Тематичні дні у 1 класі II семестр - 2018

ТЕМАТИЧНІ ДНІ

ТЕМАТИЧНИЙ ДЕНЬ «ЦІКАВИЙ СВІТ ПРОФЕСІЙ» (ДО ТЕМАТИЧНОГО ТИЖНЯ «ПРОФЕСІЇ»)

Мета: учити учнів ділитися своїми почуттями та емоціями від прослуханого та побаченого, розповідати про те, що вразило, розгадувати кросворди, називати в словах відомі букви, читати і записувати числа у межах 10, утворювати рівності на основі знання про склад чисел; розвивати вміння дітей співпрацювати у групах та парах, аналізувати свою поведінку; виховувати почуття відповідальності та поваги до інших.

Освітні галузі: мовно-літературна; математична; технологічна; інформатична; соціальна і здоров'язбережувальна; громадянська; історична.

І. РАНКОВА ЗУСТРІЧ (20 хd)

1. Вітання

Утворімо разом коло!

Скільки друзів — глянь навколо!

Руку дружби простягну,

З другом сварку не почну,

Будемо всі дружно грати,

Правил гри не забувати.

· Вправа «Чарівні окуляри»

Учитель демонструє дітям «чарівні окуляри».

— Це — «чарівні окуляри». Той, хто їх надягає, бачитиме в інших людях лише гарне, навіть ті гарні риси, що людина приховує. Той, хто надягає ці окуляри, сам стане кращим.

(Учитель надягає окуляри, підходить по черзі до кількох дітей і говорить про кожного щось гарне. Потім пропонує цю вправу продовжити дітям).

2. Групове заняття

· Вправа «Загадкова скринька»

Учитель кладе у скриньку атрибути представників різних професій. Пропонує передавати її по колу, не дивлячись у скриньку, витягувати по одному предмету і називати професію, що з ним пов’язана. Діти розповідають, що вони про це знають.

3. Обмін інформацією

· Вправа «Крісло автора»

Діти розповідають за темою «Ким я хочу бути?».

4. Щоденні новини

— Праця буває різною за її призначенням. Зараз ви маленькі та можете виконувати роботу, здебільшого, щодо самообслуговування, але коли ви виростете, ви працюватимете на користь іншим людям. Щоб робота припала до душі, щоб працювалося із задоволенням, необхідно обрати «правильну» професію. Що таке професія?

Професія — це назва певного виду праці, що вимагає спеціальної підготовки.

Сьогодні у світі існує понад 40 тис. професій. Дійсно, безліч можливостей і варіантів! Важко орієнтуватися в сучасному світі професій, але ми все-таки спробуємо.

ІІ. ОЗНАЙОМЛЕННЯ УЧНІВ ІЗ ТЕМОЮ ТА МЕТОЮ ДНЯ (2 хв)

— Як ви вже здогадалися, ми продовжимо говорити про професії. Але з розвитком комунікаційних технологій змінилася участь обчислювальних машин (комп’ютерів) у певних професіях. Ми разом спробуємо з’ясувати, як комп’ютер допомагає різним працівникам.

ІІІ. РОБОТА НАД ТЕМОЮ ДНЯ (113 хв)

1. Створення «асоціативного куща» «Професія і комп’ютер» (5 хв)

2. Розгадування анаграм. Робота в парах (7 хв)

— Які професії обрали зображені працівники? Розшифруйте професії за іменами. (Журналіст, стоматолог, сталевар, архітектор, редактор.)

Діти розповідають, що вони знають про ці професії.

3. Відгадування загадок з теми «Професії» (5 хв)

Режим доступу: https://www.youtube.com/watch?v=Wo77g48deDY

4. Гра «Знайди слова» (5 хв)

Завдання 1. Віднайдіть запропоновані назви професій по горизонталі.

Завдання 2. Виконайте звуковий аналіз двох слів на вибір.

ПРОФЕСІЇ

5. Відгадування загадки (2 хв)

Хто розносить нам листи,

Телеграми і газети?

Ой, важка у нього ноша!

Діти, хто він?.. (Листоноша.)

(Учитель пропонує учням побувати у ролі листоноші в наступному завданні.)

6. Математична гра «Листоноша» (8 хв)

Учитель роздає п’ятьом учням однакову кількість «листів» (картки із записаними прикладами). У дітей, які сидять за партами, в руках — картки з номерами будинків (від 1 до 10). Кожен «листоноша» повинен розв’язати вирази. Відповіді збігаються з номерами будинків.

Завдання: швидко та без помилок рознести листи за призначенням.

Переможцеві можна вручити медаль або емблему «Кращий листоноша».

7. Гра «Математичний потяг» (10 хв)

Учитель по черзі викликає до дошки учнів. Кожен з них, виконуючи роль вагона, називає свій номер. Перший учень говорить: «Я — перший вагон». Другий учень виконує роль другого вагона, він називає свій порядковий номер і т. ін. Потім діти повертаються в іншу сторону — останній «вагон» стає першим. Діти називають свої порядкові номери справа наліво.

8. Розгадування ребусів. Робота в групах (10 хв)

Учитель роздає картки з ребусами на кожну групу. Завдання дітей: якомога швидше розгадати зашифровані професії.

(Юрист.)

(Журналіст.)

(Вчитель.)

(Перукар.)

(Програміст.)

(Дизайнер.)

(Діти записують у зошит назви професій та ділять слова на склади.)

9. Ознайомлення з новітніми професіями. «Стіна слів». Робота в парах (15 хв)

— Такі професії, як хлібороб, пекар, столяр, лікар і багато інших, виникли дуже давно, але є зовсім молоді професії, корисні в сучасному суспільстві. Вони виникли внаслідок розвитку, удосконалення інформаційно-комунікативної сфери, зростанням обсягів інформації у суспільстві.

· Робота зі словниками

Програміст — складає комп’ютерні програми.

Маркетолог — займається рекламою товару.

Менеджер — управляє бізнесом.

— Досить цікавою і корисною є професія коректор.

Коректор — перевіряє орфографію і пунктуацію (тобто правильність написання слів, речень) у текстах газет, журналів, книг.

— Сьогодні ми спробуємо себе в ролі коректора. Працюючи в парах, вам потрібно виправити помилки в словах.

Слова на картках: рипка, книшка, борис, пинал, лікарь, йурист, дідус, Україна, імя.

10. Гра «Допоможи слюсареві» (3 хв)

— Допоможіть слюсареві знайти необхідні інструменти. Порахуйте їх.

Відповідь: 8.

11. Довідкове бюро «Дивні та незвичайні професії» (5 хв)

— Експерти з працевлаштування склали рейтинг дивних професій. До найбільш незвичайних професійних занять увійшли...

ВИПРОБОВУВАЧ МЕБЛІВ

Цих професіоналів наймають великі дизайнерські компанії та меблеві фабрики. Звісно, столи і книжкові полиці ніхто не тестує, а от стільці, крісла та ліжка — обов’язково!

ПЕРЕВЕРТАЛЬНИК ПІНГВІНІВ

Пінгвіни, які мешкають у районі полярних станцій, жваво реагують на гелікоптери, що пролітають повз них. Тварини закидають голову і відхиляються назад, а оскільки шия у них коротка, а тулуб — неповороткий, вони досить часто так і завалюються на спину. Перевернутися і підвестися самостійно пінгвіни не можуть, тому після кожного прильоту або відльоту їм допомагає фахівець. Інакше тварини загинуть.

РОЗГЛАДЖУВАЧ ЗМОРШОК

Це співробітник елітних взуттєвих магазинів. Він має розгладжувати зморшки і складки, що утворюються на взутті в результаті багаторазового примірювання покупцями.

РОЗПРЯМЛЮВАЧ ПОДУШОК

Потрібен дорогим меблевим магазинам, що торгують спальними гарнітурами (подушки, покривала). Протягом робочого дня розпрямлювач повинен ходити навколо торгової зали та розправляти зморшки і складки на них.

Тематичний день «Цікавий світ професій.

ЧЕРГОВИК

У будь-якій країні давно існує поняття черги. У Британії з’явилася перша зареєстрована компанія «стояльщиків у черзі». Співробітники фірми готові відстояти за вас будь-яку чергу до переможного кінця, штовхатися, сваритися — загалом, робити будь-що заради отримання результату. Оплата за таку самовідданість становить 40 доларів на годину.

12. Гра «Що необхідно фахівцеві?» (5 хв)

Учитель пропонує учням попрацювати у парах і допомогти представникам різних професій обрати необхідний для роботи інвентар.

□ Ознайомся із запропонованими професіями.

□ Уважно подивись на предмети та вибери серед них ті, що є атрибутами кожної з трьох професій.

□ Напиши у кожному кружку цифру професії або замалюй його відповідним кольором.

13. Метод «Кубування» (8 хв)

Учитель кожній групі видає кубик із надрукованими запитаннями на гранях, а також предмети, що асоціюються з різними професіями. Наприклад: грошова купюра, бинт, крейда, яблуко та інше. Діти по черзі кидають кубик і відповідають на запитання.

1. Що це?

2. Опишіть це.

3. На що це схоже?

3. Добре це чи погано?

4. Про що це тобі нагадало?

5. Як би ти його використав?

14. Гра-пантоміма «Ромашка» (5 хв)

Один учень відриває пелюстку ромашки, на якій записано назву професії, що йому потрібно показати, імітуючи рухами, решта відгадують. Учень, який відгадав, продовжує гру. (Назви професій: техпрацівник, фотограф, водій, художник, танцюрист, офіціант та інші.)

15. Клуб майстерності (20 хв)

►► Створення малюнка «Професія моєї мрії»

Учитель пропонує учням намалювати професію або зобразити предмет діяльності, за яким можна дізнатися про омріяну професію дитини. Діти демонструють малюнки та відгадують професію.

IV. ПІДСУМОК ДНЯ (10 хв)

· Робота в щоденнику вражень

Рекомендовані теми

1. Сьогодні я зрозумів (зрозуміла), що...

2. Професії моїх батьків.

3. Я мрію обрати професію...