Тематичні дні у 1 класі II семестр - 2018

ТЕМАТИЧНІ ДНІ

ТЕМАТИЧНИЙ ДЕНЬ «ЯК НАРОДЖУЮТЬСЯ МУЛЬТФІЛЬМИ?» (ДО ТЕМАТИЧНОГО ТИЖНЯ «МУЛЬТФІЛЬМИ»)

Мета: дати учням уявлення про те, як народжуються мультфільми, люди яких професій беруть участь у їхньому створенні; розвивати вміння досліджувати, аналізувати, інтерпретувати, критично оцінювати отриману інформацію; формувати вміння сміливо висловлювати власні думки; виховувати прагнення використовувати технології для власної самореалізації, культурного і національного самовияву.

Освітні галузі: мовно-літературна; математична; соціальна; історична; мистецька; технологічна.

І. РАНКОВА ЗУСТРІЧ (20 хв)

1. Вітання

Я всміхаюсь сонечку: — Здрастуй, золоте!

(Руки піднімають угору.)

Я посміхаюсь квіточці: Хай вона цвіте.

(Присідають.)

Я всміхаюсь дощику: — Лийся, мов з відра.

(Руки розводять у сторони.)

Друзям посміхаюся, Зичу їм добра!

(Повертаються до сусіда по колу та посміхаються.)

— Побажайте одне одному хорошого дня.

2. Групове заняття

· Вправа «Вгадай мультяшного героя»

Ведучий показує рухами мультиплікаційного героя, решта намагаються вгадати. Той, хто відгадав, стає ведучим.

3. Обмін інформацією

У «кріслі автора» дитина розповідає про свій улюблений мультфільм.

4. Щоденні новини

— Мультфільми вже давно стали невід’ємною складовою нашого життя. Перші спроби мультиплікації були зроблені задовго до появи кінематографа. Щороку мультиків стає дедалі більше, а ми, глядачі, стаємо вимогливішими.

II. ОЗНАЙОМЛЕННЯ УЧНІВ З ТЕМОЮ ТА МЕТОЮ ДНЯ (2 хв)

— Сьогодні ми дізнаємось, як створюються мультфільми, хто над ними працює. А також спробуємо стати мультиплікаторами і створити власний мультфільм.

III. РОБОТА НАД ТЕМОЮ ДНЯ (113 хв)

1. Розповідь «Як створюють мультфільми і хто над ними працює» (5 хв)

— Під час створення анімацій використовують різноманітні технології, зокрема малюнки, лялькову мультиплікацію, тривимірну графіку. Створення мультиплікації — тривалий, копіткий процес. Продюсер визначає загальний задум, сценаристи розробляють сюжет і сценарій, що потім розбивають на епізоди і сцени. Далі все це передають режисерові-мультиплікатору, який розподіляє сцени між художниками-мультиплікаторами, кожен з яких відповідає за своє положення персонажів у сцені. Проміжні епізоди домальовують молодші мультиплікатори. Інші художники готують фон, на якому розгортається дія.

Потім оператор покадрово фотографує малюнки за допомогою спеціальної камери. Нарешті, до зображення додають звук.

Є й інша техніка — лялькова анімація. За популярністю вона поступається лише мальованій (мультфільм, у якому кожен кадр малюють від руки) мультиплікації. Ляльку розташовують просто перед камерою і фотографують покадрово, причому щоразу її позу трішки змінюють, щоб на наступних етапах створити ілюзію руху. Для цього існує спеціальна техніка, що допомагає мультиплікаторам у роботі.

Перші мальовані фільми були випущені 1908 року у Франції, об’ємні — 1911 року в Росії.

Перші мультиплікаційні фільми в Україні з’явилися 1927 року у центральній мультиплікаційній майстерні в Одесі: В. Левандовський поставив «Казку про солом’яного бичка», поклавши в основу сценарію сюжет популярної казки, а художник В. Дев’ятнін зробив мультиплікаційну одночастівку «Українізація» про вивчення української мови. Нові мультфільми створюють на столичній студії «Новаторфільм».

2. Перегляд відео про створення мультфільмів (10 хв)

Перегляд відео про створення нового мультфільму «Моя країна Україна».

Режим доступу: https://www.youtube.com/watch?v=Wzviy24f4Qc

3. Дослідницька робота (20 хв)

— Перегляньте мультфільми, визначте, у якій техніці їх знімали: мальованій, пластиліновій чи комп’ютерній.

1) Патріотичний мультик «Мультяшка» — «Слово української дитини!!!» (Пластиліновий мультфільм.)

Режим доступу: https://www.youtube.com/watch?v=Fgk1LREdYWY

2) Мультфільм «Казочка про добро (Те, що повертається)» (Мальований мультфільм.)

Режим доступу: https://www.youtube.com/watch?v=Vr4XiXf57Tc

3) Мультфільм «Фіксики» (комп’ютерний).

Режим доступу: https://www.youtube.com/watch?v=at6g3BEDVgQ

4. Конкурс «Чи знаєш ти мультфільми?» (10 хв)

— За 5 хв запишіть або зобразіть піктограмами якнайбільше назв мультфільмів.

5. Вікторина «З якого мультфільму герой?» (5 хв)

6. Мультконцерт (15 хв)

— Заспівайте відомі пісеньки із мультфільмів!

Режим доступу: https://www.youtube.com/watch?v=EiTNQFb_2LU

Режим доступу: https://www.youtube.com/watch?v=dH8cl8ZeBd0

Режим доступу: https://www.youtube.com/watch?v=yM_EnTgVAlA

7. Логічна вправа «“Швидка допомога” для Незнайка» (10 хв)

— Незнайко й досі не вміє писати цифри 7, 8, 9. Решту цифр він знає і писати вміє. Ще він уміє користуватися знаками «+», «-», «=». Як за допомогою відомих йому цифр і знаків створити такі математичні приклади, щоб у результаті уторилося 8, 9, 4, 6?

8. Гра «Допоможи мультяшному героєві» (13 хв)

— Героїв цих задач ви часто бачили у мультиках. Усі вони постійно потрапляють у скрутне становище, тому що не знають математики, а ви її, звісно, знаєте і тому в усьому розберетеся та допоможете мультяшним героям.

□ Добрий зайчик Вуханчик горобчику моркву ніс. Дорогою зголоднів, сам 4 морквини з’їв. Горобцю 5 морквин віддав. А скільки ж він спочатку мав?

□ Фрекен Бок може з’їсти 8 плюшок, а Карлсон — на 2 плюшки більше. Скільки плюшок може з’їсти Карлсон?

□ Левенятко з Черепахою пісеньки співали. 4 виконало левенятко, ще 3 — черепаха. Скільки всього пісень вони виконали за цілий день?

□ Червона Шапочка несла бабусі 15 пиріжків. 4 віддала вовкові, коли зустріла його в лісі. Скільки пиріжків вона принесла бабусі?

□ Поросятко Наф-Наф зводив на будинку дах: 8 соломинок він уклав, 3 вітер зірвав. Знов поклав 4 соломинки, 2 скотилось на подвір’я. Скільки ж поросятко Наф-Наф поклав на дах?

□ Кіт Матроскін за день надоїв 10 л молока. Уранці надоїв 4 л. Скільки молока він надоїв увечері?

□ Щоб спорудити огорожу для випасу телятка Гаврюші, кіт Матроскін відрізав від мотка 12 м дроту. Після цього в мотку залишилось 8 м. Скільки метрів дроту було в мотку?

□ Марійка зібрала 3 кошики з ягодами малини, а Ведмідь — 7 кошиків. Скільки всього кошиків ягід вони зібрали?

□ Ідуть Гена та Чебурашка. Чебурашка й каже: «Гено, давай-но я понесу валізу, а ти понесеш мене». Валіза має масу 5 кг, вага Чебурашки — 10 кг. Яку вагу понесе Гена, якщо погодиться? А яку — Чебурашка?

9. Практична робота «Створення власного мультфільму» (25 хв)

Варіант 1

1. Перегляд відео про те, як діти створюють мультфільм про Україну.

Режим доступу: https://www.youtube.com/watch?v=Al3AuPhgID0

2. Створення декорацій до мультфільму з пластиліну (за вибором дітей).

Варіант 2

1. Перегляд відео «Як робити прості мультики».

Режим доступу: https://www.youtube.com/watch?v=ikGP0ORRV8Q

2. Створення мультфільму за зразком переглянутого відео.

IV. ПІДСУМОК ДНЯ (5 хв)

· Робота у щоденнику вражень

Рекомендовані теми

1. Я люблю переглядати мультфільми, тому що...

2. Я хотів (хотіла) би запросити друга на перегляд мультфільму..., тому що...

3. Якби я був (була) аніматором (аніматоркою), то створив (створила) б мультфільм про...