Розробки уроків до підручника Н. Кравцова, О. Придаток, В. Романова «Українська мова та читання. 3 клас» ІІ частина - Надія Кравцова, Ольга Придаток 2020

Урок 114. Повторення. Звуки і букви. Алфавіт. Наголос Слово. Значення слова

Мета: удосконалювати уміння розрізняти звуки і букви, закріпити знання алфавіту, уміння визначати наголос; удосконалювати уміння розрізняти різні значення слова, працювати із словниками; розвивати зв'язне мовлення, критичне мислення; виховувати пізнавальні інтереси, бажання вчитися.

Обладнання: картки, презентація.

Тип уроку: урок закріплення вивченого матеріалу.

Освітні галузі: мовно-літературна, соціальна.

Перебіг уроку

I. Вступна частина.

— Діти, я хочу побажати вам радості і добра. А також натхнення і мудрості.

II. Основна частина.

1. Мотивація навчальної діяльності

Image(словник)

— Діти, розгадайте анаграми.

имачТлунй, ийграорфофічн, словник нісиівном, словник міанінтов (тлумачний, орфографічний, словник синонімів, словник антонімів)

Картка 1

Тлумачний


Підкаже, як правильно писати слово, як правильно наголошувати слова

орфографічний


Допоможе дібрати антоніми до слова

словник синонімів


Допоможе дібрати синоніми до слова

словник антонімів


Пояснить значення слова

2. Оголошення теми та завдань уроку.

3. Узагальнення вивченого матеріалу.

✵ Виконання вправи 378.

Діти уставляють пропущені букви, записують слова в алфавітному порядку, підкреслюють слово, яке має таку звукову будову, як на схемі.

✵ Виконання вправи 379. Робота в парах.

✵ Фізкультхвилинка.

✵ Робота з картками.

Картка 1

1). Прочитайте тлумачення слів. Розгадайте кросворд. Запишіть слова в абетковій послідовності.

Image

1. Місце мешкання особи, місце знаходження організації; відповідний напис на конверті, бандеролі, посилці.

2. Чорна смолиста маса природного походження або штучно виготовлена з бітуму і тонкоподрібнених мінеральних матеріалів. Ще називають так шлях, тротуар, покриті цією масою.

3. Бажання їсти, охота до їди. Вживається тільки в однині. Слово це має переносне значення — прагнення до чого-небудь. Переважно вживають у множині.

4. Однорічна трав'яниста рослина, яка квітне наприкінці літа, восени. Квіти великі, різного забарвлення: білі, рожеві, червоні, фіолетові тощо.

5. Плодове дерево. Так називають ще жовтогарячий, солодкий на смак плід абрикосового дерева з великою кісточкою.

6. Скляна посудина для утримання та розведення риб, водяних тварин і рослин.

7. Вічнозелене субтропічне плодове цитрусове дерево. Так називають ще запашний, соковитий їстівний плід цитрусового дерева жовтогарячого кольору.

Картка 2

1). Відгадайте загадки.

1. І червона, й соковита,

та гірка вона все літо.

Припече мороз — вона

стала добра й смачна. (Калина)

2. Намистини зелененькі —

дрібні ягідки смачненькі.

Протягни за ними ручки —

покусаються колючки. (Аґрус)

3. Рвали ягоди малята,

годі їх тепер впізнати.

Лиш блищать очиці, бо їли ... (чорниці).

4. У малини є сестричка,

що засмаглі має щічки.

На кущах біля стежини

зріють ягідки ... (ожини).

2). Виконайте завдання за вибором:

• Складіть речення із 2 словами-відгадками, щоб вони вживалися у прямому і переносному значенні.

• Доберіть синоніми до виділених слів.

• Доберіть антоніми до підкреслених слів.

ІІІ. Заключна частина. Підсумок уроку.

1. Домашнє завдання.

Списати або придумати три речення з синонімами або антонімами.

2. Рефлексійна вправа «Веселка».

На дошці прикріплена веселка, на парті в кожного учня сім кольорів веселки. Кожен учень має право вибрати кольорову смужечку таку, відповідно як він / вона працювали на уроці. Діти прикріплюють смужки до веселки. Червона смужка — я не міг / не могла, не хотів / не хотіла це робити. Помаранчева — я хотів / хотіла це робити, але не вдалося. Жовта — я це робив / робила з допомогою. Зелена — я це робив / робила, хоча були помилки. Блакитна — я це робив / зробила, але не відразу. Синя — я це робив / зробила. Фіолетова — це було дуже просто!