Тематичні дні у 1 класі І семестр - 2018

ТЕМАТИЧНІ ДНІ

ТЕМАТИЧНИЙ ДЕНЬ «ЯКИМ МАЄ БУТИ ШКОЛЯР?» (ДО ТЕМАТИЧНОГО ТИЖНЯ «Я - ШКОЛЯР»)

Мета: формувати навички активного слухання в умовах усного спілку­вання; навчати взаємодії в парах та групах; розвивати вміння уважно слухати одне одного в умовах безпосереднього спілкування; сприяти усвідомленню правил безпечної поведінки дорогою до навчального закладу та у школі; мотивувати дітей до навчання.

Освітні галузі: мовно-літературна; математична; мистецька.

І. РАНКОВА ЗУСТРІЧ (20 хв)

1. Вітання

Діти утворюють коло. Разом з учителем промовляють:

Ми — сімейка невеличка.

Усі друзі — я і ти.

Привітаємось, щоб личка

Всі усмішками цвіли.

2. Групове заняття

· Вправа «Серветки»

Учитель по колу передає пачку паперових серветок зі словами: «Якщо знадобиться, візьміть, будь ласка, собі трохи серветок». Після того як усі учні взяли серветки, учитель просить кожного учня повідомити про себе стільки відомостей, скільки серветок він узяв.

3. Обмін інформацією

· Вправа «Крісло автора»

За бажанням учні висловлюють свої враження від перших кроків шкільного життя.

4. Щоденні новини

— Ходити до школи є обов’язком для кожної дитини. Але шкільне життя має чимало звичаїв та традицій у різних країнах світу.

Наприклад, в Уругваї шкільного вчителя вітають поцілунком. А в Японії у школі є свій дієтолог. Так японці стежать за здоров’ям дітей. У Швеції учням зовсім не задають домашнього завдання. У Фінляндії вчителі не викликають дітей до дошки, якщо ті... не хочуть виходити.

А ми сьогодні дізнаємось, яким має бути школяр Нової україн­ської школи.

II. ОЗНАЙОМЛЕННЯ УЧНІВ ІЗ ТЕМОЮ ТА МЕТОЮ ДНЯ (2 хв)

III. РОБОТА НАД ТЕМОЮ ДНЯ (113 хв)

1. Виконання/слухання дитячої пісні (7 хв)

Звучить пісня Наталії Май «Школа».

Режим доступу: https://www.youtube.com/watch?v=6Lf-q0u8gXU

— Проспівайте пісню «Школа», передаючи настрій музичного твору за допомогою міміки жестів, рухів.

— Поясніть, чому, на вашу думку, діти поспішають до школи.

2. Робота в групах

· Вправа «Я — художник» (10 хв)

— Намалюйте ілюстрацію до цієї пісні.

3. Створення «асоціативного куща» «Школяр» (3 хв)

4. Опрацювання оповідання В. Сухомлинського «Які ж ви щасливі» (7 хв)

— Діти, слухаючи оповідання, зверніть увагу на ті речі, що по­бачать малюки, коли прийдуть до 1-го класу, та назвіть їх.

ЯКІ Ж ВИ ЩАСЛИВІ

Сьогодні до школи вперше прийшли малюки.

Завтра їм починати навчання, а сьогодні їх привели матері, щоб познайомити з учителем.

Матері пішли додому. Діти залишилися з учителем на зеленій галявині, під високою липою.

Старий учитель Іван Пилипович сьогодні зустрічає десяте поко­ління своїх вихованців. Доведе оцих малюків до четвертого класу, і виповниться сорок років його роботи в школі.

Ласкаві, привітні очі дивляться в чорні, сірі, сині, блакитні очі своїх вихованців. Діти усміхаються.

— Діти, ви бачили, як задовго до світанку сходить ранкова зоря? — запитав Іван Пилипович, і його лагідна усмішка викликала в малюків таку ж теплу усмішку.

— Ні, не бачили,— відповіли діти.

— А не бачили ви, як соловейко п’є росу?

— Ні, не бачили...

— А як джміль чистить крильця — перед тим, як злетіти з квітки, у якій він спав уночі?

— Не бачили...

— А чи бачили ви, як весела комашка — сонечко — в теплий зимовий день спросоння виглядає з-під кори, чи не настала весна?

— Не бачили...

— Які ви щасливі, діти...— сказав Іван Пилипович.— Щасливі, бо вам є що бачити. Щасливі, бо ви побачите багато прекрасного. Я по­веду вас на берег ставка, і ви побачите, як сходить ранкова зоря. Ми сядемо в кущах, затамуємо подих і побачимо, як соловейко, про­кинувшись, п’є краплину роси. Прийдемо до схід сонця до великої гарбузової квітки й застукаємо там ледачого джмеля, що, перено­чувавши в квітці, прокинувся й чистить крильця. Підемо напровесні до нагрітого сонцем стовбура й побачимо, як сонечко з-під кори виглядає й здивовано дивиться на сніг: що ж це воно таке — жарко вже спати в ліжку, а надворі сніги лежать...

Ви щасливі, діти, бо все це побачите...

5. Робота в парах. Вправа «Хвилинка щастя» (7 хв)

— Оберіть «хвилинку щастя», яку б ви хотіли побачити на власні очі та виконайте до неї ілюстрацію.

6. Вправа «Я — ерудит» (5 хв)

· Розгадування кросворда

1. Місце, де навчаються діти.

2. Предмет для збереження та перенесення шкільних предметів.

3. Річ, у якій записують класні та домашні роботи.

4. Предмет, за допомогою якого креслять лінії.

5. Предмет, що використовують дорослі для обчислення.

6. Предмет, яким пишуть у зошиті або блокноті.

7. Гра-практикум «Що варто покласти в ранець, а що — ні?» (5 хв)

— Поєднайте стрілочками предмети, необхідні для навчання,

з портфелем та поясніть свій вибір. Складіть портфель до школи, якщо завтра за розкладом будуть уроки: «Я досліджую світ», на­вчання грамоти та образотворче мистецтво.

8. Вправа «Маленькі письменники» (5 хв)

— Закінчіть рядочок вірша.

● Я — школяр,

Розумний хлопчик,

Вивчив вже... («Буквар»)

І рахую в стовпчик.

● Андрійко наш уже школярик:

Іде з портфеликом в руці,

А в ньому зошит й... (букварик),

Пенал, і ручки, й олівці.

● — Ой, Степане, ой, Миколо,

Куди ти спішиш так скоро?

— Нема часу на розмову

— Поспішаю в рідну... (школу).

● Тридцять три маленькі гноми

Цей будинок населяють —

Прочитати кожне слово

Нам вони допомагають!

Придивіться до них ближче:

Ось казки, а далі — вірші.

Хто ж такий отой казкар?

Це — улюблений... (Буквар).

9. Фізкультхвилинка (2 хв)

Під музику та коментування вчителя, із заплющеними очима, учні повторюють рухи «Від дому — до школи».

10. Робота над відеозагадками (5 хв)

Режим доступу: https://www.youtube.com/watch?v=iDsMw45Oajw

11. Дослідницький практикум (15 хв)

Дослідження спортивного майданчика. Визначення форми, дов­жини та ширини спортивного майданчика. (Діти отримують макети спортивного майданчика, лінійки, олівці, шнурочки, палички.)

Завдання:

1. Використовуйте всі предмети для виконання роботи.

2. Яким предметом найлегше і найточніше було зробити вимі­рювання?

3. Накресліть у зошиті спортивний майданчик.

4. Прикрасьте, використовуючи кольорові олівці, свій спортив­ний майданчик.

12. Вправа «Створення образу сучасного школяра» (10 хв)

Діти за допомогою набору слів складають образ сучасного шко­ляра.

Слова: школа, велосипед, олівці, розумний, школяр, вихований, ранець, кубики, автомобіль, зошити, комп’ютер, планшет, добро­зичливий.

13. Творча робота «Складання загадок про олівець, ручку чи зошит» (7 хв)

● В пластмасовому корпусі

Я стержень бережу.

Всім людям допоможу,

Думки їх запишу. (Ручка.)

● Я худенький і довгенький,

В дерев’яній одежині.

Слід залишу на папері —

В зошиті, картині. (Олівець.)

● Одяг маю літній, зимній,

Простий чи барвистий.

Хоч і хлопчик я, та одяг в мене рясний,

Густий, пишний. (Зошит.)

14. Виконання малюнка «Рука допомоги» (25 хв)

— Ми — одна родина. І маємо допомагати одне одному, підтри­мувати одне одного. Отже, створімо «руку допомоги»!

Обладнання: білий картон, гуаш, ножиці.

Інструкція

1. Обвести свою долоньку на білому картоні.

2. Розфарбувати фарбами та оздобити.

3. Вирізати.

IV. ПІДСУМОК ДНЯ (5 хв)

· Робота у щоденнику вражень

Рекомендовані теми

1. Я прийшов/прийшла до школи навчитися...

2. У школі мені подобається...

3. Я сьогодні відчуваю, що...