Розробки уроків до підручника Н. Кравцова, О. Придаток, В. Романова «Українська мова та читання. 3 клас» ІІ частина - Надія Кравцова, Ольга Придаток 2020

Урок 110. Зв'язок речень у тексті за допомогою займенників, прислівників, близьких за значенням слів

Мета: формувати уміння зв'язувати між собою речення за допомогою займенників, синонімів та прислівників, повторити та узагальнити знання про текст, розвиток критичного мислення, виховання зацікавленості до таємниць природи.

Обладнання: картки.

Тип уроку: комбінований.

Освітні галузі: мовно-літературна, природнича.

Перебіг уроку

I. Організація класу.

✵ Вправа «Урок починається з усмішки».

— Усміхніться собі. Усміхніться мені. Усміхніться однокласникам і однокласницям.

II. Основна частина.

1. Актуалізація опорних знань.

✵ Перевірка домашнього завдання.

✵ Каліграфічна хвилинка.

2. Мотивація навчальної діяльності.

Картка 1

1). Прочитайте.

Природа — нерозкрита таємниця. У природі все таке цікаве і таємниче. Людина давно придивлялася до природи. І, як наслідок, на багато винаходів надихнула саме природа.

2). Чи все вам у ньому подобається? Ні? Тоді — до вивчення нової теми!

3. Повідомлення теми та завдань уроку.

4. Робота над вивченням нового матеріалу.

✵ Робота з підручником (с. 136-137). Виконання вправи 373. Розгадування ребуса.

Image(антена)  Image(кажани)

✵ Вправа «Біном фантазії».

— Як ви гадаєте, що спільного між антеною та кажанами?

— Хочете дізнатися справжню причину? Тоді — прочитайте текст вправи.

✵ Читання з позначками («система поміч»).

— Діти, читаючи текст ви повинні з'ясувати, що ви вже знаєте, яку інформацію прочитали вперше, про що ви хотіли б дізнатися більше. Для цього ви будете ставити простим олівцем відповідні умовні позначки, які перед вами.

Умовні позначки:

«√» — я це знав / знала;

«-» — це суперечить тому, що я знаю;

«+» — я цього не знав;

«?» — я хочу про це запитати.

— Що нового ви дізналися з тексту?

— Які слова вам потрапили вперше?

— Яка тема тексту? Скільки абзаців у тексті?

✵ Робота в групах. Мовне дослідження. Дослідження особливостей тексту.

Крок 1. Як ви гадаєте, які слова та сполучення замінюють підкреслені слова?

Крок 2. Зробіть висновок. Порівняйте його з правилом.

✵ Виконання вправи 374.

✵ Використання стратегії «Методика взаємних запитань». Робота в парах.

Учитель ходить між партами і контролює виконання вправи. Діти дають відповіді на запитання після тексту.

✵ Фізкультхвилинка

5. Закріплення нових знань у процесі практичної діяльності.

Картка 2

1). Прочитай речення. Спиши, замінюючи виділені слова так, щоб уникнути повторів.

У кімнату забіг собачка. Собачка відразу підбіг до мене.

До класу зайшов хлопчик. Він привітно усміхнувся.

Картка 3

1). Прочитай текст. Спиши слова за допомогою яких автор уникає повторення слова папуги.

Існує майже 400 видів папуг. Вони вперше з'явилися близько 60 мільйонів років тому. Ранні види цих птахів були м'ясоїдами, але тепер вони харчуються горіхами та насінням, бутонами, квітами та фруктами. Час від часу папуги їдять комах. На жаль, деякі види папуг перебувають під загрозою зникнення через втрату середовища та торгівлю тваринами.

✵ Вправа «Допиши незакінчене речення». Робота в групах.

До тексту можна дібрати ... .

Заголовок може бути у формі ... , ... , ... речення.

До тексту можна скласти ... .

Картка 4

— Спиши текст, уникаючи повторів

Природа — нерозкрита таємниця. У природі все таке цікаве і таємниче. Людина давно придивлялася до природи. І, як наслідок, на багато винаходів надихнула саме природа.

ІІІ. Заключна частина.

1. Рефлексія.

✵ Вправа «Поясни чому».

На уроці мені було цікаво, тому що ...

Мені сподобався урок, тому що ...

Своєю роботою на уроці я задоволена, тому що ...

Знання, отримані на уроці мені потрібні, тому що ...

Матеріал уроку був для мене ...

2. Домашнє завдання.

Вправа 372 (с. 135). Інструктаж до виконання домашнього завдання.