Розробки уроків Математика 1 клас - 2020

Випадки додавання і віднімання, пов’язані з нумерацією чисел (11 + 1, 16 - 1). Розв'язування текстових задач на збільшення числа на кілька одиниць та на різницеве порівняння чисел
1 семестр

Мета: вчити учнів рахувати в межах 20, визначати місце числа ряду чисел 10—20; вдосконалювати обчислювальні навички; формувати вміння розв’язувати задачі опрацьованих видів; розвивати логічне мислення, увагу.

Обладнання: схеми задач, картки для усної лічби, таблиці з умовами задач, цифри 10—20.

Хід уроку

I. Організаційний момент.

II. Актуалізація знань учнів

1. Повторення

1) Усна лічба за картками.

Учитель показує картку з прикладом, а учні — відповідь карткою з числом.

3 + 7

9 — 3

5 + 4

8 — 5

9 + 1

7 — 4

6 + 3

9 — 6

2) Робота з рядом чисел 10—20.

• Розставити числа за порядком: 19 17 12 20 16 11 10 18 13 15 14.

• Назвати попереднє число для 13, 17; наступне число для 14, 17. Назвати «сусідів» чисел 16, 19, 11. Назвати число, що на 1 більше 12, на 1 менше 19.

• Яке число стоїть за числом 15? Яке число стоїть перед числом 13?

3) Повторення про склад двоцифрових чисел.

— Назвіть число, що складається з 1 десятка й 8 одиниць, з 1 десятка й 5 одиниць. Скільки десятків й одиниць у числі 14? 17?

— Як утворити число 18 від числа 17? Яке число більше — 18 чи 15? Порахуйте від 18 до 10.

2. Усна лічба за малюнком

Хто з тварин підняв найбільшу вагу?

III. Вивчення нового матеріалу

1. Робота за підручником

• Вставити пропущені числа. Порахувати від 7 до 20.

• Вставити «сусідів» числа 10, 13, 16, 19.

• Як утворити числа 14, 17?

• Як із числа 14 утворити число 15?

2. Розв’язання прикладів

11 + 1 =

16 — 1 =

12 + 1 =

15 — 1 =

3. Фізкультхвилинка

4. Розв’язання задач

1) За малюнком.

2) Текстова задача.

У Петрика було 10 зошитів. Він подарував 3 зошити другові. Скільки зошитів залишилось у Петрика?

5. Завдання на розвиток уваги

Хто які предмети рахував?

IV. Підсумки уроку