Розробки уроків Математика 1 клас - 2020

Порядкова лічба. Порівняння двоцифрових чисел на основі визначення їх десяткового складу. Розв'язування текстових задач на збільшення числа на кілька одиниць
1 семестр

Мета: Вдосконалювати обчислювальні навички, вправляти учнів у розв’язанні задач збільшення числа на кілька одиниць; розвивати спостережливість, увагу.

Обладнання: картки для усної лічби, предметні малюнки.

Хід уроку

І. Організаційний момент

Уже дзвінок нам дав сигнал

Працювати час настав,

Тож і ми часу не гаймо,

Роботу швидше починаймо.

ІІ. Оголошення теми і мети уроку.

- Діти, сьогодні на уроці математики ми з вами будемо мандрувати, додавати, віднімати, вміло й чітко рахувати, щоб усе запам’ятати. А щоб усе запам’ятати візьмемо з собою помічників: уважність і кмітливість, швидкість мислення, винахідливість і взаємодопомогу.

А девізом уроку будуть слова:

Математика - наука точна!

Розум хазяїн в ній,

Математику вивчай,

Розум, пам'ять розвивай.

ІІІ. Актуалізація знань учнів

1. Усна лічба

Гра «Збери яблука»

На дошці намальоване дерево — яблуня. На дереві — яблука, на яких написані приклади. Біля дерева — кошик. Учитель пропонує дітям зібрати врожай фруктів. Потрібно зняти силует яблука, розв’язати приклад і покласти яблуко в кошик.

9 — 2

10 — 6

3 + 3

6 + 4

4 — 1

8 — 3

2. Каліграфічна хвилинка

Написання чисел від 11 до 20 в рядок

3. Показати й записати числа під диктовку вчителя: 1 десяток і 4 одиниці, десяток і 8 одиниць, 5 одиниць і 1 десяток, 1 десяток і 9 одиниць.

4. Збільшити на одиницю й записати число: 14, 12, 11, 10, 8, 16, 18.

5. Скласти приклади за зразком .

11 = 10 + 1

12 = 10 + …

13 = 10 + …

Фізкультхвилинка

Раз — піднятись, потягнутись,

Два — зігнутись, розігнутись,

Три — в долоні три плеска.

На чотири — руки ширше!

П’ять — руками помахать,

Шість — за парту тихо сісти.

IV. Закріплення вивченого

1. Вставити число за розрядами в таблицю: 15, 17, 19, 10, 20.

Десятки

Одиниці







2. Розв’язання текстових задач

Учитель читає текст задачі. Учні повторюють умову й запитання задачі. Учитель записує коротку умову задачі на дошці.

Було - 3 пташки

Прилетіло - 2 пташки

Стало - ?

— Чому задачу розв’язували додаванням?

3. Робота з підручником.

Намалювати відрізок довжиною 4 см.

V. Підсумки уроку