Розробки уроків до підручника Н. Кравцова, О. Придаток, В. Романова «Українська мова та читання. 3 клас» ІІ частина - Надія Кравцова, Ольга Придаток 2020

Урок 116. Повторення. Іменник

Мета : повторити і узагальнити знання з теми, розвиток критичного мислення, зв'язного мовлення, виховання бажання вчитися.

Обладнання : картки, презентація.

Тип уроку : закріплення вивченого матеріалу.

Освітні галузі : мовно-літературна, природнича.

Перебіг уроку

I. Вступна частина. Організація класу.

II. Основна частина.

1. Мотивація навчальної діяльності.

✵ Робота з картками. Робота в групах.

1). Прочитайте визначення частини мови. Уставте пропущені букви.

2). Слова, я_і наз_вають пред__ти і відпов_дають на п_та__я хто? що?

3). Утворіть із уставлених букв слово

4). Складіть асоціативний кущ / кластер зі словом-відгадкою.

✵ Каліграфічна хвилинка.

Каліграфічно запишіть п'ять слів-іменників.

2. Повідомлення теми та завдань уроку.

3. Сприймання та засвоєння раніше вивченого матеріалу.

Сьогодні повторити знання про іменники нам допоможуть незвичні тварини.

✵ Перегляд відео.

1. Діти, перегляньте відео про зникаючих тварин та запишіть після перегляду назви тварин, які ви запам'ятали: https://www.youtube.com/watch?v=fCgUZH_clN8

2. Доведіть одні одним, що записані вами слова належать / не належать до іменників.

✵ Виконання вправи 382 (на с. 140).

Картка 1

✵ Гра «Дешифрувальник».


а

б

в

г

1

ч

и

д

й

2

с

о

н

ж

3

е

р

л

в

4

і

я

ю

є

Код 1 . 1а, 2б, 3в, 2б, 3г, 4а, 1а, 1б, 1г (чоловічий )

Код 2 . 2г, 4а, 2в, 2б, 1а, 1б, 1г (жіночий )

Код 3 . 2а, 3а, 2б, 1в, 2в, 4а, 1г. (середній )

- Що ви можете сказати про ці три слова? Що вони означають? (це рід іменників )

✵ Гра «Моїх іменників найбільше!»

Діти за допомогою лічилки «Чоловічий, жіночий, середній» об'єднуються в однойменні групи. Команди змагаються у написанні більшої кількості назв тварин відповідного роду. Виграє та група, яка за визначений вчителем час напише якомога більше іменників свого роду.

✵ Фізкультхвилинка.

✵ Робота з картками. Робота в парі.

Картка 2

✵ Гра «Уставте слово».

Поясніть, чому ви написали це слово з великої / малої літери.

Я люблю читати _______ . Мій улюблений автор _________. Найбільше мені подобаються вірші _____________. Я живу в ______________. Воно має назву ____________. У мене вдома є ___________. Його / її кличка ____________.

✵ Робота з картками. Робота в групах. Завдання за вибором учнів.

Картка 3

Відгадайте ребуси. Що цікавого в цих іменниках? Від якої частини мови вони утворилися?

Image (письмо )

Image (читання )

Image (малювання )

Картка 4

Відгадайте ребуси. Що цікавого в цих іменниках? Від якої частини мови вони утворилися?

Image (зелень )

Image (диво )

Image (радість )

✵ Вправа «Сторітелінг». Робота в групах.

Складіть розповідь про іменник.

ІІІ. Заключна частина.

Рефлексія.

✵ Вправа «Продовж речення».

Сьогодні на уроці:

Я дізнався / дізналася ...

Я запам'ятав / запам'ятала ...

Я навчився / навчилася ...

Я повторив / повторила ...

Мені ще важко ...

Я хочу порадити ...

Я хочу подякувати ...