МОДЕЛЬНА НАВЧАЛЬНА ПРОГРАМА ДЛЯ 1-ГО КЛАСУ ТА НАВЧАЛЬНО-МЕТОДИЧНІ МАТЕРІАЛИ - Р. Б. Шияна - 2017
ТИЖДЕНЬ 16. ТЕМА: «ЗИМОВІ СВЯТА»
Які свята святкуються взимку в Україні та у світі?
Узагальнена таблиця
№ з/п |
Приклади навчальної діяльності |
Очікувані результати учіння |
Індекс конкретного очікуваного результату |
І. |
Ранкова зустріч «Де в Україні або в яких країнах світу ви побували під час зимових свят?» |
Уживає форму кличного відмінка іменника та ввічливі слова Ставить запитання до усного повідомлення й відповідає на запитання Записує імена, прізвища, назви міст, річок, країн з великої літери Записує елементарні повідомлення за допомогою слів, у яких позначає звуки відомими буквами Уважно вислуховує думку співрозмовника, висловлює свій погляд, шануючи гідність інших |
2 МОВ 1-1.8-2 2 МОВ 1-1.3-2 2 МОВ 3-3.1-1 2 МОВ 3-3.1-1 2 ГІО 2-7.2-4 |
ІІ. |
Гра «Подорож по країнах світу» |
Читає вголос короткі тексти з метою отримання інформації Об’єднується з іншими дітьми у групу для навчання Розпізнає держані символи України Розпізнає природні та рукотворні (штучні) об’єкти |
2 МОВ 2-2.2-2 2 СЗО 4.4-6 2 ГІО 5-8.3-3 2 ПРО 3-3.3-1 |
ІІІ. |
Слухання оповідання «Деньнародження Ісуса» (див. «Джміль», № 12, 2017). Перегляд ілюстрацій або світлин |
Сприймає монологічне висловлення (казку, вірш, розповідь про події з життя або про спостереження за чимось /кимось/) Ділиться своїми почуттями та емоціями від прослуханого та побаченого Встановлює, спираючись на власний досвід і думки старших, коли відбувалися відомі історичні події та жили визначні особи (раніше/пізніше/до/після/недавно) |
2 МОВ 1-1.1-2 2 МОВ 1-1.8-1 2 ГІО 3-1.1-2 |
IV. |
Майстерня: ліплення фігурок тварин для макету вертепу (шопки) |
Малює або добирає ілюстрації до художнього тексту (казка, вірш), створює аплікації, ліпить (напр., персонажів казок тощо) Придумує образи і створює їх різними засобами художньої виразності Складає та розташовує на площині (у просторі) окремі елементи зображень (форм) у просту композицію |
2 МОВ 2-2.6-1 2 МИО 1-1.2-1 2 МИО 1-1.1-10 |
V. |
Слухання та спів пісні-колядки «Добрий вечір тобі, пане господарю» (наприклад, у виконанні гурту |
Сприймає твір мистецтва та висловлює враження Співає твори музичного фольклору у відповідному настрої, характері, темпі Дотримується правил співу Обирає тембр інструменту (трикутники, бубни, ксилофон) для супроводу співу |
2 МИО 2-2.1-1 2 МИО 1-1.1-1 2 МИО 1-1.1-2 2 МИО 1-1.1-4 |
"Лебеді кохання” (httos://goo.gl/YMvene) |
Об’єднується з іншими дітьми у групу для навчання та гри Розрізняє музикальні звуки, звуки мовлення і шуми |
2 СЗО 3-4.4-6 2 ПРО 1-1.5-6 |
|
VI. |
Школа економіки: як вибрати вдалий подарунок. (За матеріалами «Джміль», № 12, 2017) |
Записує слова з вивченими буквами, вимова і написання яких збігається Уважно вислуховує думку співрозмовника, висловлює свій погляд, шануючи гідність інших Складає перелік речей , необхідних для конкретної життєвої ситуації Пояснює важливість добрих вчинків для людини та довкілля |
2 МОВ 3-3.1-1 2 ПО 2-7.2-4 2 СЗО 3-4.3-2 2 СЗО 3-1.4-8 |
VII. |
Слухання короткого оповідання«Колядування» (див. «Джміль», № 12, 2017). Перегляд ілюстрацій. Інсценізація колядки «Добрий вечір тобі, пане господарю» |
Сприймає монологічне висловлення (казку, вірш, розповідь про події з життя або про спостереження за чимось/кимось) Ділиться своїми почуттями та емоціями від прослуханого та побаченого Висловлює свої думки і почуття з приводу простих медіа-текстів (світлини, відео) Використовує голос (тембр, темп, інтонація) і мову тіла (міміку, жести, рухи) для створення образу Співає твори музичного фольклору у відповідному настрої, характері, темпі Описує узвичаєні правила життя своєї сім’ї'/класу, пояснює їхнє значення для себе Об’єднується з іншими дітьми у групу для навчання та гри Виконує запропоновану роль в мікрогрупі (команді), погоджується із рішенням команди Розрізняє музикальні звуки, звуки мовлення і шуми Установлює зв'язок між порою року і погодою |
2 МОВ 1-1.1-1 2 МОВ 1-1.8-1 2 МОВ 4-1.5-1 2 МОВ 6-2.4-1 2 МИО 1-1.1-1 2 ГІО 2-7.1-2 2 СЗО 3-4.4-6 2 СЗО 3-4.4-7 2 ПРО 1-1.5-6 2 ПРО 2-3.1-8 |
VII. |
Майстерня: виготовляємо різдвяну зірку «Над вертепом звіздар ясна світлом засіяла» (див. «Джміль», № 12, 2017) |
Ставить запитання до усного повідомлення й відповідає на запитання Демонструє вміння різати нитки, папір, картон ножицями Створює виріб за зразком з паперу самостійно або з допомогою дорослих Виконує знайомі технологічні операції з конструкційними матеріалами (використання паперу, ниток) Організовує безпечне робоче місце з допомогою дорослих (використання клею, інструментів та пристосувань із гострими частинами) Дотримується безпечних прийомів праці під час використання інструментів та пристосувань |
2 МОВ 1-1.3-2 2 ТЕО 1-1.4-5 2 ТЕО 1-1.4-4 2 ТЕО 1-1.5-1 2 ТЕО 2-4.3-2 2 ТЕО 2-4.3-1 |
ІХ. |
Слухання короткого оповідання «Вертеп» (див. «Джміль», № 12, 2017) |
Сприймає монологічне висловлення (казку, вірш, розповідь про події з життя або про спостереження за чимось/кимось) Ділиться своїми почуттями та емоціями від прослуханого та побаченого |
2 МОВ 1-1.1-1 2 МОВ 1-1.8-1 |
Х. |
Вертеп. Лялькова вистава (фрагмент) |
Використовує голос (тембр, темп, інтонація) і мову тіла (міміку, жести, рухи) для створення образу в процесі сюжетно-рольової гри Встановлює, спираючись на власний досвід і думки старших, коли відбувалися відомі історичні події та жили визначні особи (раніше/пізніше/до/після/недавно) Об’єднується з іншими дітьми у групу для навчання та гри Виконує запропоновану роль в мікрогрупі (команді), погоджується із рішенням команди |
2 МОВ 6-2.4-1 2 ГІО 3-1.1-2 2 СЗО 3-4.4-6 2 СЗО 3-4.4-7 |
ХІ. |
Підсумкова бесіда «Як святкують зимові свята в різних країнах?» |
З увагою сприймає усні репліки учителя й однокласників й доречно реагує на усну інформацію в діалозі Уживає відповідну до ситуації спілкування (тематика тижня) лексику і несловесні засоби (жести, міміка тощо) Записує слова з вивченими буквами, вимова і написання яких збігається |
2 МОВ 1-1.1-1 2 МОВ 1-1.7-2 2 МОВ 3-3.1-1 |
І. Ранкова зустріч «Де в Україні або в яких країнах світу ви побували під час зимових свят?»
1. Привітайтеся з учнями. Запропонуйте їм привітатися один з одним.
2. Запитання для обговорення:
— Де в Україні ви святкували зимові свята? (Відповіді учнів).
Учитель уважно слухає назви місцевості, міст, селищ, річок, які називають учні. Після того, як учні поділилися спогадами, учитель пропонує пригадати, які назви лунали. Потім учитель пропонує записати деякі назви. Щоб учні могли зробити запис важливо обрати ті слова, де вимова співпадає з написанням (наприклад, Львів, Бровари, Валки тощо). Бажано вибрати ті слова, у яких трапляються букви, відомі учням. У разі, коли таких назв не трапилося серед перелічених, учитель пропонує записати декілька назв від імені умовного персонажу, який мандрував Україною на канікулах. Також учитель може запропонувати учням записати від його імені такі короткі речення:
Гори взимку красиві. Місто Бровари маленьке.
— Може, хтось святкував зимові свята в інших країнах світу? Розкажіть, як там відбуваються свята? Які особливості святкування ви бачили? (Відповіді учнів).
3. Групове заняття — гра.
Учитель пропонує групі учнів створити пантоміму про зустріч Нового року у тій чи іншій країні, про що розповідатиме учитель. Одна група створює пантоміму до однієї розповіді. Інші учні в класі є глядачами. Для наступної розповіді група міняється. Учитель заздалегідь прораховує, щоб усі учні були задіяні в пантомімі. Можна використати театральний реквізит.
1) Італійці на Новий рік викидають старий непотріб, переважно з вікон. Вважають, що чим більше людина викине старого мотлоху, тим відчутніше буде удача в наступаючому році.
2) Іспанці супроводжують новорічний бій годин поїданням винограду: по ягідці на кожен удар. Тому, хто встигне заштовхати в себе всі 12 виноградин, в наступному році обов'язково пощастить.
3) У Болгарії напередодні Нового року набувають кизилові палички — неодмінний атрибут новорічного свята. Першого січня діти, підходячи до рідних і близьких, злегка б'ючи паличками, вітають зі святом.
4) У Панамі новорічна ніч незвичайно шумна: гудуть труби, виють сирени і кричать люди. Згідно давнім повір'ям шум відлякує злих духів.
ІІ. Гра «Подорож по країнах світу»
Учитель пропонує дітям здійснити подорож по 5 країнах. Для цього учні об’єднуються в 5 груп (розподіляються «по потягах») та обирають, хто в групі буде «машиністом». «Машиніст» одягає кашкет і отримує маршрут подорожі (послідовність номерів станцій), заздалегідь заготовлений учителем. Також машиніст отримує мотузку, за яку будуть триматися усі «вагончики з пасажирами» його поїзда. Обов’язково з’ясовують, чи є в групі діти, які знають усі букви і читають. Такі 1—2 учні будуть «екскурсоводами». Екскурсоводи отримують умовні мікрофони. Якщо читають усі, то «екскурсоводів» обирають за бажанням або жеребом. Якщо в класі немає дітей, які читають, то учитель заздалегідь має запросити когось з батьків чи учнів зі старшого класу на роль екскурсовода.
У класі визначають 5 місць із відповідним номером, де для учнів заготовлені предмети або зображення (прапор, архітектурні пам’ятки), книжка з художнім твором або ілюстрації до цього твору, а також короткий текст, у якому подано опис цих предметів і вказано, про яку країну йдеться. Учитель дає сигнал, коли учні переміщаються від однієї «станції» до іншої відповідно до свого маршруту. На місці учні розглядають предмети, ті діти, які вміють читати, допомагають іншим з’ясувати, які предмети є символами даної країни.
Картки з маршрутами. Наприклад:
1 — 2 — 3 — 4 — 5
2 — 3 — 4 — 5 — 1
3 — 4 — 5 — 1 — 2
4 — 5 — 1 — 2 — 3
5 — 1 — 2 — 3 — 4
1. Німеччина
Прапор
Історична пам’ятка: Бранденбурзькі ворота
Відома казка: Брати Ґрімм «Білосніжка та сім гномів». Ілюстрація - http://book4u.in.ua/tale
Текст для читання:
Що ви знаєте про Німеччину? Це країна. У Німеччини є прапор. Найвідоміше місто у Німеччині — Берлін. Це столиця Німеччини. А найвідоміше місце в Берліні — це Бранденбурзькі ворота, які ще називають ворота миру. У Німеччині святкують Різдво 25 грудня. Найвідомішими казкарями Німеччини є брати Грімм. Найвідоміша їхня казка — «Білосніжка та сім гномів».
2. Велика Британія
Прапор
Історична пам’ятка: Вежа Біґ-Бен
Відомі символи
Відома казка: Льюїс Керрол «Алісині пригоди у Дивокраї»
Ілюстрації з фільму «Аліса в країні Див» (Уолт Дісней, 1951)
Текст для читання:
Що ви знаєте про Велику Британію? Це не одна країна, а союз трьох країн. У Великої Британії є прапор. Найвідоміше місто у Великій Британії - Лондон. Це столиця Великої Британії. А найвідоміше місце в Лондоні - це вежа Біг-Бен з величезним годинником. У Великій Британії Різдво святкують 25 грудня. В усьому світі знають казкаря з Великої Британії Льюїса Керрола та його казку «Аліса в країні див».
3. Італія
Прапор
Історична пам’ятка: Колізей
Відома казка: Карло Колодді «Пригоді Піноккіо»
Ілюстрації з фільму «Піноккіо» (Уолт Дісней, 1940)
Текст для читання:
Що ви знаєте про Італію? Це країна. У Італії є прапор. Найвідоміше місто в Італії — Рим. Це столиця Італії. А найвідоміше місце в Римі — це Колізей, величезна арена для змагань. У Італії Різдвосвяткують 25 грудня. Найвідоміший казкар Італії — Карло Колодді. Його казку «Піноккіо» знають діти усього світу.
4. Швеція
Прапор
Історична пам’ятка: мерія міста Стокгольм, де вручають Нобелівські премії
Відома казка: Астрід Ліндгрен «Малий та Карлсон, що живе на даху»
Ілюстрації: кадри з мультфільму «Малий та Карлсон» («Союзмульфильм», 1968)
Текст для читання:
Що ви знаєте про Швецію? Це країна. У Швеції є прапор, кольори якого такі самі, як і кольори прапору нашої країни. Найвідоміше місто у Швеції - Стокгольм. Це столиця Швеції. А найвідоміше місце в Стокгольмі - це мерія, де найкращім вченим та письменникам вручають кожного року Нобелівську нагороду. У Швеції Різдво святкують 25 грудня. Найвідоміший казкар Швеції - Астрід Ліндгрен. А її найвідоміша казка - «Малий та Карлсон, що живе на даху».
5. Франція
Прапор
Історична пам’ятка: Ейфелева вежа
Відома казка: Шарль Перро «Червоний капелюшок»
Ілюстрації: http://казка.укр/chеrvоnа_shapochka.html
Текст для читання:
Що ви знаєте про Францію? Це країна. Найвідоміше місто у Франції - Париж. Це столиця Франції. А найвідоміше місце в Парижі - це Ейфелева вежа. Тут молоді люди освідчуються в коханні. У Франції Різдво святкують 25 грудня. Найвідоміший казкар Франції - Шарль Перро. Його найвідоміша казка - «Червоний Капелюшок».
Після завершення подорожі проведіть бесіду з такими запитаннями: - Хто назве країни, у яких ви зараз побували?
— Хто запам’ятав, у якій країни ви бачили годинникову вежу Біг-Бен? Ця вежа природна чи рукотворна, тобто зроблена людьми? Хто ще запам’ятав які- небудь рукотворні пам’ятки?
— Хто запам’ятав, з якої країни походить Пінокіо? Аліса? Червоний Капелюшок? Карлсон? Білосніжка?
— У якій країні прапор має такі кольори, як і український?
— Коли святкують Різдво в країнах, у яких ви зараз побували? А коли святкують Різдво в Україні?
III. Слухання оповідання «День Народження Ісуса» (див. «Джміль», №12, 2017). Перегляд ілюстрацій або світлин.
Учитель виразно читає оповідання «День Народження Ісуса» (див. «Джміль», №12, 2017) і пропонує розглянути ілюстрацію до нього, які запропоновані в журналі, щоб відповісти на запитання:
— Що можуть відчувати зображені на ілюстрації Марія, Йосип, Ісус?
— Що саме на картині показує, що це Дитя особливе?
Після обговорення малюнків учитель запитує, чи давно, на думку учнів, відбувалися історичні події, про які йдеться в оповіданні «День народження Ісуса».
Можна запропонувати дітям об’єднатися в групі і спробувати знайти умовне місце даних подій на смужках, на яких нанесені мітки: зараз, недавно, давно, давно-давно (кожна група отримує таку смужку).
Потім учитель і діти порівнюють, як кожна група оцінила час даної історичної події.
IV. Майстерня: ліплення фігурок тварин для створення макету вертепу (шопки)
Учитель розказує дітям, що існує прекрасна старовинна традиція — під Різдво ставити в будинку вертеп. Це модель (зменшена копія) Вифлеємської печери з лялечками всередині: фігури Немовляти Христа, Богородиці, Йосипа, ангелів, пастухів, волхвів і тварин. В Україні таку копію вертепу називають шопка. Хтось купує шопку в магазині або на базарі, хтось віддає перевагу майструвати сам. Учитель може показати дітям фотографію з шопкою, але принести до класу виготовлену власноруч шопку.
У місті Тернополі щорічно проводяться конкурси на найкращу шопку. У конкурсі можуть взяти участь і цілі родини, і окремі особи. Основною вимогою є виготовлення шопки власноруч, розмір її повинен бути не більше 70 см. Учитель може сказати, що з часом учні можуть теж взяти участь у такому конкурсі. І можна почати вже зараз готуватися.
Далі учитель пропонує зайтися ліпленням, наприклад, зліпити ягня.
Після завершення роботи учитель пропонує учням об’єднатися по троє-п’ятеро і розташувати на площині своїх ягня так, щоб вони виглядали як одна група.
V. Слухання та спів пісні-колядки «Добрий вечір тобі, пане господарю»
Слово “коляда” - є похідним від слова “колєнда”, що означає календар. Колядки виконуються тільки у зимовий період календаря. Зміст колядок - це історія народження Ісуса Христа, шанування Діви Марії, переслідування їх царем Іродом.
Про що йдеться в пісні «Добрий вечір тобі»? Про три празники (свята), які «прийшли в гості»: Різдво Христове, пам'ять святого Василія (що припадає на різдвяний святвечір) і Хрещення Господнє. Спочатку співаючі звертаються до господаря будинку, в який прийшли:
Добрий вечір тобі, пане господарю, радуйся!
Ой радуйся, земле, Син Божий народився!
Застеляйте столи, та все килимами, радуйся!
Ой радуйся, земле, Син Божий народився!
Та кладіть калачі з ярої пшениці, радуйся!
Ой радуйся, земле, Син Божий народився!
Бо прийдуть до тебе три празники в гості, радуйся!
Ой радуйся, земле, Син Божий народився!
Потім співаючі розповідають про свята:
А той перший празник — Рождество Христове, радуйся!
Ой радуйся, земле, Син Божий народився!
А той другий празник — Святого Василя, радуйся!
Ой радуйся, земле, Син Божий народився!
А той третій празник — Святе Водохреща, радуйся!
Ой радуйся, земле, Син Божий народився!
а в кінці бажають господарю всяких благ, миру і добра:
Хай святкує з нами вся наша родина, радуйся!
Ой радуйся, земле, Син Божий народився!
Вся наша родина, славна Україна, радуйся!
Ой радуйся, земле, Син Божий народився!
За бажанням число куплетів пісні можна збільшити — придумати різні побажання або жарти. Наприклад, дітлахи, виконуючи цю колядку, часто закінчують її з таким заспівом: «А за сі колядки, дайте шоколадки!». Після чого господарі будинку обдаровують їх гостинцями. Іноді закінчують колядку так: «А на доброму слові — Бувайте здорові!»
Які вимоги до виконання колядки варто ставити перед учнями першого класу?
Треба підкреслити, що виконувати «Добрий вечір тобі» потрібно, хоча й весело, але неквапливо. Потрібно пам'ятати про те, що пісня ця урочиста, святкова і нерідко співається під час ходи — в темпі особливо не розженешся, ну а слухачі повинні встигнути перейнятися оспівуваною радістю!
Також варто звернути увагу на дикцію — донести зміст кожного куплету дуже важливо.
Необхідно продумати динамічний план виконання колядки, що допоможе створити музичний образ даного твору. Варто послухати з учнями різні виконання колядки, поділитися думками про них. Та вирішити разом, які фрази будуть звучати більш гучно, а які тихіше. Дітям можна запропонувати прикрасити спів грою на дзвіночку. Вказати на яких фразах будуть грати дзвіночки.
Для прикладу пропонуємо відео:
1. Відео - передає народні традиції виконання колядки https://goo.gl/fPukBX
2. Відео у виконанні гурту "Лебеді кохання" https://goo.gl/3tVist
3. У виконанні Тіни Кароль https://goo.gl/Bc6b2g
Розучувати пісню з учнями доцільно по фразах, на слух, з голосу учителя, звертаючи увагу на протяжність співу, не прискорюючи темпу.
Добиватися чистоти інтонування колядки у першому класі не варто - це завдання заважке. Але щороку, повертаючись до вивчення цієї святкової пісні, діти будуть набувати нові вміння, згодом інтонувати будуть більш професійно та дійдуть до двохголосного виконання колядки.
VI. Школа економіки: як вибрати вдалий подарунок. (За матеріалами «Джміль», № 12, 2017)
Учитель може адаптувати матеріал статті «Подарунки для всіх» у журналі «Джміль», № 12, 2017 для роботи з дітьми, враховуючи їхні вікові можливості.
Учитель пропонує учням поміркувати, чому так важливо обмінюватися подарунками на свята. Істотно, щоб учні намагалися пояснити важливість добрих вчинків для людини та довкілля.
Можна обговорити з дітьми поради дарувальникам, при цьому бажано дати дітям змогу самим продукувати 3-4 поради.
Потім учитель роздає учням аркуші паперу з заздалегідь заготовленою таблицею і просить подумати, кого діти хочуть привітати на наступне свято і що подарувати. Діти можуть записувати словами назви, але можуть і використати малюнкове письмо. Учитель нагадує, що в разі утруднення, коли дитина не знає, як пишеться слово, вона звертається по допомогу до вчителя.
Кого привітати |
Що подарувати |
VII. Слухання короткого оповідання «Колядування» (див. «Джміль», № 12, 2017). Перегляд ілюстрацій. Інсценізація колядки «Добрий вечір тобі, пане господарю»
Учитель пропонує учням послухати коротке оповідання про колядування (див. «Джміль», № 12, 2017) і потім розглянути ілюстрації, які він або роздруковує дітям або показує, використовуючи проектор.
Також учитель розпитує учнів, чому на малюнках колядники так тепло одягнені, уточнює, у яку пору року колядують. Учитель може звернути увагу учнів і на те, що погода на Різдво, як правило, буває морозна.
Учитель пропонує дітям поділитися своїми спогадами про те, чи були вони колядниками, чи приймали вони в своєму домі колядників.
Можна рекомендувати інсценізувати колядку «Добрий вечір тобі, пане господарю» у класі, відтворити традиції колядування.
Для інсценізації важливо підготувати театральний реквізит (зірка, теплий одяг, декорації, щоб зазначити зиму тощо). Діти розподіляють ролі: хто буде колядниками, а хто господарями.
VIII. Майстерня: виготовляємо різдвяну зірку «Над вертепом звізда ясна світлом засіяла» (див. «Джміль», № 12, 2017)
Учитель використовує опис виготовлення зірки з паперу, поданий в журналі «Джміль», № 12, 2017 на с. 6 для організації роботи учнів.
IX. Слухання короткого оповідання «Вертеп» (див. «Джміль», № 12, 2017).
X. Лялькова вистава (скорочено)
Учитель зі сценарієм лялькової вистави може ознайомитися за посиланням, але в даному випадку не йдеться про підготовку та розігрування вистави. Важливо дати учням змогу імпровізувати з репліками, не запам'ятовуючи їх, а намагаючись передати зміст висловлення.
Джерело - Портал вчителів початкових класів "Урок" (https://goo.gl/mgF4ZX).
Обладнання. Ширма, ляльки, художні декорації із зображенням Ісуса Христа в яслах, Пресвятої Діви Марії, Йосифа, ангелів, віфлеємської зірки, музичний супровід (фонограми колядок «Нова радість стала», «Три царі, де ви йдете?», «На небі зірка»).
Дійові особи (ляльки). Звіздар, перший пастух, другий пастухи, ангел
Звіздар:
Дозвольте нам зайти до хати,
Хочемо заколядувати.
З Віфлеєму ми ідемо,
Вістку радісну несемо.
1-й пастушок:
Слава Богу вашій хаті!
Перестаньте сумувати
Ми вам новину принесли,
Що всі темні сили щезли.
2-й пастушок:
Весь світ нині звеселився,
Бо Син Божий Народився.
І ви, браття, звеселіться,
Рожденному поклоніться.
Ангел.
Мир вам, браття, мир вам, люди,
Мир хай завжди з вами буде!
Вість велику вам приношу,
Слово істини голошу.
З радістю його прийміть
І всім людям розкажіть:
«Чудо сталось серед нас:
Народився Христос-Спас!»
Учитель зачитує репліки, але не вимагає, щоб діти, які озвучуватимуть своїх персонажів, запам'ятовували ці репліки. Актори імпровізують з репліками, намагаються передати зміст висловлювання персонажу. Цю виставу можна повторити декілька разів з усіма бажаючими.
XI. Підсумкова бесіда «Як святкують зимові свята в різних країнах?»
Питання для обговорення:
— Які зимові свята святкують не лише в Україні, а й в інших багатьох країнах світу?
— За яких ознак можна дізнатися, що в країні святкують Різдво або Новий Рік?
Словник тижня (продовження).
З’ясуйте, чи добре ви знаєте слова, які ми використовували під час виконання наших завдань. Замінить тлумачення одним словом та запишіть. У разі, якщо трапиться в слові звук, який ще не знаєте, якою буквою позначати, позначте його знаком питання або рискою:
1) свято народження Ісуса Христа - це ... (Різдво)
2) пісня, яка виконується під час новорічних та різдвяних свят — це ... (колядка)
3) мініатюрне зображення віфлеємської стайні в ніч народження Ісуса з використанням фігурок - це ... (шопка)
4) Який предмет є обов'язковим на Різдво для колядників? — це ... (зірка)
Учитель пропонує учням аркуш паперу А4, поділений на 4 сектори. Після того, як діти запишуть слова, їм можна запропонувати додати в кожний сектор такі малюнки, які допомагають з розуміти значення цього слова.