Тематичні дні у 1 класі І семестр - 2018

ТЕМАТИЧНІ ДНІ

ТЕМАТИЧНИЙ ДЕНЬ «ЧОМУ СНІЖИНКИ ШЕСТИКУТНІ?» (ДО ТЕМАТИЧНОГО ТИЖНЯ «ЧИСЛА В МОЄМУ ЖИТТІ»)

Мета: учити дітей спостерігати за навколишнім світом, помічати незви­чайне у звичайному; формувати вміння робити висновки; розвивати логічне мислення, уміння аналізувати; працювати над розвитком усного мовлення дітей; виховувати бажання пізнавати світ.

Освітні галузі: мовно-літературна; математична; технологічна; соціальна і здоров'язбережувальна; громадянська.

І. РАНКОВА ЗУСТРІЧ (20 хв)

1. Вітання

· Гра «Приємні побажання»

Усі учасники зустрічі утворюють коло, сильно труть свої руки, потім «віддають» тепло своїх долонь сусідам ліворуч і праворуч, посміхаються і говорять компліменти.

2. Групове заняття

· Гра «Що спільного?»

У середину кола виходять двоє дітей, решта шукають спільні або відмінні їхні риси (декілька разів повторюється з іншими дітьми).

Висновок гри. У людях можна знайти щось спільне, але всі вони різні.

3. Обмін інформацією

— Малята, чи хочете ви потрапити у зимовий казковий ліс? Погляньте, як у лісі красиво. Заплющте очі — й ви побачите

засніжені ялинки, пухнасту білу ковдру снігу, як летять сніжинки — прозорі, легкі.

Тиша. (Діти читають вірші про зиму.)

— А тепер прислухаймося до тиші у лісі:

□ ламається гілка (хтось наступив);

□ стукає дерево (дятел);

□ чути скрип (мороз, сніг);

□ кришталевий дзвін (бурулька).

4. Щоденні новини

· Спостереження «А що за вікном?»

— Ой, діти, дивіться, сніжинка летить!

— А яка сніжинка? (Пухнаста, біла, холодна, блискуча, гарна.)

— Як тут багато сніжинок на ялинці!

— Як подорожують сніжинки?

II. ОЗНАЙОМЛЕННЯ УЧНІВ ІЗ ТЕМОЮ ТА МЕТОЮ ДНЯ (2хв)

· Сюрпризний момент

(З’являється дівчинка у костюмі сніжинки.)

— Здрастуйте, діти! Я — зовсім маленька Сніжинка. Я тільки сьогодні з’явилася на світ. Але я знаю, що моя мама — це вода. Я була маленькою крапелькою води, але зараз на вулиці так хо­лодно, що поки я летіла до вас з неба,— замерзла, тому перетво­рилася на сніжинку. Зі мною з неба падали мої сестриці-сніжинки, але вони загубилися. Мені дуже сумно одній. Допоможіть з’ясувати, куди полетіли мої подружки-сніжинки.

III. РОБОТА НАД ТЕМОЮ ДНЯ (113 хв)

1. Гра «Ми — дослідники» (15 хв)

У кожній групі — «Чарівна скринька», з якої діти дістають сні­жинки, розглядають їх.

Завдання:

□ дослідити, скільки промінчиків має сніжинка;

□ чи всі вони однакові.

Висновок

□ Усі сніжинки мають 6 промінчиків.

□ Усі сніжинки різні.

— Коли йде сніг, я дуже люблю підставляти рукавицю і довго- довго розглядати сніжинки. Під час снігопаду мільйони сніжинок падають на землю. Досі не вдалося знайти двох однакових. Так як же утворюється це крихке диво?

Основа для формування сніжинки — її крихітне ядро — це льо­дяні порошинки в хмарах. Спочатку з’являються крихітні кристали, чисті та прозорі. Поступово ці кристалики «приклеюються» один до одного, поки їх не набереться сотня або навіть більше.

У міру того як сніжинка зростає, вона важчає і падає на землю. Її форма змінюється.

Форма сніжинки — це природний запис її маршруту різними хмарами з різною температурою. Кожна сніжинка неповторна, зі своєю чудовою конструкцією, єдина у всьому світі. Подивіться на сніжинку — і ви побачите складну фігуру, де всередині однієї зі­рочки знаходяться інші кристали.

Не існує п’ятикутних або семикутних сніжинок, усі вони мають суворо шестикутну форму. І ці форми дуже різноманітні.

2. Перегляд відео «Як утворюється сніжинка» (8 хв)

Режим доступу: https://www.youtube.com/watch?v=aNfSa9KYvf4

3. Гра «Відшукай фігуру» (10 хв)

— Відшукайте серед фігур шестикутник. (На партах — конверти з фігурами.)

— Чи в кожний шестикутник можна вписати сніжинку? (Тільки в той, у якого всі сторони та кути однакові.)

— Виміряйте довжину кожної сторони.

— Використовуючи палички, складіть шестикутник.

4. Хвилинка відпочинку «Сипле сніг» (7 хв)

Режим доступу: https://www.youtube.com/watch?v=O6PxZ5hvONc

5. Гра «Сніжинці помагай, хмаринку відшукай» (10 хв)

— Складіть вирази на додавання та віднімання із зазначеною відповіддю на хмаринці.

6. Перегляд відео (5 хв)

Перегляд відео «Сніжинки».

Режим доступу: https://www.youtube.com/watch?v=ZWJuxXkBuus

7. Гра «Створи сніжинку словами» (5 хв)

— Які слова пов’язані зі словом сніжинка?

8. Поетична хвилинка (5 хв)

Діти декламують вірші.

Як метелики прудкі,

Прилетіли до ялинки

Й почепились на гілки

Сніжинка і краплинка,

Сніжинка і краплинка.

В віконце крізь щілинку

Сніжинка залетіла.

Галинка ту сніжинку

Намалювать схотіла.

Поки папір шукала,—

Сніжиночки не стало;

Лишилася краплинка:

— Малюй мене, Галинко!

Вадим Бойко

Я — зими дитинка,

Красуня Сніжинка.

Морозець — то мій татусь,

Дід Мороз — то мій дідусь.

Колисала мене Віхола,

А Зима на щічки дихала.

І тому така я гожа,

На Матінку-Зиму схожа.

9. Читання історії, що могла б трапитися з кожним (10 хв)

— Прочитайте текст. Змініть його кінцівку.

ХЛОПЧИК І СНІЖИНКА

З неба летіла додолу сніжинка. Вона була ніжною, легкою, про­зорою, мов пушинка. І красивою, мов зірка.

На землі стояв хлопчик. Він бачив, як падає сніжинка, і думав: «Ось вона впаде комусь під ноги. Її затопчуть».

Ні, не варто падати сніжинці на землю. Не треба її затоптувати. Хлопчик простягнув долоню. Він захотів приголубити сніжинку. А вона впала на добру, теплу його руку й розтала. Хлопчик із жалем дивився на долоню. А там блищала крапелька, мов сльозинка.

10. Складання казки «Пригоди Сніжинки-Веселинки» (12 хв)

11. Творча майстерня (25 хв)

(Діти об’єднуються у групи за бажанням.)

Інструкція «Виготовлення сніжинки з паперу»

□ Квадратний аркуш тонкого білого паперу складіть по діагоналі.

□ Правий гострий кут зігніть на лівий бік зі зміщенням угору. Ана­логічно зігніть лівий кут у протилежний бік так, щоб лінії згину збіглися.

□ Потім складіть усю заготовку навпіл.

□ Зробіть вирізи на верхній частині з одного боку більше, ніж з ін­шого.

Інструкція «Ліплення сніжинки з пластиліну»

□ Розкачати три товсті ковбаски, прикласти до основи, одну на одну, щоб між верхніми кінцями була однакова відстань.

□ Притиснути.

□ Прикрасити кінці сніжинки короткими ковбасками. (Але не за­бувайте: вона — шестикутна!)

Інструкція «Як намалювати сніжинку»

□ Малюватимемо тонкими-тонкими пензликами, використовуючи білу гуаш на темному фоні.

□ Усі сніжинки різні, але в основі мають загальну форму (основа — шість променів, що розходяться з однієї точки).

□ Ставимо точку посередині та креслимо шість променів: один промінь угору, один промінь униз, два промені ліворуч і два про­мені праворуч — це основа сніжинки. Тепер з’єднуємо промені: малюємо кола — один навколо точки, другий.

□ Тепер її потрібно перетворити на чарівне мереживо — це мо­жуть бути точки, завитки, листочки, цятки, ягідки, гілки і все, що заманеться.

□ Сніжинка тонка, легка, витончена!

IV. ПІДСУМОК ДНЯ (5 хв)

· Робота у щоденнику вражень

Рекомендовані теми

1. Що я дізнався(дізналася) про сніжинку?

2. Я вважаю, що світ такий загадковий, тому що...

3. Чому мені буває весело?