Тематичні дні у 1 класі І семестр - 2018

ТЕМАТИЧНІ ДНІ

ТЕМАТИЧНИЙ ДЕНЬ «ТЕХНІКА: ВСІ "ЗА" І "ПРОТИ"» (ДО ТЕМАТИЧНОГО ТИЖНЯ «ТЕХНІКА, ЯКА ДОПОМАГАЄ»)

Мета: ознайомити учнів з поняттям «техніка»; навчати розрізняти різні види техніки, досліджувати роль техніки в житті сучасної людини; спонукати до взаємодії в парах і групах під час користування найпро­стішими видами техніки; формувати дотримання правил безпечного використання окремих видів побутової техніки; виховувати дбайливе ставлення до свого здоров'я та здоров'я інших людей.

Освітні галузі: інформативна; мовно-літературна; технологічна.

І. РАНКОВА ЗУСТРІЧ (20 хв)

1. Вітання

Діти утворюють коло. Кожен учасник повинен відрекомендувати свого сусіда, називаючи його позитивні якості.

2. Групове заняття

· Вправа «Техніка»

Діти утворюють коло. За допомогою жестів та міміки «ланцюж­ком» показують техніку, що допомагає нам у побуті. Решта в цей час мають відгадати її та прокоментувати користь цього предмета для людини.

3. Обмін інформацією

· Вправа «Крісло автора»

Підготовлений учень розповідає про використання побутової техніки у його родині.

4. Щоденні новини

— Відгадайте загадку.

● Він продукти зберігає,

Їжу в холоді тримає.

Є у ньому морозильник.

Зветься диво... (холодильник).

— Здавалося б, що може бути незвичайного чи цікавого в холо­дильнику? Виявляється, дуже навіть може! Холодильник — рекорд­смен за кількістю цікавих фактів. Ще до його появи люди викори­стовували морську воду для охолодження продуктів.

Перші холодильники були виготовлені з деревини і за розмірами були вдвічі більше, ніж автомобіль. Найбільший холодильник у світі сягає 27 км завдовжки. Щороку 14 листопада у США святкують день холодильника.

II. ОЗНАЙОМЛЕННЯ УЧНІВ ІЗ ТЕМОЮ ТА МЕТОЮ ДНЯ (2 хв)

— Сьогодні ми поговоримо про користь та шкідливість техніки для людини. Обговоримо всі «за» і «проти».

III. РОБОТА НАД ТЕМОЮ ДНЯ (113 хв)

1. Вправа «Створення бадьорого ранкового настрою» (5 хв)

Під дитячу пісню «Тракторець» (автор слів та музики Олександр Шевченко) учні виконують веселу руханку.

Режим доступу: https://www.youtube.com/watch?v=rZBBJFG5sPY

2. Гра «Слухай і повторюй» (5 хв)

Учням з кожної групи вчитель пошепки називає слова: телефон, комп’ютер, планшет і т. ін. Учні передають ці слова одне одному. Якщо останній каже правильно, вчитель має похвалити дітей.

— Чи доводилось вам бачити ці предмети?

3. Робота в парах (2 хв)

— Чим вони корисні та якої шкоди можуть завдати здоров’ю ди­тини? (Обговорення і висловлювання думок.)

4. Ознайомлення з різницею понять «девайс» і «ґаджет» (3 хв)

(На дошці — фото предметів.)

Девайс — комп’ютер, ноутбук, смартфон, побутова техніка та інші розумні машини.

Ґаджет — невеликий пристрій, створений для полегшення по­буту людини: смартбраслет, окуляри віртуальної реальності, плеєри.

5. Гра «Розподіли і створи» (10 хв)

На партах — набори фотографій девайсів та ґаджетів. Учням потрібно їх розподілити і створити колажі.

6. Вправа «Відгадай і запиши» (3 хв)

— Запишіть букву, на яку починаються відгадки.

● Може він порахувати,

Може він пісні співати,

Малювати і писати,

Помилки перевіряти.

Може він листа прийняти,

З другом швидко нас зв’язати,

Він багато чого може

І нам завжди допоможе! (Комп’ютер.)

● Миша на столику живе.

Крупи миша не гризе,

Водить стрілку курсору

По екрану монітора. (Комп’ютерна миша).

● Сотня клавіш, різні знаки

Спершу учні — небораки.

А тепер раз-два — й готово,

Відстукали слово.

Ось де пальцям фізкультура

І це все — ... (клавіатура).

● Ось на нім комп’ютер пише,

І малює без зупинки

Найцікавіші картинки.

А влаштовує цей хор

Чарівник наш — ... (монітор).

7. Розгадування ребусів (15 хв)

(Монітор.)

(Клавіатура.)

(Комп’ютер.)

8. Перегляд мультфільму (7 хв)

Перегляд мультфільму «Про Настуню і комп’ютер».

Режим доступу: https://www.youtube.com/watch?v=OrNYFm3GYoQ)

9. Гра «Фотоапарат» (4 хв)

Очі читають з відео назви девайсів і ґаджетів. На партах — таб­лички. Діти дублюють ці назви.

10. Гра «Повітряні кульки» (2 хв)

Учні мають набрати носиком повітря і на одному подиху прочи­тати назви девайсів і ґаджетів.

11. Робота на комп’ютерах (15 хв)

Завдання: намалювати за допомогою графічного редактора орнамент закладки, у якій будуть відображені предмети техніки (телефон, комп’ютер чи планшет).

12. Презентація книги Анни Коршунової «Комп і компанія» (10 хв)

— Ця книжка — про те, як змінюється світ, якщо натиснути

кнопку «Вимкнути комп’ютер». Після того, як Вадик поїхав у село, він уважав, що тиждень без комп’ютера — це справжня каторга. Але за кілька днів він разом із компанією друзів вартуватиме на таємних тренуваннях, зазіхатиме на черешню в сусідському садку і рятуватиме від шахраїв шкільний комп’ютерний клас. І в результаті вигадуватиме, як залишитися в селі до кінця канікул.

(Обговорення змісту книги. Визначення позитивних і негативних моментів використання техніки.)

13. Фізкультхвилинка «Броунівський рух» (7 хв)

Учні рухаються під веселу музику класом. Коли музика припиняє лунати, то поєднуються в пари і називають предмети техніки.

14. Виготовлення макета планшета (25 хв)

· Виготовлення макета планшета з картону, кольорового паперу, фотографій

Обладнання: картон, кольоровий папір, ножиці, клей, фломас­тери, фото природи, тварин, рослин.

Кожен учень отримує два аркуші картону. В центрі одного ар­куша вирізано прямокутник.

Інструкція

1. Візьміть аркуш з вирізаним отвором.

2. Із внутрішньої сторони приклейте вибрану фотографію для фону екрану планшета.

3. Приклейте рамочку з фотографією на інший картон.

4. На рамочці позначте за допомогою фломастера кнопочки, по­трібні для початку роботи планшета.

5. Прикрасьте планшет.

Презентація роботи.

IV. ПІДСУМОК ДНЯ (5 хв)

· Робота у щоденнику вражень

Рекомендовані теми

1. Яку техніку я використовую щодня залюбки?

2. Я хочу придбати собі таку техніку...

3. Якби я був винахідником (винахідницею), я б створив (ство­рила)...