МОДЕЛЬНА НАВЧАЛЬНА ПРОГРАМА ДЛЯ 1-ГО КЛАСУ ТА НАВЧАЛЬНО-МЕТОДИЧНІ МАТЕРІАЛИ - Р. Б. Шияна - 2017
ТИЖДЕНЬ 14. ТЕМА: «ТАЄМНИЦІ КОСМОСУ»
Чи можливе на Землі життя без Сонця?
Узагальнена таблиця
№ з/п |
Приклади навчальної діяльності |
Очікувані результати учіння |
Індекс конкретного очікуваного результату |
І. |
Ранкова зустріч. Слухання пісні «Сонечко». Гра «Коло». Новини дня |
Сприймає (слухає) твори мистецтва Читає вголос короткі тексти для отримання інформації Залучає людей, зокрема й тих, які відрізняються від нього/ неї, до спілкування, гри |
2 МИО 3.3-1 2 МОВ 2.2-2 2 ГІО 7.2-1 |
ІІ. |
Відгадування загадки для повідомлення завдань дня та ознайомлення з буквою «С» |
Називає в словах відомі букви Будує відрізок заданої довжини Позначає приголосний звук [с] буквою на письмі |
2 МОВ 3.1-4 2 МАО 4.2-1 2 МОВ 4.1-4 |
ІІІ. |
Читання казки «Де сонечко живе?» |
Пояснює роль ілюстрацій для глибшого розуміння змісту тексту Читає вголос короткі тексти для отримання інформації Об’єднується з іншими дітьми у групу для навчання та гри Вислуховує думку співрозмовника, висловлює свій погляд, шануючи гідність інших Визначає послідовність подій у художньому тексті |
2 МОВ 2.5-3 2 МОВ 2.2-2 2 СЗО 4.4-6 2 ГІО 7.2-3 2 МОВ 2.4-1 |
IV. |
Розповідь вчителя/ вчительки з елементами бесіди про Сонце як зірку Сонячної системи та його значення для живих організмів |
Використовує інформацію, отриману з відомих та запропонованих іншими джерел (книги, фільми тощо) Передбачає, якого результату досліджень він / вона очікує Об’єднується з іншими дітьми у групу для навчання Пояснює, як сонце впливає на здоров’я людини Обговорює зміст усного медіа-повідомлення, розповідає, про що йдеться в ньому Пояснює значення сонячного світла для живої та неживої природи Спілкується з вчителями, однокласниками Пояснює, чому природа важлива для людини |
2 ПРО 2.1-1 2 ПРО 1.2-2 2 СЗО 4.4-6 4 СЗО 3.3-8 2 МОВ 1.4-4 2 ПРО 3.1-9 2 СЗО 4.4-1 2 ГІО 2.2-1 |
V. |
Проведення простих спостережень на визначення впливу сонячного світла для живих організмів |
Пояснює, навіщо він / вона виконує певні дії, спостерігаючи за природними об’єктами / явищами або експериментуючи з ними Описує рослини Не завдає шкоди рослинам під час дослідів та експериментів Пояснює значення сонячного світла для розвитку рослин |
2 ПРО 1.2-1 2 ПРО 3.1-8 2 ПРО 3.2-5 2 ПРО 3.1-9 |
VI. |
Створення виробу «Сонце». Виставка дитячих робіт |
Вислуховує думку співрозмовника, висловлює свій погляд, шануючи гідність інших Виконує знайомі технологічні операції з конструкційними матеріалами (використання паперу, ниток, тканини, пластиліну, пласких матеріалів та ін.) Дотримується безпечних прийомів праці під час використання інструментів та пристосувань Демонструє іншим результати власної діяльності; описує, спираючись на запитання дорослих, чого хотів/-ла досягти Об’єднується з іншими дітьми у групу для навчання |
2 ГІО 7.2-3 2 ТЕО 4.1-1 2 ТЕО 2.1-1 2 ТЕО 1.5-1 2 СЗО 4.4-6 |
VII. |
Підведення підсумків заняття. «Крісло автора» |
З увагою сприймає усні репліки й доречно реагує на усну інформацію в діалозі Обґрунтовує свої вподобання Уважно вислуховує думку співрозмовника, висловлює свій погляд, шануючи гідність інших |
2 МОВ 1.1-1 2 МОВ 1.5-2 2 ГІО 7.2-3 |
І. Ранкова зустріч
1. Вітання учнів у колі.
Привітайтеся з учнями та попросіть їх привітатися один з одним. Послухайте пісню «Сонечко»
(режим доступу: https://www.youtube.com/watch?v=lw1XZJDLCJU).
2. Групове заняття.
Пограйте в гру «Коло», використовуючи засоби пантоміми:
Ой котилось коло,
Коло-покотьоло,
Всіх ласкаво гріло,
Цілий день світило,
А під вечір коло
Дуже натомилось –
Спати покотилось
Ген за видноколо.
3. Новина дня.
Учитель вивішує повідомлення на дошці щоденних новин
ІІ. Відгадування загадки для повідомлення завдань дня та ознайомлення з буквою «С»
Загадайте дітям загадку та після її відгадування повідомте завдання дня.
Все від нього навкруги
Набирається снаги.
Тільки ранок настає –
Виглянь у віконце!
Всім воно життя дає,
Променисте... (Сонце)
Напишіть на дошці слово «Сонце». Запитайте дітей, з якої букви починається слово «Сонце» та запропонуйте потренуватися в її написанні.
Роздайте дітям аркуш із колом. Скажіть, що це - сонечко, яке «загубило» свої промінчики. Попросіть дітей накреслити сонечку 9 промінчиків: 5 промінчиків довжиною 3 см, а 4 промінчики - 5 см.
· Запропонуйте написати букву «С» у повітрі, пальчиком на піску, манній крупі або викласти з камінчиків, зліпити з пластиліну.
· Попросіть дітей відшукати на картці зображення предметів, у назвах яких є буква «С» та розмалювати їх.
ІІІ. Читання казки «Де сонечко живе?»
· Запитайте дітей, чи знають вони, де «живе» сонечко?
· Запропонуйте прочитати казку, яка може дати відповідь на їхні запитання.
· Запитайте дітей, як могли розвиватися події, описані в казці, далі? Вислухайте всі можливі припущення дітей.
· Покажіть дітям ілюстрації, за змістом яких попросіть відтворити продовження казки (за матеріалами сайту http://казка.укр/u_sonechka_v_gostjah.html):
IV. Розповідь вчителя/ вчительки з елементами бесіди про Сонце як зірку Сонячної системи та його значення для живих організмів
· Запитайте дітей, що вони знають про Сонце. Доповніть їх відповіді науковими відомостями.
· Запропонуйте дітям визначити, чи однаково Сонце нагріває різні поверхні. Для цього покладіть на підвіконня, освітлене Сонцем, кольорові аркуші, зокрема білого та чорного кольорів. За певний проміжок часу попросіть дітей доторкнутися до всіх кольорових аркушів і зробити висновок, поверхні якого кольору найшвидше нагріваються, а які кольори тільки відбиває сонячне тепло. (За відсутності яскравого сонця проведіть експеримент з використанням іншого джерела світла, наприклад, ліхтарика, настільної лампи тощо).
· Запитайте дітей, як саме така властивість кольору може допомогти / зашкодити людині у повсякденному житті (наприклад, у літній спекотний день потрібно вдягнути головний убір світлого чи темного кольору; який сніг швидше розтане - брудний чи чистий тощо).
· Перегляньте відео про Сонце та його значення для життя (режим доступу: https://www.youtube.com/watch?v=EEJGVOxuQ5g.
· Допоможіть учням узагальнити відомості про значення Сонця для живих організмів за допомогою малюнків-підказок.
V. Проведення простих спостережень на визначення впливу сонячного світла для живих організмів
Покажіть дітям дві однакові рослини, одну з яких вирощували деякий час у затемненому місці, а іншу - на освітленому підвіконні. Попросіть дітей порівняти зовнішній вигляд рослин і зробити висновок.
Посійте під поліетиленовою плівкою заздалегідь будь-яке насіння, яке проростає за 3-4 дні (пшениця, кріп, петрушка, рицина тощо). Напередодні демонстрації поставте горщик із пророщеними рослинками в центр кімнати. Роздивіться з дітьми стебельця рослин і запитайте, чому всі вони спрямовані в один бік. Перемістіть горщик із рослинами на освітлене підвіконня і залиште їх на годину часу. По закінченні визначеного терміну роздивіться знову стебельця рослин. Запитайте дітей, чому стебла змінили своє положення і стали майже рівненькі? Попросіть дітей сформулювати відповідний висновок.
VI. Створення виробу «Сонце». Виставка дитячих робіт
Розподіліть дітей на групи та підготуйте для роботи кожної групи необхідні матеріали: диск, кольоровий папір, клей, ножиці, кольорові олівці.
Запропонуйте створити виріб «Сонце», повторюючи послідовно дії вчителя/ вчительки.
VII. Підведення підсумків заняття. «Крісло автора»
Запропонуйте учням сісти в «авторське крісло» й розповісти про значення Сонця для власного життя: чи покращує воно настрій, чи надихає до цікавих ігор на свіжому повітрі тощо.