Тематичні дні у 1 класі І семестр - 2018

ТЕМАТИЧНІ ДНІ

ТЕМАТИЧНИЙ ДЕНЬ «ЯК ПІДГОТУВАТИСЬ ДО НОВОРІЧНОГО СВЯТА?» (ДО ТЕМАТИЧНОГО ТИЖНЯ «ЗИМОВІ СВЯТА»)

Мета: дати дітям уявлення про те, як цікаво зустріти Новий рік; формувати обчислювальні навички, уміння вимірювати та порівнювати предмети; учити учнів працювати з папером та картоном, складати та вирізувати з паперу вироби симетричної форми; розвивати мовлення, уяву, фан­тазію; виховувати охайність, відповідальність, повагу до традицій свого народу.

Освітні галузі: мовно-літературна; математична; технологічна; соціальна і здоров'язбережувальна; громадянська.

І. РАНКОВА ЗУСТРІЧ (20 хв)

1. Вітання

(Діти утворюють коло.)

Доброго ранку, доброго дня,

Класна родино, дружна сім’я!

(Махають долоньками.)

Погляньте у віконечко,

(Протягують руку до вікна.)

Чомусь сховалось сонечко.

(Знизують плечима.)

А ми засвітим сонечко.

(Показують на себе.)

Таке велике сонечко,

(Руки в сторони.)

Таке веселе сонечко.

(Посміхаються одне одному.)

Я — сонечко.

(Показують на себе.)

Ти — сонечко.

(Показують на сусіда.)

Нам весело разом!

(Беруться за руки.)

2. Групове заняття

· Гра «Тупотушки-підстрибушки»

Учитель кидає дітям м’яку іграшку сонечко і промовляє слова — назви предметів зимової тематики, а діти повинні тупнути ногою, якщо цей предмет належить до природних об’єктів, або підстриб­нути, якщо він належить до рукотворних (штучних) об’єктів.

3. Обмін інформацією

· Вправа «Мікрофон»

— Як у ваших родинах готуються до свята?

4. Новини дня

— Розгадаймо кросворд та прочитаймо тему дня! Допоможуть нам це зробити сніжиночки.

(На сніжиночках написано загадки.)

1. Крижаний букет мімоз

Намалює нам... (мороз).

2. Морква-ніс, в руках патик,

Двір прикрасив... (сніговик).

3. Друзі в нього — Сніг й Мороз.

Хто він, дітки? Дід... (Мороз).

4. Під ялинкою пакунок.

Що це, дітки?.. (Подарунок).

5. Мають гострий низ вони.

Кригу ріжуть... (ковзани).

6. Наче пух, ніби пір’їнки,

З неба падають... (сніжинки).

7. Сніжні кіски, біла шубонька.

Ходить в Новий рік... (Снігуронька).

8. На ногах в нас черевички,

А на ручках — ... (рукавички).

9. Кульку, мішуру, сніжинку

Надягнемо на... (ялинку).

10. Намело м’яку подушку,

Та не взять її під вушко. (Замет.)

11. Без санчат поїдеш — дірка!

Хто штанці «згризе» нам?.. (Гірка).

— Пригадайте, які свята українці святкують узимку?

— А у ваших родинах які свята відзначають узимку?

— З яким настроєм на них очікують? Чому?

ІІ. ОЗНАЙОМЛЕННЯ УЧНІВ З ТЕМОЮ І МЕТОЮ ДНЯ (2 хв)

— Сьогодні ми готуватимемо наш клас до новорічного свята.

— Що ви можете запропонувати? Разом складімо план дій.

(Пропозиції дітей вивішують на дошці.)

1. Прикрасити клас.

2. Виготовити запрошення гостям.

3. Підготувати подарунки.

4. Скласти меню святкового столу.

5. Скласти програму розважальної програми.

ІІІ. РОБОТА НАД ТЕМОЮ ДНЯ (113 хв)

1. Прикрашання класу (33 хв)

1) Прикрашаємо клас сніжиночками.

(Діти заздалегідь вирізали сніжинки для прикрашання класу.)

· Гра «Порахуй сніжиночки»

— Скільки сніжинок виготовили?

— Скільки маленьких?

— Скільки великих?

— Яких більше? Яких менше? На скільки?

· Гра «Знайди пару»

(На дошці — 8 великих та 8 маленьких сніжиночок. На великих сніжинках написано вирази, а на маленьких — відповіді.)

— Знайдіть кожній великій сніжиночці її пару.

2) Прикрашаємо клас гірляндою.

· Виготовлення гірлянди з паперових кілець

Інструкція

1. Порізати аркуш кольорового паперу на однакові смужки.

2. Кінці з’єднати за допомогою клею, щоб утворилося кільце.

3. Наступну смужку необхідно просунути у це кільце і також з’єднати клеєм. У такий спосіб потрібно продовжувати скле­ювати смужки, поки гірлянда не набуде потрібної довжини. Щоб надати прикрасі обсягу й оригінальності, необхідно вкладати одне колечко в інше перпендикулярно.

· Вправа «Виміряй довжину гірлянди»

— За допомогою метрової лінійки виміряйте довжину гірлянди.

2. Хвилинка відпочинку Співання щедрівки.

Режим доступу: https://www.youtube.com/watch?v=I-A2rwa1rCc

3. Виготовлення запрошень на свято (20 хв)

Режим доступу: https://pustunchik.ua/ua/treasure/tools/podelki-na-zimnie-prazdniki/lystivka-jalynka

4. Виготовлення подарунків (25 хв)

Обладнання: шаблони, ватяні диски, фломастери, клей, ножиці, кольоровий папір, кольоровий картон.

Інструкція

□ Обвести на кольоровому папері за шаблоном контури обличчя. Вирізати його.

□ Обвести за шаблоном контури шапки. Вирізати її.

□ Обвести та вирізати за шаблонами ніс, рот, очі, щічки.

□ На картоні розмістити спочатку обличчя, потім — шапочку. На­клеїти їх.

□ Розмістити на обличчі очі, ніс, рот та рум’янці на щічках. Накле­їти їх.

□ З ватяних дисків зробити вуса, перерізавши їх навпіл. Наклеїти на обличчя.

□ З ватяних дисків зробити бороду, оздоблення та китицю на шапці. Наклеїти їх.

□ Шапочку можна прикрасити сніжиночками (фломастери, фарби).

□ На звороті можна написати друкованими буквами вітання.

5. Складання святкового меню (10 хв)

· Вправа «Вибери інгредієнти»

— Виберіть інгредієнти, з яких можна приготувати смачні свят­кові страви. Обґрунтуйте свій вибір.

· Вправа «Запиши меню»

— Запишіть назви страв.

Слова: печеня, салат з грибами, гречаники, пиріжки печені, узвар, ковбаса домашня, курка запечена, вареники.

6. Складання розважальної програми (25 хв)

1. Кожна дитина пропонує свій номер художньої самодіяльності (пісню, гумореску, декламування вірша, виступ гітариста, тан­цювальний чи гімнастичний номер тощо).

2. Розучування новорічної пісні «Завітає Рік Новий».

Режим доступу: https://www.youtube.com/watch?v=yQhglYbCV44

3. Розучування таночка «Танці-зігріванці».

Режим доступу: https://www.youtube.com/watch?v=A09aJ3gvLWs

IV. ПІДСУМОК ДНЯ (5 хв)

· Робота у щоденнику вражень

Рекомендовані теми

1. На який подарунок від Діда Мороза я чекаю?

2. Як я прикрашу новорічну ялинку?

3. Які подарунки я хочу подарувати рідним?