Конспекти уроків. Українська мова 1 клас (ЗПР) - 2020

Вимова звуків [дз], [дз'], [дж]

Мета: удосконалювати вміння учнів вимовляти звуки [дз], [дж], навички каліграфічного письма, уміння виконувати звуко-буквений аналіз слів, складати речення за поданою схемою, розгадувати загадки; закріпити правопис словникових слів; формувати навички самоконтролю, вміння працювати у парах змінного складу; розвивати інтелектуальні здібності, охайність під час виконання письмових завдань; увагу, пам'ять, дрібну моторику руки; виховувати бажання пізнавати нове, бути освіченою людною.

Обладнання. Картки із зашифрованими словами, картки для групової роботи, картки для парної роботи, ілюстрації, підручник «Післябукварик. 1 клас» / М. С. Вашуленко, В. О. Науменко, М. Д. Захарійчук. — К.: Літера ЛТД, 2012, друкований зошит.

Хід уроку

I. Організаційний момент

- Ось і дзвоник пролунав

До уроку нас позвав.

Рідну мову ми вивчаємо,

ЇЇ любимо, не забуваємо!

Працюватимемо старанно.

Щоб почути у кінці,

Що у нашім першім класі

Діти — просто молодці!

II. Актуалізація опорних знань учнів

III. Повторення вивченого матеріалу

- З чого складаються слова? (Зі звуків)

- Які дві групи звуків є в нашій мові? (Голосні та приголосні)

- Чим голосні звуки відрізняються від приголосних? (Голосні звуки вимовляються без перешкод, а при вимові приголосних звуків є перешкоди: зуби, губи, язик.)

- Наведіть приклади голосних та приголосних звуків.

- Які букви позначають по два звуки?

- Яка буква не позначає звука?

- Які буквосполучення позначають один звук?

IV. Повідомлення теми і завдань уроку

- Сьогодні на уроці ми повторимо написання буквосполучень дз, дж. Згадаємо, які звуки вони позначають на письмі і як вимовляються.

V. Робота над темою уроку

1. Закріплення знань про вимову звуків [дз], [дз'], [дж]

2. Каліграфічна хвилинка

1) Письмо букв д, з, ж.

2) Письмо буквосполучень дз, дж.

3) Словникова робота. Повторення правопису словникових слів.

- Згадайте, які словникові слова у своєму складі мають букво-сполучення дз, дж. (Бджола, джміль, дзиґа, дзвінок).

4) Робота з підручником.

Складіть слова і запишіть їх.

Фізкультхвилинка

5) Звуко-буквений аналіз

Відгадайте загадку. Зробіть звуко-буквений аналіз слова-відгадки.

Балерина закружляла на підлозі край стола,

Притомилася, упала і в коробку спать лягла. (Дзиґа)

VI. Узагальнення вивченого матеріалу

1. Прочитайте слова. Знайдіть ті, у яких не зустрічається буквосполучення дз, дж. Обведіть їх олівцем.

дзиґа дзеркало дзвоник

здоба родзинки бджола

вздовж джерело наждак

2. "Слова у слові"

- Відшукайте у слові дзвіночок нові слова. Запишіть їх. Віночок, дзвін, ніч, кіно, він, віз, вік.

VII. Підсумок уроку

- За чим ми спостерігали сьогодні на уроці? (За вимовою звуків [дз], [дз'], [дж])

- Що повторили?

- Чи задоволені ви своєю роботою на уроці?

- Що вдалося виконати легко?

- Під час виконання яких вправ відчули труднощі?