МАТЕМАТИКА 1 клас - Розробки уроків до підручника О. П. Корчевська - 2018

За Типовою освітньою програмою для закладів загальної середньої освіти, розробленою колективом авторів під керівництвом О. Я. Савченко

Урок 14. Порівняння чисел у межах 4 (с. 16)

Мета. Навчальна. Формувати в учнів уявлення про натуральний ряд чисел. Учити порівнювати число 4 з раніше вивченими числами. Вправляти у складанні за малюнками рівностей на додавання.

Розвивальна. Розвивати вміння міркувати.

Виховна. Виховувати відповідальність.

Засоби навчання. Підручник, лічильний матеріал, іграшковий зайчик, картки з цифрами, малюнки із зображенням будиночка і східців.

Перебіг уроку

I. Закріплення вивченого матеріалу.

1. Над дошкою стоять картки з цифрами 1, 2, 3, 4.

— Назвіть число, яке стоїть у ряду після двійки; яке йде за одиницею; яке стоїть перед числом три; яке стоїть перед числом два, яке стоїть після числа 3.

2. На дошці намальована зайчикова хатка.

— До вас звертається ось цей зайчик за допомогою. Хатка вже збудована, залишилося добудувати сходи. Спочатку покладемо одну цеглину (малює) — вийшла найнижча сходинка. Наступна сходинка ось така. Скільки тут цеглин? (Дві).

Третя сходинка вища. Скільки в ній цеглин? Залишилась остання сходинка, найвища. Скільки в ній цеглин? (Чотири).

— Ми вже ознайомилися з числом 4. Зайчик навіть приготував для вас запитання про це число:

Скільки ніжок у столі?

Скільки крил у двох орлів?

Скільки стін будинок має?

Хто з вас швидше відгадає?

Діти відповідають на кожне запитання. Учитель доставляє картку з цифрою 4 до ряду над дошкою.

II. Вивчення нового матеріалу.

Підготовча робота.

• У мене червона, жовта і зелена кульки, а в мого брата — синя і біла. У кого кульок більше? Порівняйте відповідні числа, використовуючи слово «більше». (3 більше, ніж 2.)

• У кішки троє білих кошенят і одне руде. Порівняйте відповідні числа зі словом «менше». (1 менше, ніж 3).

Пояснення нового матеріалу.

— Зараз ми будемо порівнювати число 4 з раніше вивченими числами.

Робота з підручником за вправами 1, 2.

— Ви бачите, що число 4 — найбільше з усіх раніше вивчених. Це видно на зайчикових сходинках. Числа 1, 2, 3, і 4 утворюють ряд чисел, у якому кожне наступне число більше від попереднього. На числі 4 цей ряд не закінчується, згодом ми його продовжимо.

III. Повторення матеріалу.

1. Виконання вправи 3 у парах. Учні розглядають малюнки і пояснюють одне одному випадки складу числа 3.

2. Діти під керівництвом учителя викладають на смужках лічильний матеріал. Наприклад, на блакитній смужці — 1 кружечок, а на жовтій — 2, називають і записують у зошити відповідні рівності на додавання.

3. Самостійне виконання вправи 4. Учні записують рівності в зошити, двоє учнів зачитують їх.

Підсумок уроку.

Гра «Порівняй». Учитель показує дві картки з цифрами, а учні озвучують відповідну рівність чи нерівність. Наприклад: «2 = 2», «3 менше 4», «4 більше 2».