Розробки уроків до підручника Н. Кравцова, О. Придаток, В. Романова «Українська мова та читання. 3 клас» ІІ частина - Надія Кравцова, Ольга Придаток 2020

Урок 105. Урок розвитку зв'язного мовлення. Вимова і правопис слова адреса. Написання листа-вдячності, підписування конверта

Мета: вчити правильно вимовляти і писати слово адреса, ознайомим із основними вимогами напи-

сання адреси на листі, удосконалювати навички писати листи, поповнювати словник учнів, розвивати спостережливість, критичне мислення, виховання вдячності, бажання вчитися, старанності.

Обладнання: картки, конверти, аркуші паперу у лінію для написання листів.

Освітні галузі. Мовно-літературна, соціальна.

Тип уроку. Вивчення нового матеріалу.

Перебіг уроку

І. Вступна частина. Організація класу.

✵ Вправа «Промінчики добрих справ».

На промінчиках-смужках паперу діти пишуть добрі справи, які вони можуть зробити або зробили для інших.

ІІ. Основна частина.

1. Мотивація навчальної діяльності.

✵ Виконання вправи 349 (с. 126).

— Де пишуть адресу?

✵ Каліграфічна хвилинка.

Прописування з'єднань ад др ес са та слова адреса

✵ Завдання за вибором учнів.

• Гра «Вибери потрібне слово».

Адреса (яка?) поштова, домашня, шкільна, стара, відома, коротка, кольорова, електронна.

• Склади речення, використовуючи слова.

Адреса (що робить?) допомагає, вказує.

✵ Завдання в групах. Складання кластера.

Орієнтовний кластер.

Image

— Для чого потрібна адреса?

Дискусійна сітка Елвермана або «павутинка» дискусії

ТАК

ПРОБЛЕМА

НІ

Так,

Чи потрібно писати листи?

Ні,

ВИСНОВОК

2. Повідомлення теми та мети уроку.

✵ Робота з підручником (с. 127-128). Виконання вправи 350. Читання з позначками («система поміч»).

— Діти, читаючи текст, ви повинні з'ясувати, що ви вже знаєте, яку інформацію прочитали вперше, про що ви хотіли б дізнатися більше. Для цього ви будете ставити відповідні умовні позначки простим олівцем.

Умовні позначки:

«√» — я це знав / знала;

«-« — це суперечить тому, що я знаю;

«+» — я цього не знав;

«?» — я хочу про це запитати.

— Що нового ви дізналися з тексту?

— Зітріть у підручнику позначки.

✵ Використання стратегії «Методика взаємних запитань». Робота в парах.

— А зараз об'єднайтеся в пари.

Зараз проведемо вправу із «Щоденні 5» — читання з другом. Читайте по черзі текст і ставте одне одному запитання.

Учитель проходить між партами і контролює виконання вправи. Важливо, щоб учні ставили не лише буквальні запитання (Що? Де? Коли?), а й запитання, які стосуються ідей, що не лежать на поверхні (Чому? Що буде далі? Що дає підстави так думати? Як це впливає на наше життя?)

✵ Фізкультхвилинка.

Виконання вправи 351. Мовне дослідження. Виконання завдань на вибір.

✵ Виконання вправи 352.

✵ Вправа «Пригадай, як пишемо лист».

✵ Завдання за вибором.

• https://learningapps.org/view11457506.

• https://learningapps.org/view11457458.

✵ Вправа «Трибуна думок».

Навіщо бути вдячним / вдячною?

Написання листа-подяки людям, які роблять наше життя особливим та цікавим.

3. Закріплення нових знань у процесі практичної діяльності.

✵ Гра «Засели будиночки».

Image

✵ Гра «З' єднай фразеологізм та його значення»

Image

Відповідь. Не за адресою — звернулися не туди, не до тієї людини.

Помилитися адресою — звернутися не до того, до кого слід.

Звертатися не на ту адресу — не туди, куди слід, не до того, до кого потрібно.

На адресу — про кого-небудь.

Проїжджатися на адресу — сказати що-небудь погане, непохвальне стосовно кого-небудь, чого-небудь, щось.

ІІІ. Заключна частина.

✵ Вправа «Оплески».

— Приготуйте долоні. Плесніть у долоні, якщо ви погоджуєтеся з твердженням:

• На уроці я навчився / навчилася писати адресу.

• На уроці я дізнався / дізналася інформацію, яку я можу використати для себе з користю.

• На уроці я дізналася/дізнався про нові захоплення

• На уроці я працював/ працювала старанно.

— Ось ви й поаплодували самі собі, своїм однокласникам.