Тематичні дні у 1 класі І семестр - 2018

ТЕМАТИЧНІ ДНІ

ТЕМАТИЧНИЙ ДЕНЬ «ЯКІ ВОНИ - ІНОПЛАНЕТЯНИ?» (ДО ТЕМАТИЧНОГО ТИЖНЯ «КОСМОС»)

Мета: учити учнів ділитися своїми почуттями та емоціями від прослуха­ного та побаченого, розповідати про те, що вразило, називати в словах відомі букви, читати і записувати числа у межах 10, розпізнавати гео­метричні фігури, створювати виріб з паперу самостійно або з допо­могою дорослих; розвивати вміння дітей працювати в групах та парах, аналізувати свою поведінку; виховувати почуття відповідальності та поваги до інших.

Освітні галузі: мовно-літературна; математична; природнича; техноло­гічна; соціальна і здоров'язбережувальна; громадянська та історична; мистецька.

І. РАНКОВА ЗУСТРІЧ (20 хв)

— У космос летять сильні, здорові люди, які вміють дружити, спілкуватися між собою. Ми зібрались у політ, тому попросімо в со­нечка сили і здоров’я. Утворіть коло!

1. Вітання

Встане вранці ясне сонце,

Визирає у віконце.

Ми до нього потягнемось,

За промінчики візьмемось.

Я дитина — хороша, ласкава,

Я привітна, гарна, славна,

Я здорова, не хворію,

Зимі білосніжній радію.

— А зараз уявіть себе сонечками. Що б ви зробили, якби були сонечком? (Рано прокинулися, умилися, розчесали промінчики, піднялися високо над Землею та іншими планетами, зігріли б усіх своїми промінцями.)

2. Групове заняття

· Вправа «Загадкова скринька»

Учитель кладе у скриньку конверти з літерами слів інопланетя­нин, космос, прибульці, планета. На скриньці є надпис «Послання для учнів 1-го класу». Щоб зрозуміти, від кого вона, учитель запро­шує виконати запропоновані завдання.

Коли діти відгадали слова, вчитель запитує, що у них спільного. Учні разом з ним формулюють тему дня: «Чи існують інопланетяни? Які вони?».

· Перегляд відео «15 фактів про космос»

Режим доступу: https://www.youtube.com/watch?v=AfUTnud2Ojs

3. Щоденні новини

4. Обмін інформацією

· Метод «Мікрофон»

Учитель ставить запитання: «Чи існують інопланетяни?».

II. ОЗНАЙОМЛЕННЯ УЧНІВ ІЗ ТЕМОЮ ТА МЕТОЮ ДНЯ (2 хв)

КОСМІЧНЕ ПРИВІТАННЯ

Раз, два, три, чотири, п’ять.

Космос почнемо вивчать.

В небі Сонце і планети,

Ясні зорі і комети.

Ми вітання всім шлемо —

Дружно в космос летимо!

III. РОБОТА НАД ТЕМОЮ ДНЯ (113 хв)

1. Перегляд уривка мультфільму «Як козаки інопланетян зустрі­чали» (8 хв)

Режим доступу: https://www.youtube.com/watch?v=_S1vYPjhVBE

2. Слухання тексту «Звернення Дізнавайліума» (3 хв)

ЗВЕРНЕННЯ ПРО ДОПОМОГУ

Уххх! Ну й пригода трапилася зі мною! Не повіриш!

Однієї грудневої ночі завітав до мене незвичайний гість. Ну зо­всім незвичайний.

Зелененький такий, і звати його Дізнавайліум Літайліум. І прибув він до мене на літаючій тарілці. Ма­буть, ти вже здогадуєшся, що цей гість виявився справжнісіньким іно­планетянином. Так! Дізнавайліум прилетів з дивовижної планети Тетуріум. У нас він шукав шкільну екскурсію, яку відправили з Тетуріума на Землю. Виявляється, на Тетуріумі ніколи не буває снігу.

Отож тетуріуміанці й вирішили зро­бити своїм дітям новорічний пода­рунок — показати їм справжню зиму. Та екскурсія безслідно зникла. І ми з Дізнавайліумом вирушили на її пошуки.

Щоб допомогти Дізнавайліуму повернутися на свою планету, потрібно виконати завдання. Допоможімо йому!

3. Гра «Відшукай слова» (5 хв)

Учитель об’єднує учнів у 5 груп: «Марсіанці», «Юпітерці», «Меркуріанці», «Плутонці», «Сатурійці».

Завдання: із букв слова ІНОПЛАНЕТЯНИН скласти якомога більше слів (наприклад: поні, неня, план, тіло, ноти, планети, лан, тин, тепло, піна, плита, літо, лин, тло та ін).

4. Гра «Третій зайвий» (5 хв)

Діти обирають зайве слово, відповідь обґрунтовують.

1. Марс, Юпітер, космонавт.

2. Космічний корабель, космонавт, Сонце.

3. Уран, Нептун, Сонце.

4. Ракета, супутник, мотоцикл.

5. Сонце, зірки, Африка.

6. Місяцехід, космічна станція, човен.

7. Комета, метеорит, глобус.

5. Робота з конструктором (10 хв)

Конструювання літального апарату інопланетян з конструкторів різного виду: магнітний, технічний, блоковий, будівельний набори.

6. Вправа «Розпізнавання геометричних фігур. Конструювання ракет» (5 хв)

— Наша ракета відрізняється від решти ракет. Знайдіть ці від­мінності. Розкажіть, з яких геометричних фігур складені ракети. За допомогою геометричних наборів складіть цю ракету.

7. Вправа «Обчислюй швидко» (7 хв)

— Перед польотом потрібно провести тренування.

Космонавти тренуються у спеціальних камерах, на них чекають різноманітні вправи та завдання.

□ Скласти вирази на додавання та віднімання з числами, позна­ченими на зірках.

□ З’єднати лінією числа в порядку зростання.

8. Гра «Шифрувальник» (10 хв)

— Щоб відрядити нашого прибульця на свою планету, потрібно тричі промовити хором її назву. Але цю назву слід розгадати, розв’язавши приклади, і записати числа у порядку зростання.

Т

Р

Е

У

Т

І

М

У

4

6

3

5

0

7

9

8

Код — 0, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9.

Ключове слово — Тетуріум.

9. Розгадування математичного ребуса (5 хв)

Щойно наша космічна станція «Мудрійко» отримала повідом­лення про допомогу від планети «Логіка». Щоб дозволити їм по­садку, ми маємо розгадати ребус.

10. Фізкультхвилинка «Ракета»

Ми в ракету дружно сіли

(Імітування.)

І у космос полетіли.

(Махи руками.)

Повз малі планети й зорі

(Стрибки з обертанням руками.)

Летимо, як метеори.

(Біг на місці.)

Обігнали ми комету —

(Стрибки на місці.)

Повернулись на планету!

(Повернення на місця.)

11. Показ костюмів «Інопланетяни в гості завітали» (10 хв)

Діти демонструють костюми інопланетян.

12. Колективне створення «Загадкової планети» (8 хв)

Учитель пропонує учням разом створити «Загадкову планету»: перша група виготовлятиме прибульців, друга — планету прибуль­ців, третя — літаючі апарати, четверта — космос.

Завдання дітей: розфарбувати малюнки та створити космічний простір інопланетян.

13. Гра «Сонячна родина» (5 хв)

(Діти за допомогою лічилки обирають «Сонце».)

ЛІЧИЛКА

Раз, два, три, чотири, п’ять —

Будем в Космосі гулять.

Ось чудова зірка сяє —

Будеш Сонцем ти яскравим!

«Сонце» стоїть у колі, довкола нього ходять діти-«планети» і промовляють:

Ми, планети — твої діти,

Ти нас можеш всіх зігріти.

Навкруг тебе ми кружляєм

І нікуди не тікаєм.

На останньому слові діти разом присідають у колі. «Сонце» хо­дить по колу і гладить кожну дитину по голівці, промовляючи.

Ви — мої маленькі діти.

Буду я вас всіх любити.

Подарую свою ласку,

Щоб жили ви, наче в казці.

14. Уявна подорож на планету «Дивасики» (20 хв)

— Я пропоную вам здійснити подорож на фантастичну планету «Дивасики». Уявіть, якими можуть бути її мешканці. Виготовте їх з пластиліну.

15. Практична робота (10 хв)

Інструкція

1. Узяти аркуш паперу квадратної форми.

2. Скласти його навпіл по діагоналі (рис. 1).

3. Загнути по черзі лівий та правий кути від середини трикутника (рис. 2-3).

4. Кінчики загнутих кутиків відігнути донизу (рис. 4-5).

5. Трикутники, що знизу, підняти догори по обидві сторони. Трикут­ник передньої частини шапки загнути.

IV. ПІДСУМОК ДНЯ (5 хв)

Після завершення тематичного дня вчитель звертає увагу учнів на те, що вчені не довели існування життя на інших планетах через відсутність необхідних умов проживання. Єдиною планетою, де є життя, вважають нашу планету — Земля.

· Робота в щоденнику вражень

Рекомендовані теми

1. Що мені найбільше сподобалося в сьогоднішній подорожі?

2. Що я сказав (сказала) би інопланетянину, якби його зустрів (зу­стріла)?

3. Що я можу розповісти вдома про космос?