Тематичні дні у 1 класі І семестр - 2018

ТЕМАТИЧНІ ДНІ

ТЕМАТИЧНИЙ ДЕНЬ «У ЯКІ ІГРИ Я МОЖУ ГРАТИСЯ В КЛАСІ?» (ДО ТЕМАТИЧНОГО ТИЖНЯ «ІГРИ ТА РОЗВАГИ»)

Мета: формувати вміння порівнювати числа у межах 6, обчислювати ви­рази вивчених видів, розпізнавати знайомі геометричні фігури, опи­сувати тварину, розрізняти звуки мовлення, робити звуковий аналіз слів, планувати послідовність технологічних операцій під час роботи з папером, виконувати малюнок чи аплікацію, керуючись інструкцією; розвивати мовлення, фантазію, увагу, логічне мислення; виховувати охайність, старанність, вміння працювати в колективі.

Освітні галузі: математична; мовно-літературна; мистецька; технологічна.

І. РАНКОВА ЗУСТРІЧ (25 хв)

1. Вітання

Доброго ранку,

(Усі разом промовляють.)

Доброго дня!

(Усі разом промовляють.)

Хай плещуть долоньки,

(Плескають у долоні.)

Тупають ніжки,

(Тупають ногами.)

Працюють голівки

(Голівки схилили до лівого плеча, до правого плеча.)

Та сяють усмішки.

(Посміхнулися сусідові ліворуч, потім праворуч.)

Доброго ранку!

(Усі разом промовляють.)

Доброго дня!

(Усі разом промовляють.)

Бажаєте ви,

(Розводять руки в сторони.)

Бажаю вам я!

(Показують на себе.)

2. Групове заняття

· Гра «Домалюй настрій»

Діти утворюють коло. У кожного — аркуш білого паперу і кольо­ровий олівець. Кожен за декілька секунд на своєму аркуші малює те, що відповідає його настрою, і передає аркуш сусідові ліворуч. Той, у свою чергу, домальовує за декілька секунд щось своє і теж передає малюнок сусідові ліворуч. І так малюнки рухаються по колу, поки не повернуться до свого власника.

— Чи упізнаєте ви свій малюнок?

— Чи сподобався він вам?

— Який настрій виникає у вас, коли ви розглядаєте закінчений варіант вашого малюнка?

— Позначте свій настрій на смайликах прищіпочками.

3. Обмін інформацією

· Вправа «Кубик запитань»

Учитель розпочинає гру: кидає кубик у центр кола і, відповідно до комбінації, що випала на верхній грані кубика, читає запитання та дає відповідь на нього, а потім називає ім’я дитини, яка продов­жує гру.

Гра триває доти, поки всі діти не кинуть кубик і не дадуть відпо­відь на одне із запитань.

□ Чим ти любиш займатися у вільний час?

□ Яка твоя улюблена гра? Чому?

□ З ким ти найбільше любиш гратися? Чому?

□ Чи є у тебе улюблена іграшка? Яка?

□ У які ігри ти любиш гратися сам, а у які — з друзями?

□ Яка твоя улюблена пора року для того, щоб грати в різні ігри? Чому?

· Робота у щоденнику вражень

Рекомендовані теми

1. Моя улюблена іграшка — це...

2. Гра, яку я придумав (придумала) сам (сама).

3. Чому я люблю гратися.

4. Новини дня

· Вправа «Чи знаєте ви, що?..»

Найстаріша настільна гра, відома на сьогодні,— гра шашкового типу сенет. Фактичні докази появи цієї гри датуються IV тисячоліт­тям до нашої ери на колишній території Стародавнього Єгипту.

Іншу гру, теж шашкового типу, знають якщо не всі, то більшість точно. Це — нарди. Гра з’явилася на Далекому Сході близько 3000 ро­ків до нашої ери.

Найпопулярнішими іграми з давніх часів і до сьогодення є спор­тивні змагання, що ми називаємо Олімпійськими іграми. Зародилися вони ще до нашої ери в Стародавній Греції та проводилися кожні 4 роки у місті Олімпія. Спортивні змагання мали настільки гранді­озний успіх та велике значення, що на час Олімпійських перегонів припинялися війни і встановлювалося священне перемир’я.

II. ОЗНАЙОМЛЕННЯ УЧНІВ ІЗ ТЕМОЮ ТА МЕТОЮ ДНЯ (2 хв)

— Сьогодні ви ознайомитеся з грою «Квест», у яку можна гра­тися цілим класом. На вас чекає цікава гра — подорож уявними станціями. На кожній ви повинні виконати декілька завдань, отри­мати відмітку в маршрутному листі та продовжити подорож далі. Подивимося, яка група швидше і вправніше виконає всі завдання.

(Групи отримують маршрутні листи із зазначеними станціями. Рухаючись за вказаним маршрутом, виконують завдання, аркуші з виконаними завданнями віддають учителеві або комусь з батьків - членів журі. У маршрутному листі за виконане завдання отримують смайлик.)

III. РОБОТА НАД ТЕМОЮ ДНЯ (108 хв)

1. Розучування лічилки (5 хв)

Біг зайчисько через ліс —

Довгі вуха, куций хвіст.

А ти далі не тікай,

Рахувати починай.

Раз, два, три,

Вийди ти!

2. Станція «Математична» (20 хв)

— Зайчик зібрався на гостину до своїх друзів — слоненятка та левенятка. Допоможіть йому знайти дорогу.

Завдання 1. Порівняйте числа.

Завдання 2. А тепер допоможіть слоненяті дістатися його друга — левенятка. Пройдіть лабіринт.

А левенятко не може зустрітися з друзями без бегемотика. До­поможіть друзям зустрітися. Пройдіть другий лабіринт.

Завдання 3. Нарешті друзі зустрілися. Та от біда! Торт слід роз­ділити, а вони не вміють цього робити. Допоможіть, діти!

Поділіть тортик-шестикутник двома прямими лініями так, щоб утворилися два трикутники та два чотирикутники.

3. Хвилинка відпочинку (4 хв)

(Діти виконують рухи за змістом вірша.)

Плеснемо в долоні:

Хлоп-хлоп-хлоп!

Скачемо на конях:

Гоп-гоп-гоп.

Летимо, як птахи:

Шусь-шусь-шусь.

Як повзуть мурахи?

Хрусь-хрусь-хрусь.

Пострибав горобчик:

Цінь-цінь-цінь.

Дівчинка і хлопчик —

МОЛОДЦІ!

Юлія Смаль

4. Станція «Мовна» (20 хв)

— Відгадайте ребуси. Визначте кількість звуків у словах. Скла­діть звукову модель слів-відгадок.

Відповідь: розум.

Відповідь: книга.

Відповідь: місто.

— Що спільного може бути між цими словами? Складіть з ними маленьке висловлювання.

5. Станція «Театральна» (10 хв)

— Пропоную послухати пісеньку про мишенятка Пиптика та передати настрій пісеньки рухами і мімікою.

Опиши, яким ти уявив маленького Пиптика.

Режим доступу: https://www.youtube.com/watch?v=oX-QrqTqIN0

6. Станція «Мистецька» (25 хв)

— Ми сьогодні гралися з тваринками. А тепер намалюймо улюб­лених тваринок чи пташечок та організуймо художню галерею!

(За вибором діти малюють долоньками або виготовляють аплі­кацію тваринок з долоньок.)

1-ша група — працює фарбами.

Обладнання: альбомний аркуш або кольоровий папір будь-якого кольору, широкі баночки з розведеною водою гуашшю або пальчиковими фарбами, гуаш, тонкий і широкий пензлик, ганчірка.

Інструкція

1. Спочатку слід повправляти дитину робити відбиток сухою до­лонею.

2. Набрати фарбу на долоню можна у два способи: дитина опускає в мисочку з гуашшю всю долоню, або широким пензликом на­носить шар фарби безпосередньо на долоню.

3. Дитина робить відбиток внутрішньою стороною розчепіреної долоні на папері. Якщо за задумом потрібно, щоб пальці «диви­лися» вниз, перевертаємо аркуш паперу вже з готовим відбит­ком«догори ногами».

4. Коли відбиток долоні на папері висохне, доводимо його до по­трібного образу, наприклад, домальовуємо на відбитку великого пальця очі, ніс, вуха, з іншого боку — хвіст-гачок.

Режим доступу: http://ogo.ua/articles/view/2015-07-15/64922.html

2-га група — виготовляє аплікацію їжачка з долоньок.

Обладнання: один малюнок на аркуші формату А4 з великим зображенням їжачка, один чистий альбомний аркуш, кольоровий папір, ножиці, клей.

Інструкція

1. Діти обводять свої долоньки олівцем і вирізають з паперу по контуру близько 10 жовтих, помаранчевих і коричневих дета­лей — мініатюрних долоньок.

2. На наступному етапі приклеюють унапуск вирізані елементи до колючок намальованого їжачка. Перший ряд — лише жовтого кольору.

Верхні голки, виконані з помаранчевого, коричневого та чер­воного паперу, надають картинці яскравості та барвистості. Якщо у дітей є бажання, чорно-біле зображення можна прикрасити фло­мастерами або аквареллю.

7. Станція «Спортивна» (24 хв)

· Розучування цікавих рухливих ігор

ЛОВЦІ СНІГУ

Від кожної команди обирають ловця. Останній бере відерце, від­ходить подалі від команди, а решта шикуються у колону. Завдання ловця: зловити якомога більше сніжків (тенісних м’ячиків) від грав­ців своєї команди у відерце.

ПРОЙДИ ПЕРЕШКОДУ

Через усю кімнату натягують мотузку (спочатку на висоті, що дорівнює зросту найвищого учасника). Потім умикають веселу рит­мічну музику. Діти починають по черзі проходити під перешкодою. Коли перше коло пройдено, мотузку опускають нижче, і так — до тих пір, поки діти не зможуть повзком пролізти під нею. Діти, які зачепили мотузку під час проходження, залишають гру. Перемагає команда, у якій залишиться найбільше учасників.

КУЛЬКИ — ВІНИКИ

Для гри потрібні повітряні кульки і віники. Учасник кожної ко­манди повинен пронести кульку на вінику певну дистанцію (напри­клад, від стіни до столу), не впустивши їх і не проколовши кульки. Кульки можна притримувати рукою. За принципом естафети кульки носять по черзі всі учасники.

IV. ПІДСУМОК ДНЯ (5 хв)

· Підбиття підсумків гри «Квест»

Слово — членам журі — батькам.

Нагородження учасників груп (медальки«Умілі ручки», «Юні математики», «Юні мовознавці», «Сильні, сміливі, спритні», «Найкмітливіші»).