Тематичні дні у 1 класі І семестр - 2018

ТЕМАТИЧНІ ДНІ

ТЕМАТИЧНИЙ ДЕНЬ «ЧИ ВПРАВНИЙ Я АКТОР?» (ДО ТЕМАТИЧНОГО ТИЖНЯ «ТЕАТР»)

Мета: учити учнів ділитися своїми почуттями та емоціями від прослуха­ного та побаченого, розповідати про те, що вразило, називати в словах відомі букви, читати і записувати числа у межах 10, розпізнавати гео­метричні фігури, створювати виріб з паперу самостійно або з допо­могою дорослих; розвивати вміння дітей працювати в групах та парах, аналізувати свою поведінку; виховувати почуття відповідальності та поваги до інших.

Освітні галузі: мовно-літературна; математична; природнича; техноло­гічна; соціальна і здоров'язбережувальна; громадянська та історична; мистецька.

І. РАНКОВА ЗУСТРІЧ (20 хв)

Звучить мелодія, яка повідомляє дітям, що вже час збиратися на ранкову зустріч.

1. Вітання

Другу руку простягни,

Посмішку усім пошли.

Добрий ранок!

Добрий день!

Нашу зустріч розпочнем!

· Вправа «Ти подобаєшся мені»

Учасники об’єднуються в пари, стають обличчям одне до одного, беруться за руки і ведуть діалог:

— Ти подобаєшся мені.

— Чому?

— Ти подобаєшся мені, тому що...

(Називають одну характерну рису, що подобається у партне­рові. Потім міняються ролями.)

2. Групове заняття

· Моделювання правил поведінки в театрі

□ У театр я приходжу завчасно.

□ Знімаю верхній одяг і залишаю його в гардеробі.

□ Відшукую ряд і місце, зазначені в квитку.

□ До свого місця в ряду проходжу обличчям до глядачів, які си­дять.

□ Своїми враженнями ділюся під час перерви.

□ Удячність артистам висловлюю оплесками і квітами.

· Відгадування загадок

● Він такий же, як і ми,

Непомітний між людьми,

А в театрі грає ролі:

Нині — вчителя у школі,

Завтра буде інша роль —

То бідняк він, то король. (Актор.)

● Без костюмів, звісна справа,

Буде зовсім нецікаво.

Роль яка у вас — принцеси,

Куховарки, стюардеси?

В будь-які одягне шати,

Щоб змогли ви роль зіграти. (Костюмер.)

● Золоті у нього руки:

Має фарби, грим, перуки.

Загримує так, що й мати

Не зуміє упізнати. (Гример.)

● Цей художник знає діло,

Прикрашає сцену вміло.

Намалює поле, річку,

Зробить хатку невеличку,

І палац, і ліс казковий —

До вистави все готово! (Декоратор.)

● Паличкою вправно маше,

Грати як — музикам каже,

Чує кожний інструмент!

Він в оркестрі — президент. (Диригент.)

● Сцени всі напам’ять знає

Та спектаклем управляє.

Він акторів учить грати.

Хто це — зможеш відгадати? (Режисер.)

3. Щоденні новини

Оленка бере участь в обміні інформації. Вона підготувала роз­повідь про свій похід до театру.

4. Обмін інформацією

· Вправа «Крісло автора»

Діти за бажанням діляться своїми враженнями щодо походу до театру.

ІІ. ОЗНАЙОМЛЕННЯ УЧНІВ ІЗ ТЕМОЮ ТА МЕТОЮ ДНЯ (2 хв)

— Сьогодні ми ознайомимося з різними видами театрів та на­вчимося виготовляти ляльки та маски для них.

ІІІ. РОБОТА НАД ТЕМОЮ ДНЯ (113 хв)

1. Фонетична вправа «Озвуч картинку» (2 хв)

Мета: тренувати м’язи; розвивати моторику апарату мовлення. Учитель демонструє картинки, а діти їх озвучують.

Вітер — ш-ш-ш.

Машина — др-др.

Ворона — кар-кар.

Курка — ко-ко-ко.

Зозуля — ку-ку.

Півень — ку-ку-ріку.

2. Гра «Віяло» (3 хв)

Учитель демонструє зображення обличь, а учням необхідно про­мовити речення: «У нас гості», з такою інтонацією в голосі, який настрій вони бачать на обличчі.

3. Перегляд презентації «Загадки про улюблені казки» (5 хв)

Режим доступу: https://www.youtube.com/watch?v=eGW0e_hTMcI

4. Дидактична гра «Що зайве у театрі?» (5 хв)

Діти розглядають запропоновані малюнки і вибирають ті, на яких зображено предмети, що знадобляться у театрі. Пояснюють свій вибір.

Записують звукові моделі до слів-назв.

5. Гра «Пантоміма». Стіна слів (5 хв)

Пантоміма — вистава без словесного тексту, у якій зміст роз­кривається за допомогою міміки, жестів і виразних рухів.

Плечі говорять:

Я горджуся.

Спина говорить:

Я дуже старий.

Палець говорить:

Йди сюди! Стій на місці!

Лає когось.

Голова говорить:

Так! Ні!

Що робить вухо:

Я чую пташку.

Що робить ніс:

Нюхає квітку.

А ротик говорить:

«М-м-м, я люблю це варення!»

6. Дидактична гра «Хто я?» (10 хв)

Мета: уточнити уявлення дітей про театральні професії (гример, художник, костюмер та ін.).

Хід гри

Діти утворюють коло. Вчитель — ведучий (далі — дитина) сто­їть у колі та описує працю одного із працівників театру: «Я люблю малювати. У мене багато різних кольорових олівців, паперу. Я можу намалювати великі дерева, сонце, хмари. Отже, хто я?». Наприкінці розповіді ведучий виразно (запитливо) дивиться на когось із дітей. Дитина, на яку виразно подивився ведучий, відгадує і називає про­фесію. Якщо завдання виконано правильно, той, хто відгадав, стає в коло та продовжує гру.

Ігрова дія. Ігровою дією є вміння емоційно розповідати про теа­тральні професії, а також виразно дивитися, використовуючи різні вирази очей, брів, рота, тобто міміки.

7. Фізкультхвилинка (2 хв)

З тобою гуляєм весело,

В театр ми йдемо

(Крокують на місці.)

І пісеньку співаємо:

Тря-ля-ля, тря-ля-ля!

(4 оплески.)

В театр ми йдемо

(Крокують на місці.)

Тря-ля-ля, тря-ля-ля.

(4 оплески.)

Ми пісеньку співаємо.

(Крокують на місці.)

8. Практична робота. Створення ляльок для театру (20 хв)

Учитель наголошує, що зараз діти працюватимуть над створен­ням героїв для театру в техніці оригамі. Учні обирають, яку саме тваринку хочуть виготовити.

Учитель заздалегідь готує аркуші квадратної форми, зразки ви­конаної роботи та інструкції до них.

9. Пальчикова гімнастика (3 хв)

1. Коза (витягнути вказівний палець і мізинець правої руки, по­тім — лівої руки, ту саму вправу виконувати водночас пальцями обох рук).

2. Козенята (та сама вправа, але виконують водночас пальцями обох рук).

3. Окуляри (утворити два кружки з великого і вказівного пальців обох рук, з’єднати їх).

4. Зайці (витягнути вгору вказівний і середній пальці, великий, мізинець і безіменний з’єднати).

5. Дерева (підняти обидві руки долонями до себе, широко розче­піривши пальці).

6. Оса (випрямити вказівний палець правої руки й обертати ним; те саме лівою рукою; те саме двома руками).

10. Перегляд казки «Колобок» (5 хв)

Режим доступу: https://www.youtube.com/watch?v=DhmaG_dFVk0

11. Театр-пантоміма «Колобок» (8 хв)

Учитель разом з учнями пригадують казку за ілюстрацією, пере­казують, називають та рахують головних героїв.

Завдання дітей: зіграти виставу без жодного слова, лише за до­помогою міміки, рухів і жестів.

12. Виготовлення масок до вистави «Колобок» (15 хв)

За можливості, учитель об’єднує учнів у групи за кількістю ге­роїв казки. Діти виготовляють маски-наголівники і в такому самому складі показуватимуть уривок вистави.

13. Інсценізація казки (20 хв)

СЦЕНАРІЙ КАЗКИ «КОЛОБОК»

Сцена перша. У кутку на фанері або на картоні намальовано фрагмент кімнати (вікно, стіл, піч, лава). На лаві сидять дід і баба у народному вбранні.

Дід. Бабусю, сходи, якщо твоя ласка, до комори та назмітай борошенця і спечи мені колобка.

Баба. Дідусю, відчуваєш, як смачно пахне? Це наш колобок спікся. Час його виймати з печі.

Сцена друга. З віконечка виглядає Колобок. Потім він вистрибує з хати.

Назустріч Колобку — Зайчик (хлопчик у масці Зайчика).

Зайчик. Колобок, Колобок, я тебе з’їм!

Колобок. Не їж мене, Зайчику, я тобі пісеньку заспіваю!

Я по коробу метений,

На яйцях спечений.

Я від діда та від баби втік,

Так й від тебе втечу.

Зайчик убігає, а назустріч Колобку йде Вовчик.

Вовк. Колобок, Колобок, я тебе з’їм!

Колобок. Не їж мене, Вовчику-братику, я тобі пісеньку за­співаю!

Вовк. Ану, яку?

Колобок співає пісеньку, потім біжить від Вовка у протилежний бік. Вовк знизує плечима та біжить своєю стежкою далі.

Назустріч Колобку з діжечкою меду повільно йде Ведмідь.

Ведмідь. Колобок, Колобок, я тебе з’їм!

Колобок. Не їж мене, я тобі пісеньку заспіваю!

Ведмідь нахиляється та уважно слухає пісню. Колобок утікає. Ведмідь повільно йде своєю дорогою далі.

Колобок котиться далі. І ось перед ним з’являється вдягнена в український костюм Лисичка. У лапках — кошик, з якого вигля­дає півнячий хвіст. Співає пісеньку Лисички з опери «Коза-дереза» (муз. М. Лисенка).

Лисичка. Колобок, Колобок, я тебе з’їм!

Колобок. Не їж мене, Лисичко-сестричко, я тобі пісеньку за­співаю!

Лисичка. Яку ж ти мені пісеньку заспіваєш?

Колобок. Дуже цікаву: про те, який я спритний, що від усіх зумів утекти.

Колобок співає пісеньку, а Лисичка слухає і хитро посміхається.

Лисичка. Гарна пісенька! (Обходить Колобка, посміхається йому.) Ще заспівай, будь ласка. Щось я почала погано чути. Ану, підійди ближче до мене, щоб я могла почути твою пісеньку.

Колобок підходить ближче і співає, а Лисичка хапає його і ви­бігає за двері.

Учитель. Діти, чи сподобалася вам казка?

— Як вона закінчилася?

— Ростіть слухняними, добрими дітками і ніколи не вихваляй­теся, аби з вами не траплялося неприємних пригод.

14. Вікторина «З якої казки?» (5 хв)

□ Глечик з вузькою шийкою — «Лисичка та Журавель».

□ Борошно — «Колобок».

□ Солома — «Солом’яний бичок».

□ Яблуко — «Казка про сплячу красуню».

□ Колосок — «Колосок».

□ Пір’я — «Кривенька качечка».

□ Ключик — «Пригоди Буратіно».

□ Туфелька — «Попелюшка».

□ Чоботи — «Кіт у чоботях».

□ Капелюх блакитного кольору — «Пригоди Незнайка».

□ Яйце — «Курочка-Ряба».

IV. ПІДСУМОК ДНЯ (5 хв)

· Робота в щоденнику вражень

Рекомендовані теми

1. Я хочу виступати на сцені.

2. Мені подобається (не подобається) театр.

3. Я хочу зіграти роль...