі та відштовхуючись руками.
«Влучний стрілець»
Намалюйте на паркані або стіні будівлі мішені. Розподіліть дітей на команди. Повідомте дітям, що кожна команда - влучні стрільці. Завдання: якомога більше влучних потраплянь у мішень. Можна ускладнити гру, метаючи сніжки, наприклад, лівою рукою/ із заплющеними очима/ на час.
«Слід у слід»
Розподіліть дітей на команди. Попросіть одного члена команди (наприклад, капітана) пробігти визначену відстань. Всі гравці з кожної команди повинні пробігти шлях, визначений капітаном «слід у слід». Перемагає та команда, яка найбільш точно і швидко виконала дане завдання. Для ускладнення гри можна запропонувати дітям пробігти шлях у прямому і зворотному порядку.
«Сніговий баскетбол»
Закріпіть на висоті 2 м звичайний кошик. Діти стають півколом за кілька кроків до нього і по черзі кидають сніжки в кошик. Той гравець, хто влучив у кошик, має право на додатковий кидок. Гру можна урізноманітнити, поділивши дітей на команди.
«Влучи в ціль»
Запропонуйте дітям зліпити сніговика (сніговиків, якщо організовуєте командну гру). Проїжджаючи повз сніговика, потрібно влучити сніжкою в нього. Перемагає та команда, яка зробила найбільшу кількість влучних «пострілів».
На вулиці, між іграми, запропонуйте одним дітям написати паличкою на снігу букви, які вони знають, слова, а іншим - прочитати написане.
Під час проведення рухливих ігор заохочуйте дітей рахувати, наприклад: скільки сніжок потрапило у мішень?
IV. Виконання математичних завдань
Поцікавтесь в дітей, що вони роблять вдома, якщо з якихось причин батьки не дозволяють піти на вулицю (наприклад, дуже холодно/ захворіли/ швидко настав вечір).
Скажіть, що і вдома можна цікаво та корисно проводити час завдяки завданням, які вони виконуватимуть далі.
Пограйте в гру «Що зайве?»
Роздайте дітям картки і попросіть викреслити в кожному ряді «зайве» зображення. Перемагає той гравець, хто найшвидше і правильно виконав завдання.
Запропонуйте пройти «зимові лабіринти». Попросіть виміряти шлях ниткою, а потім виміряйте її довжину в сантиметрах.
Проведіть з дітьми графічний диктант «Ялинка».
Попросіть дітей обчислити вирази і за результатами обчислень розмалювати зображення.
V. Створення мініатюри «Зима в сірниковій коробці»
Для створення мініатюри підготуйте для кожного учня ножиці, сірникову коробку, кольоровий папір, двосторонній скотч, клей, поліетилен, зірочки для декору тощо.
Переконайтеся, що дітям відоме значення слова «мініатюра».
Покажіть дітям готовий виріб і розкажіть, як його створити. Заохочуйте дітей до створення власних зимових пейзажів.
Наголосіть, щоб дитина не забула підписати свою мініатюру.
Проведіть виставку дитячих робіт.
VI. Підведення підсумків заняття. Емоційна картина дня
Подякуйте дітям за гарні саморобки. Запропонуйте висловитися охочим про те, з якими враженнями вони йдуть додому. Разом створіть уявну чи реальну (кольорову) емоційну картину дня.