МОДЕЛЬНА НАВЧАЛЬНА ПРОГРАМА ДЛЯ 1-ГО КЛАСУ ТА НАВЧАЛЬНО-МЕТОДИЧНІ МАТЕРІАЛИ - Р. Б. Шияна - 2017
ТИЖДЕНЬ 18. ТЕМА: «Я - МАНДРІВНИК»
Куди ми помандруємо? Подорож Україною
Узагальнена таблиця
№ з/п |
Приклади навчальної діяльності |
Очікувані результати учіння |
Індекс конкретного очікуваного результату |
І. |
Ранкова зустріч 1. Привітання |
З увагою сприймає усні репліки учителя й однокласників (вітання, знайомство, запитання, просьба, прощання) й доречно реагує на усну інформацію в діалозі Уважно вислуховує думку співрозмовника, висловлює свої міркування, шануючи гідність інших |
2 МОВ 1.1-1 2 ГІО 7.2-3 |
ІІ. |
Пригадування мультфільму «Дора - мандрівниця» |
Висловлює свої думки і почуття з приводу простих медіа-текстів (мультфільм) Записує слова з вивченими буквами, вимова і написання яких збігаються |
2 МОВ 1.5-1 2 МОВ 3.1-1 |
ІІІ. |
Відтворення рюкзака Дори через послідовне з’єднання цифр та визначення вмісту, необхідного для мандрівки Україною |
Називає зображених на світлинах (малюнках) учасників спілкування, їхні дії та ознаки дій; робить висновок про настрій, емоції учасників спілкування Оперує числами Надає допомогу тим, хто її потребує, і висловлює вдячність за підтримку |
2 МОВ 4-1.4-3 2 МАО 3.3-1 2 ГІО 7.2-2 |
IV. |
Ознайомлення учнів з картою України, відшукування на ній свого населеного пункту та складання усно розповіді про нього |
Висловлює свої думки і почуття з приводу простих медіа-текстів (мультфільми, світлини) Представляє загальні відомості про свій рідний край Описує місцевість, у якій проживає |
2 МОВ 1.5-1 2 ГІО 4.1-1 2 ПРО 3.2-1 |
V. |
Дидактична гра «Мандруємо до столиці У країни» |
Читає вголос короткі тексти, складені з 3-4 речень. Інтонує кінець речення, враховуючи розділовий знак (крапка, знак питання, знак оклику) Представляє загальні відомості про Україну Описує Україну, її найважливіші географічні об’єкти, показує розташування України на карті Оперує числами в межах 10, виконуючи арифметичні дії (додавання/віднімання) та розв’язуючи різні життєві проблеми |
2 МОВ 2.2-2 2 ГІО 4.1-1 2 ПРО 3.1-2 2 МАО 3.4 -1 |
VI. |
Дидактична гра «Мандруємо до Чорного моря» |
Демонструє вміння переміщувати об’єкти в заданих напрямах: справа наліво, зліва направо, згори вниз, знизу вгору Використовує інформацію, отриману з відомих та запропонованих іншими джерел (книги, фільми тощо) Створює та оздоблює виріб за зразком та власним задумом (розроблення ескізу виробу; використання матеріалів для оздоблення: лелітки, бісер, стрічки, шитво, нитки, фарби, папір та ін.) Дотримується безпечних прийомів праці під час використання інструментів та пристосувань Демонструє іншим результати власної діяльності |
2 МАО 4.1-2 2 ПРО 2.1-1 2 ТЕО 1.4-3 2 ТЕО 2.1-1 2 ТЕО 1.5-1 |
VII. |
Дидактична гра «Мандруємо в Карпати» |
Знаходить помилки у математичних обчисленнях, усуває їх, виконуючи необхідні дії Пояснює вибір букв на позначення голосних та приголосних звуків (позиція голосного звука після твердого приголосного; позиція голосного звука після м’якого приголосного; позиція приголосного перед голосним або позиція приголосного в кінці слова) Записує слова з вивченими буквами, вимова і написання яких збігаються Співвідносить об’єкти та явища живої і неживої природи з їхніми зображеннями / описами і навпаки |
2 МАО 1.5-1 2 МОВ 4.1-1 2 МОВ 3.1-1 2 ПРО 4.1-1 |
VIII. |
Підведення підсумків. Інтерактивна вправа «Мікрофон» |
З увагою сприймає усні репліки й доречно реагує на усну інформацію в діалозі Уважно вислуховує думку співрозмовника, висловлює свої міркування, шануючи гідність інших |
2 МОВ 1.1-1 2 ГІО 7.2-3 |
І. Ранкова зустріч
1. Привітання
· Привітайтеся з дітьми, запросіть їх у коло та запропонуйте привітатися один з одним.
· Запитайте дітей, який у них сьогодні настрій і запропонуйте подарувати один одному щиру усмішку.
II. Пригадування мультфільму «Дора - мандрівниця»
· Запропонуйте кожній групі учнів скласти пазли і визначити, герої якого мультфільму зображені на ньому.
· Попросіть дітей пригадати героїв мультфільму «Дора - мандрівниця» та записати слова - їхні імена (дівчинка Дора, мавпа Чобіток, лис Шахрай, ігуана Іса, бичок Борька, білка Тіко). Зверніть увагу дітей на правопис власних назв
Пригадай героїв мультфільму «Дора - мандрівниця» та запиши їхні імена:
· Запитайте дітей, чи зауважили вони, якою країною Дора ще ніколи не мандрувала (Україна), і запропонуйте організувати для неї подорож.
ІІІ. Позначення контурів рюкзака Дори через послідовне з’єднання цифр та визначення його вмісту, необхідного для мандрівки Україною
· Попросіть дітей з’єднати послідовно цифри на малюнку і визначити, яка річ завжди містить необхідні речі для подорожі Дори.
· Скажіть дітям, що для мандрівки Україною Дорі потрібно покласти у рюкзак речі, які вкрай необхідні для подорожі й мають у своїй назві букву «Р». Попросіть дітей подумати і назвати речі, які є в рюкзаку Дори (у процесі називання малюнки із зображеннями речей можна вивішувати навколо рюкзака на дошці). Заохочуйте дітей висловлювати власну думку і обґрунтовувати її.
Наприклад:
IV. Ознайомлення учнів з картою України, пошук на ній свого населеного пункту та складання усно розповіді про нього
· Пригадайте дітям, що Дорі завжди допомагає у мандрівці карта (можна послухати пісеньку карти. Наприклад, режим доступу: https://www.voutube.com/watch?v=dkQi9CHX_cw від 7.11 до 7.42).
· Презентуйте дітям інтерактивну карту України (режим доступу: https://imil.com.ua/2015-1/coverpic) та попросіть відшукати на ній своє місто (обласний центр). Проведіть з дітьми бесіду про визначні місця свого краю за фотографіями, представленими у презентації.
· Попросіть дітей скласти колективну розповідь про свій рідний край.
V. Дидактична гра «Мандруємо до столиці України»
· Скажіть дітям, що наступною зупинкою їхньої з Дорою мандрівки буде столиця нашої країни. Запитайте, чи пам’ятають діти її назву.
· Повідомте, що мандруватимуть до Києва на звичному для Дори транспорті. А якому саме - допоможе визначити загадка:
Пасажирський чи товарний,
Металевий він і гарний.
Все ховає у вагонах
І стає лиш на перонах (потяг)
· Оскільки всі мандруватимуть з Дорою в одному вагоні, то потрібно визначити місце кожного пасажира.
· Роздайте дітям «квитки» і попросіть відшукати на них необхідну для поїздки інформацію:
- прізвище та ім’я пасажира (учитель може підготувати іменні «квитки» для кожного учня або запропонувати дітям самостійно вписати свої дані в «квиток»);
- дату поїздки;
- номер поїзда;
- місце відправлення (не забудьте вписати свій населений пункт!);
- місце призначення;
- номер вагону;
- місце у вагоні;
- час відправлення;
- час прибуття;
- тривалість подорожі тощо.
· Зауважте, що в тексті квитка є помилка - слово «посадочний» помилкове, воно не українське, а скопійоване з російської мови, українською цей документ мав би звучати: посадковий документ. (Це гарний приклад для формування критичного мислення дитини.)
· Покажіть дітям схему вагона і проведіть відповідну бесіду.
Орієнтовні запитання для бесіди:
- Скільки дверей у вагоні?
- Скільки одночасно дверей може відчинити провідник?
- Скільки всього місць у вагоні?
- По скільки місць у кожному ряді?
- Покажіть на схемі місце, де пасажири можуть поставити свої валізи, щоб вони нікому не заважали під час руху поїзда.
- Покажіть на схемі, де розташовані туалети.
- Розгляньте умовні позначення в зелених квадратиках. Що означає кожне з них?
- Що означають зображення у червоних квадратиках?
· Запропонуйте дітям відшукати на схемі вагону своє місце і замалювати квадратик із відповідним числом.
· Відшукайте з дітьми столицю України на інтерактивній карті (режим доступу: https://imil.com.ua/2015-1/coverpic). Проведіть з дітьми бесіду про визначні місця Києва, представлені у презентації.
· Запропонуйте дітям прочитати текст про Київ.
· Принагідно зверніть увагу дітям, що правильно казати: їздити/ мандрувати чим? (поїздом, автобусом / автомобілем), а не на поїзді/ автобусі/ автомобілі.
VI. Дидактична гра «Мандруємо до Чорного моря»
· Запропонуйте дітям визначити транспортний засіб, яким вони продовжуватимуть мандрівку, скориставшись прийомом графічного малювання.
Відрахуй 10 клітинок зліва та 2 клітинки згори. Постав точку і малюй за вказаними напрямками:
· Попросіть дітей висловити власні припущення про подальший маршрут подорожі. Заохочуйте дітей обґрунтовувати власні думки.
· Покажіть на карті шлях від Києва до Чорного моря річкою Дніпром.
· Запропонуйте дітям виготовити виріб з паперової тарілки «Морське дно» (джерело: https://webcodeshools.com/easy-fishbowl-craft/).
· Зробіть виставку дитячих робіт.
VII. Дидактична гра «Мандруємо в Карпати»
· Скажіть дітям, що наступною зупинкою їхньої з Дорою мандрівки будуть гори Карпати. Мандруватимуть до них автомобілем.
· Запропонуйте дітям знайти відмінності між двома малюнками.
· Розкажіть дітям, що лис Шахрай переплутав результати обчислень математичних виразів. Допоможіть Дорі виправити математичні помилки.
· Розкажіть дітям, що верхівки Карпатських гір більшу частину року вкриті снігом, а зараз і на схилах Карпат лежить сніг. Проте життя у горах триває. Визначте за слідами, які тварини живуть у Карпатах.
· Запропонуйте дітям написати слова - назви тварин, зображених на фотографіях. Запропонуйте дітям зіставити звуки та букви у кожному із слів, визначити наголос, поділити слова на склади тощо.
VIII. Підведення підсумків. Інтерактивна вправа «Мікрофон»
· Підсумуйте мандрівку Україною. Запитайте дітей, від яких місць України могла б мати Дора найкращі враження?
· Попросіть дітей дати відповідь на запитання: «Що вам запам’яталося найбільше?» у «чарівний мікрофон».