Розробки уроків до підручника Н. Кравцова, О. Придаток, В. Романова «Українська мова та читання. 3 клас» ІІ частина - Надія Кравцова, Ольга Придаток 2020
Урок 116. Повторення. Іменник
Мета : повторити і узагальнити знання з теми, розвиток критичного мислення, зв'язного мовлення, виховання бажання вчитися.
Обладнання : картки, презентація.
Тип уроку : закріплення вивченого матеріалу.
Освітні галузі : мовно-літературна, природнича.
Перебіг уроку
I. Вступна частина. Організація класу.
II. Основна частина.
1. Мотивація навчальної діяльності.
✵ Робота з картками. Робота в групах.
1). Прочитайте визначення частини мови. Уставте пропущені букви.
2). Слова, я_і наз_вають пред__ти і відпов_дають на п_та__я хто? що?
3). Утворіть із уставлених букв слово
4). Складіть асоціативний кущ / кластер зі словом-відгадкою.
✵ Каліграфічна хвилинка.
Каліграфічно запишіть п'ять слів-іменників.
2. Повідомлення теми та завдань уроку.
3. Сприймання та засвоєння раніше вивченого матеріалу.
Сьогодні повторити знання про іменники нам допоможуть незвичні тварини.
✵ Перегляд відео.
1. Діти, перегляньте відео про зникаючих тварин та запишіть після перегляду назви тварин, які ви запам'ятали: https://www.youtube.com/watch?v=fCgUZH_clN8
2. Доведіть одні одним, що записані вами слова належать / не належать до іменників.
✵ Виконання вправи 382 (на с. 140).
Картка 1
✵ Гра «Дешифрувальник».
а |
б |
в |
г |
|
1 |
ч |
и |
д |
й |
2 |
с |
о |
н |
ж |
3 |
е |
р |
л |
в |
4 |
і |
я |
ю |
є |
Код 1 . 1а, 2б, 3в, 2б, 3г, 4а, 1а, 1б, 1г (чоловічий )
Код 2 . 2г, 4а, 2в, 2б, 1а, 1б, 1г (жіночий )
Код 3 . 2а, 3а, 2б, 1в, 2в, 4а, 1г. (середній )
- Що ви можете сказати про ці три слова? Що вони означають? (це рід іменників )
✵ Гра «Моїх іменників найбільше!»
Діти за допомогою лічилки «Чоловічий, жіночий, середній» об'єднуються в однойменні групи. Команди змагаються у написанні більшої кількості назв тварин відповідного роду. Виграє та група, яка за визначений вчителем час напише якомога більше іменників свого роду.
✵ Фізкультхвилинка.
✵ Робота з картками. Робота в парі.
Картка 2
✵ Гра «Уставте слово».
Поясніть, чому ви написали це слово з великої / малої літери.
Я люблю читати _______ . Мій улюблений автор _________. Найбільше мені подобаються вірші _____________. Я живу в ______________. Воно має назву ____________. У мене вдома є ___________. Його / її кличка ____________.
✵ Робота з картками. Робота в групах. Завдання за вибором учнів.
Картка 3
Відгадайте ребуси. Що цікавого в цих іменниках? Від якої частини мови вони утворилися?
(письмо )
(читання )
(малювання )
Картка 4
Відгадайте ребуси. Що цікавого в цих іменниках? Від якої частини мови вони утворилися?
(зелень )
(диво )
(радість )
✵ Вправа «Сторітелінг». Робота в групах.
Складіть розповідь про іменник.
ІІІ. Заключна частина.
Рефлексія.
✵ Вправа «Продовж речення».
Сьогодні на уроці:
Я дізнався / дізналася ...
Я запам'ятав / запам'ятала ...
Я навчився / навчилася ...
Я повторив / повторила ...
Мені ще важко ...
Я хочу порадити ...
Я хочу подякувати ...