Розробки уроків до підручника Н. Кравцова, О. Придаток, В. Романова «Українська мова та читання. 3 клас» ІІ частина - Надія Кравцова, Ольга Придаток 2020

Урок 120. Повторення. Речення

Мета: повторити і узагальнити знання з теми, розвивати критичне мислення, зв'язне мовлення, виховувати бажання вчитися.

Обладнання: картки, презентація.

Тип уроку: закріплення вивченого матеріалу.

Освітні галузі: мовно-літературна.

Перебіг уроку

I. Вступна частина. Організація класу.

II. Основна частина.

1. Мотивація навчальної діяльності.

✵ Вправа «Дешифрувальник».


а

б

в

1

р

я

ч

2

н

е

ь

Код. 1а, 2б, 1в, 2б, 2а, 2а, 1б (речення)

2. Повідомлення теми та завдань уроку.

3. Сприймання та засвоєння раніше вивченого матеріалу.

✵ Вправа «Конкурс запитань».

Діти стають навколо вчителя / вчительки і задають питання щодо теми уроку. Та дитина, яка поставить найцікавіше питання, вважається переможцем конкурсу.

— Діти, які речення за інтонацією ви вживали, запитуючи мене? А якими реченнями я відповідала?

✵ Гра «Виконай команду». Робота в парах.

Одна дитина каже, що робити, інша — виконує.

— Які речення за інтонацією ви вживали?

✵ Гра «Упізнай окличне речення».

Що відмінного є в окличних та неокличних реченнях?

✵ Фізкультхвилинка.

✵ Робота з ребусом.

Image(звертання)

✵ Вправа «Мозковий штурм».

— Що ви знаєте про звертання?

✵ Вправа «Броунівський рух». Робота в групах. Червона картка

— Прочитайте українські народні заклички та примовки.

Бабочко, бабочко,

сядь на тину.

А я тебе уловлю,

та побачу, та й пущу.

***

Вийди, вийди, сонечко,

на широке полечко.

На наше подвір'ячко,

на бабине зіллячко.

***

Ходи, ходи, дощику!

Зварим тобі борщику,

зварим тобі галушок

та виллємо на пісок.

Жовта картка

— Знайдіть звертання та виділіть їх комами.

Діти послухайте казку. Чи хочете ви діти послухати казку? Заходьте в клас дівчатка. Олено Петрівно дозвольте запитати? Лягай спати, Толику.

Зелена картка

— Складіть та запишіть три речення із звертаннями. Підкресліть звертання.

✵ Диктант

Скільки талановитих людей ти знаєш? Так, їх багато! Це художники, музиканти, архітектори, поети, письменники. Та вони не можуть зрівнятися у своїй фантазії з природою. Адже в природі все продумане, незвичайне, захоплююче. Любім, вивчаймо і бережімо природу!

Дослідження речень диктанту.

— Дослідіть речення. Упишіть потрібні числа на картках:

Усього речень:

• за метою висловлювання:

розповідних _____

питальних _______

спонукальних ______

• за інтонацією:

окличних______

неокличних______

✵ Повторення знань про головні та другорядні члени речення. Робота в парах

Картка 2

— Визначте головні та другорядні члени речення:

Починається весна. У лісі зацвів ряст. Верба пишається пухнастими котиками.

Картка 3

За допомогою питань установіть зв'язок слів у реченні:

Діти навчаються у школі.

діти (що роблять?) _____________

навчаються (де?) _______________

Дівчатка малюють олівцями.

дівчатка (що роблять?) малюють

малюють (чим?) _______________

ІІІ. Заключна частина

Рефлексія.

✵ Метод «Капелюшки де Боно».

Біла — колір чистоти.

— Що мені відомо про речення?

Червона — (колір життя, відчуттів).

— Коли ви відчували радість на уроці? Що вас засмутило сьогодні на уроці?

Чорна — колір землі, здорового глузду.

— Як ви оцінюєте свою роботу на уроці?

Зелена (колір досліджень).

— Що ви дізналися, досліджуючи речення?

Синя (колір знань).

— Для чого потрібні мені знання, одержані сьогодні на уроці?