МОДЕЛЬНА НАВЧАЛЬНА ПРОГРАМА ДЛЯ 1-ГО КЛАСУ ТА НАВЧАЛЬНО-МЕТОДИЧНІ МАТЕРІАЛИ - Р. Б. Шияна - 2017
ТИЖДЕНЬ 17. ТЕМА: «СВІТ ЗАХОПЛЕНЬ»
Орієнтовні дослідницькі / проблемні запитання:
· Що мені подобається?/ Що я люблю?
· Як знайти для себе нове захоплення?
· Чи завжди захоплення приносять нам користь?
Завдання сімнадцятого тижня:
1. Допомогти дітям визначити власні зацікавлення, уподобання.
2. Розвивати в дітей уміння натхненно розповідати про свої захоплення.
3. Сприяти розвитку нових захоплень.
4. Вчити робити висновки-узагальнення за результатами навчальних завдань.
5. Навчати висловлювати свою думку, активно слухати в умовах усного спілкування, взаємодіяти з однокласниками.
Очікувані результати сімнадцятого тижня:
На кінець тижня учні знатимуть:
· назви і види деяких популярних дитячих захоплень;
· яку користь /шкоду можуть приносити дитячі захоплення;
· чим захоплюються однокласники.
та вмітимуть:
· пояснити, як від власних захоплень / уподобань може залежати успіх та добробут у майбутньому;
· розказувати про власні захоплення / вподобання;
· презентувати результати власної творчості;
· уважно слухати один одного в умовах безпосереднього спілкування.
№ з/п |
Назва освітньої галузі |
Очікувані результати учіння |
1 |
Мовно-літературна |
З увагою сприймає усні репліки учителя й однокласників (вітання, знайомство, запитання, прохання, прощання) й доречно реагує на усну інформацію в діалозі Обговорює сюжетно-рольову гру, в якій брав/-ла участь (як відбувалася гра?, чи отримали задоволення від гри? якщо ні, то що цьому перешкодило) Сприймає монологічне висловлення (казку, вірш, розповідь про події з життя або про спостереження за чимось / кимось) Ставить запитання до усного повідомлення й відповідає на запитання 5 ' Розповідає про власні почуття та емоції від прослуханого висловлення (казка, вірш, розповідь про події з життя) або побаченого (про спостереження за чимось/ кимось) Уживає форму кличного відмінка іменника для звертання по імені до іншої особи, уживає ввічливі слова Уживає відповідну до ситуації спілкування (тематика тижня) лексику і несловесні засоби (жести, міміка тощо) ЧИТАЄМО Продовжує текст (казка, оповідання тощо) за ілюстраціями Читає слова із вивченими буквами Читає вголос короткі тексти, складені з 3-4 речень. Інтонує кінець речення, враховуючи розділовий знак (крапка, знак питання, знак оклику) ВЗАЄМОДІЄМО ПИСЬМОВО Розгадує ребуси Відтворює графічні знаки за зразком Записує слова з вивченими буквами, вимова і написання яких збігаються Записує короткі речення (3-4 слова з вивченими буквами), пишучи перше слово з великої букви і використовуючи в кінці речення відповідний розділовий знак ДОСЛІДЖУЄМО МЕДІА Висловлює свої думки і почуття з приводу простих медіа-текстів (мультфільм, світлини) ДОСЛІДЖУЄМО МОВЛЕННЯ Пояснює вибір букв на позначення голосних та приголосних звуків (позиція голосного звука після твердого приголосного; позиція голосного звука після м’якого приголосного; позиція приголосного перед голосним або позиція приголосного в кінці слова) Бере участь в мовних іграх з творення нових слів (наприклад, міняє послідовність звуків або складів) ТЕАТРАЛІЗУЄМО Бере на себе роль у рухливих іграх або сюжетно-рольових іграх; використовує специфічні для ролі жести, рухи |
2 |
Математична |
ЛІЧБА Відтворює в різних видах діяльності ймовірні та фактичні результати лічби об’єктів, що його оточують (малює, викладає мозаїку, створює аплікацію, співає, складає власні лічилки тощо) Порівнює і впорядковує об’єкти навколишнього світу за однією або декількома ознаками |
ЧИСЛА, ДІЇ З ЧИСЛАМИ |
||
Оперує числами в межах 10, розв’язуючи різні життєві проблеми Застосовує різні стратегії виконання арифметичних дій з числами (додавання, віднімання) під час розв’язування завдань та конкретних життєвих проблем, описаних у математичних задачах Розташовує числа в порядку зростання (спадання) Перетворює інформацію (почуту, побачену, прочитану) у схему Передбачає ймовірний результат додавання і віднімання (не виконуючи обчислення) Порівнює два числових вирази |
||
ВИМІРЮВАННЯ ВЕЛИЧИН |
||
Використовує знання про вивчені величини (довжина, вартість, час), вирішуючи конкретні життєві ситуації Визначає час з точністю до години Позначає час на зображенні /макеті циферблата годинника зі стрілками |
||
ПРОСТОРОВІ ВІДНОШЕННЯ, ГЕОМЕТРИЧНІ ФІГУРИ |
||
Встановлює відносне розміщення об’єктів на площині та у просторі (лівіше, правіше, вище, нижче тощо), використовуючи математичну мову Відтворює досліджувані геометричні форми (вирізає, наклеює, малює, моделює та ін.), використовуючи для цього не лише готові геометричні фігури і тіла, а й упізнані у предметах навколишнього світу |
||
РОБОТА З ДАНИМИ |
||
Використовує зібрані (наявні) дані для спілкування про досліджувану проблему |
||
3 |
Природнича |
Я ПІЗНАЮ ПРИРОДУ |
Визначає, які органи чуття знадобляться для обраного дослідження Провадить (самостійно або в групі) прості спостереження / досліди Застосовує за потреби найпростіші матеріали Розповідає про власні емоції, які виникають під час спостереження |
||
Я У ПРИРОДІ |
||
Я У РУКОТВОРНОМУ СВІТІ |
||
4 |
Технологічна |
МОЯ ТЕХНІЧНА ТВОРЧІСТЬ І ТЕХНІКА Прогнозує, яким має бути виріб, описує, як він мав би виглядати Планує послідовність технологічних операцій за допомогою дорослих Виготовляє та оздоблює виріб знайомими технологіями з допомогою дорослих Я У СВІТІ ТЕХНОЛОГІЙ Дотримується безпечних прийомів праці під час використання інструментів та пристосувань Демонструє іншим результати власної діяльності Я У СВІТІ РЕМЕСЕЛ |
5 |
Соціальна і здоров’язбережна |
БЕЗПЕКА Порівнює свої почуття та почуття інших людей у тій самій ситуації 7 ЗДОРОВ’Я Розрізняє корисні та шкідливі звички, пояснює їхній вплив на безпеку, здоров’я і добробут людини ДОБРОБУТ Пояснює, яка діяльність приносить і радість, і користь Організовує робоче місце для навчання з урахуванням умов у школі та вдома Встановлює дружні стосунки з дітьми своєї та іншої статі Розповідає, як від захоплення залежить його успіх і добробут у майбутньому |
6 |
Громадянська та історична |
Я – ЛЮДИНА Аналізує свою поведінку, уподобання, виділяючи риси, якими вирізняється серед інших і які надають йому/ їй неповторності Я - СЕРЕД ЛЮДЕЙ Прогнозує наслідки різних дій, їхній вплив на людину Уважно вислуховує думку співрозмовника, висловлює свою думку, шануючи гідність інших Надає допомогу тим, хто її потребує і висловлює вдячність за підтримку МОЯ КУЛЬТУРНА СПАДЩИНА Розповідає про видатних осіб/ сучасників МОЯ ШКІЛЬНА ТА МІСЦЕВА ГРОМАДИ |
7 |
Мистецька |
ПІЗНАННЯ, ІНТЕРПРЕТАЦІЯ МИСТЕЦТВА ПРАКТИЧНА ХУДОЖНЬО-ТВОРЧА ДІЯЛЬНІСТЬ Рухається в ритмі й темпі музики, узгоджує свої рухи з музичним супроводом (співом) Створює різні варіанти ритмічного супроводу до пісні Готовий / -а до того, що може не вийти з першого разу так, як задумав / -ла Не боїться представляти результати діяльності КОМУНІКАЦІЯ ЧЕРЕЗ МИСТЕЦТВО |
Що мені подобається? Що я люблю?
Узагальнена таблиця
№ з/п |
Приклади навчальної діяльності |
Очікувані результати учіння |
Індекс конкретного очікуваного результату |
|
І. |
Ранкова зустріч. Привітання. Новини дня |
З увагою сприймає усні репліки й доречно реагує на усну інформацію в діалозі Уживає форму кличного відмінка іменника для звертання до іншої особи, уживає ввічливі слова Уважно вислуховує думку співрозмовника, висловлює свою думку, шануючи гідність інших Організовує робоче місце для навчання з урахуванням умов у школі та вдома |
2 МОВ 1.1-1 2 МОВ 1.8-2 2 ГІО 7.2-3 2 СЗО 4.1-4 |
|
ІІ. |
Читання/ слухання листа від ровесників для визначення проблеми дня |
Сприймає монологічне висловлення (казку, вірш, розповідь про події з життя або про спостереження за чимось/ кимось) Читає вголос короткі тексти, складені з 3-4 речень. Інтонує кінець речення, враховуючи розділовий знак (крапка, знак питання, знак оклику) Ставить запитання до усного повідомлення й відповідає на запитання Оперує числами в межах 10, розв’язуючи різні життєві проблеми Встановлює дружні стосунки з дітьми своєї та іншої статі |
2 МОВ 1.1-2 2 МОВ 2.2-2 2 МОВ 1.2-1 2 МАО 3.3-1 2 СЗО 1.4-1 |
|
ІІІ. |
Створення асоціативного куща «Захоплення» |
Уживає відповідну до ситуації спілкування (тематика тижня) лексику Пояснює вибір букв на позначення голосних та приголосних звуків (позиція голосного звука після твердого приголосного; позиція голосного звука після м’якого приголосного; позиція приголосного перед голосним або позиція приголосного в кінці слова) Бере участь у мовних іграх з творення нових слів (наприклад, міняє послідовність звуків або складів) Записує слова з вивченими буквами, вимова і написання яких збігаються Використовує зібрані (наявні) дані для спілкування про досліджувану проблему Уважно вислуховує думку співрозмовника, висловлює свою думку, шануючи гідність інших |
2 МОВ 1.7-1 2 МОВ 4.1-1 2 МОВ 4.2-1 2 МОВ 3.1-1 2 МАО 1.1-2 2 ГІО 7.2-3 |
|
IV. |
Читання/ слухання текстів про відомих людей, які досягли успіху завдяки своїм захопленням |
Сприймає монологічне висловлення (казку, вірш, розповідь про події з життя або про спостереження за чимось/ кимось) Читає вголос короткі тексти, складені з 3-4 речень. Iнтонує кінець речення, враховуючи розділовий знак (крапка, знак питання, знак оклику) Розповідає про видатних осіб/ сучасників Розповідає, як від захоплення залежить його успіх і добробут у майбутньому |
2 МОВ 1.1-2 2 МОВ 2.2-2 2 ГIO 3.1-3 2 СЗО 4.6-5 |
|
V. |
Створення листівки «Моє захоплення - колекціонування». Діаграмка колекціонерів |
Записує слова з вивченими буквами, вимова і написання яких збігаються Малює графічними матеріалами, фарбами Демонструє іншим результати власної діяльності Оперує числами в межах 10, розв’язуючи різні життєві проблеми Перетворює інформацію, створюючи найпростіші діаграми |
2 МОВ 3.1-1 2 МИО 1.1-5 2 ТЕО 1.5-1 2 МАО 3.3-1 2 МАО 2.2-3 |
|
VI. |
Складання та запис листа своїм ровесникам з іншої школи |
Записує короткі речення (3-4 слова з вивченими буквами), пишучи перше слово з великої букви і використовуючи в кінці речення відповідний розділовий знак Уважно вислуховує думку співрозмовника, висловлює свою думку, шануючи гідність інших |
2 МОВ 3.1-1 2 ГIO 7.2-3 |
|
VII. |
Вправа «Знайди відмінності» |
Оперує числами в межах 10, розв’язуючи різні життєві проблеми |
2 МАО 3.3-1 |
|
VIII. |
Підведення підсумків заняття. Вправа «Мікрофон» |
З увагою сприймає усні репліки й доречно реагує на усну інформацію в діалозі Уважно вислуховує думку співрозмовника, висловлює свою думку, шануючи гідність інших |
2 МОВ 1.1-1 2 ГIO 7.2-3 |
І. Ранкова зустріч
1. Привітання
Привітайтеся з учнями та попросіть їх поділитися захопленнями: «Мені «подобається (що робити?)...»
Наголосіть на правильному звертанні (Марійко, Васильку, Тарасе, Олеже).
Наприклад, «Доброго ранку, Марійко! Мені подобається в тобі.»
2. Новини дня
· Помічник вчителя (учень) заповнює таблицю:
· Учитель доповнює «новини дня»
ІІ. Читання/ слухання листа від ровесників для визначення проблеми дня
· Принесіть до класу конверт із листом та повідомте дітям, що поштою надійшов лист для учнів 1 класу _____ школи. Попросіть дітей висловити припущення, хто міг би надіслати їм такого листа.
· Розгляньте написи на конверті, прочитайте їх. Допоможіть дітям прочитати лист.
Привіт, друзі!
Пишуть вам учні 1 класу ______ школи. Ми дуже хочемо подружитися з вами!
Серед нас є 7 дівчаток: дві Оксанки, Наталя, Марічка, Іринка, Надійка і Софія та 10 хлопчиків: Андрій, Остап, Орест, Сашко, три Володі, Ігор та два Романи.
Ми дуже веселі та дружні. Увесь вільний час проводимо разом.
Якщо хороша погода, то граємо у рухливі ігри надворі, їздимо на велосипедах та роликах.
Якщо надворі дощ і мами не пускають нас гуляти, то знаходимо собі заняття вдома. Дівчатка люблять бавитися ляльками і майструвати їм одяг, а хлопці граються конструкторами.
А чим любите займатися ви?
Напишіть нам у своєму листі.
Ми будемо дуже чекати на відповідь.
· Обговоріть з учнями зміст листа.
Орієнтовні запитання для обговорення:
— Хто написав нам листа?
— Скільки дівчат писало лист? Хто запам’ятав їхні імена?
— А скільки хлопчиків писали лист? Як їх звати?
— На скільки хлопців більше, ніж дівчат?
— Чи дружать діти, які написали нам листа, між собою? Чому ви так вважаєте?
— Які заняття знаходять собі діти, коли на вулиці хороша погода?
— А чим займаються діти вдома?
— Чи хотіли б ви написати відповідь дітям і розказати про свої захоплення?
ІІІ. Створення асоціативного куща «Захоплення»
· Запитайте в учнів, що спадає їм на думку, коли вони чують слово «захоплення». Запишіть це слово на дошці/ фліпчарті. Проведіть з дітьми роботу із розпізнавання відомих букв у слові, визначення голосних та приголосних звуків, наголошеного складу тощо. Можна запропонувати учням утворити нові слова із букв слова «захоплення».
· Попросіть дітей назвати слова — асоціації до слова «захоплення» і запишіть їх, не обговорюючи.
· Запропонуйте кожній дитині на стікері записати своє ім’я та прикріпити стікер на дошці (фліпчарті) поряд із словом, яке описує власне уподобання/ захоплення.
· Зберіть кількісні дані щодо захоплень учнів класу та обговоріть зібрану інформацію.
Наприклад:
Орієнтовні запитання для обговорення:
— Які захоплення найпопулярніші серед учнів нашого класу?
— Скільки учнів нашого класу люблять грати у футбол?
— Скільки дівчат люблять грати у футбол?
— Наскільки більше дівчат в нашому класі люблять малювати, ніж грати у футбол?
IV. Читання/ слухання текстів про відомих людей, які досягли успіху завдяки своїм захопленням
|
Відомий австрійський композитор Вольфганг Амадей Моцарт із 3-х років захоплювався музикою. А в 4 роки написав свій перший музичний твір! |
|
Українська художниця Катерина Білокур відома цілому світові. У своїх картинах мисткиня поєднала два захоплення - малювання і любов до квітів. |
|
Українського футболіста Андрія Шевченка знають усі вболівальники футболу. А захопився він цим видом спорту у 9 років. |
|
Тарас Шевченко з дитинства захоплювався малюванням. До сьогодні збереглося понад 800 його картин, портретів, гравюр. |
· Проведіть із дітьми бесіду про те, як дитяче захоплення може визначити у майбутньому професію людини / може допомогти в досягненні успіху в житті.
V. Створення листівки «Моє захоплення - колекціонування». Діаграмка колекціонерів
· Запропонуйте учням створити листівку про своє захоплення — колекціонування. Учні можуть робити це довільним способом (за допомогою малюнків, слів, піктограм, наклейок тощо).
· Наголосіть, що колекціонувати можна будь-що — машинки, ляльки, книжки, мушлі, марки, обгортки від цукерок, осінні листочки, прищіпки, картинки, листівки про тварин, наклейки тощо.
· Об’єднайте дітей у групи, напр. відповідно до того, що вони колекціонують.
· Запропонуйте заповнити спільно листівку і скласти «стовпчикову» діаграмку із предметів на малюнку (див. малюнок).
НАШІ ІМЕНА ___________________________________________________ Друзі називають нас К О Л Е К Ц І О Н Е Р А М И |
||
Що ми колекціонуємо? |
Наше захоплення |
Чим поповнили свою |
(намалювати) |
колекцію за час навчання у школі? |
|
Що ми дізнаємося нового |
Чому колекціонування |
|
під час колекціонування? |
допомагає зміцнювати |
|
дружбу? |
· Запропонуйте дітям скласти просту «стовпчикову» діаграмку, полічивши предмети на малюнках.
Намалювати стовпчикову діаграму можна за допомогою шаблону, наведеного нижче. На горизонтальній осі відображено типи предметів з малюнків, а на вертикальній - їхню кількість. Учні мають замалювати стільки клітинок, скільки предметів такого типу є на малюнку. Щоб було ще цікавіше, можна видрукувати ці предмети на наклейках і запропонувати дітям наклеїти їх у відповідних стовпчиках.
VI. Складання та запис листа своїм ровесникам з іншої школи
· Запропонуйте дітям написати лист-відповідь своїм ровесникам про власні захоплення та вподобання. Це може бути колективний лист, а також індивідуальні листи. Лист можна написати учням із сусіднього класу/ школи або ровесникам з інших пілотних шкіл України.
· Запакуйте лист у конверт, підпишіть його та надішліть адресатові.
VII. Вправа «Знайди 10 відмінностей»
· Запитайте дітей, хто з них захоплюється катанням на санчатах. Чому це подобається?
· Запропонуйте учням полічити знайдені на малюнках відмінності.
VIII. Підведення підсумків заняття. Вправа «Мікрофон»
· Діти по черзі беруть у руки уявний мікрофон і висловлюють думки з приводу того, які захоплення їм найбільше сподобалися.