Розробки уроків до підручника Н. Кравцова, О. Придаток, В. Романова «Українська мова та читання. 3 клас» ІІ частина - Надія Кравцова, Ольга Придаток 2020

Урок 102. Текст-розповідь та текст-опис

Мета: пригадати основні ознаки тексту-розповіді та тексту-опису, вчити розрізняти текст-розповідь та текст-опис за характерними ознаками; поповнювати і активізувати словниковий запас учнів; розвивати критичне мислення, виховувати бажання вчитися.

Обладнання: картки.

Тип уроку: комбінований.

Освітні галузі. Мовно-літературна, природнича.

Перебіг уроку

I. Вступна частина. Організація класу.

✵ Гра «Вітання без слів».

Діти вітаються одні з одними за допомогою жестів, міміки.

II. Основна частина

1. Актуалізація опорних знань.

✵ Перевірка домашнього завдання

✵ Завдання за вибором учнів

• Робота в парах. https://learningapps.org/9794221.

• Гра «Устав потрібне слово».

За потреби скористайся словами для довідки, змінивши їх форму.

У тексті речення ... між собою.

Речення у тексті розташовані ... .

Текст складається із ... , ... , ... .

Текст пишуть з певною ... .

У кожному тексті про когось або про щось розповідають. Це його ... .

Слова для довідки: мета, кінцівка, зачин, роз'єднані, у певній послідовності, абияк, основна частина, зв'язані.

2. Мотивація навчальної діяльності.

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

13

14

в

д

е

з

и

і

к

о

п

р

с

т

ь

Код 1. 12, 3, 7, 11, 12, 14, 10, 8, 4, 9, 8, 1, 6, 2, 13. Код 2. 12, 3, 7, 11, 12, 14, 8, 9, 5, 11. (текст-розповідь, текст-опис)

— Хочете дізнатися, наскільки ви гарно пам'ятаєте про текст - розповідь та текст - опис? Тоді - до навчання!

3. Повідомлення теми та завдань уроку.

4. Узагальнення і систематизація вивченого матеріалу.

Image(равлик)

✵ Каліграфічна хвилинка.

Написання з'єднань та слова равлик.

✵ Завдання за вибором учнів.

• Скласти кластер до слова равлик.

• Скласти асоціативний кущ до слова равлик.

✵ Робота з підручником (с. 120-122). Виконання вправи 337.

— Хочете дізнатися більше? Тоді — виконуємо вправу.

— Діти читають текст, доповнюють своїми міркуваннями.

— Після виконання тестового завдання, діти порівнюють свою відповідь із правилом.

✵ Виконання вправи 338.

Аналогічно проводиться робота із вправою 337.

✵ Фізкультхвилинка.

✵ Виконання вправи 339.

Сканування QR-коду та перегляд відео. Опис своїх почуттів від переглянутого відео.

Порівняння обох текстів за планом:

1. Яка тема тексту?

2. З якою метою він написаний?

5. Закріплення матеріалу.

✵ Робота у зошиті з друкованою основою (с. 80). Виконання завдання 152 (с. 80-81), завдання 153 (с. 81).

Як ви гадаєте, це текст-розповідь чи текст опис? Обґрунтуйте свою думку.

Картка

1). Прочитайте вірш. Доведіть що це: опис чи розповідь? Складіть той тип тексту, який відсутній. Сидів на сосні дятел. Цюкав, цюкав гіллячку — стомився. Вирішив перепочити. Коли чує: внизу

говорять про нього. Схилив голову, аж то хлопець і дівчинка. Стоять під деревом, його розглядають.

Олег Буцень

2). Заповнення кругів Ейлера-Вена.

За потреби скористайтеся словами і словосполученнями із довідки.

Відмінне    Спільне    Відмінне

Image

Слова і словосполучення для довідки: розповідається, як це було; можна поставити питання який? яка? яке? які?; можна поставити питання який? яка? яке? які?; розповідається про події; немає дії; переважають дієслова; переважають прикметники.

ІІІ. Заключна частина.

1. Рефлексія.

— Над якими текстами ми сьогодні працювали?

— Де ви можете застосувати ці знання?

— Яке завдання було найцікавішим?

— Яке завдання було найлегшим?

— Над яким завданням вам довелося добре потрудитися?

— Як ви оцінюєте свою роботу на уроці?

— За що ви можете себе похвалити?

2. Домашнє завдання.

Виконати вправу 340 (с. 122). Інструктаж до домашнього завдання.