МОДЕЛЬНА НАВЧАЛЬНА ПРОГРАМА ДЛЯ 1-ГО КЛАСУ ТА НАВЧАЛЬНО-МЕТОДИЧНІ МАТЕРІАЛИ - Р. Б. Шияна - 2017

ТИЖДЕНЬ 17. ТЕМА: «СВІТ ЗАХОПЛЕНЬ»

Чи завжди захоплення приносять нам користь?

Узагальнена таблиця

№ з/п

Приклади навчальної діяльності

Очікувані результати учіння

Індекс конкретного

очікуваного результату

І.

Ранкова зустріч. Привітання.

Гра «Потисніть руки»

З увагою сприймає усні репліки учителя й однокласників (вітання, знайомство, запитання, просьба, прощання) й доречно реагує на усну інформацію в діалозі

Уживає відповідну до ситуації спілкування (тематика тижня) лексику і несловесні засоби (жести, міміка тощо)

2 МОВ 1.1-1

2 МОВ 1.7-1

ІІ.

Відгадування ребусів для визначення проблеми дня

Розгадує ребуси

Пояснює вибір букв на позначення голосних та приголосних звуків (позиція голосного звука після твердого приголосного; позиція голосного звука після м’якого приголосного; позиція приголосного перед голосним або позиція приголосного в кінці слова)

Перетворює інформацію (почуту, побачену, прочитану) у схему

Розрізняє корисні та шкідливі звички, пояснює їхній вплив на безпеку, здоров’я і добробут людини

2 МОВ 3.1-4

2 МОВ 4.1-1

2 МАО 2.2-1

2 СЗО 3.1-5

ІІІ.

Перегляд мультфільму для визначення користі та шкоди від захоплення комп’ютером

Висловлює свої думки і почуття з приводу простих медіа-текстів (мультфільм)

Розрізняє корисні та шкідливі звички, пояснює їхній вплив на безпеку, здоров’я і добробут людини

Прогнозує наслідки різних дій, їхній вплив на людину

2 МОВ 2.5-5

2 СЗО 3.1-5

2 ГІО 6.3-3

IV.

Складання та записування речень за малюнками

Записує короткі речення (3-4 слова з вивченими буквами), пишучи перше слово з великої букви і використовуючи в кінці речення відповідний розділовий знак

Розрізняє корисні та шкідливі звички, пояснює їхній вплив на безпеку, здоров’я і добробут людини

Уважно вислуховує думку співрозмовника, висловлює свої міркування, шануючи гідність інших

2 МОВ 3.1-1

2 СЗО 3.1-5

2 ГІО 7.2-3

V.

Розв’язування завдань та

конкретних життєвих проблем, описаних у математичних задачах

Застосовує різні стратегії виконання арифметичних дій з числами (додавання, віднімання) під час розв’язування завдань та конкретних життєвих проблем, описаних у математичних задачах

Оперує числами в межах 10, розв’язуючи різні життєві проблеми

2 МАО 3.3-3

2 МАО 3.3-1

Позначає час на зображенні/макеті циферблата годинника зі стрілками

Використовує знання про вивчені величини (довжина, вартість, час), вирішуючи конкретні життєві ситуації

Розрізняє корисні та шкідливі звички, пояснює їхній вплив на безпеку, здоров’я і добробут людини

Надає допомогу тим, хто її потребує і висловлює вдячність за підтримку

Уживає відповідну до ситуації спілкування (тематика тижня) лексику і несловесні засоби (жести, міміка тощо)

2 МАО 1.3-3

2 МАО 3.3-4

2 СЗО 3.1-5

2 ГІО 7.2-2

2 МОВ 1.7-1

VI.

Підведення підсумків.

Інтерактивна вправа «Крісло автора»

З увагою сприймає усні репліки й доречно реагує на усну інформацію в діалозі

Уважно вислуховує думку співрозмовника, висловлює свої міркування, шануючи гідність інших

Аналізує свою поведінку, уподобання, виділяючи риси, якими вирізняється серед інших і які надають йому/ їй неповторності

Розрізняє корисні та шкідливі звички, пояснює їхній вплив на безпеку, здоров’я і добробут людини

2 МОВ 1.1-1

2 ГІО 7.2-3

2 ГІО 6.1-2

2 СЗО 3.1-5

І. Ранкова зустріч

1. Привітання

· Вивчіть разом із дітьми вірш та привітайтеся один з одним за допомогою міміки та жестів:

Промінчик зимовий заглянув у клас

І в коло велике зібрав, друзі, нас.

Нумо, з’єднаймо долоньки свої

і радо всміхнемось: я — вам, ви — мені.

2. Гра «Потисніть руки»

Усі діти стоять у колі. Учитель пропонує вийти в центр кола тим дітям, хто має якесь захоплення. Наприклад:

грає на будь-якому музичному інструменті;

вміє танцювати;

грає у футбол;

любить математику;

катається на роликах...

ІІ. Відгадування ребусів для визначення проблеми дня

• Запропонуйте дітям розгадати ребус. Після відгадування запишіть на дошці слово-відгадку.

· Попросіть дітей назвати відомі букви у слові «користь». Запитайте, яка остання буква у слові. Запропонуйте дітям визначити кількість звуків і букв у слові-відгадці та пояснити, чому ця кількість не однакова.

· Запропонуйте дітям розгадати другий ребус. Після відгадування запишіть на дошці слово-відгадку.

· Позначте цифрою кількість букв, з яких складається слово «користь» (7).

· Позначте цифрою кількість букв, з яких складається слово «шкода» (5).

· На скільки більше букв у першому слові, ніж у другому? Запишіть математичний вираз. Яка схема ілюструє таке відношення?

· Запитайте дітей, чи завжди захоплення приносять нам користь. Спонукайте до обґрунтування власних думок.

ІІІ. Перегляд мультфільму для визначення користі та шкоди від захоплення комп’ютером

· Подивіться з дітьми мультфільм «Настуня і комп’ютер» (режим доступу: https://goo.gl/EU1vb9)

· Обговоріть, яку користь принесло дівчинці її захоплення/ Якої шкоди завдало Настуні захоплення комп’ютером?

IV. Складання та записування речень за малюнками

· Покажіть дітям сюжетні малюнки та попросіть скласти речення за ними. Запропонуйте записати речення (на вибір).

· Обговоріть, яку користь приносять захоплення зимовими рухливими іграми? І коли катання на санчатах, ковзанах може становити загрозу для життя і здоров’я?

V. Розв’язування завдань та конкретних життєвих проблем, описаних у математичних задачах

· Запропонуйте учням розв’язати конкретні життєві проблеми, застосовуючи власні стратегії виконання арифметичних дій.

Богдан колекціонує моделі автомобілів. У хлопчика вже є 10 моделей.

Він їх розставив на дві полички так:

На скільки більше моделей на першій поличці, ніж на другій?

Оленка захоплюється квілінгом. Чи зможе вона купити набір для квілінгу за 9 гривень, якщо має такі купюри?

Михайлик дуже любить читати книжки. Він почав читати казку о 10 годині, а закінчив — о 12 годині. Познач на циферблатах годинників час початку та завершення заняття.

· Обговоріть, чим корисні для дітей їхні захоплення і чому, крім захоплень, треба займатися й іншими справами?

VI. Підведення підсумків. Інтерактивна вправа «Крісло автора»

· Запропонуйте учням сісти в «авторське крісло» й розповісти, яка діяльність найбільше зацікавила та яку користь вона може принести.