МАТЕМАТИКА 1 клас - Розробки уроків до підручника О. П. Корчевська - 2018
За Типовою освітньою програмою для закладів загальної середньої освіти, розробленою колективом авторів під керівництвом О. Я. Савченко
Урок 12. Дія додавання. Знак «+» (с. 14)
Мета. Навчальна. Ознайомити учнів із дією додавання та знаком «+». Учити читати і записувати рівності на додавання на основі наочності.
Розвивальна. Розвивати уяву.
Виховна. Виховувати у важність.
Засоби навчання. Підручник, набірне полотно, лічильний матеріал, картки з малюнками м'ячів, картки із цифрами та знаками «+» і «=».
Перебіг уроку
I. Повторення і закріплення вивченого матеріалу.
1. Учні одного ряду один за одним називають свої номери: перший, другий і т. д., від першої до останньої парти і навпаки.
2. Математичний диктант.
Спочатку вчитель пояснює, що означає математичний диктант — це ряд завдань, які учні виконують усно, а відповіді записують письмово у рядок, через кому. Перший математичний диктант учитель пише на дошці паралельно з учнями:
• запишіть цифру 3;
• перелічіть кружечки, викладені на набірному полотні, і запишіть їхню кількість цифрою;
• запишіть число, яке менше за число 3;
• запишіть число, яке більше за число 1;
• запишіть цифрою, скільки сторін має трикутник.
3. У вівчарки троє цуценят. їх розсадили у кошик і коробку. Як могли розсадити цуценят?
II. Вивчення нового матеріалу.
Підготовча робота.
Учні викладають на смужці два кружечки.
— Як можна утворити число 3? (Додати один кружечок). Діти виконують це. Більшим чи меншим стало утворене число? (Більшим). У математиці виконання цієї дії можна не тільки показати на об'єктах, а й записати за допомогою чисел і знаків.
Пояснення нового матеріалу.
1. — Для цього ми використаємо три картки з цифрами і дві — зі знаками. Один знак ви вже знаєте. Учні називають знак «=». Другий знак читається «додати». Ми до двох кружечків додали один кружечок. Це можна позначити так: 2 + 1.
Скільки разом стало кружечків? (і).
Учитель докладає ще дві картки і читає: 2 + 1 = 3.
— Ми отримали рівність, бо у цьому записі є знак «=».
2. Фронтальна робота за вправою 1. Рівність учні вголос повторюють за вчителем.
Закріплення вивченого матеріалу. Вправа 2.
III. Розвиток математичних знань.
1. Учитель малює на дошці фігуру:
Учні лічать усі трикутники. Учитель пропонує на цьому малюнку провести відрізки так, щоб трикутників стало більше. Учні виходять до дошки і проводять відрізки: лічать усі трикутники.
2. Учитель виставляє два малюнки з м'ячами: один червоний і один синій. У ході бесіди він з'ясовує з учнями, що:
а) ці м'ячі можна об'єднати і записати рівність 1 + 1 = 2;
б) можна порівняти кількість червоних і синіх м'ячів та записати рівність 1 = 1. Обидва записи називаються рівностями, бо містять знак «=». Але ці рівності не схожі одна на другу, бо перша містить знак «+», а друга— ні. Пізніше ми ознайомимося з рівностями ще іншого виду.
3. Вправа 3.
Підсумок уроку.
Учитель записує на дошці рівності «2 + 1 = 3» і «2 = 2», учні їх читають уголос.