Конспекти уроків. Українська мова 1 клас (ЗПР) - 2020

Спостереження за смисло-розрізнювальною роллю звуків

Мета: Закріплювати і поглиблювати знання учнів про звуковий склад слів, учити спостерігати за смислорозрізнювальною роллю звуків; Розвивати мовлення; виховувати любов до рідної землі.

Обладнання: Таблиця «Алфавіт», фішки для складання звукових моделей, картки з зображеннями тварин, будиночка з віконцями-прорізями; підручник «Післябукварик. 1 клас» / М. С. Вашуленко, В. О. Науменко, М. Д. Захарійчук. — К. : Літера ЛТД, 2012.

Хід уроку

I. Організація класу до уроку

II. Повідомлення теми і завдань уроку

III. Актуалізація опорних знань

1. Гра «Засели будиночок».

— Чим відрізняються букви і звуки?

— Якими бувають звуки?

2. Каліграфічне написання букв

— Давайте пограємо в гру «Засели будиночок». Вставляйте у віконечко картки з зображенням тварини, правильно вимовляючи перший звук в назві тварини.

— Запишіть звукову модель слова щука. Скільки звуків в цьому слові, скільки букв? Чому не однакова кількість?

3. Робота з таблицею «Алфавіт».

— Згадайте, що називають алфавітом?

— Назвіть правильно букви алфавіту.

— Роздивіться уважно їх написання. Виберіть ті, які писати найважче.

4. Виконання завдання 2 ст. 8.

Складіть і запишіть слова.

VI. Фізкультхвилинка

Гра «Камінь-вата»

VII. Закріплення вивченого

1. Спостереження за смислорозрізнювальною роллю звуків.

— Розгадайте метаграми:

Я лише три букви маю,

Весь у зелені буяю.

Спробуй букву замінить —

Хижим звіром стану вмить.

(Ліс — лис ).

З «У» я дерево, рослина.

З «И» — рогата я тварина.

(Бук — бик).

— Запишіть слова-відгадки. Підкресліть букви, якими вони відрізняються.

VIII. Підсумок уроку

— У каліграфічному письмі яких букв ви вправлялись сьогодні?