Розробки уроків Математика 1 клас - 2020

Розв'язування прикладів на додавання і віднімання. Розв'язування текстових задач на знаходження суми та за малюнком
1 семестр

Мета: розкрити принцип побудови таблиць додавання і віднімання числа 6; формувати вміння розв'язувати задачу на різницеве порівняння чисел; розвивати математичне мовлення, обчислювальні навички учнів; виховувати інтерес до навчання.

Хід уроку

I. Організаційний момент

II. Повторення вивченого матеріалу

1. Гра «Мовчанка»

2. Математичний диктант

Запишіть число, наступне до числа 4. Запишіть число, що стоїть перед числом 8. Запишіть число, яке на 1 менше, ніж 3. Яке число більше 2, але менше, ніж 4. Запишіть сусідів числа 5.

Взаємоперевірка робіт.

3. Гра «Допоможи Незнайкові»

4 ? 4 = 0 5 ? 3 = 8 6 ?4 = 2

1 ? 2 = 3 5 ? 5 = 0 2 ?5 =7

9 ? 1 = 10 10 ? 3 = 7 8? 2= 6

III. Ознайомлення з новим матеріалом

1. Повторення складу числа 6

- З яких чисел складається число 6?

2. Каліграфічна хвилинка

Письмо цифри 6.

3. Складання таблиць додавання й віднімання числа 6. Запис таблиць у зошиті

- Прочитайте відповіді кожної таблиці.

- Затуліть лінійкою відповіді першого стовпчика. Прочитайте приклади від початку до кінця, називаючи відповідь.

- Затуліть лінійкою відповіді другого стовпчика. Прочитайте приклади з кінця до початку, називаючи відповідь.

Фізкультхвилинка

МИ ТЕЖ УМІЄМ ТАК

Подивись скоріш, котра година, (Дивляться вперед, угору,

Тік-так, тік-так, тік-так. ведуть пальцем зліва направо

Наліво - раз, направо - раз! і навпаки,

Ми теж умієм так!нахиляються у вказаний бік.)

Щоб стати схожим на орла І налякать собак,

Розправив півень два крила.(Піднімають праву руку в сторону,

Ми теж умієм так!потім ліву, махають ними.)

Іде ведмідь, шумить в кущах, (Нахиляються і рачкують,

Спускається униз.як ведмідь.)

На двох ногах, на двох руках, -

Ми теж умієм так.

4. Розв'язування прикладів з коментуванням

7 - 6 + 5

10 - 6 + 3

9 - 6 + 2

4 + 6 - 1

2 + 6 — 4

1 + 6 - 5

IV. Закріплення вивченого матеріалу

1. Складання й розв'язування задач за малюнком

- Як дізнатися, на скільки одне число більше або менше від іншого? (Треба від більшого відняти менше.)

- На скільки бананів менше, ніж папуг?

- Скільки всього папуг?

- Скільки всього бананів?

- Як дізналися? (9 - 4 = 5)

2. Складання задачі за короткою умовою

Було - 3

Прибігло - 6

Стало - ?

Повторення складових частин задачі. Запис короткої умови задачі на дошці.

- Скільки було тигренят?

- Скільки їх прибігло?

- Скільки стало тигренят?

Запис розв’язання в зошиті.

3 + 6 = 9 (т.)

- Яку дію використали? Чому?

Фізкультхвилинка

Ми писали, ми писали,

А тепер усі дружно встали,

Ніжками потупали, ручками поплескали,

Потім пальчики стиснемо;

Сядемо й писати почнемо.

3. Самостійна робота

6 = 1 + ? 6 = 3 + ?

6 = ? + 2 6 = ? + 0

4. Робота з геометричним матеріалом

- Накресліть відрізок довжиною 4 см, а другий - на 2 см довший.

- Як дізнатися довжину другого відрізка? (4 + 2 = 6 (см))

- Накресліть цей відрізок у зошиті.

V. Підсумок уроку. Рефлексія

- Повторіть хором таблиці додавання і віднімання числа 6.

- Як дізнатися, на скільки одне число більше або менше від другого?

- Що сподобалося на уроці?

- З усіма завданнями впоралися?

- У вас на столі лежать смайлики. Виберіть, будь ласка, той, що відповідає вашому настрою.

Веселий. урок сподобався: я впорався з усіма завданнями. Я задоволений собою.Сумний. Завдання на уроці виявилися занадто складними. Мені потрібна допомога!