Тематичні дні у 1 класі II семестр - 2018

ТЕМАТИЧНІ ДНІ

ТЕМАТИЧНИЙ ДЕНЬ «ЧОМУ ТВАРИНИ - ДРУЗІ НАШІ МЕНШІ?» (ДО ТЕМАТИЧНОГО ТИЖНЯ «СВІТ ТВАРИН»)

Мета: збагачувати словниковий запас дітей; розвивати увагу; формувати уявлення про неповторність і особливість кожної людини; встановити подібне та відмінне між людиною і твариною; розвивати спостережливість; виховувати любов до природи, співчуття, гуманне ставлення до всього живого.

Освітні галузі: мовно-літературна; природнича; технологічна; фізкультурна.

І. РАНКОВА ЗУСТРІЧ (20 хв)

1. Вітання

(Діти утворюють коло, лунає музика.)

— Діти, ви любите тварин?

— Тоді будемо вітатися таким чином: «Я, Олена, люблю тварин, тому що...» (і так далі по колу).

2. Групове заняття

· Гра «Сліпий художник»

Дитині, яка бажає взяти участь, учитель зав’язує очі та дає завдання: намалювати на мольберті свою улюблену тварину, а діти мають відгадати, що це за тварина. Юний художник має малювати, не підглядаючи.

(Художників може бути декілька одночасно.)

3. Обмін інформацією

· Вправа «Крісло автора»

Підготовлений учень розповідає про свою улюблену тварину.

4. Щоденні новини

· Гра «Дешифрувальник»

— Літери на дошці розташовані під цифрами. Розташуйте цифри у порядку зростання і відгадайте слово.

7

6

4

5

2

3

1

и

н

р

и

в

а

т

— Так, тварини. Сьогодні у нас особливий урок — урок гармонії. Адже на ньому ми дізнаємось багато цікавого про тварин.

· Гра «Мікрофон»

— Що б ви хотіли дізнатися про тварин? Свої запитання починайте словами «Я хочу знати...».

(Учні передають мікрофон одне одному та формулюють запитання.)

□ Я хочу знати...

— Які є тварини?

— Де живуть тварини?

— Чому тварини належать до живої природи?

— Як відрізнити одну тварину від іншої?

— Чому їх так багато?

— Чи можуть тварини зникнути?

— Запитань у вас виникло дуже багато. Отже, ви повинні бути кмітливими, уважними, активними, творчими, старанними та обов’язково знайдете відповіді на всі запитання.

II. ОЗНАЙОМЛЕННЯ ІЗ ТЕМОЮ І МЕТОЮ ДНЯ (2 хв)

III. РОБОТА НАД ТЕМОЮ ДНЯ (113 хв)

(Цього дня учні можуть прийти в костюмах своїх улюблених тварин, принести малюнки, фотографії та організувати виставку в класі.)

1. Робота в групах. Відгадування загадок (15 хв)

— Діти, відгадайте загадки та виконайте до них низку завдань.

● Молоко дає корова,

З ним сім’я завжди здорова.

У корови є малятко,

Називається... (телятко).

● Почепив сережку в ніс

Та розкрив свій пишний хвіст.

Цей поважний молодик

Називається... (індик).

● Хвостом невпинно вертить

І гавкає уперто.

Людині він друзяка,

А звуть його... (собака).

● Під дубом зрита вся земля,

А хто там хвостиком виля?

Це дуже весело щодня

Рожева рохкає... (свиня).

● Хто копитом стукає

І протяжно мукає?

Це виходить знову

Із хліва... (корова).

● В хаті я мишей ганяю,

Вуса ще з дитинства маю,

Лапками чешусь щодня.

Я — пухнасте... (кошеня).

— Ці тварини дикі чи свійські?

Завдання:

1. Складіть відповідь до загадки з розрізаних частин малюнків.

2. Утворіть з відгадки нове слово (наприклад: телятко — Толя, Оля; індик — Нік, Дік; собака — бак; свиня — син; корова — рак; кошеня — шок).

3. Складіть речення про тварину.

4. Доберіть до свійської тварини відповідну дику (наприклад: собака — вовк, свиня — кабан, корова — як; кошеня — рись).

5. Доберіть відповідне слово: батьки — діти, собака — ..., корова — ..., свиня — ..., індик — ..., кіт — ... Запишіть утворені пари у зошит.

2. Фізкультхвилинка. Пальчикова гімнастика «Цуценя» (2 хв)

Приніс учора татко

Маленьке цуценятко.

Воно із нами грається

І зовсім не кусається.

(Долоню покласти на ребро, повернути на себе. Великий палець підняти угору, вказівний — зігнути, середній та безіменний — разом, мізинець опускається та підіймається. У кінці вірша підставити вільну долоньку, як миску, погладити «цуценя» по голівці.)

3. Вправа «Опиши тваринку» (10 хв)

Учні усно складають опис улюбленої тваринки.

4. Вправа «Поясни прислів’я» (4 хв)

□ Важко влітку без корови, а взимку без кожуха.

□ Індик думав, та в борщ попав.

□ Кіт муркоче — гостей кличе.

□ І собака на того не гавкає, чий хліб їсть.

□ Свиня болото знайде.

5. Вправа «Інтерв’ю» (15 хв)

Під час перерви учні мають узяти інтерв’ю у дітей інших класів.

— Які хатні улюбленці живуть у них удома?

Після інтерв’ю вчитель разом з учнями підраховує отримані дані та оформлює результати у діаграмах на дошці «Що ми дізнались».

6. Робота в парах. Вправа «Засели тварин» (2 хв)

ЖИТЛА ТВАРИН

Подумай і з’єднай лініями кожну картинку ліворуч з однією з картинок праворуч, що відповідає їй за змістом. Обґрунтуй своє рішення.

7. Перегляд мультфільму «Як песик і кошеня мили підлогу» (12 хв)

Режим доступу: https://www.youtube.com/watch?v=IMuASJGzDLc

8. Творча майстерня (20 хв)

· Художнє оздоблення песика ґудзиками

Обладнання: шаблон собаки з картону, клей, різнокольорові ґудзики.

Інструкція

1. Розташувати ґудзики на песику.

2. Наносити клей на ґудзики та приклеювати на шаблон песика.

· Ліплення улюбленої тваринки

Обладнання: пластилін або солоне тісто, дощечка, стеки.

9. Флешмоб «Права тварин — у кожний дім!» (10 хв)

Діти у костюмах тварин мають пройтися школою і розповісти учням закладу про права домашніх улюбленців, про відповідальність та турботливе ставлення до тварин, які живуть поруч із нами.

10. Зоозмагання (25 хв)

Діти у спортивній залі або на майданчику беруть участь в естафетних змаганнях.

· Естафета «Мишки»

Перший учасник команди бере насіння, біжить до стільця, на якому стоїть півторалітрова пластикова пляшка, відкриває кришку, кидає в пляшку насіння, закриває кришку, біжить назад до команди.

· Естафета «Чапля»

Гравець повинен дострибати на одній нозі до стільця і бігом повернутися.

· Естафета «Кенгуру»

Перший учасник команди бере футбольний м’яч, затискає його між колінами і таким чином стрибає до стільця, назад повертається бігом.

· Естафета «Біг з їжачком»

Кожна команда отримує повітряну кульку. Перший учасник біжить з кулькою до стільця і назад. Віддає кульку наступному гравцеві.

· Естафета «Крики тварин»

Гравець добігає до стільця, на якому — папери з назвами тварин. Бере будь-яку записку, зачитує її і тричі зображує крик тієї тварини, яка йому дісталася. Повертається назад. Біжить наступний учасник.

· Естафета «Гусениця»

Усі учасники команди присідають, руки кладуть на плечі одне одного і слідом ідуть до стільця і назад.

(Після підбиття підсумків учитель нагороджує команди.)

IV. ПІДСУМОК ДНЯ (5 хв)

· Робота у щоденнику вражень

Рекомендовані теми

1. Мій хатній улюбленець.

2. Яку тваринку я хочу доглядати?

3. Я лагідно поводжуся зі свійськими тваринами.