Розробки уроків до підручника Н. Кравцова, О. Придаток, В. Романова «Українська мова та читання. 3 клас» ІІ частина - Надія Кравцова, Ольга Придаток 2020

Урок 92. Визначення в реченні головних та другорядних членів речення (без поділу на види)

Мета: вчити визначати в реченні головні та другорядні члени речення, спостерігати за основними ознаками речення; розвивати вміння працювати в парах, аналізувати, доводити; виховувати працелюбність.

Обладнання: картки.

Тип уроку: урок закріплення вивченого матеріалу.

Освітні галузі: мовно-літературна, соціальна.

Перебіг уроку

I. Вступна частина. Організація класу.

✵ Вправа «Навіщо треба мені вчитися?».

За бажанням діти розказують, навіщо їм потрібно вчитися.

II. Основна частина.

1. Мотивація навчальної діяльності.

Як ви гадаєте, чи всі діти навчилися визначати члени речення? Ні? Тоді ми прикладемо усіх зусиль, щоб наша класна родина удосконалила свої знання та вміння. Готові? Тоді — до навчання!

2. Повідомлення теми та завдань уроку.

3. Робота над вивченням нового матеріалу.

✵ Робота з підручником (с. 111-112). Виконання вправи 312.

✵ Відгадування загадок. Заповнення кругів Ейлера-Вена.

— За потреби скористайтеся словами і словосполученнями із довідки.

Image

Слова і словосполучення для довідки: усі інші слова; підкреслюють двома лініями; підкреслюють двома лініями; хто? що? що робить?; головний член; другорядний член; про кого або про що йдеться; позначають крапками; що говориться про підмет.

✵ Виконання вправи 313.

Діти пояснюють значення прислів'їв, добирають із кожного речення попередньої вправи до підмета присудок.

✵ Фізкультхвилинка.

✵ Виконання вправи 314.

Дискусійна сітка Елвермана або «павутинка» дискусії

ТАК

ПРОБЛЕМА

НІ

Так,

Чи повинні в дитини бути домашні обов'язки?

Ні,

ВИСНОВОК

Діти розповідають про домашні обов'язки, списують друге та третє речення, визначають в них головні та другорядні члени речення.

✵ Вправа «Квест-цікавинка».

Доведено, що домашні обов'язки розвивають у дітей почуття відповідальності. Ці діти більше впевненені в собі. А також стають більш організованими і зміцнюють силу волі. Домашні обов'язки зближують дітей і батьків.

✵ Виконання вправи 315. Робота в парах. Змагання між групами.

4. Закріплення нових знань у процесі практичної діяльності.

✵ Робота у зошиті з друкованою основою (с. 72, 73).

Виконання завдань 139, 140. Робота з картками.

1). Прочитай вірш.

Киця Миця у печі

випікає калачі.

Муркотик на лавці

шиє Мици капці.

Вже поклала киця

калачі в полицю.

Марія Деленко

2). Спиши два речення. Визнач та підкресли у них головні та другорядні члени речення. Вправа «Броунівський рух». Робота в парах.

Картка червоного кольору

— Знайдіть та позначте члени речення.

Надворі щебетали веселі пташки.

Горобчик сидів на гілочці.

Ласкаве сонечко усіх зігрівало.

Картка жовтого кольору

— Знайдіть та позначте члени речення.

Надворі щебетали веселі пташки.

Горобчик сидів на гілочці.

Ласкаве сонечко усіх зігрівало.

Картка зеленого кольору

1). Придумайте три речення: про хмаринку, ромашку, вербу.

2). Визначте і підкресліть у них головні та другорядні члени речення.

ІІІ. Заключна частина.

1. Рефлексія.

— Розкажіть, яку користь приніс вам урок.

2. Домашнє завдання.

Виконати вправу 316 (с. 112). Інструктаж щодо виконання домашнього завдання.