Розробки уроків до підручника Н. Кравцова, О. Придаток, В. Романова «Українська мова та читання. 3 клас» ІІ частина - Надія Кравцова, Ольга Придаток 2020

Урок 122. Гра «Українську мову знати модно!»

Мета: повторити і узагальнити вивчений матеріал, розвиток критичного мислення, зв'язного мовлення, виховання любові до рідної мови та бажання розмовляти нею.

Обладнання: паперова зірочка, картки, презентація.

Тип уроку: закріплення вивченого матеріалу.

Освітні галузі: мовно-літературна.

Перебіг уроку

I. Вступна частина. Організація класу.

✵ Вправа «Зірочка успіху».

— Діти, чи знаєте ви, що кожна людина прекрасна і неповторна? Розкажіть про себе, чим ви пишаєтеся? Що вам подобається у собі?

— А тепер на зірочці напишіть побажання для себе.

II. Основна частина.

1. Мотивація навчальної діяльності

Сьогодні урок української мови я хочу розпочати словами українського письменника Панаса Мирного «Найбільше і найдорожче добро кожного народу — це його мова, та жива схованка людського духу, його багата скарбниця, в яку народ складає і своє давнє життя і свої сподіванки, розум, досвід, почування».

2. Повідомлення теми та завдань уроку.

Вітаю усіх! Розпочинається передача «Українську мову знати модно!»

3. Сприймання та засвоєння раніше вивченого матеріалу.

1) Рубрика «Значення слова». Робота в групах.

— Розгадайте ребус. Чим цікаві ці слова?

Картка 1

— Розгадайте ребус. Складіть словосполучення або речення так, щоб слово - відгадка виступало у різних значеннях.

Image(бабка)

Картка 2

— Розгадайте ребус. Складіть словосполучення або речення так, щоб слово - відгадка мало пряме або переносне значення.

Image (твердий)

Картка 3

— Розгадайте ребус. Доберіть до слова-відгадки синоніми. За потреби можна користуватися словником синонімів. Складіть речення з цими синонімами.

Image(книжка)

Картка 4

— Розгадайте ребус. Доберіть до слова-відгадки антонім. За потреби можна користуватися словником антонімів. Складіть речення з цією парою антонімів.

Image

2) Рубрика «Будова слова». Робота в групах.

За визначений вчителем / вчителькою час утворити якомога більше слів із коренем, який є у слові земля. Розібрати ці слова за будовою.

3) Рубрика «Речення». Робота в групах.

• Складіть за описом речення про весну:

Розповідне окличне. Запитальне неокличне. Речення із звертанням посередині.

• Складіть за схемою речення:

Image

— Утворіть із слів речення. За допомогою питань установіть зв'язок слів у реченні.

Українське слово лине по всьому світу.

4) Рубрика «З Україною в серці». Робота в групах.

— Складіть кластер до слова українська.

Орієнтовний кластер

Image

✵ Виконання вправи 386 (на с. 141).

ІІІ. Закріплення вивченого матеріалу.

Рефлексія.

✵ Вправа «Продовж речення».

Українську мову знати модно, тому що ... .