Розробки уроків до підручника Н. Кравцова, О. Придаток, В. Романова «Українська мова та читання. 3 клас» ІІ частина - Надія Кравцова, Ольга Придаток 2020

Урок 115. Повторення. Будова слова

Мета: повторити і узагальнити знання з теми, розвиток критичного мислення, зв'язного мовлення, виховання бажання вчитися.

Обладнання: картки, презентація.

Тип уроку: закріплення вивченого матеріалу.

Освітні галузі: мовно-літературна, соціальна.

Перебіг уроку

I. Вступна частина.

Організація класу.

Закрийте оченята. Пригадайте, кого ви першого / першу побачили, відкривши свої сонні оченята? Хто сказав вам добре слово? Хто побажав вам вдалого дня? Хто сказав, що вірить у вас? Де це все було? Пригадайте, що вас порадувало сьогодні вранці.

II. Основна частина.

1. Мотивація навчальної діяльності

✵ Робота з картками.

А тепер відгадайте квест. І скажіть, чи справдилися ваші відповіді із відгадкою квесту?

Image(Родина)

✵ Завдання за вибором.

• Складіть сенкан до слова.

• Складіть асоціативний кущ до слова.

✵ Каліграфічна хвилинка.

Прописування двох буквосполучень, поєднаних нижнім з'єднанням. Складання та запис речень про родину.

2. Повідомлення теми та завдань уроку.

Родина — це найголовніше в житті кожної людини. Тому саме родина допоможе нам пригадати будову слова, яку ми вивчали упродовж року. Готові? Отже, тема уроку «Будова слова».

3. Сприймання та засвоєння раніше вивченого матеріалу.

Картка 1.

✵ Робота з віршем. Робота в групі.

— Пригадайте, які слова ми називаємо спорідненими або спільнокореневими? Знайдіть споріднені слова у вірші до слів-відгадок.

Ребус 1

Imageмама

Ребус 2

Imageмати

Мама

Мати, матуся, матусенька,

Мамка, матусечка, матінка,

Мама, мамуся, мамусенька,

Мамчик, мамунчик, мамусь,

Мамця, мамусик, мамусечка,

Мамуня, мамунька, мамонька,

Мамуля, мамулька, мамулечка,

Мамуська, мамуленька, мамочка...

Степан Павленко

✵ Робота в групі.

Картка 2.

1). Прочитайте вірш. Випишіть спільнокореневі слова. Розберіть їх за будовою.

Рідний тато

Тату, рідний, мусиш знати —

Ти найкращий в світі тато!

Добрий, сильний та стрункий:

Хіба є де ще такий?

Будь упевненим, мій тату,

Що тебе я буду вартий.

Все робитиму, як ти,

Треба тільки підрости!

Сергій Гордієнко

2). Випишіть слово, яке є формою слова тато.

✵ Робота з підручником на (с. 139-140). Вправа «Біном фантазії».

✵ Руханка.

✵ Виконання вправи 380.

— Як ви гадаєте, де може відпочивати кожна родина?

Читання вірша, пояснення значення вислову Сонце сипле квіти, як з бриля. Виконання завдання на вибір.

✵ Виконання вправи 381.

У кожній родині дбають про ... . Відгадайте:


а

б

в

г

1

з

я

в

д

2

о

р

ь

Код. 1а, 1г, 2б, 2в, 2б, 1в, 2а, 1б.

Діти читають вірш, повторюють про префікс, його значення у слові.

✵ Робота з картками.

✵ Робота в парах.

Картка 3

1). Уставте пропущені частинки в слова.

гриб?, ніж?а

2). До якої родини слів ми можемо віднести ці частинки? Що ви знаєте про суфікс? Для чого він потрібний?

✵ Робота з комп'ютером.

Завдання за вибором.

• https://leamingapps.org/view3061765

• https://learningapps.org/view1255455

✵ Вправа «Моя частина слова».

Діти за допомогою лічилки діляться на групи «Префікс, корінь, суфікс, закінчення». Потім кожна група за своєю назвою складає рекламу своїй частині слова.

ІІІ. Заключна частина.

Рефлексія.

Діти діляться враженнями від уроку.