Розробки уроків до підручника Н. Кравцова, О. Придаток, В. Романова «Українська мова та читання. 3 клас» ІІ частина - Надія Кравцова, Ольга Придаток 2020

Урок 121. Повторення. Текст

Мета: повторити і узагальнити знання з теми, розвивати критичне мислення, зв'язне мовлення, виховувати впевненість у собі.

Обладнання: картки, презентація.

Тип уроку: закріплення вивченого матеріалу.

Освітні галузі: мовно-літературна.

Перебіг уроку

I. Вступна частина. Організація класу.

II. Основна частина.

1. Мотивація навчальної діяльності.

2. Повідомлення теми та завдань уроку.

3. Сприймання та засвоєння раніше вивченого матеріалу.

✵ Вправа «Біном фантазії».

— Як ви гадаєте, які особливості тексту ми пригадаємо сьогодні?

✵ Робота з картками.

Картка 1

1). Прочитай текст. Яка тема тексту? Яка мета? Після кожної частини напиши її назву. Спиши зачин.

Який чудовий ранок влітку! Ніби відкриваються двері у казку.

Повіває л(е/и)гесенький вітерець. Тихо розмовляють між собою квіти та д(е/и)рева. Потягується спросо(н/нн)я мурашка. А ось піднімається усміхнене сонечко. І настрій у природи стає неймовірним. Блищить роса на траві. Щ(е/и)бечуть пташки. Розкривають свої п(е/и)люсточки квіти. Ч(е/и)рвоніють яблука на яблуньці. Вода в річці прогрівається і чекає на дітвору.

Так гарно навколо!

2). Поділіть текст на частини. Спишіть основну частину.

Картка 2

Прочитай тексти. Спиши один з текстів. У дужках напиши, який це текст.

1). Зайшло на літо. Cяють роси,

духмяно піняться бузки.

Іще далеко до покосів,

і жито квітне залюбки.

Зелений коник поміж стебел

на скрипці стиха награє.

І попід саме синє небо,

нагрітий сонцем, день встає.

Оксана Кротюк

2). Це ж літо, літо і тепло!

Краса і світло, що й казати.

Аби то завжди так було,

то можна жити і співати.

І я в захопленні іду,

сприймаю світ, як дивне диво.

Розмову з світом цим веду

і я щаслива! Я щаслива!

За Надією Красоткіною

3). З усіх пір року найбільше я люблю літо.

Адже влітку можна ходити на річку купатися, засмагати. А ще можна побігати босоніж по росі, поласувати лісовими ягодами. І тільки влітку ми можемо вдихати медовий запах лип.

Отже, літо — найчарівніша і найкраща пора року.

Картка 3

✵ Робота в парах.

1). Напишіть, ознаки якого стилю мають ці тексти?

Були собі півник та курочка.

Набридло їм якось дома сидіти, і пішли вони мандрувати по світу.

Ось ідуть вони зеленим гаєм, навколо вітрець кущі колихає, на кущах зеленіє свіже листячко, а між ним ягідки, як червоне намистечко.

За Наталією Забілою


2). Напишіть, ознаки якого стилю мають ці тексти?

Хамелеони — це дуже специфічні ящірки, які живуть переважно на деревах. Це єдині тварини, очі яких функціонують незалежно одне від одного й керуються різними півкулями мозку. Одне око дивиться вперед, а інше — назад. І кожне око може обертатися в різних напрямках. Всебічне бачення допомагає хамелеонові визначити позицію жертви, що швидко рухається. Більшість хамелеонів харчується комахами.

Головна частина мозку за допомогою якої ми думаємо й приймаємо рішення, називається корою. Це тонкий шар сірої речовини зі звивинами у формі двох півкуль. Кора виглядає всуціль однаковою. Дослідники мозку склали своєрідну карту, що засвідчує, на якій саме діяльності спеціалізуються різні його ділянки. Так що ми маємо дороговказ мозку!


3). Дорогі діти! Запрошуємо вас відвідати розважальний центр «Альбатрос». Тут на вас чекають веселі розваги, цікаві ігри, пізнавальні екскурсії. Адміністрація.


4). А кому чудодійної водорості «Морсон і Морсон»?! Від усіх морських хвороб - не хворіти щоб ніколи! Ось погляньте: це була невеличка камбала! Три пучечки проковтнула, і тепер вона акула!

За Всеволодом Нестайком


ІІІ. Закріплення вивченого матеріалу.

Рефлексія

✵ Вправа «На уроці мені найбільше сподобалося»

«Я хочу подякувати ... за те, що ...»