Тематичні дні у 1 класі І семестр - 2018

ТЕМАТИЧНІ ДНІ

ТЕМАТИЧНИЙ ДЕНЬ «ЧОГО МИ МОЖЕМО ДОСЯГТИ РАЗОМ?» (ДО ТЕМАТИЧНОГО ТИЖНЯ «МІЙ/НАШ КЛАС»)

Мета: формувати навички лічби об'єктів навколишнього світу за пра­вилами; розвивати вміння розпізнавати живі та неживі природні об'єкти, за допомогою дорослих чи самостійно виготовляти виріб із застосуванням знайомих технологічних операцій із конструкційними матеріалами, дотримувати безпечних прийомів праці під час викори­стання інструментів та пристосувань; розвивати мовлення, мислення; виховувати почуття взаєморозуміння, поваги до однокласників, толе­рантності.

Освітні галузі: мовно-літературна; математична; мистецька; громадянська; фізкультурна.

І. РАНКОВА ЗУСТРІЧ (20 хв)

1. Вітання

В цьому класі друзі всі:

Я і ти, і ми, і ви.

Добрий день тому, хто ліворуч.

Добрий день тому, хто праворуч.

Ми — одна сім’я.

(Плескають у долоні тричі.)

(Плескають у долоні тричі.)

(Поворот ліворуч.)

(Поворот праворуч.)

(Розводять руки, показують на всіх.)

В цьому класі друзі всі:

Я і ти, і ми, і ви.

Привітайся з тим, хто ліворуч

Привітайся з тим, хто праворуч.

Ми — одна сім’я.

(Три клацання пальцями.)

(Три клацання пальцями.)

(Тиснуть руку сусідові ліворуч.)

(Тиснуть руку сусідові праворуч.)

(Розводять руки, показують на всіх.)

В цьому класі друзі всі:

Я і ти, і ми, і ви.

Посміхнись тому, хто ліворуч.

Посміхнись тому, хто праворуч.

Ми — одна сім’я.

(Три клацання пальцями.)

(Три клацання пальцями.)

(Усміхаються сусідові ліворуч.)

(Усміхаються сусідові праворуч.)

(Розводять руки, показують на всіх.)

В цьому класі друзі всі:

Я і ти, і ми, і ви.

Обніми того, хто ліворуч.

Обніми того, хто праворуч.

Ми — одна сім’я.

В цьому класі друзі всі:

Я і ти, і ми, і ви.

(Три плескання по грудях.)

(Три плескання по грудях.)

(Обіймають сусіда ліворуч.)

(Обіймають сусіда праворуч.)

(Розводять руки, показують на всіх.)

(Три плескання по колінах.)

(Три плескання по колінах.)

· Вправа «Комплімент»

(Діти утворюють коло. Починає вчитель, передаючи м’яку іграшку — сердечко).

— Я вітаю тебе... (називає на ім’я одного із учнів у формі клич­ного відмінка). Бажаю тобі доброго дня!

(Передаючи іграшку, діти вітають одне одного.)

2. Групове заняття

· Гра «Вище — нижче»

— Іноді ми почуваємося кращими за інших, а іноді — гіршими. Але можливо почуватися на рівні з оточуючими. Зараз спробуємо це відчути.

Звернення до дітей:

— Уяви, що ти начебто найкращий. Наприклад, тобі здається, що всі діти слабші за тебе, не такі розумні, як ти, не такі гарні, як ти. Як ти тримаєшся? Покажи нам... Як ти почуваєшся? Покажи нам...

— А тепер на мить завмри. Уяви, що ти найгірший. Тобі здається, начебто всі діти сильніші, розумніші, гарніші за тебе, краще одяг­нені... Почни знову ходити класом. Як ти тримаєшся, коли думаєш про те, що гірший за інших? Покажи нам це... Як ти почуваєшся? Покажи нам...

— Тепер зупинись і струсни руками й ногами.

(Діти об’єднуються в пари, де один виконуватиме роль «най­кращого», а другий — «найгіршого». Пари стають так, щоб було видно, хто з них хто. По черзі партнери розповідають одне одному про свої відчуття.)

— А тепер станьте рівними: ніхто тепер не найкращий і не най­гірший...

— Що ви бачите одне в одному?

— Що ви можете робити в такому стані?

— Наскільки добре ви розумієте одне одного?

— Що вам найбільше подобається в стані, коли ви «рівні»?

— Які переваги дає вам відчуття рівноправності?

Висновок. Перше правило у класі визначається одним сло­вом: РІВНОПРАВНІСТЬ.

3. Обмін інформацією

Діти утворюють коло, передаючи сердечко. Той, у кого воно в руках, називає, що йому подобається у школі.

4. Щоденні новини

— Сьогодні — незвичайний день. Сьогодні — день народження нашого класу.

1) Колективне привітання.

2) «Кошик побажань».

3) Виконання пісні «День народження».

ІІ. ОЗНАЙОМЛЕННЯ УЧНІВ ІЗ ТЕМОЮ ТА МЕТОЮ ДНЯ (5хв)

— Зверніть увагу на наш словничок. Сьогодні там з’явилося нове слово: спільнота.

— Хто зможе пояснити його значення?

· Вправа «Мікрофон» (Припущення дітей.)

— Ось сьогодні ми дізнаємося значення цього слова та спробу­ємо зрозуміти, чи можемо наш клас назвати спільнотою.

ІІІ. РОБОТА НАД ТЕМОЮ ДНЯ (110 хв)

1. Групова робота «Галявина квітів» (15 хв)

— Діти, зверніть увагу на дошку. Куди ми потрапили? (На вели­кому аркуші ватману намальовано галявину.)

— Чи подобається вам це місце? Як ви вважаєте, чи зможемо ми його чимось прикрасити?

— Пропоную кожному з вас вибрати малюнок квіточки, розфар­бувати її та розмістити на нашій лісовій галявині.

(Першою починає вчителька. Вона демонструє символ «Я», виходить до дошки, називає своє ім'я і прикріплює свою квітку на галявину. Діти по черзі виходять, показують знак «Я» і називають своє ім'я так, як хочуть, щоб їх називали друзі, прикріплюють свою квіточку на галявину.)

· Підсумок

— Діти, чи є на галявині однакові квіти? (Ні.)

— Чим вони відрізняються? (Кольором, формою, розміром.)

— Отже, як на галявині немає двох однакових квіточок, так само і в класі немає двох однакових діток, бо всі різні на зріст, ма­ють різний колір очей, волосся, зачіску, власні імена та прізвища.

— А як ми можемо розпізнати одне одного? (За іменами, за зо­внішнім виглядом.)

— А який знак ми можемо використати, щоб бути вислуханим у класі? (Знак «Я».)

2. Гра «Скільки нас?» (5 хв)

— Плесніть у долоньки, дівчатка. Скільки нас?

— Плесніть у долоньки, хлопчики. Скільки нас?

— Підстрибніть ті дітки, у кого ім’я починається на букву... Скільки нас?

— Підведіть руки, хто любить малювати. Скільки нас?

— Підведіть руки, хто любить співати. Скільки нас?

— Поплескайте в долоні, хто любить конструювати. Скільки нас?

— Присядьте, у кого вдома є тваринка. Скільки нас?

— Пострибайте на одній нозі, хто вміє і любить читати. Скільки нас?

— Присядьте, хто любить бігати, стрибати, грати в м’яча. Скільки нас?

· Підсумок

— Чим відрізняється гра «Галявина квітів» від гри «Скільки нас?»?

— У школі є таке правило: деякі справи ми робитимемо всі ра­зом (учитель демонструє знак «Хор»), а деякі кожен з нас робитиме самостійно (учитель показує знак «Я»).

— Коли ми використовуємо знак «Я», а коли — знак «Хор»?

— Коли вам легше відповідати на запитання чи виконувати якусь роботу: спільно з усіма чи кожен окремо? (Спільно з усіма.)

— Отже, краще завжди все робити разом, спільно.

3. Фізкультхвилинка (5 хв)

Режим доступу: https://www.youtube.com/watch7v

4. Завдання «Наша емблема» (10 хв)

— Ви маєте виготовити емблему своєї групи і представити її іншим. Яким символом ви можете передати те уподобання, що вас об’єднало в групу?

(На столах — кружечки різного кольору та розмірів, клей, олівці, фломастери, фігурки та малюнки предметів, що можуть відповідати уподобанням дітей.)

5. Робота над текстом (10 хв)

— Прочитайте текст. Поміркуйте та дайте відповідь на останнє речення.

ПОДАРУНКИ

Вирішила подарувати друзям Покликала білка їх у гості. вибрав Кулька була схожа на сподобалась

Кулька нагадувала А попросило Кулька була схожа на де живе жабеня. Для себе білочка залишила

Як ти гадаєш, чому?

6. Хвилинка відпочинку (5 хв)

· Гра «Хор»

Одна група за командою співатиме звук [а], друга — [о], третя — [у], четверта — [и], п’ята — [і], шоста — [е]. Учитель — диригент. Долонями він регулює звучання «хору». Долоня до долоні — «хор» мовчить; долоні розходяться в сторони — звуки стають голосні­шими; долоні сходяться — звуки стають тихішими.

7. Вправа «Подарунок другові» (10 хв)

— Розфарбуйте заготовані розмальовки кульок різними кольо­рами та подаруйте своїм друзям з інших груп.

— Чи сподобалося вам робити подарунки друзям і самому їх отримувати від інших?

8. Гра «Оркестр» (шумовий оркестр) (10 хв)

— Чи міг би хтось із вас сам утворити оркестр і заграти мелодію?

— А тепер пропоную спільно виконати мелодію.

Режим доступу: https://www.youtube.com/watch?v=pXl3tOizXQA&t=4s

9. Спортивні змагання друзів (35 хв)

(На вулиці чи в спортивній залі проводять рухливі ігри, що ви­вчили діти за цей час).

· Естафета «Стрибки кенгуру»

Потрібно пробігти, а точніше проплигати певну відстань, за­тиснувши між колінами тенісний м’яч або сірникову коробку. Якщо м’яч або коробка падає на землю, «кенгуру» піднімає його, знову затискає колінами і продовжує біг.

Перемагає команда, яка фінішувала першою.

· Гра «Подорож стежинками»

Кольоровою крейдою на асфальті малюют кілька «стежок» різ­ного кольору, що переплітаються. Гравці, вибравши свою «стежку», намагаються якнайшвидше дістатися кінця шляху.

Хто першим опиниться біля мети, той переможець.

· Естафета «З купини на купину»

Гравці об’єднуються у кілька команд і шикуються в колони по одному близько до стартової лінії. Перед кожною колоною від стар­тової до фінішної лінії (10-15 м) накреслено 10-12 кругів (купин) діа­метром 25-30 см. За командою вчителя гравці, які стоять першими, починають стрибати з купини на купину, а досягнувши фінішної лінії, повертаються назад бігом. Команда гравця, який прибіг першим, отримує бал.

Гру проводять кілька разів і наостанок підраховують, хто пер­сонально отримав більшу кількість балів і яка команда за кількістю виграшів стала першою.

· Естафета «Біг з обручами»

На лінії старту перед кожною командою лежить обруч. За сигна­лом усі учасники стають в обруч і, піднявши його на висоту пояса, у цьому положенні біжать до прапорця (10-15 м), оминають його і повертаються назад.

Виграє команда, яка повернеться до лінії старту першою, зберігши положення обруча на висоті пояса.

IV. ПІДСУМОК ДНЯ (15 хв)

· Вправа «Малюємо разом»

Усі члени групи мають аркуш паперу та кольорові олівці. Почи­нають малювати щось важливе для себе, чим би хотіли поділитися про сьогоднішній день з однокласниками. За сигналом учителя передають свій аркуш члену команди, який сидить ліворуч, а отри­мують аркуш з малюнком від сусіда праворуч. Домальовують за певний час, що вважають за потрібне, і знову за сигналом учителя передають малюнок сусідові ліворуч, а отримують малюнок від су­сіда праворуч. І так триває обмін малюнками, поки кожен учасник не отримає свій аркуш з доповненим малюнком.

— Чи сподобався вам ваш доповнений малюнок?

— Поділіться своїми враженнями від того, яким він став.

· Робота у щоденнику вражень

Рекомендовані теми

1. Які враження у мене від сьогоднішнього дня?

2. Які ігри мені подобаються найбільше?

3. З ким із однокласників я хотів (хотіла) би погратися разом?