Тематичні дні у 1 класі II семестр - 2018

ТЕМАТИЧНІ ДНІ

ТЕМАТИЧНИЙ ДЕНЬ «ЯКИЙ ДЕСЕРТ НАЙСМАЧНІШИЙ УЛІТКУ?» (ДО ТЕМАТИЧНОГО ТИЖНЯ «ЛІТО»)

Мета: учити учнів ділитися своїми почуттями та емоціями від прослуханого та побаченого, розповідати про те, що вразило, розгадувати кросворди, називати в словах відомі букви, утворювати рівності на основі знання про склад чисел; розвивати вміння дітей працювати в групах та парах, аналізувати свою поведінку; виховувати почуття відповідальності та поваги до інших.

Освітні галузі: мовно-літературна; математична; природнича; технологічна; інформатична; соціальна і здоров'язбережувальна; громадянська.

І. РАНКОВА ЗУСТРІЧ (20 хв)

(Лунає мелодія, яка повідомляє дітям, що вже час утворювати коло. Учитель повідомляє, що сьогодні у колі мають чергуватися хлопчики й дівчатка.)

1. Вітання

· Гра «Ми йдемо до сонечка»

(Діти утворюють коло, тримаючись за руки.)

Ми йдемо до сонечка, ля-ля-ля,

(Діти йдуть по колу.)

Щоб погрітись трішечки, ля-ля-ля,

(Плескають у долоні.)

Нумо, дітки, не баріться

І до сонця усміхніться,

(Піднімають руки до сонечка.)

Долоньки всі разом з’єднайте,

(Беруться за руки.)

Весело покружляйте,

(Кружляють.)

А тепер присіли-встали,

Усміхнулись, заспівали: ля-ля-ля.

(Присідають і підводяться.)

· Вправа «Комплімент»

(Учні говорять компліменти одне одному.)

· Ігровий тренінг «Світлофор настрою»

— Прислухайтеся до своїх почуттів і оберіть той смайлик, що відповідає вашому настрою.

2. Групове заняття

· Гра «Що я?»

Учитель тримає в руках малюнок морозива, але так, щоб діти його не бачили. Завдання дітей: за допомогою запитань відгадати задуманий предмет.

Наприклад: «Ти тварина?» — «Ні», «Ти їжа?» — «Так» і т. ін.

· Вправа «Серцебиття»

Діти по черзі плескають у долоньки, ніби передаючи естафету серцебиття.

3. Щоденні новини

4. Обмін інформацією

· Вправа «Крісло автора»

Літні іменинники розповідають віршики та загадки про літо.

ІІ. ОЗНАЙОМЛЕННЯ ІЗ ТЕМОЮ ТА МЕТОЮ ДНЯ (2 хв)

Учитель пропонує учням відгадати загадки. Після відповідей учнів повідомляє тему дня «Що влітку найсмачніше?».

· Загадки про морозиво

● Мені мама з магазину

Принесла в обгортці зиму.

Я її за мить зігрів.

Як? Та дуже просто — з’їв! (Морозиво.)

● Влітку — дітям насолода

Та зимова прохолода.

Влітку радо ми їмо

Найсмачніше... (ескімо).

ІІІ. РОБОТА НАД ТЕМОЮ ДНЯ (110 хв)

1. Опрацювання вірша «Морозиво» (2 хв)

— Запам’ятайте якомога більше слів-ознак.

МОРОЗИВО

У вафельну хатинку

Вселилась смакота:

Духмяна і солодка

Холодна і густа.

Із маком і горіхами,

Залита в шоколад.

А зверху, наче квіточка,

Сміється мармелад.

Куснеш — і губи холодом

Неначе обпече,

Малинове, ожинове

Морозиво смачне.

Лідія Новикова

2. Створення «асоціативного куща» «Морозиво» зі слів-прикметників (3 хв)

Морозиво (яке?) — солодке, смачне, холодне, кольорове, шоколадне, ванільне, полуничне, вершкове, улюблене, корисне, свіже та інше.

3. Вправа на римування рядків загадки (3 хв)

Солоденьке, як... (медок),

Холодненьке, як... (льодок).

Наша мама з... (магазину)

Принесла в обгортці... (зиму). (Морозиво.)

4. Розгадування ребусів. Запис слів-відгадок (10 хв)

(Морозиво.)

(Ескімо.)

Діти записують слова морозиво та ескімо, виконують звуковий аналіз слів і поділ на склади.

5. «Довідкове бюро». 10 цікавих фактів про морозиво (5 хв)

— Важко знайти людину, яка не любить морозиво. У кожного є свій улюблений смак цих ласощів. Пропонуємо 10 цікавих фактів про наш улюблений літній десерт.

□ Морозиво почали їсти 5 тисяч років тому. Легенда розповідає, що до Європи його привіз Марко Поло.

□ В Америці перша реклама морозива, поряд з іншими солодощами, з’явилася в Нью-Йоркській газеті 1774 року.

□ Існують дивні смаки морозива: томатне, з часником, з картоплею, з цибулею, з беконом, з оливковою олією.

□ Смажене морозиво — найпопулярніший десерт у Мексиці.

□ Найдорожче морозиво у світі коштує 1000 доларів. Воно прикрашене тонкою золотою фольгою.

□ Учені довели, що морозиво поліпшує настрій.

□ П’ятеро зі 100 споживачів морозива пригощають ним свого домашнього улюбленця.

□ Найбільше у світі морозиво потрапило до Книги рекордів Гіннеса. Його створили китайці у формі торта завдовжки 5 метрів і завширшки 3 метри.

□ Найпопулярніші смаки морозива: ванільне, шоколадне, фісташкове та полуничне. Найпопулярніший соус для морозива — шоколадний.

□ Поміж усіх днів тижня найбільшу кількість морозива купують у неділю.

6. Творча робота «Малюємо морозиво» (15 хв)

Режим доступу: https://pustunchik.ua/ua/treasure/draw/yak-namaliuvaty-morozyvo

7. Гра «Знайди пару» (5 хв)

(Учитель звертає увагу дітей на різні смаки морозива і пропонує учням розгадати смаки морозива, що запропонував кондитер.)

З’єднай лінією слова та картинки.

8. Гра «Знайди тінь» (5 хв)

Учитель проводить роботу щодо кількості тіней (10) та відповідності зображень (4). Чи є зайві малюнки? Як обчислити, скільки зайвих зображень? Діти записують вираз (10 - 4 = 6) та обґрунтовують власний вибір.

9. Гра «Віднови послідовність» (5 хв)

Учитель пропонує учням вставити пропущені числа та розфарбувати кульки морозива різними кольорами.

10. Гра «Магазин» (10 хв)

· Задача

У Петрика було 20 грн. Мама попросила його купити морозиво. Допоможіть йому вибрати покупку так, щоб йому вистачило цієї суми. Вирахуйте решту.

11. Гра «Приготуй морозиво» (5 хв)

Літньої пори хочеться не лише насолодитися теплом, але й потішити себе улюбленими ласощами. Для цього не обов’язково бігти в магазин, морозиво можна приготувати і вдома.

Знайди необхідні інгредієнти для приготування вершкового морозива. (Слова записані по горизонталі.)

· Приготуй морозиво

Слова:

1. ВЕРШКИ

2. ЦУКОР

3. ВАНІЛІН

4. МОЛОКО

5. ЯЙЦЕ

6. ЯГОДИ

7. МАСЛО

8. ШОКОЛАД

9. КАКАО

12. Практична робота (20 хв)

Учитель пропонує учням створити власне морозиво. Вони мають обрати вид діяльності. Це може бути малюнок, аплікація з паперу або оригамі.

· Виготовлення аплікації

Учитель готує декілька шаблонів кружечків та трикутників. Діти обводять та вирізають деталі морозива. Потім готові деталі наклеюють на аркуш картону.

· Виготовлення оригамі

13. Гра «Експерти» (7 хв)

Учитель пропонує дітям із заплющеними очима по черзі скуштувати різні смаки морозива та визначити назву фруктового наповнювача. (Для дегустації вчитель користується одноразовим посудом.)

14. Вправа «Анаграми» (10 хв)

— За ступенем жирності морозиво розподіляють на три сорти. Які саме?

Відповідь: молочне, вершкове, пломбір.

· Цікаво!

Молочне містить не більше, ніж 6 % жиру і до 16 % цукру. Його калорійність близько 130 ккал, що менше, ніж у багатьох йогуртах. У вершковому морозиві — від 8 до 10 % жиру і 15 % вуглеводів. Найжирніше — пломбір, до 15 % жиру і цукру, калорійність до 240 ккал.

IV. ПІДСУМОК ДНЯ (10 хв)

· Робота у щоденнику вражень

Рекомендовані теми

1. Сьогоднішній день мені сподобався тим, що...

2. Кого б я пригостив (пригостила) своїм власним морозивом?

3. Які цікаві факти про морозиво знадобляться мені у житті?

· Смакування морозивом

Наостанок тематичного дня дітям можна запропонувати пригоститися морозивом за згодою батьків класу.