Тематичні дні у 1 класі II семестр - 2018

ТЕМАТИЧНІ ДНІ

ТЕМАТИЧНИЙ ДЕНЬ «ЧОМУ ВАРТО ЛЮБИТИ КНИЖКИ?» (ДО ТЕМАТИЧНОГО ТИЖНЯ «МОЇ УЛЮБЛЕНІ КНИГИ»)

Мета: формувати навички активного слухання в умовах усного спілкування; навчати взаємодії в парах та групах; розвивати вміння уважно слухати одне одного в умовах безпосереднього спілкування; учити правильно обирати для читання літературу відповідно до мети читання, розповідати про власні захоплення та вподобання; розвивати вміння емоційно сприймати твори літератури; мотивувати дітей до читання книжок.

Освітні галузі: мовно-літературна; технологічна; мистецька; математична; фізкультурна.

І. РАНКОВА ЗУСТРІЧ (20 хв)

1. Вітання

Учитель пропонує дітям послухати вірш, що стане ключем до розмови та навчання.

ТИЖДЕНЬ КНИЖКИ!

«Тиждень книжки!» — зазвучало

Серед міста, як сигнал.

За годину місто стало,

Як один читальний зал.

Всі читають урочисто —

І безвусі, й вусачі.

Скільки мешканців у місті,

Стільки в місті й читачів.

У тролейбусах читають,

Щось мугикають під ніс.

Сторінки перегортають

Під ритмічний стук коліс.

Лиш з малими читачами

В хаті клопіт вечорами:

Від книжок, хоч треба спати,

Їх ніяк не відірвати!

За той тиждень розмаїті

Полюбились так книжки,

Що кладуть донині діти

На ніч їх під подушки.

Оксана Сенатович

— Діти, а чи любите ви читати?

— А що, на вашу думку, дає нам книжка?

2. Групове заняття

· Пантоміма «Подорож країною книголюбів»

Цього дня учні приходять до школи у костюмах своїх улюблених літературних персонажів. Діти, утворивши коло, по черзі жестами презентують свого героя.

3. Обмін інформацією

· Вправа «Крісло автора»

Охочі учні займають «крісло автора» та діляться своїми думками про те, чи варто любити книжки.

4. Щоденні новини

Перед початком дня вчитель оформлює дошку у вигляді віконця, вгорі дошки має бути вислів: «Книжка — маленьке віконце, а через нього весь світ видно», а всередині вікна розміщено малюнки дітей до улюблених творів.

— Діти, уважно погляньте навколо. Що змінилось у класі?

— Чи з’явилось щось, чого вчора ще не було?

— Звідки взялися ці малюнки?

— Чому саме ці твори ви обрали?

II. ОЗНАЙОМЛЕННЯ УЧНІВ З ТЕМОЮ ТА МЕТОЮ ДНЯ (2 хв)

III. РОБОТА НАД ТЕМОЮ ДНЯ (113 хв)

1. Перегляд мультфільму «Івасик-Телесик» (10 хв)

Режим доступу: https://www.youtube.com/watch?v=6bHYDOvel3s

2. Вправа «Зміни зміст» (20 хв)

— Створіть свою казку, змінивши 1-2 героїв казки «Івасик-Телесик».

3. Слухання «Пісні про книжку» (5 хв)

Режим доступу:https://www.youtube.com/watch?v=2Q-6S3W7xF4

4. Вправа «Утвори прислів’я» (5 хв)

— Діти, поєднайте стрілочками початок прислів’я та його кінцівку. Прочитайте та поясніть його значення.

Книга твій друг,


а людей до себе манить.

З книгою жити —


дзеркало життя.

Книга — не пряник,


без неї — як без рук.

Книга —


як на світі жить.

Книга вчить,


а знання — з книг.

Золото добувай із землі,


з добром дружити.

5. Вправа «Доповни казку» (10 хв)

· Робота над казкою «Лісовий концерт» (за матеріалами Пушкар Наталії Анатоліївни)

ЛІСОВИЙ КОНЦЕРТ

Улаштували якось звірі концерт взяло , а грала на на Співати дуже хотіли Але звірі вирішили, що жабенята будуватимуть Співати вони запросили На концерт зібралися всі лісові звірі. Артистів прозвали лісовими

— Які лісові артисти брали участь у концерті?

— Зробіть їм незвичайні подарунки. Назва кожного подарунка має починатися з того звука, з якого починається назва тварини (наприклад: вовку — велосипед).

6. Вправа «Казкова математика» (8 хв)

Заздалегідь діти вдома готують цікаву математичну загадку про власного персонажа. Потім презентують у класі й разом розв’язують. Наприклад:

ЗНАЙКО

Хто любить читати,

Той знає багато.

Тому в кенгуряти

Книжок повна хата!

Аж 7 на полиці,

На столику — 6.

Скільки всіх разом?

Хто відповість?

БРАТИК ЛИС

Йшов додому братик Лис,

11 яблук ніс.

2 упало, покотилось.

Скільки яблук залишилось?

БІЛОСНІЖКА

12 бубликів було.

Десяток гноми з’їли.

А Білосніжка їх пита:

«Хоч трохи залишили?».

Білосніжка і 7 гномів

По ягоди ходили.

Назбирали повний кошик,

На чай їх засушили.

Всі до столу сіли враз.

«Скільки їх?» — спитаю вас.

ЛІКАР АЙБОЛИТЬ

Плачуть 2 бегемотики,

Бо у них болять животики.

В крокодила ниє зуб,

Вушко — в зайченяти.

Айболитя швидко

Потрібно викликати.

Лікар наш все зможе.

Скільком звірятам допоможе?

ВОРОН

Ворон каже: «Кар-кар-кар!

Я кращий в лісі перукар».

Прилетіли 3 синички

Заплести собі косички.

А сорока Алла

Хвіст пофарбувала.

І промовив ворон: «Ох!»

Клієнтів обслужив скількох?

7. Перегляд та обговорення мультфільму «Грицькові книжки» (15 хв)

Режим доступу: https://www.youtube.com/watch?v=rcfXNoEQQHw

8. Музична хвилинка «А ми любимо читати!» (5 хв)

Учні виконують веселі рухи.

Режим доступу: https://www.youtube.com/watch?v=ePwbjJ9D7YI

9. Творча майстерня (35 хв)

· Виготовлення книжечки-саморобки

Обладнання: трафарет, аркуші, клей, кольорові олівці, фломастери.

Інструкція

1. Удома підготувати фото чи малюнок персонажа як трафарет.

2. Вирізати декілька аркушів для записів.

3. Склеїти їх між собою.

4. Пронумерувати сторінки.

5. Естетично оформити.

· Малювання ілюстрацій на сторінках книжечки-саморобки Оздоблення сторінок книжечки-саморобки ілюстраціями до відомих дітям творів.

IV. ПІДСУМОК ДНЯ (5 хв)

· Робота у щоденнику вражень

Рекомендовані теми

1. Я люблю (не люблю) читати книжки...

2. Мій улюблений літературний персонаж...

3. Якби я був (була) письменником (письменницею), я б написав (написала) книжку про...