Конспекти уроків. Українська мова 1 клас (ЗПР) - 2020

Заголовок, його відповідність змістові тексту. Підбір заголовку до тексту та сюжетних малюнків

Мета уроку: Вчити школярів добирати заголовки до текстів, встановлювати їхню відповідність змісту того чи іншого тексту; розвивати усне мовлення, творче мислення, вміння будувати зв’язні висловлювання.

Обладнання: ілюстрації, друкований зошит «Мовленятко».

Хід уроку

І. Організаційний момент.

Всі почули ми дзвінок

Він покликав на урок.

Кожен з вас приготувався,

На перерві постарався.

Тож і ми часу не гаймо

Наш урок розпочинаймо.

ІІ. Актуалізація опорних знань учнів.

Мозковий штурм.

— Яку тему вивчаємо?

— Що таке текст?

— Як розміщені речення в тексті?

— Що можна дібрати до тексту?

ІІІ. Мотивація навчальної діяльності.

Сьогодні на уроці ми продовжимо роботу над темою «Текст». Будемо вправлятись у доборі заголовків до текстів.

Заголовок повинен відповідати змісту тексту, тобто, прочитавши заголовок, можна зрозуміти, про що йтиметься в тексті.

ІV. Осмислення нових знань.

1. Творча вправа.

— Прочитайте текст, записаний на дошці.

Дмитрик (ліг у ліжко, заснув, прокинувся). Швидко вмився, (пообідав, поснідав, повечеряв) і пішов до школи.

2. Встановлення і вирішення проблеми.

— Про кого йдеться в тексті? Доведіть, що про хлопчика?

— Яке із речень вам допомогло це зрозуміти?

— Які слова в дужках є зайвими?

3. Запис тексту в зошити.

Дмитрик прокинувся. Швидко вмився і пішов до школи.

4. Робота з підручником.

Добір заголовка до вірша. Вправа 4, ст. 41 .

Фізкультхвилинка.

Руки на пояс ставимо всі,

Будем стрибати, мов горобці.

Скік вперед і скік назад,

Скік вперед і скік назад

Крильця вниз всі опустили

І на місці походили.

V. Узагальнення і систематизація знань.

1. Сприймання на слух текстів. Добір до них заголовків.

а) Купила бабуся внукам хом’яка. Біленький, тепленький, з червоними очицями. Ротик — наче бантик. І такий уже спритний! Діти назвали його Хомкою.

б) Яке гарне місто Київ! У ньому багато садів і парків, широких вулиць, високих будинків, музеїв і пам'ятників. Під землею — казкові станції метро.

в) У парку було багато лип і тополь. У магазині Наталці купили цукерок. Ми пішли до школи.

2. Створення проблеми.

— Чому ви не змогли дібрати заголовок до третьої групи речень?

— Доведіть, що це не текст?

VІ. Підсумок уроку.

— Що ми вчилися робити на сьогоднішньому уроці?

— Чи сподобалось вам добирати заголовки до текстів?

— Чи завжди до тексту можна дібрати заголовок?