Тематичні дні у 1 класі І семестр - 2018

ТЕМАТИЧНІ ДНІ

ТЕМАТИЧНИЙ ДЕНЬ «ЧИ МОДНО СЬОГОДНІ БУТИ ЗДОРОВИМ?» (ДО ТЕМАТИЧНОГО ТИЖНЯ «МОДА»)

Мета: закріплювати вміння учнів читати і записувати числа, утворювати числа прилічуванням одиниці до попереднього і відлічуванням оди­ниці від наступного числа, порівнювати числа, використовуючи знаки «<», «>», «=», вправлятися у правильній вимові й наголошуванні слів, розгадуванні ребусів; учити планувати послідовність технологічних операцій за допомогою дорослих; розвивати пам'ять; виховувати ба­жання вести здоровий спосіб життя.

Освітні галузі: мовно-літературна; математична; технічна; соціальна і здоров'язбережувальна.

І. РАНКОВА ЗУСТРІЧ (20 хв)

1. Вітання

(Діти утворюють коло.)

— Доброго ранку! —

Ми друзям бажаєм.

— Доброго ранку! —

Батьків так вітаєм.

Доброго ранку

Тобі і мені.

Щирі слова

Нехай линуть рясні.

— Доброго ранку, Іване!

— Доброго ранку, Насте!

(Ведучий кидає м’яч будь-кому і вітається, називаючи його ім’я. Учасник кидає м’яч іншому гравцеві й т. ін.)

2. Групове заняття

· Гра «Це корисно?»

Діти утворюють коло. Почувши слово чи твердження, якщо це приносить користь здоров’ю, піднімають великий пальчик догори, а якщо шкодить, то опускають великий палець донизу. Орієнтовний перелік:

□ робити ранкову зарядку;

□ харчуватися двічі на добу;

□ їсти овочі;

□ багато часу проводити за комп’ютером;

□ грати в ігри на свіжому повітрі;

□ виконувати фізкультхвилинки на уроці;

□ їсти багато тістечок;

□ їсти багато фруктів;

□ пити фреші;

□ бігати по калюжах;

□ куштувати сніг.

3. Обмін інформацією

· Проблемне питання

— Що ви знаєте про моду?

4. Щоденні новини

· Рубрика «А чи знаєте ви?..»

□ Ґудзики на рукавах піджака вигадав Наполеон Бонапарт, щоб змусити солдатів позбутися звички витирати ніс рукавом мун­дира;

□ спідниці є найдавнішим предметом одягу, що за єгипетських часів носили як жінки, так і чоловіки;

□ дитячий одяг з’явився не так уже давно — в ХІХ столітті. До цього дітей одягали в речі маленьких розмірів, призначені для дорослих;

□ хоча ювелірні вироби — неодмінна частина гардеробу сучасної жінки, та саме чоловіки першими започаткували моду на ко­штовні прикраси. Цей тренд сягає ще часів королівського прав­ління, коли монархи та їхні родини демонстрували таким чином своє становище;

□ китайські модниці розфарбовували свої нігті ще 5000 років тому.

II. ОЗНАЙОМЛЕННЯ УЧНІВ ІЗ ТЕМОЮ ТА МЕТОЮ ДНЯ (2 хв)

— Чи всі хочуть бути здоровими?

— Чи модно бути здоровим?

— Відповідь на ці запитання ви отримаєте протягом дня.

III. РОБОТА НАД ТЕМОЮ ДНЯ (113 хв)

1. Розгадування ребуса (2 хв)

Відповідь: мода.

2. Вправа «Криголами» (4 хв)

М — мінлива

О — оригінальна

Д — дорога

А — актуальна

3. «Мозковий штурм» (5 хв)

— Що таке мода у вашому розумінні?

— Чому модно правильно харчуватися?

— Чому модно займатися спортом?

— Чому модно мати корисні звички?

4. «Шкала думок» (5 хв)

— Чи модно бути здоровим?

(Учитель на дошці креслить шкалу, учні підписують стікери і кріплять їх біля відповідного числа. За бажанням кілька учасників обґрунтовують свою позицію.)

5. Гра «Рима» (4 хв)

— Що слід робити, щоб бути здоровим?

6. Вправа «Назви, хто молодець» (5 хв)

— Хто з дітей дбає про своє здоров’я?

7. Перегляд відео (4 хв)

Перегляд ролика «Харчування і здоров’я».

Режим доступу: https://youtu.be/DZ8tHf48djQ

8. Інтерактивна вправа «Незавершене речення» (4 хв)

□ У яких продуктах міститься вітамін А?

□ Який вітамін прискорює зростання дитини?

□ Вітаміну С найбільше у...

□ У хлібобулочних виробах є вітамін...

9. Завдання «З’єднай букву і фрукт» (3 хв)

— Чому фрукти корисні?

10. Робота над оповіданням «Нашому організму потрібні вітаміни» (5 хв)

Є чимало овочів, багатих на вітаміни, зокрема капуста, морква. Морква дуже смачна і корисна з олією, сметаною, медом, яблу­ками, чорносливом.

А капуста? Свіжа капуста, з’їдена на ніч, поглиблює сон, заспо­коює нервову систему. У ній багато речовин, що полегшують роботу серця, шлунка.

Ну хто відмовиться від смачних салатів, у яких є морква, ка­пуста?

· Робота в парах

— Обговоріть.

□ У яких стравах використовують моркву, капусту?

□ Яка тварина найбільше любить моркву і капусту?

□ Які ще знаєте багаті на вітаміни овочі та фрукти?

11. Гра «Хто найбільше?» (5 хв)

— Хто більше назве фруктів на букви «ем», «ес»?

— А які овочі ви знаєте на букву «ка»?

— Чому їх потрібно споживати?

12. Гра «Діалог» (5 хв)

Хочу вас спитати я,

Чи знаєте ви букву А?

А рослина хоч одна

Починається на А? (Абрикос, апельсин, агава.)

Чим на букву А смачненьким

Вас частує ваша ненька? (Авокадо, ананас.)

Чим на букву М смачненьким

Вас частує ваша ненька? (Малина, мандарин, манго.)

13. Розучування скоромовки (5 хв)

Мама мишки моду знає.

Мама модно виглядає.

Їсть малину і морквину,

Споживає мандарину.

— Який звук найчастіше повторюється у скоромовці?

14. Робота в парах. Гра «Словесний портрет» (5 хв)

— Якою ви уявляєте маму-мишку? Опишіть.

15. Гра «Пантоміма» (5 хв)

Учитель ставить запитання, а учні відповідають на нього за до­помогою пальців.

□ Скільки складів у слові морква?

□ Скільки звуків у першому складі?

□ А у другому?

□ Скільки всього звуків у слові?

□ Покажіть у парах букву «ем».

16. Гра «Домалюй!» (5 хв)

Учні отримують картки із зображеними морквинками. Потрібно домалювати таким чином, щоб їх стало 5.

17. Робота за малюнком (5 хв)

□ На якому малюнку зображено тільки фрукти?

□ Скільки сливок на малюнку? Пропишіть цифру 3.

□ А яблучок? Запишіть.

□ Запишіть число, що слідує за числом 1.

□ Чого більше: слив чи груш?

□ На скільки більше слив, ніж груш?

□ А серед овочів чого менше: капустинок чи перчинок?

□ На скільки менше перчинок?

18. Завдання «Корисний продукт» (3 хв)

Полічи предмети у кожному рядку. Закресли зайве. Поясни свій вибір. Напиши стільки паличок, скільки корисних продуктів у рядку.

19. Гра «Предмети полічи — цифру покажи» (5 хв)

Учитель демонструє картку із зображенням певної кількості предметів, а діти — цифру, що позначає цю кількість, використову­ючи математичне віяло.

— Що можна приготувати з фруктів?

20. Практична робота. Приготування фруктового салату (12 хв)

Перед практичною роботою слід повторити правила гігієни та санітарії. Діти надягають фартушки, нарукавники; на голівки: дів­чатка — хустинки, хлопчики — ковпачки.

Для виконання роботи необхідно мати: фрукти (яблуко, банан, апельсин, мандарин, ківі та інші за бажанням), сметану чи несолод­кий йогурт, дерев’яні кухонні дощечки, ножі, одноразові тарілочки та виделки (ложки), серветки, мішечок для сміття.

Учні об’єднуються в групи, до роботи кожної групи долучається одна матуся. Отримують картку з підказкою, як приготувати фрук­товий салат.

— Що ще потрібно робити, щоб бути здоровим?

— Хто з вас ходить до спортивних секцій? Яких?

21. Гра «Фруктовий салат» (5 хв)

Інструкція. Діти утворюють коло. Педагог — у центрі кола. Він торкається плеча кожної дитини і називає фрукт, яким буде ця ди­тина під час гри: «яблуко», «груша», «банан», «ананас».

Учитель (чи обраний ведучий) називає певний фрукт. Діти, яких учитель перед цим назвав цим фруктом, повинні підвестися і шви­денько помінятися місцями. Коли ведучий каже: «Фруктовий салат», то це означає, що всі учасники підводяться і міняються місцями.

22. Робота з фразеологізмами «Про кого так кажуть?» (3 хв)

Сильний, як...

Стрибучий, як...

Швидкий, як...

Спритна, як...

Гнучкий, як...

23. Тест «Чи дбаєш ти про своє здоров’я?» (4 хв)

Діти уважно розглядають малюнки. Учитель читає запитання до них, а діти відповідають: «так» — 1 бал, «ні» — 0 балів.

· Ключ до тесту

7-8 балів. Чудово дбаєш про здоров’я. Так тримати!

5-6 балів. Не дуже добре дбаєш про здоров’я. Але ще можна виправити ситуацію.

4 бали і менше. Прикро, але ти зовсім не дбаєш про здоров’я. Зміни негайно свій спосіб життя!

IV. ПІДСУМОК ДНЯ (5 хв)

· Робота в щоденнику вражень

Рекомендовані теми

1. Сьогодні мені було цікаво...

2. Чому я хочу бути здоровим (здоровою), отже, — і модним (мод­ною)?

3. Що я роблю, щоб бути здоровим?